OVer je reiservaringen in november 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door wouter15 »

Vandaag opzich een normaal dagje met de trein gereist.

Op station Woerden werden we wel plots rond 7:50 van spoor 5 naar spoor 2 gestuurd (waarom dat was?) en had het sein net voorbij spoor 1 nogal keuren want de IC naar Leiden C van 7:36 zou moeten vertrekken met een +5 maar door een sein wat erg lang op rood bleef staan vertrok hij uiteindelijk met een +20.

En vandaag ook een buschauffeur meegemaakt die tijjd teveel had. De 295 van 8:20 vanaf Utrecht CS Jaarbeursplein kwam al met een +5 aanrijden. Liet de mensen bij de bushalte uit de bus, reed zonderpardon leeg weer weg en kwam na een rondje om het Jaarbeursplein weer vrolijk aangereden (waar dat nu weer voor nodig was?)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

ach, buschauffeurs. Die hebben hun eigen "macht". Beetje simpel volk vaak, zeker in Utrecht. Al zullen er heus wel goede uitzonderingen tussen zitten hoor :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Etienne »

@Fles Gelijk heb je.

De chauffeur die normaal gesproken bus 28 van 7.01 vanaf Den Haag Centraal naar de Binckhorst rijdt, is er op vrijdag nooit. De rit van 7.01 heeft afgelopen vrijdag dus nooit of heeft minimaal 8 (!) minuten te vroeg gereden. Dus gisteren hebben we die chauffeur geïnformeerd, deze heeft bij de dienstindeling geïnformeerd en zij wisten te vermelden dat deze dienst wel gereden had. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door fogeltje »

Opeens hebben mensen in Nijmegen lijn 25 ontdekt. Net als alle andere bussen naar Heyendaal zit die opeens stampvol.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Kijk, dat is aardig van de NS! De s1600 had meer dan vijf minuten vertraging bij aankomst in Amersfoort maar de s500 stond nog steeds aan de overkant van het perron :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

De t719 bleef vanmorgen ook geruime tijd wachten op de t1719 die met +10 werd aangekondigd. Dat zal wel weer te maken hebben met de problemen bij Gouda Goverwelle die weer als gevolg hadden dat de t2818 in Utrecht werd opgeheven en daar zou keren op de trein terug naar Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door 010jongen »

Ben ik even blij dat ik niet met de trein reis nu, geen enkele jntercity tussen utrecht en rotterdam.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door iljitsch »

010jongen: ook niet vanaf Den Haag CS. Ik zit nu dus maar in de sprinter die zelfs op dat rotstukje naar Voorburg z'n vertraging al van +3 naar +4 weet te brengen, maar nu naar Ypwnburg gaat het wat vlotter.

Maar tenzij ik me vergis kwam er halverwege Den Haag CS en Voorburg een VIRM uit de richting HS aan die ook richting Utrecht ging. Of misschien de werkplaats.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

het is nogal een puinhoopie he? :')

Gisteravond was het ook al een waagstuk om naar Vorden op en neer te komen. Omdat de trein in Vorden omgebouwd moest worden is er natuurlijk te laat naar Zutphen vertrokken, dus iedereen die daar de aansluiting richting Arnhem wilde halen kreeg een half uur aan zijn broek. Want wachten op een ander clubje, DAT KAN NATUURLIJK NIET :evil:

Tsja, als je de keus hebt tussen anderhalve minuut wachten en 20 man scheldend op het perron achterlaten, dan is dat niet zo moeilijk natuurlijk.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door deadlock »

Vanochtend sloot de conducteur in Deventer de deuren terwijl er nog een stuk of 10 mensen aan het instappen waren en die mensen waren niet langzaam aan het instappen...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door iljitsch »

Ik was natuurlijk vergeten dat de sprinter in Gouda Goverwelle gezellig een tijdje stilstaat dus die paar minuten vertraging zijn dan weer weg. Ik zat in het voorste stel van twee gekoppelde SLTs (10 bakken totaal? in elk geval minstens 8), en daar waren zeeën van ruimte vrij. Pas in de buurt van Utrecht werd het iets voller.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Vanochtend sloot de conducteur in Deventer de deuren terwijl er nog een stuk of 10 mensen aan het instappen waren en die mensen waren niet langzaam aan het instappen...
Dat is best gevaarlijk. Alsmede onreizigersvriendelijk.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Tochjo »

Koperdiefstal bij Geldermalsen leidde tot ongemak in de dienstregeling tussen Utrecht en Geldermalsen. Dat wil zeggen, eerst leek er niets aan de hand, maar op een gegeven moment werden de sprinters naar Breda opgeheven. Zo ook die van 7:41. Die trein stond eerst gewoon aangekondigd op spoor 19b, waar ook een enkel stel SLT-IV binnenkwam tegen half acht. Reizigers, onder wie ikzelf, stappen in als gewoonlijk, niets aan de hand.

Kijk ik, vanwege alle verstoringen, even op m.ns.nl om te zien wat de schade is, zie ik opeens dat mijn trein is opgeheven. De TBP's op het perron bleken leeggemaakt te zijn, met alleen een hele kleine blauwe regel onderin dat de trein van 7:41 niet zou rijden. Even later werd dat veranderd in Niet instappen. Maar niemand die even omroept in de trein dat hij niet zal rijden. Uiteindelijk wel de sprinter van 7:56 naar Tiel gehaald, die van spoor 15 vertrok, maar qua reizigersinformatie was dit weer niet best.

Vlak voor Culemborg gingen we naar het linkerspoor, nadat we eerst drie treinen uit de richting Geldermalsen hadden laten passeren. Totale schade tegen de +30.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door iljitsch »

Wie had gedacht dat de rit heen naar Utrecht in de sprinter nog het snelle deel van de reis was. Tussen Woerden en Utrecht een verschil van mening tussen een trein en persoon die ook de rails wilde gebruiken, en dus helemaal niks meer tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht. Nu dus maar naar schiphol en vanaf daar verder naar Den Haag. Ik ben wel blij dat dit alles nog ruim voor de spits is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
deadlock schreef:Vanochtend sloot de conducteur in Deventer de deuren terwijl er nog een stuk of 10 mensen aan het instappen waren en die mensen waren niet langzaam aan het instappen...
Dat is best gevaarlijk. Alsmede onreizigersvriendelijk.
Tja, afgelopen drie weken had ik er ook twee last van :? .

We zitten nu eenmaal weer in het laatste kwartaal van het jaar. En dan wordt er bij de spoorwegen alles aan gedaan om de punctualiteitcijfers zo mooi mogelijk uit te laten komen voor het einde van het jaar.

En dan krijg je dit soort situatie's :shock: :? :wink: .
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door iljitsch »

En dan straks komen huilen als de agressie tegenover het personeel weer eens toeneemt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ODRAIL »

Ja precies :wink: .

10 seconden wachten kan niet, maar wel met een aantal minuten in de min aankomen bij het volgende station. Hierbij spreek ik wel over intercity en sneltreinen.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Tochjo »

Trein t9863 (naar Den Haag, vertrek Utrecht 18:05) vertrok met +5 omdat, zo werd omgeroepen, er nog een schoonmaker door de trein moest. Ik vraag me af of je prioriteiten wel kloppen als je daarvoor een trein die al vol staat met mensen vijf minuten vertraagt. Als dat de werkelijke reden was, natuurlijk, want het klonk me maar gek in de oren.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door iljitsch »

Misschien had er iemand overgegeven of zoiets?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Tochjo »

Niet dat ik weet. Het kwam op mij in ieder geval zo over alsof er nog iemand met een vuilniszak wat prullenbakjes langs moest - wat overigens altijd gebeurt in de tien minuten die de trein in Utrecht staat om te keren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Wat NS vanmiddag nou weer voor elkaar heeft gekregen... tussen Utrecht en Amersfoort waren op zich geen storingen en er was ook geen uitval van treinen door storingen elders, dus is het toch wel uitzonderlijk knap dat ze bij een kwartiersdienst een hele VIRM-VI bomvol reizigers minstens +30 hebben kunnen laten oplopen :shock:

Wat was het geval: kort voor vertrektijd kwam er een losse VIRM-VI binnen t.b.v. de t1759 die netjes in het midden van het perron stopte. Goed, dat kon ik nog begrijpen, allicht dat door de storingen in de richting Gouda slechts één van de treindelen was gekomen. Na enige tijd volgde een omroep dat we nog stonden te wachten op een tweede treinstel dat zou combineren, ook nog wel logisch.
Vervolgens wordt de trein een stuk achteruit gereden naar spoor 11B, volgens de omroep nog altijd in afwachting van het tweede treindeel. Zittende met zicht op een TBP was te zien hoe de vertraging opliep van +10 via +15 naar +20. Uiteindelijk bleek uit een omroep in de trein dat de t2861 blijkbaar voor ons binnengenomen was en notabene zelfs vertrokken zonder enige informatie naar de reizigers toe :?
Maargoed, daarmee hield het nog niet op. Een omroep in de trein liet wederom weten dat we nog op een tweede treinstel stonden te wachten en hierdoor een nog onbekende vertraging zouden oplopen, wat voor mij toch wel het signaal was om dan maar uit te stappen en snel naar de t12561 te gaan. Op het perron werd toen juist echter omgeroepen dat er geen tweede treinstel meer bij zou komen, lekker consequente info (meer dan 1 minuut heeft er tussen deze compleet tegenstrijdige berichten niet gezeten)
Gezien er na mij nog talrijke reizigers de 12561 in kwamen waarvan ik hoorde dat ze ook uit de maar niet vertrekkende 1759 kwamen vraag ik me af of die trein überhaupt ooit nog vertrokken is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Thom91 »

Ook morgen uitgedunde treindiest Ut - Gvc/Rtd door het niet kunnen verhelpen van gescheurd puntstuk vanavond.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Niet dat ik weet. Het kwam op mij in ieder geval zo over alsof er nog iemand met een vuilniszak wat prullenbakjes langs moest - wat overigens altijd gebeurt in de tien minuten die de trein in Utrecht staat om te keren.
Een trein waar mijn zus in zat viel eens uit omdat het in de trein "stonk" en "vies was" en de conducteur weigerde te vertrekken of iets dergelijks :')

Nog van gisteren: de sprinter van Zutphen naar Nijmegen, vertrek 15:00 vanuit Arnhem Presikhaaf kwam even later binnen op Velperpoort. De machinist reed duidelijk niet ver genoeg door want de laatste deur viel net buiten het perron. Het jochie wat daar uit wilde stappen had het gelukkig wel door voordat hij uitstapte uit de open deur, anders was het een flinke duik geweest.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

De t12755 en de t755 reden verkeerdom over de Veluwe, in Zwolle kwam eerst de trein naar Groningen binnen en daarna pas de trein naar Leeuwarden, het gevolg was dat de trein naar Groningen nokkie-wokkie in Zwolle aankwam en de trein naar Leeuwarden zo goed als leeg.

Edit: vergis me, het was een half uur later met de t557 maar de treindelen naar Groningen en Leeuwarden reden toch apart, het treindeel naar Groningen bestond uit ICM en het treindeel naar Leeuwarden uit een VIRM :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Ook morgen uitgedunde treindiest Ut - Gvc/Rtd door het niet kunnen verhelpen van gescheurd puntstuk vanavond.
Gezien je wel vaker meer wist... is het bewuste wissel geklemd of geheel buiten dienst? Het gaat om de 447 bij Gouda Goverwelle las ik op Somda.
Als 'ie geklemd ligt maakt dat uitsluitend het inhalen op Gouda Goverwelle vanuit Utrecht onmogelijk, maar kennelijk is dat geen probleem want de enige series die rijden zijn degenen die elkaar daar inhalen (s9800 en NoordOost) Bizar genoeg zijn juist de series die niks inhalen bij Goverwelle opgeheven :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten