Pagina 7 van 17

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 20:46
door Thom91
Daniel schreef:
Thom91 schreef:Ook morgen uitgedunde treindiest Ut - Gvc/Rtd door het niet kunnen verhelpen van gescheurd puntstuk vanavond.
Gezien je wel vaker meer wist... is het bewuste wissel geklemd of geheel buiten dienst? Het gaat om de 447 bij Gouda Goverwelle las ik op Somda.
Als 'ie geklemd ligt maakt dat uitsluitend het inhalen op Gouda Goverwelle vanuit Utrecht onmogelijk, maar kennelijk is dat geen probleem want de enige series die rijden zijn degenen die elkaar daar inhalen (s9800 en NoordOost) Bizar genoeg zijn juist de series die niks inhalen bij Goverwelle opgeheven :?
Rechtsleidend geklemd.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 20:56
door Daniel
Dus gezien wat er nu rijdt eigenlijk geenenkele reden tot uitdunnen van de treindienst... als de s9800 in de weg zou zitten kan je die eventueel nog op Oudewater laten inhalen en dan strak achter de IC aan sturen (als men dat niet al doet, juist die inhaling vindt immers nu nog wel plaats). Liever een keertje +3 i.p.v. een uitgedunde treindienst lijkt me

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 21:07
door iljitsch
En hadden ze niet gewoon de intercity's kunnen laten rijden en sprinters laten pendelen aan beide kanten?

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 21:12
door Suus
Sprinters zijn belangrijkere treinen dan intercity's :Y

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 21:17
door Thom91
Ik zou gewoon een 500/1700 naar Rtd en de 2000 naar Gvc laten rijden. Sprinters andere kwartier en je bent klaar.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 21:30
door iljitsch
Bee schreef:Sprinters zijn belangrijkere treinen dan intercity's :Y
Intercity's zijn goedkoper omdat ze met minder materieel en dus personeel hetzelfde aantal kilometers maken en minder energie verspillen met remmen/optrekken en brengen meer op omdat reizigers erin meer kilometers maken.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 21:36
door Suus
Intercity's leveren inderdaad meer geld op en hoeven minder halteringskosten aan ProRail te betalen, maar toch blijven sprinters belangrijker. :Y

Ik zou trouwens de s500 en s1700 tussen Utrecht en Den Haag en de vleugeltreinen tussen Utrecht en Rotterdam opheffen en gewoon op ns.nl melden dat je een kwartier eerder op reis moet met de s2000 of s2800, dan heb je ook geen ophoping bij Goverwelle :)

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 13 nov 2012, 22:23
door Daniel
Dat laatste is inderdaad de enige oplossing die recht doet aan het probleem, waarom zou je immers juist de treinen die een probleem opleveren wel laten rijden.
Met de s2000 en s2800 rijdend kan je ook gewoon de Sprinters elk kwartier blijven rijden, waarmee de gevolgen tussen Rotterdam / Den Haag en Gouda ook nog kleiner zijn.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 08:12
door Daniel
Dat de machinist / HC van de t2818 vanmorgen het aandurfde zonder in de lach te schieten om te roepen dat we stonden te wachten omdat er geen spoor op Utrecht Centraal beschikbaar was...
Op het gebruikelijke aankomstspoor 8 (prima geschikt om terug naar Amersfoort te gaan ook trouwens) stond niks en was niks vertrokken en spoor 9 was als gebruikelijk slechts roest aan het verzamelen. Maar nee, we moesten hoe dan ook op spoor 11 binnengenomen worden en zodoende wachten tot de vertraagde t521 daar weg was.
Je zou de t2823 moeten spoorwijzigen zeg, da´s erg, zorgt natuurlijk wel voor flink wat extra slijtage van de omroepinstallatie :?

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 21:16
door iljitsch
Tja, dat krijg je met het weghalen van wissels, he.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 22:02
door Daniel
Weghalen van wissels speelt hier nog absoluut geen rol. Sowieso zijn spoor 8 t/m 12 in de uiteindelijke situatie te Utrecht Centraal voor de corridor Gouda <-> Amersfoort, daar veranderd dus niet gek veel in de mogelijkheden.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 23:58
door VIRM
Zojuist teruggekomen van Nederland-Duitsland in de Arena in Amsterdam (op de Blindentribune :D).

Zowel op de heen- als terugweg toch wel opvallend wat voor slag mensen er in de trein zaten. ;)

Overigens heeft de planning opgelet, want de s800 en s3000 stopten extra op Bijlmer. De s4000 (mijn vertrektijden 19:00 vanuit Zaandam en 23:09 vanuit Duivendrecht) reden met in ieder geval acht bakken SGMm, waar volgensmij iedereen gewoon meekon.

Het GVB riep op Duivendrecht om dat de normale dienstregeling van toepassing was (anders zou er slechts om het kwartier een 50 rijden wegens werkzaamheden).

Op de terugweg hielp een aanrijding tussen Uitgeest en Alkmaar niet, aangezien ik mensen hoorden mopperen over de reisinformatie. De HC riep nog om dat er mee kon worden gereisd tot Uitgeest en verder kon worden gegaan met de bus (met de haperende SLT-omroep). Op Zaandam stond er ook in ieder geval een servicemedewerker op het perron.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 00:34
door Suus
Aha, dat was de reden dat de s4300 ook na de avondspits met 2xSLT bleef rijden :Y

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 09:59
door M57
Daniel schreef:Weghalen van wissels speelt hier nog absoluut geen rol. Sowieso zijn spoor 8 t/m 12 in de uiteindelijke situatie te Utrecht Centraal voor de corridor Gouda <-> Amersfoort, daar veranderd dus niet gek veel in de mogelijkheden.
Inderdaad zijn daar nog geen wissels weg, maar het scheelt wel degelijk in mogelijkheden. Niet in welke sporen je kunt bereiken, maar zeker wel in hoeveel rijwegen parallel aan elkaar vrijgegeven kunnen worden.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 11:30
door MdJ
De allerlaatste alliance van Connexxion is ter ziele: De versterkingsrit van lijn 20 (7.30 uit Neede richting Enschede) werd gereden door de (amba)1813. Voorheen was dit de (alliance)2864.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:19
door Fles
toch hebben die dingen dan niet lang rondgereden. Ik weet nog goed dat er een donkerblauwe voor de Koningin gemaakt werd, en dat was helemaal cutting edge. En inmiddels gelden die dingen (en al jaaaren) als nauwelijks rijwaardig schroot-op-wielen :?

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:23
door Suus
Die dingen schenen een heuse draaikolk in de brandstoftank te hebben, zoveel diesel zopen ze.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:40
door Ronald
Fles schreef:toch hebben die dingen dan niet lang rondgereden. Ik weet nog goed dat er een donkerblauwe voor de Koningin gemaakt werd, en dat was helemaal cutting edge. En inmiddels gelden die dingen (en al jaaaren) als nauwelijks rijwaardig schroot-op-wielen :?
Toch minimaal een jaartje of 20?

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:42
door VIRM
Bee schreef:Aha, dat was de reden dat de s4300 ook na de avondspits met 2xSLT bleef rijden :Y
Ja. :D En Duivendrecht is dus ook een handig station voor de Arena. ;) Aangezien er ietsje meer dan 51.000 mensen in kunnen, lijkt mij een versterkte trein 's avonds ook geen overbodige luxe. :P

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:45
door Fles
Ronald schreef:Toch minimaal een jaartje of 20?
Maximaal lijkt me :')

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:46
door Justin
Gisteren in de s3500 van Asb naar Ut, ter hoogte van Bkl ineens een omroep van de mcn. Menig reiziger schrok een beetje, totdat het volgende te horen was:

"Dames en heren, hier de machinist. Als u links kijkt, ziet u een prachtige zonsopgang. Dat wilde ik even delen."

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 14:25
door Suus
Hoera, een brandmelding bij Schiphol...

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 14:45
door Daniel
Fles schreef:
Ronald schreef:Toch minimaal een jaartje of 20?
Maximaal lijkt me :')
De laatste Den Oudsten Alliance is ruim 10 jaar geleden aan HTM geleverd, maar die serie is ondertussen zowat al volledig buiten dienst. Voor hoe lang ze gereden hebben ligt het er maar net aan over welke serie je het hebt, als ik me niet vergis werd de naam Alliance gebruikt sinds de B89. Dan zit je dus wel op ca. 20 jaar terug, maar de nieuwere series hebben het aanmerkelijk korter volgehouden.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 16:22
door Jef400
Bee schreef:Hoera, een brandmelding bij Schiphol...
Zag het op Station Sloterdijk vanmiddag. Toen een Fyra aardig hard beneden langs kwam gescheurd over de Haarlemmer-sporen heen. Moest daarna in de ho-ankers voor Geel 8.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 15 nov 2012, 17:32
door Fles
Pimpel t149 reed hier ook net weg met +64. Zal ook wel daarmee te maken hebben gehad.