Pagina 11 van 17

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012, 16:24
door The best
Ik snap dat je een tram in Groningen duur kan vinden en dat je het er niet mee eens bent, maar als je om tien over twee al drie keer een lijn 15 moet missen omdat de bussen vol zitten is er toch wel een klein capaciteitsprobleem.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012, 16:32
door hauptbahnhof
Bee schreef:Er staat juist dat er geen klacht wordt ingediend omdat het GVB (informeel bekend) al een oplossing voor het probleem heeft die in de dienstregeling 2013 zal worden ingevoerd, namelijk een routewijziging waarmee het knelpunt wordt vermeden.
Dat weet ik. Maar als die er niet was, dan zou er een klacht worden ingediend. En daarom mijn post :wink: .

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012, 17:05
door fogeltje
Goh, stel je voor dat klanten je er eens op wijzen dat je dienstverlening niet helemaal in orde is :') Natuurlijk is een klacht indienen altijd goed, ook als het niet expres gaat. Sterker nog, ik denk niet dat chauffeurs moedwillig vertragingen veroorzaken of expres te vroeg rijden met een laatste rit omdat ze reizigers willen pesten die bij haltes staan.

Door klachten te inventariseren kan men zich sneller een beeld vormen of het ging over incidenten of dat er structureel iets niet goed zit en gewoon aangepakt moeten worden. Als 1 klant 1 keer klaagt "bus van 0:02 was tien minuten te vroeg" dan is dat een incident. Er was waarschijnlijk geen zak te doen, normaal rijdt nooit iemand met die bus mee, dus chauffeur gast gewoon door omdat hij haast had. Niet netjes, een dienstregeling hangt er niet zomaar, maar dat kan gebeuren. Maar als elke dag tien mensen klagen dat die bus 10 minuten te vroeg is, dan zit er gewoon iets niet goed.

Vergeet niet dat je reizigers je klanten zijn en je werkt voor de klant, die moet je tevreden houden. Als een klant een klacht indient, dient die gewoon serieus te worden afgehandeld.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012, 17:10
door hauptbahnhof
Het gaat hier over te vroeg gereden pitrit. Al die ritten worden wel degelijk al bekeken. Leuker nog, de regel is niet vroeger dan -2 aankomen op het eindpunt. Dus het is al bekend als een voertuig veelste vroeg aankomt.

Maar goed, wat wil je met die klacht bereiken?
Als je op die bus stond te wachten en hij reed te vroeg langs, dan kun je taxi pakken, en dat is ook het antwoord wat je waarschijnlijk zult krijgen en dat het naar de verantwoordelijke wordt doorgestuurd.

Nogmaals: het gaat me niet om het feit dat er een klacht wordt ingediend, maar het kwam echt bij mij over van: "owwww, GVB doet weer iets fout dus laten we maar weer een klacht indienen, ook al hebben we zelf geen last van." En dan hoeft het niet perse GVB te zijn maar welk bedrijf dan ook. Een beetje zeikerig dus.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012, 20:47
door Daniel
fogeltje schreef:Hermes/Eindhoven gaat, of in ieder geval ging, via Connexxion in Hilversum of Nieuwegein of waar ze ook zitten.
Ergens ertussenin... in het GVU-kantoor in Utrecht zitten ze tegenwoordig.
De verkeersleiding van het toenmalige SVD in Dordrecht ging via de CVL van HTM in Den Haag, maar dat leek over het algemeen wel goed te gaan. Al had men daar ook wel wat meer gezorgd voor bekendheid met de plaatselijke situatie en gebruiken. Toen 't Arriva werd was het maar goed dat er een bakkie in de bussen zat voor aansluitingen, want Heerenveen was (en is) vooral erg makkelijk. Ooit met een chauffeur meegereden toen de bus met een vaste rem strandde, die mocht toen de boel afgekoeld was er voorzichtig mee naar de stalling en na het melden dat 'ie weer op weg was naar het beginpunt kwam er slechts een reactie van "Is goed". Niet van kan je proberen met wat vertraging op het station te beginnen ofzo en dat op 'n zondag met halfuursdiensten, viel zo even een hele slag op de drukste lijn uit daardoor.

Terug naar vandaag...
De t2861 stond vanmiddag op Utrecht Centraal zonder machinist en vertrok uiteindelijk met een vervanger. Die meldde het ook nog netjes via de omroep... "Zoals u merkt zijn we wat later dan de bedoeling was uit Utrecht vertrokken. Dit kwam doordat de machinist die deze trein had moeten rijden er niet was, waarom weet ik niet. En toen belden ze mij. Ik ga proberen om nog een beetje op tijd in de buurt van Amersfoort te komen, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar voor Apeldoorn en Deventer moet dat geen probleem zijn"

In ieder geval hield 'ie wel z'n woord, zelfs zodanig dat ik vlak voor Amersfoort even dacht van wat overkomt me nu weer. Ineens een krachtige remming, gigantisch doorslippende wielen en als reizigers werden we behoorlijk door elkaar geschud om met zicht op Amersfoort GE tot stilstand te komen. Weet het niet 100% zeker, maar het leek er wel sterk op dat we met wat meer dan 40 door het eerste 40 km/u wissel rechtsaf naar spoor 1 gingen.
Edit: we waren in ieder geval dat wissel door nu ik op Google Maps eens kijk waar het wissel ligt en het vergelijk met wat ik uit 't raampje kon zien. De snelheid voelde in ieder geval als wat te hoog, maar het bewuste wissel is sowieso best een vervelende.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012, 21:26
door Fles
Hey. Stel. Je hebt de keus tussen "Een DDAR die al 10 minuten te laat is, veranderen in een DDAR die 15-20 minuten te laat is" of "Een DDAR die al 10 minuten te laat is, veranderen in een DDAR die 10 minuten te laat is EN drie InterCity's die 10 minuten te laat zijn."

Tsja, dan is de keus simpel, niewaar? :neg:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012, 21:43
door webguy
Vanmiddag was het proppen in de s7600 tussen Arnhem en Zutphen omdat een s3600 was uitgevallen. Rosendaal - Arnhem kon kennelijk wel, maar verder was geen optie...

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 00:13
door Geert
Vanmorgen mezelf met moeite in een s2200 met +10 gepropt op Laan van NOI, maar helaas bleven er ook reizigers achter daar. Ik was redelijk ver naar voren gegaan en ook daar staanplaatsen in de eerste+tweede klasse en stampensvolle balkons. De staanplaatsen bleven in ieder geval tot en met Rotterdam :N

De trein reed met 2xVIRM-4, wat op zich wel gebruikelijke lengte is, maar met een ruime +10 gaat daar natuurlijk de inhoud van twee treinen in zitten. De bijsturing van NS liet te wensen over, want blijkbaar was deze trein al te laat uit Asd vertrokken door een niet gehaalde kering (dat werd allemaal omgeroepen bij aankomst in Rotterdam). :?

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 00:39
door Fles
In Apeldoorn Osseveld werd vanmiddag omgeroepen "Straks rijden we Dv binnen. Let op: trein gesplitst, achterste stel (8610) wordt afgetrapt, iedereen eruit, voorste stel (8736) gaat door naar Enschede"

So far so good.

Zijn we de IJsselbrug bij Dv al over, nog even een intercom "we gaan het anders doen: 8736 wordt weggerangeerd en 8610 gaat door naar Es "

Wet van Behoud van Maximale Ellende, dat lijkt me duidelijk :')

Veel geschreeuw en paniek op het perron ook, massa's mensen die in het voorste stel bleven zitten etc. Ik moest er gelukkig in Dv uit. Maar je vraagt je af waar dit soort gezeik voor nodig is. Had iemand een kapotte sticker ontdekt ergens of zo? Waardeloze actie in ieder geval, hoe je het ook wendt of keert. Aan geen mens uit te leggen. :neg:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 00:57
door Suus
_O- Treinreizen: leuker kunnen het niet maken, wel moeilijker :')

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 19:15
door VIRM
Trouwens, nog even iets dat mij de laatste tijd is opgevallen.

Ik reis wel eens met de s4000 van/naar/door Amsterdam Centraal, waarbij de SLT door diverse wissels heengaat. Ik vind het iedere keer toch wel leuk om te zien dat, als je aan het ene eind van het treinstel staat, je duidelijk ook kunt zien dat de andere kant van het treinstel al een stukje verder door de wissel is (of een stukje terug, afhankelijk van waar je staat natuurlijk). :D

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 20:31
door Ardan
Das wel leuk om te zien ja :) Vind ik ook altijd het leuke aan doorloopbare metro's, zoals de BOA of de H, achterin gaan staan en zien hoe die hele trein zich door alle bochten heenwringt. Normaal heb je zeker in de tunnels geen enkel benul van die bochten.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 20:34
door VIRM
@Ardan: het is mij ook wel eens opgevallen in de binnenstad van Den Haag, toen ik helemaal achterin een tram zat.
Het was donker buiten, dus ik zag sowieso buiten zowat niks. En dan maar lekker slingeren in die tram. :D

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:16
door Geert
Dan moet je inderdaad eens in een Berlijnse U-bahn type H achterin (of voorin) gaan staan. De volledige metro is één lange doorloopbare trein *O*

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:23
door hauptbahnhof
In de H-metro's zit ik juist alleen in bak nummer 2 of 5. Daar zitten de motoren onder en dat vind ik juist altijd zo'n irritant maar geil geluidje maken :Y

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:24
door Thom91
Een metro maakt een geil geluidje? :P

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:28
door VIRM
Thom91 schreef:Een metro maakt een geil geluidje? :P
Dan wil ik niet weten hoe hij over z'n eigen trams denkt...
"Meneer, mag ik een uurkaartje?"
"Moment..." *diepe zucht* "Sorry, mijn Combino maakte even een geil geluid."

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:46
door MdJ
Uitgangscontrole op station Enschede. 9 bakken ICM komen aan te Es (er waren zowaar al 6 bakken afgetrapt in Dv) en mensen stappen uit. 3(!) T&S'ers moeten iedereen opvangen om alles te controleren. 2 met OVchiplezers, die andere deed alleen (papieren)kaartjes. 3 meter verderop staan een roedel agenten mocht iemand erlangs glippen. Het schoot niet op, dus 8 minuten na aankomst trein stonden er nog mensen, en de bussen rijden weg. En bedankt.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:50
door Karl
Vanochtend ook van die pipo's bij de Utrechtse halte Padualaan, in plaats van dat ze instappen en bij de Heidelberglaan (volgende halte) de bus terugkomen gaan ze de bus door (superdruk natuurlijk, lijn 12). Echt een groot succes. :')

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 22:38
door Daniel
RET meldt nu op Twitter dat er geen trams naar Schiebroek rijden wegens gladde sporen, die komen zeker de fly-over bij het Sint Franciscus Gasthuis niet meer op...

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 22:59
door iljitsch
Wat is er aan de hand in Zwolle? Het regent daar 20 min+ vertragingen maar er wordt geen reden omgeroepen, aldus mijn informant ter plaatse.

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 23:02
door Thom91
Regent, regent.. :P
Trein naar Gn / Lw heeft +30, en de sprinter die daarvoor zit heeft ook veel vertraging waardoor de trein waar die op keert met +22 gaat vertrekken. Sprinter dus ernstig vertraagd en IC hobbelt er lekker achter aan ;).

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 23:06
door iljitsch
Hef dan één van de twee op...

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 23:10
door Thom91
Opheffen is not done in de late uren..

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Geplaatst: do 22 nov 2012, 00:13
door iljitsch
Als die IC toch alleen achter die stopper hangt is het wellicht sneller om iedereen in die stoptrein te laten stappen of de stoptrein op te heffen en in plaats daarvan de intercity overal te laten stoppen.

Ik had iemand op bezoek die om 20.08 u de trein van Gvc richting Es nam om naar Hrn te gaan, maar voor Amf ging er blijkbaar iets mis met de remmen waardoor de aansluiting aldaar de mist in ging en toen die vertragingen in Zl. Met wat geluk is het totaal niet meer dan een +80 geworden.