OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jurre »

Normaal rijdt lijn 156 Almere Centrum - Hilversum v.v. alleen doordeweeks, maar gisteren, zaterdag, reed de Volvo 5647 rond 15.15 het busstation van Hilversum op met op het koersdisplay ''156 Instructierit''. Instructie van chauffeurs met een bus uit de reservevloot, of instructie van ''nieuw'' materieel naar Hilversum?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Klaasje »

Volgens de concessie mogen de bussen daar in de reguliere lijndienst niet eens komen. Wel pakken de chauffeurs graag zo'n grote Volvo mee omdat ze lekker rijden.

Zelf is mij zojuist opgevallen dat de IC's tussen Almere en Lelystad wel erg traag rijden en alsnog op tijd zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Aking »

Het begin van het einde van het papierentreinkaartjestijdperk?:
Mijn papieren kaartje werd zojuist enkel bekeken door een hc met railpocket in de hand... :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Er zijn ook steeds meer conducteurs zonder kniptang, sommige zetten in plaats daarvan als een volleerde schooljuf krulletjes met een pen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Meltrain »

Waarom rijdt de s6900 niet volgens de normale symmetrietijden horende bij een uurdienst? :?
Zoals bekend rijdt deze buiten de spits eenmaal per uur. De trein uit Heerlen komt om :56 aan in Nuth. Met symmetrietijden op :29 / :59 moeten de twee treinen elkaar dus om :59 kruisen, dus zou de trein naar Heerlen om :02 moeten vertrekken. Hij vertrekt echter om :32, hetgeen betekent dat de symmetrietijd op :14 ligt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door mb90 »

Er is nu met een uurdienst maar 1 omloop nodig en bij de gewone symmetrietijden ga je dat niet redden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door MdJ »

Zag je wel meer. De s2200 had dat ook toen het nog de sneltrein Breda-Amsterdam reed. Er moest anders zowel in Breda en Dordrecht ca 40-50 minuten gekeerd worden, terwijl bij het verschuiven van de symmetrietijd 2x 10 minuten was.

Toen de s7500 weer Arnhem-Ede ging rijden (dat was met het begin van de verbouwing Arnhem, toen er nog een 3700 (IC Nijmegen-Zwolle) reed), was men dat vergeten, waardoor er dus 2 setjes moesten rijden, die buiten de spitsen dus een rijtijd van 15 minuten hadden en 45 minuten stilstand had. Na een halfjaartje werd er toch maar een stukje verschoven.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

De s2200 heeft het eerste jaar nadat de symmetrie naar 00/30 ging wel een heel uur in Dordrecht staan keren. Het jaar daarop is de lange stop in Rotterdam eruit gegaan waardoor er weer in 10 minuten in Dordrecht gekeerd kon worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Vinny »

Daarnet in de IC (overal stoppend) naar Leeuwarden slechts Friestalige omroepberichten bij de in Friesland gelegen stations. Zo zout heb ik het bij de NS nog niet meegemaakt. Een paar mensen zullen nu zwelgen in verrukking, ik vind het irritant.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten