OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Wubbo »

Ook voor de donkerste maand van het jaar weer een nieuw topic.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Zlef geen reiservaring, maar vanochtend zoefden er allerlei hulpdiensten (en volgensmij ook een traumaheli) door/over Zaandam heen. Er bleek een 'aanrijding met een persoon' te zijn op het station van Zaandam.
Volgens het Noordhollands Dagblad (regionale editie) was er op spoor 3, waar de IC's voorbij rijden (huh? Die gaan toch over spoor 1 en 4 door Zaandam hen?) een zelfmoord geweest.

De website van de NS gaf 'minder treinen' door Zaandam aan, maar ietsje later was het al 'geen treinen'.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

Was een aanrijding met een persoon op de provinciale weg. ;)
Komt wel goed schatje.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door 010jongen »

Eerste dag dat de tram weer in Nieuwegein rijdt en meteen is het vervoer voor de 2de keer vandaag ontregelt. Nu ligt er een auto op het spoor. Jammer van het saneren van al die wissels, nu ligt de gehele route plat.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jef400 »

Mijn Grootmoeder en mijn Grootstiefvader moesten uit Castricum naar Purmerend komen. Hebben er met de trein ruim 2 uur over gedaan. Moesten over Haarlem en Amsterdam Sloterdijk heen. Lijn was weer open toen ze op Sloterdijk aankwamen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Is sowieso met de trein naar Alkmaar gaan en daar de bus naar Purmerend nemen niet praktischer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Meltrain »

Ging ik net in een VIRM naar de WC, zie ik ineens dat het hele hokje volgeplakt is met foto's van laveldelplantjes. :lol:
Is dat weer een nieuwe kunstuiting ofzo? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Is sowieso met de trein naar Alkmaar gaan en daar de bus naar Purmerend nemen niet praktischer?
Volgens mij rijdt die bus uurdiensten op zaterdag, lijkt me ook niet ideaal ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Het is maar goed dat ik een metro eerder had genomen naar het Amstelstation voor de trein van 9:15. Er werd namelijk enkelspoor gereden bij station Venserpolder, waardoor metro 53 richting CS ruim vijf minuten vertraging opliep.

Nu zit ik in een s800 van tien bakken die toch in zijn geheel naar Maastricht zal gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Citaro »

Bee schreef: Nu zit ik in een s800 van tien bakken die toch in zijn geheel naar Maastricht zal gaan.
Weet je toevallig ook waarom? Toevallig toch geen ICRm?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Nee, het is VIRM-IV+VIRM-VI, de schermen op de perrons geven aan dat we geheel naar Maastricht gaan met overstap voor Heerlen, op de trein stond ook alleen Maastricht maar in Den Bosch is het opeens toch weer zowel Maastricht als Heerlen geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:Is sowieso met de trein naar Alkmaar gaan en daar de bus naar Purmerend nemen niet praktischer?
Dat houden we tussen ons twee :wink: Die twee hebben volgens mij een Weekend-vrij abonnement.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jef400 »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Is sowieso met de trein naar Alkmaar gaan en daar de bus naar Purmerend nemen niet praktischer?
Volgens mij rijdt die bus uurdiensten op zaterdag, lijkt me ook niet ideaal ;)
Ach ja, als je het inplant dan komt het wel goed. Er rijdt ook Zaterdags elk kwartier een trein tussen Castricum en Alkmaar. Dan zorg je volgens mij gewoon dat je een kwartier voor de bus vertrekt in Alkmaar aankomt. Ken er niks mis gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door marvinkok »

Omdat ik het zelf nog geen verkeerd plaatje vind:

Afbeelding

01-12-2012, 06:10h Enschede Centraal
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door stefanos »

Vandaag was het raak bij de RET, een stuk of 5/6 metro's achter elkaar tussen zuidplein en beurs :P
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jef400 »

Wel sneeuw, geen vertraging. Gaat trouwens Vrijdagochtend nog lachen worden als het gaat sneeuwen in de spits.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Ardan »

Ik zag net op mijn halte (Deventer Douwelerwetering) dat de nieuwe vertrekstaten al zijn opgehangen. Beetje vroeg naar mijn mening. De lijnennetkaart is echter nog niet vervangen.
Ik doe ook maar wat
tamara
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 03 dec 2012, 14:01

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door tamara »

Van mij mag het snel weer lente worden, weg met dat koude weer. De eerste sneeuw is alweer gevallen en ik ben nu al bang voor de oponthoud als dit straks erger wordt :/ Maargoed gelukkig is er de Starbucks, heerlijk om je even op te laden en op te warmen. Van mij mag er gerust een op elk station geopend worden! ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Er volgt er binnenkort een in Deventer als het goed is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Edwin »

Maandagochtend in de sprinter vanaf Almere Oostvaarders naar Amsterdam Centraal SLT-VI. Kwam al bomvol op Centrum aan en dat veranderde nergens... Conducteur riep nog om dat we met 8 minuten vertraging aankwamen op Amsterdam Centraal door een te groot aanbod van reizigers, danwel te korte trein.
Ik denk het laatste...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Meltrain »

Op het station van Delft heeft men dit bord al aangepast ;) :
Afbeelding

Blijkbaar verandert ook de indeling, want 40 en 69 vertrekken nu nog van C, terwijl 121 en 174 nu nog van D vertrekken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

Edwin schreef:Conducteur riep nog om dat we met 8 minuten vertraging aankwamen op Amsterdam Centraal door een te groot aanbod van reizigers, danwel te korte trein.
Ik denk het laatste...

Ik vind dat eigenlijk NOGAL brutaal :neg:

"een te groot aanbod van reizigers" wat denkt ie wel? Dan zeg je dus eigenlijk "Jullie komen te laat want jullie zijn met teveel. Het is jullie schuld." Daar mag weleens iets over "intern doorgezet" worden.

Of er mag echt iets over gezegd worden :!:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door MdJ »

Stond vorige week maandag al de 3328 (Hybride Citea in Twente) op de buffer op Enschede Centraal in de middag, stond 'ie er vandaag weer. Omloopnummer stond op "444", Enschede heeft 1xx en 2xx, Almelo 3xx.

Heeft 'ie een hardnekkig storinkje? (de 3329 reed wel gewoon keurig de rondjes op lijn 2)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door marvinkok »

Heb de 3328 vrijdag nog meegehad, maar had niet echt storingen. Was wat traag, maar dat zijn ze allebei.

Omloop 444 is een reservebus die speciaal vanwege de hybrides op het station staat. Er staat oo altijd een 001 op de buffer als reserve.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Edwin »

Fles schreef:
Edwin schreef:Conducteur riep nog om dat we met 8 minuten vertraging aankwamen op Amsterdam Centraal door een te groot aanbod van reizigers, danwel te korte trein.
Ik denk het laatste...

Ik vind dat eigenlijk NOGAL brutaal :neg:

"een te groot aanbod van reizigers" wat denkt ie wel? Dan zeg je dus eigenlijk "Jullie komen te laat want jullie zijn met teveel. Het is jullie schuld." Daar mag weleens iets over "intern doorgezet" worden.

Of er mag echt iets over gezegd worden :!:
Weinig mensen trokken zich het aan, maar ik had ook zoiets van wat kunnen de reizigers er aan doen. Dit heeft toch echt iets met te kort materieelinzet te maken.
Ben benieuwd als er straks een enkele SLT wordt ingezet tussen Almere Buiten en Amsterdam/Schiphol in de spits. Dat wordt helemaal feest :D
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten