Winter 2012/2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

De winter is begonnen! Er wordt een beetje sneeuw verwacht, dus rijdt NS alvast minder treinen rondom Rotterdam...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Een heel apart topic! Sticky?

Samenvatten:
- minder treinen Rtd - Vld
- minder treinen Gv - Ddr
- minder treinen Rtd - Ut
Allen door weersomstandigheden

Nu even in de trein dus tijd over:
s14100 rijdt niet
s2200 rijdt niet tussen Gv en Ddr
s5100 geschrapt tussen Bd en Ddr.
s2800 geschrapt tussen Rtd en Ut.
Tbp's melden 'ivm verwacht weer'
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

Opvallend dat de sneeuw (althans, de variant die blijft liggen) wordt verwacht in het oosten en zuidoosten en NS vervolgens in het westen de treindienst uitdunt... In Utrecht viel net alleen wat natte sneeuw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Winter 2012/2013

Bericht door huibf »

Vind dat wel erg voorbarig.... Er wordt in het westen regen verwacht.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Timon91 »

In het westen is het systeem natuurlijk wel wat kwetsbaarder, door de hogere frequenties die in de Randstad aangehouden worden. In Twente zijn er bijvoorbeeld relatief weinig grote problemen geweest door de sneeuwval in de afgelopen jaren, maar er zijn hier wel een stuk minder wissels en de frequenties van de treinen ligt ook wat lager dan in de Randstad.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

Tja, maar als de treinen al niet meer tegen regen kunnen kan je NS net zo goed opheffen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Gekko123 »

In Delft betreft de neerslag die momenteel naar beneden komt zetten natte sneeuw, maar blijf het ietwat voorbarig vinden dat ze de treindienst nu al flink uitdunnen.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Citaro »

Hier in Breda komt het al minimaal anderhalf uur met bakken uit de hemel en het blijft liggen.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Citaro »

Dus niet zo gek om juist in het Zuidwesten wat maatregelen te treffen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door reisthijs »

Timon91 schreef:In het westen is het systeem natuurlijk wel wat kwetsbaarder, door de hogere frequenties die in de Randstad aangehouden worden.
Dat verklaart niet waarom ze alleen in de regio Rotterdam preventieve maatregelen hebben genomen, en bijvoorbeeld niet rond Amsterdam waar de sneeuw nu wél blijft liggen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

In Utrecht blijft de sneeuw overigens ook liggen momenteel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Winter 2012/2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ze zullen er hun redenen voor hebben. Ik zou zeggen deal with it, want het verandert toch niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Een heel apart topic! Sticky?
Sticky? Denk je dat deze weg gaat zakken? :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Ze zullen er hun redenen voor hebben. Ik zou zeggen deal with it, want het verandert toch niet.
Ja, laten we vooral niet gaan klagen, want stel je voor dat het wat uithaalt :') En klagende reizigers zijn NOG vervelender dan gewone reizigers. We zijn maar lastig voor die mensen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Geert »

hauptbahnhof schreef:Ze zullen er hun redenen voor hebben. Ik zou zeggen deal with it, want het verandert toch niet.
Ja, de afgelopen jaren hebben aangetoond dat NS voortvarend en proportioneel te werk gaat in de winter :Y En dat er zeker niet te veel treinen worden opgeheven :Y

:X

Hier in Rotterdam, waar de frequentie in elke windrichting zo'n beetje gehalveerd is, blijft geen enkele sneeuw liggen. Vooral geen treinen van en naar Rotterdam sturen dus :') :pos:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Winter 2012/2013

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:
hauptbahnhof schreef:Ze zullen er hun redenen voor hebben. Ik zou zeggen deal with it, want het verandert toch niet.
Ja, laten we vooral niet gaan klagen, want stel je voor dat het wat uithaalt :') En klagende reizigers zijn NOG vervelender dan gewone reizigers. We zijn maar lastig voor die mensen.
Je weet toch dat je als reiziger zelfs gebrekkige dienstverlening gewoon te accepteren hebt en je mond moet houden. Stel je voor dat ze eens naar hun klanten luisteren of zich erom bekommeren :')

Het probleem is dat ze vaak platgooien voordat die redenen er zijn. Als er één voorspelt wordt wil men het liefste de dienst al uitdunnen, en natuurlijk voor de zekerheid meteen meerdere dagen. Geen idee hoe de situatie nu is, dus misschien dat het nu wel een reden heeft.

In Nijmegen sneeuwt het nu ook, maar er blijft niks liggen. Het vriest hier ook niet. Treinen lijken optijd te rijden. Alleen de Veoliaboemel naar Nijmegen heeft zijn gebruikelijke paar minuten vertraging. Hoe het met de bussen zit weet ik niet. Kan me voorstellen dat het daar iets erger is. De gemiddelde automobilist raakt in paniek bij het zien van een sneeuwvlokje en gaat meteen 30 rijden, dat veroorzaakt natuurlijk langzaam lopend verkeer waar de bussen in vast komen te zitten.
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Winter 2012/2013

Bericht door hauptbahnhof »

Het gaat mij er vooral om dat het elk jaar hetzelfde en het verandert toch niet. Dus blijft niet veel anders dan accepteren dat het zo is, toch? :roll:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door deadlock »

hauptbahnhof schreef:Het gaat mij er vooral om dat het elk jaar hetzelfde en het verandert toch niet. Dus blijft niet veel anders dan accepteren dat het zo is, toch? :roll:
De :roll: is aan jou want er blijven wel andere mogelijkheden over.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Winter 2012/2013

Bericht door hauptbahnhof »

Zoals?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Winter 2012/2013

Bericht door fogeltje »

Op Twitter:
NS Miscommunicatie ‏@NSCommunicatie

Er is sneeuw voorspeld, u maakt dus weer kans op gratis koffie en een luxueus treinreisarrangement met veldbedovernachting in een sporthal!
_O-
"Een touringcar is geen bus"
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Citaro »

Niet verwacht, maar het lijkt allemaal weer te rijden. :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Het gaat mij er vooral om dat het elk jaar hetzelfde en het verandert toch niet. Dus blijft niet veel anders dan accepteren dat het zo is, toch? :roll:
Oh het staat jou vrij om het slaafs te accepteren hoor :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Geert »

hauptbahnhof schreef:Het gaat mij er vooral om dat het elk jaar hetzelfde en het verandert toch niet. Dus blijft niet veel anders dan accepteren dat het zo is, toch? :roll:
Een paar jaar terug was men anders nog niet panisch treinen aan het opheffen vanwege een paar natte sneeuwvlokken. Dat NS dat dit jaar wel doet vind ik eerlijk gezegd vrij absurd, zeker nu ik zie dat er in de regio Rotterdam geen enkele sneeuwvlok is blijven liggen terwijl wel op alle vervoersassen van/naar Rotterdam het aantal IC's en sprinters gehalveerd werd in de ochtendspits. Waar is dat voor nodig geweest? De voorspellingen waren ook niet dat er gigantisch veel sneeuw zou vallen of dat het enorm hard zou vriezen. Als er nou tien cm sneeuw verwacht was, oké, maar dit ging helemaal nergens over.

Om nog maar te zwijgen over de slechte communicatie vooraf: géén NS-alert, geen aankondiging avond van te voren...
NS heeft zich blijkbaar ook gerealiseerd dat het allemaal toch wel meeviel met die slechte weersomstandigheden want alle beperkingen zijn weer voorbij.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Fles »

Citaro schreef:Niet verwacht, maar het lijkt allemaal weer te rijden. :pos:
Voor zo lang als het duurt ja. De toon is gezet, we weten nu wat we deze winter kunnen verwachten. Niks.
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Winter 2012/2013

Bericht door hauptbahnhof »

Fles schreef:
hauptbahnhof schreef:Het gaat mij er vooral om dat het elk jaar hetzelfde en het verandert toch niet. Dus blijft niet veel anders dan accepteren dat het zo is, toch? :roll:
Oh het staat jou vrij om het slaafs te accepteren hoor :pos:
Laat mij maar weten wanneer je het wel geregeld krijgt dan :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten