Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Beide maken fouten als ik mij de evaluaties van de afgelopen jaren goed herinner.
ProRail doet te lang over het herstellen van storingen en de bijsturing van de NS is te snel overbelast.
Karl schreef:Volgens mij wordt wel keer op keer, bladval na bladval, storm na storm, winterweer na winterweer duidelijk dat de bijsturing van NS echt een keer op de schop moet.
En de 'standaardroosters' van NS personeel die het fatsoenlijke bijsturing onmogelijk maakt.
Hmm, ik vraag mij openlijk af of het verkeersleidings gebied van post Utrecht niet te groot is (lees onbeheersbaar bij grote calamiteiten.)
Zelf zou ik het een goed idee vinden als er een deel van post Utrecht naar post Rotterdam of Den Haag gaat. Of dat er bij Gouda weer een onafhankelijke extra post komt om de verkeersleiding de helpen cq over te nemen.
Bee schreef:Er is niet één verkeersleider die het hele gebied doet, het gebied is in stukjes geknipt en voor elk "stukje" is een verkeersleider verantwoordelijk.
Ja dat weet ik ook wel, maar ik bedoel als er problemen in Utrecht zijn ligt de halve randstad op zijn gat, terwijl dit vroeger (toen er nog verkeersleidingsposten in Gouda en Woerden waren) bijna niet het geval was.
En nu hoeft er maar dit te gebeuren of het is prijs.
Nee met werkzaamheden. Bij het spoorwegmuseum wordt deze week de loopbrug over de sporen weggehaald. Daarnaast gaan er ook aanpassingen aan de sporen gedaan worden die te maken hebben met de bereikbaarheid van de sporen in het museum nadat het zuidelijke deel van de Maliebaanspoorlijn is opgebroken, maar die zijn zover ik las wegens de vorst uitgesteld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Thom91 schreef:Op post Utrecht zit een TRDL Woerden, Gouda, Blauwkapel, en meerdere voor Utrecht C zelf.
Dat weet ik ook, maar je leest het niet echt. Vroeger toen er in Gouda en Woerden nog seinhuizen aanwezig waren op de station had je bij storingen veel minder ellende op het spoor.
Tegenwoordig hoeft er op een bepaalde plek (in dit geval Utrecht) iets mist te gaan en het is gelijk in een groot deel van ons land prijs :? .
Er was vroeger gewoon veel meer personeel beschikbaar, dat de schep ter hand kon nemen. Veel mensen zijn weggesaneerd bij het spoor omdat het werk geautomatiseerd is. Anders waren de treinkaartjes volkomen onbetaalbaar geworden, want lonen stijgen in Nederland sneller dan de inflatie. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CNL naar Moskou heeft Amsterdam niet gehaald - stond zo, donker, in Arnhem.
Verder starte ICE129 in Duisburg - keurige viertalige omroep over de "Sonsbeekzijde" uitgang.
Thom91 schreef:Op post Utrecht zit een TRDL Woerden, Gouda, Blauwkapel, en meerdere voor Utrecht C zelf.
Op post Utrecht zit een trdl Woerden, Gouda, Utrecht (2x) incl Blauwkapel, Geldermalsen en Ede-Wageningen. Overnemen van de post kan trouwens al (al is dat uit het OCCR in Utrecht) maar dat lukt niet binnen 1 minuut - al is het maar omdat dat in zou houden dat er altijd iemand moet zijn met kennis van alle werkplekken in Nederland, en dat is nogal een duur grapje.
@Fles: elke sneeuwwinter weer staan er recordfiles. Moeten we Rijkswaterstaat ook maar opheffen, dat ze het nog steeds niet onder controle hebben? En elke sneeuwwinter weer worden talloze vluchten door heel Europa opgeheven. Luchthavendirecties door heel Europa ook maar ontslaan?
Ze hebben dus in Utrecht twee grote posten, waarbij één normaal de provincie Utrecht en omstreken aanstuurt, en de andere leeg staat.
Is het niet logischer om de mensen over beide te verdelen, zodat als er één uitvalt, er bij de andere al mensen aanwezig zijn die in elk geval al iets kunnen beginnen te doen?
Die "lege" post kan alle andere posten in Nederland vervangen mochten daar problemen zijn, het is niet alleen de post Utrecht die uit kan vallen maar het is wel de eerste post waarvan de bijsturing vaak omvalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De CityNightLine/Euronight naar Kopenhagen, Warschau en Praag is eerder vanavond al vanaf Amsterdam uitgevallen. Ik ben benieuwd hoe ze de klanten gaan compenseren...
Laatst gewijzigd door Suus op ma 21 jan 2013, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy schreef:CNL naar Moskou heeft Amsterdam niet gehaald - stond zo, donker, in Arnhem.
Heeh, die stond ik ook te bekijken tussen 20:10 en 20:24 op station Arnhem. Ik vroeg me al af wat dat ding daar deed aangezien de loc aan de kant van Ede-Wageningen stond en daarom dacht ik dat ie uit Duitsland kwam.
Bee schreef:De CityNightLine/Euronight naar Kopenhagen, Warschau en Praag is eerder vanavond al vanaf Amsterdam uitgevallen. Ik ben benieuwd hoe ze de klanten gaan compenseren...
Thijs schreef:Heeh, die stond ik ook te bekijken tussen 20:10 en 20:24 op station Arnhem. Ik vroeg me al af wat dat ding daar deed aangezien de loc aan de kant van Ede-Wageningen stond en daarom dacht ik dat ie uit Duitsland kwam.
Kwam 'ie ook vandaan... las op Somda dat 'ie vanmorgen al is opgeheven in Arnhem na daar met 30 km/u te zijn aangekomen vanuit Emmerich i.v.m. een luchtlekkage in een van de rijtuigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...