Wat dacht je van "Als er WEL iets aan de hand is"?hauptbahnhof schreef:De vraag blijft nu wel: wanneer moet ns overgaan op zo'n nooddienstregeling?
Winter 2012/2013
Re: Winter 2012/2013
Re: Winter 2012/2013
En NIET TE VROEG .Fles schreef:Wat dacht je van "Als er WEL iets aan de hand is"?hauptbahnhof schreef:De vraag blijft nu wel: wanneer moet ns overgaan op zo'n nooddienstregeling?
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Winter 2012/2013
Lees maar wat ik eerder zei...
De kans bestaat dat als ze pas de nooddienstreg starten als er stront aan de knikker is, er misschien niks meer rijdt...
De kans bestaat dat als ze pas de nooddienstreg starten als er stront aan de knikker is, er misschien niks meer rijdt...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Volgens de NS is er altijd wel wat aan de hand...Fles schreef:Wat dacht je van "Als er WEL iets aan de hand is"?hauptbahnhof schreef:De vraag blijft nu wel: wanneer moet ns overgaan op zo'n nooddienstregeling?
(Maar ik begrijp wat je bedoelt Fles)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Winter 2012/2013
Nou, dat zien we dan wel weer. Je kunt heus wel een uur of wat van tevoren zien aankomen of het echt mis gaat of niet. Of hebben we te maken met een nooddienstregeing waarvan het opstarten 48 uur duurt of zo? Dan heb je er namelijk niet zo veel aan :Xhauptbahnhof schreef:Lees maar wat ik eerder zei...
De kans bestaat dat als ze pas de nooddienstreg starten als er stront aan de knikker is, er misschien niks meer rijdt...
Re: Winter 2012/2013
Kan de NS gedurende die langdurige sneeuwperiodes in Nederland niet eens gaan denken aan sleden-vervoer over onze uitgestrekte toendra's??
De Nederlandsche Sledewegen???
De Nederlandsche Sledewegen???
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Winter 2012/2013
Ja goed idee, dan vallen de sleden weer massaal uit vanwege "te weinig sneeuw" :')
Re: Winter 2012/2013
Bereid je maar vast voor, dit is de verwachting nu voor komende week in 'Regio West', zeg maar de randstad. (Sneeuwval)
Voor meer coole data en fancy grafiekjes en andere gebieden in Nederland:
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwach ... nt=&r=west
Laatst gewijzigd door Thom91 op di 04 dec 2012, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Het probleem met de winter en NS: je doet het nooit goed.
NS past de dienstregeling aan, en er valt geen sneeuw -> NS doet het niet goed
NS past de dienstregeling aan, en er valt wat sneeuw -> NS doet het niet goed ('voor zo'n beetje sneeuw')
NS past de dienstregeling niet aan, en er valt wat sneeuw -> deze dagen is iedereen de volgende dag vergeten
NS past de dienstregeling niet aan, en er valt wat sneeuw en de treindienst wordt een chaos -> NS doet het niet goed
Ik snap het concept winterdienstregeling. Een winterdienstregeling rijd je zodat je een probleem kan isoleren, en zodat je minder kwetsbare infra gebruikt. Zolang NS ervoor blijft kiezen om afschuwelijk moeilijke treindiensten te rijden (bijvoorbeeld een NoordOost, met straks elk kwartier een ander patroon) met een afschuwelijk moeilijke materieelomloop met meerdere materieelsoorten in treinseries, treinseries die keren op elkaar en bijplaatsen en afrangeren bij elke stoeptegel waar dat een beetje kan, en een afschuwelijk moeilijke personeelsomloop die niet lijkt op de materieelomloop, blijft het misgaan. En als je dan ook nog de treinseries opheft die het makkelijkst bij te sturen zijn omdat ze korte stukjes rijden, creëer je je eigen chaos.
Misschien moet je wel de keus maken om in de winter standaard een andere treindienst te rijden dan in de zomer, met minder rare rechtstreekse verbindingen maar gewoon elk kwartier hetzelfde. Die kun je dan nog uitkleden door 'm in stukken te breken, en je kan ook een schaduw-personeelsdienst klaarzetten, en uiteindelijk frequenties verlagen om nog minder infra te gebruiken. Nu maak je alleen maar meer ellende.
NS past de dienstregeling aan, en er valt geen sneeuw -> NS doet het niet goed
NS past de dienstregeling aan, en er valt wat sneeuw -> NS doet het niet goed ('voor zo'n beetje sneeuw')
NS past de dienstregeling niet aan, en er valt wat sneeuw -> deze dagen is iedereen de volgende dag vergeten
NS past de dienstregeling niet aan, en er valt wat sneeuw en de treindienst wordt een chaos -> NS doet het niet goed
Ik snap het concept winterdienstregeling. Een winterdienstregeling rijd je zodat je een probleem kan isoleren, en zodat je minder kwetsbare infra gebruikt. Zolang NS ervoor blijft kiezen om afschuwelijk moeilijke treindiensten te rijden (bijvoorbeeld een NoordOost, met straks elk kwartier een ander patroon) met een afschuwelijk moeilijke materieelomloop met meerdere materieelsoorten in treinseries, treinseries die keren op elkaar en bijplaatsen en afrangeren bij elke stoeptegel waar dat een beetje kan, en een afschuwelijk moeilijke personeelsomloop die niet lijkt op de materieelomloop, blijft het misgaan. En als je dan ook nog de treinseries opheft die het makkelijkst bij te sturen zijn omdat ze korte stukjes rijden, creëer je je eigen chaos.
Misschien moet je wel de keus maken om in de winter standaard een andere treindienst te rijden dan in de zomer, met minder rare rechtstreekse verbindingen maar gewoon elk kwartier hetzelfde. Die kun je dan nog uitkleden door 'm in stukken te breken, en je kan ook een schaduw-personeelsdienst klaarzetten, en uiteindelijk frequenties verlagen om nog minder infra te gebruiken. Nu maak je alleen maar meer ellende.
Re: Winter 2012/2013
Ik snap je redenering, maar waarom maken ze bij NS en ProRail ALTIJD dan de verkeerde afweging?
Niet inperken als er teveel sneeuw is en wel inperken als er natte sneeuw is?
Niet inperken als er teveel sneeuw is en wel inperken als er natte sneeuw is?
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Maken ze altijd de verkeerde afweging? Vandaag reden de treinen gewoon (op de normale verstoringen na), was dat de verkeerde afweging?
Re: Winter 2012/2013
Instellingen die zo in de belangstelling staan, hebben het inderdaad moeilijk. Dat weet jij, dat weet ik en dat weet NS (hopelijk?) ook.Wubbo schreef:Het probleem met de winter en NS: je doet het nooit goed.
Volgens mij kan NS het dus een stuk beter doen. NS kan het wel, namelijk de omlopen en roosters simplificeren, maar "hoe ingewikkelder, hoe beter" lijkt het motto van NS te zijn en nee, dan doe je het inderdaad nooit goed. Althans, niet in de ogen van het publiek.Wubbo schreef:(...) Zolang NS ervoor blijft kiezen om afschuwelijk moeilijke treindiensten te rijden (bijvoorbeeld een NoordOost, met straks elk kwartier een ander patroon) met een afschuwelijk moeilijke materieelomloop met meerdere materieelsoorten in treinseries, treinseries die keren op elkaar en bijplaatsen en afrangeren bij elke stoeptegel waar dat een beetje kan, en een afschuwelijk moeilijke personeelsomloop die niet lijkt op de materieelomloop, blijft het misgaan. En als je dan ook nog de treinseries opheft die het makkelijkst bij te sturen zijn omdat ze korte stukjes rijden, creëer je je eigen chaos. (...)
Het NS personeel op de 'werkvloer' wil graag meerdere kerktorens zien en daarom niet voor een paar dagen per jaar rondom dezelfde toren; maar dat personeel mag ook bij elke keuze van NS het gezeik aanhoren van de reizigers, worden ze daar wel blij van?
Het is een spectrum.
Re: Winter 2012/2013
Vandaag heeft het niet gesneeuwd.Wubbo schreef:Maken ze altijd de verkeerde afweging? Vandaag reden de treinen gewoon (op de normale verstoringen na), was dat de verkeerde afweging?
Afgelopen februari. Op vrijdag 3 februari 2012 brak de pleures uit. Iedereen kent de situatie nog wel.
Er was NIET op geanticipeerd. Volgende dag, de zaterdag 4 februari, is weer het hele treinnetwerk op zijn klote gegaan omdat de NS en ProRail wel dachten dat ze even in één nacht de hele tyfusbende op konden lossen. Vervolgens is die zaterdagochtend wederom grotendeels het treinverkeer tot stilstand gekomen. In de middag is het netwerk toen voor 35% opgestart en heeft dat nog 2 weken volgehouden. DAT noem ik verkeerde afwegingen.
En de reiziger Rotterdam - Utrecht proberen te verkopen dat uitdunning nodig is omdat het in Rotterdam natte sneeuw sneeuwt wat niet blijft liggen, om vervolgens in een wit Utrecht aan te komen waar amper is aangepast EN het echt sneeuwt. Dat soort gefaal van die maatschappij moet ophouden.
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Wat moeten we daar in zien? :?:PThom91 schreef: Bereid je maar vast voor, dit is de verwachting nu voor komende week in 'Regio West', zeg maar de randstad.
Voor meer coole data en fancy grafiekjes en andere gebieden in Nederland:
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwach ... nt=&r=west
Re: Winter 2012/2013
Nou nou. Wat een taalgebruik jongemanThom91 schreef: de pleures op zijn klote tyfusbende gefaal
Ik doe ook maar wat
Re: Winter 2012/2013
Ik was in de veronderstelling dat er bij stond dat dat de sneeuwval was in cm per uur, niet dus ;)Fles schreef:Wat moeten we daar in zien? :?:PThom91 schreef: Bereid je maar vast voor, dit is de verwachting nu voor komende week in 'Regio West', zeg maar de randstad.
Voor meer coole data en fancy grafiekjes en andere gebieden in Nederland:
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwach ... nt=&r=west
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Typisch Noord-Hollands taalgebruik :')Ardan schreef:Nou nou. Wat een taalgebruik jongemanThom91 schreef: de pleures op zijn klote tyfusbende gefaal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Lekker gaar die voorspellingen op 2 weken. Je ziet aan alles dat er na 5 dagen eigenlijk geen peil op te trekken valt :')Thom91 schreef:Ik was in de veronderstelling dat er bij stond dat dat de sneeuwval was in cm per uur, niet dus ;)
Re: Winter 2012/2013
Toen ik gisteravond deze afbeelding postte stond de sneeuwval op 3 cm, nu al op 5 cm..Thom91 schreef:
Bereid je maar vast voor, dit is de verwachting nu voor komende week in 'Regio West', zeg maar de randstad. (Sneeuwval)
Voor meer coole data en fancy grafiekjes en andere gebieden in Nederland:
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwach ... nt=&r=west
Gaat de goede kant op..
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Handig dat die plaatjes dynamisch zijn he :neg: Er is overigens nu inderdaad wel een Nu.nl berichtje dat weerbureaus overlast verwachten en plaatselijk 10 tot 20 cm. Ik neem mn extra warmetrui en een dekentje maar mee denk ik...
Re: Winter 2012/2013
Kijk er moeten normen worden gesteld voor het aanpassen van de treindienst. Probleem bij het weer is dat je altijd werjtmet kansen, dus ja dan is de kans aanwezig dat je er naast zit. Wat is dan een goede norm, 50 procent kans op sneeuw, 25 procent, 10 procent, 5 procent. En moet dat dan gelden voor gehele land of voor een deel? Zeg het maar.....
Re: Winter 2012/2013
Veldbedje, 6 liter warme koffie en thee, kruikjewebguy schreef:Handig dat die plaatjes dynamisch zijn he :neg: Er is overigens nu inderdaad wel een Nu.nl berichtje dat weerbureaus overlast verwachten en plaatselijk 10 tot 20 cm. Ik neem mn extra warmetrui en een dekentje maar mee denk ik...
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Ik blijf gewoon op kantoor slapen hoor, zie ik vanzelf uit het raam of de treinen weer rijden :)
Re: Winter 2012/2013
Zou Beatrix ook vastlopen met haar koninklijke trein over de Hanzelijn? Of worden daarvoor een paar honderd storingsmonteurs achter de hand gehouden tussen Lelystad en Zwolle zodat het lijkt alsof er niets aan de hand is?
Re: Winter 2012/2013
Verwachting van Wubbo (geheel op persoonlijke titel): vrijdag aangepaste treindienst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten