Winter 2012/2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Wubbo schreef:De s3100 rijdt ook in het weekend naar Schiphol. Als het geen winter is tenminste ;-)
Ik doelde op het feit dat er maar een trein is die Nijmegen - Utrecht - Schiphol rijdt. Hef je die op, dan rijdt er niks op exact die route, je moet overstappen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Meltrain »

Minder Sprinters op Den Haag - Rotterdam - Dordrecht vind ik ook wel erg knap. :P
Of zou de s5100 daadwerkelijk gereduceerd worden tot 1x/uur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Je moet dat dus niet zo letterlijk nemen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik snap het gedoe bij de HTM niet. Men heeft ondertussen vier werkdagen gehad om alle sneeuw op te ruimen, de wissels te testen en weer trams te laten rijden en nog rijdt men niet.
Ik heb toevallig vanmiddag nog een stukje hierover gezien van RTV West... HTM gaat morgen de rails schoonmaken, maar blijft vervolgens wel het sneeuwnet rijden want tja, morgen gaat het weer sneeuwen :P
Ze claimen nu dat ze extra subsidie nodig hebben om meer pekeltrams te kunnen laten rijden en het aantal verwarmde wissels te kunnen uitbreiden.

@Meltrain: de kaart heeft het gewoon over alleen minder IC's daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Het kaartje wat op de webpagina van ns.nl staat klopt wel. Ik heb alleen geciteerd.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Nog meer pekeltrams? Ze hebben er vijf, hoeveel meer hebben ze er nog nodig daar bij de HTM?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

Ik heb vandaag een stukje van de route van lijn 6 gereden, maar daar is de sneeuw tussen de rails verwijderd. Waarom er dan toch nog niet gereden wordt is me een raadsel.

Net alsof inzetten van die pendelbussen niks kost trouwens, die kwam ik ook nog tegen onderweg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Winter 2012/2013

Bericht door isadora »

Morgen dwarrelt er weer wat, dus aangepaste dienstregeling.
Zondag 20 januari rijden NS en ProRail uit voorzorg een aangepaste dienstregeling. Wij hebben dit besloten op basis van de weersverwachting van onafhankelijke weerbureaus voor de komende 24 uur. Voor zondag wordt opnieuw sneeuw verwacht. Dit in combinatie met aanhoudende vorst kan zorgen voor storingen aan infrastructuur of treinen. Door deze aanpassing is er meer ruimte in de dienstregeling om eventuele verstoringen als gevolg van het weer op te vangen.

Bron: Nieuwsbrief NS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Meltrain »

Thom91 schreef:Het kaartje wat op de webpagina van ns.nl staat klopt wel. Ik heb alleen geciteerd.
Behalve dat de volledige spoorlijn tussen Zwolle en Almelo van die kaart is verdwenen. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Winter 2012/2013

Bericht door WSM »

Wanneer gaat men nu eindelijk eens wat aan de personeelsdiensten en de bijsturing doen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Binnenkort! Er wordt vanaf geloof ik februari begonnen met het uitrollen van een nieuw systeem voor het bijsturen van personeel.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Winter 2012/2013

Bericht door WSM »

webguy schreef:Binnenkort! Er wordt vanaf geloof ik februari begonnen met het uitrollen van een nieuw systeem voor het bijsturen van personeel.
Dat klinkt al goed. Gaat dit ook gepaard met eenvoudiger bij te sturen diensten en omlopen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Geloof het niet, niet direct, maar wel een "solver" functionaliteit die "problemen" kan doorrekenen. Wat er wel aankomt is een nieuwe CAO voor de NS - misschien komen daar nog aanpassingen mee.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Mikos »

En de volledige lijst van aangepaste treinen (buiten de geplande werkzaamheden om) staat weer hier. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

HTM rijdt sinds 12 uur weer het sneeuwnet (hoewel het hier niet sneeuwt): lijn 12 en 19 zijn weer opgeheven, en de route van lijn 1 is gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Winter 2012/2013

Bericht door hauptbahnhof »

En toch kan ik niet begrijpen waarom er daar een sneeuwnet moet worden gereden terwijl in Amsterdam alles normaal (uiteraard wel met vertraging) blijft rijden. :N
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Geert »

Omdat er in Amsterdam veel minder sneeuw ligt? (Neemt niet weg dat ze inmiddels wel weer met alle lijnen hadden mogen rijden, maar dinsdag lag hier écht veel sneeuw.)

Ik zie trouwens dat er nu weer sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen hier in Den Haag...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Winter 2012/2013

Bericht door hauptbahnhof »

Nu wellicht wel maar dinsdag lag er genoeg sneeuw, en ook vorig jaar weet ik nog, dat we hebben doorgeploeterd door de sneeuw. Sommige wissels waar de verwarming niet van werkte zaten vol met sneeuw. Zat niks anders op dan uitstappen met bezem en wisselijzer en wissel schoonvegen om hem in de goeie richting te leggen.

Dus ik krijg zo'n beetje het idee alsof NS de trams daar rijdt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Een persvoorlichter van de NS heeft o.a. tegenover de NRC gezegd dat de aanpaste dienstregeling wel eens tot donderdag kan aanhouden.

http://www.nrc.nl/schaatskoorts/2013/01 ... edentocht/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Ook morgen aangepaste dienstregeling:
http://somda.nl/forum/12948/Opvallende+ ... 1+januari/
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef:Nu wellicht wel maar dinsdag lag er genoeg sneeuw, en ook vorig jaar weet ik nog, dat we hebben doorgeploeterd door de sneeuw. Sommige wissels waar de verwarming niet van werkte zaten vol met sneeuw. Zat niks anders op dan uitstappen met bezem en wisselijzer en wissel schoonvegen om hem in de goeie richting te leggen.
Het probleem zat hem er vooral in dat in Amsterdam en Rotterdam bijna lle wissels verwarmd zijn, terwijl in Den Haag slechts zeer weinig wissels verwarmd zijn.
Maar ik vind wel dat men dan vervangende bussen moet laten rijden langs de routes van de opgeheven tramlijnen. Volgens mij heeft men nog een hele zooi Alliances en Diplomats over, dus het zou moeten lukken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Vinny »

Heerlijk die winterdienstregeling. Het bespaart mij één overstap op een kansloos station als Lelystad of tochtgat Amersfoort. Van mij mag het blijven sneeuwen :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Het hoge woord is er uit, dienstregeling is morgen aangepast:
Den Haag - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercity's. Verschillende alternatieve reismogelijkheden met overstap in Leiden en/of Schiphol, extra reistijd 20-40 minuten
Den Haag - Utrecht: minder Intercity's
Den Haag - Gouda Goverwelle: minder Sprinters
Leiden - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters
Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's
Rotterdam - Gouda Goverwelle: minder Sprinters
Rotterdam - Maassluis West: minder Sprinters
Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters
Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's
Amsterdam - Enkhuizen: minder Intercity's
Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam: minder Sprinters
Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's. Alternatieve reismogelijkheid is met de Sprinter via Weesp met overstap. Extra reistijd 9 min.
Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's
Hoofddorp - Leiden - Den Haag - Dordrecht: minder Sprinters
Amsterdam - Uitgeest: minder Sprinters
Amsterdam - Deventer: geen rechtstreekse Intercity's.
Eén keer per 2 uur rijdt de intercity Amsterdam – Berlijn wel. Op andere tijdstippen de rechtstreekse Sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, waar zoveel mogelijk langere treinen worden ingezet. Extra reistijd 20 min.
Of reis met de Intercity via Utrecht. Extra reistijd 23 min, overstap in Utrecht.
Of reis via Schiphol. Extra reistijd 33 min, overstap in Schiphol.

Heerlen - Sittard: minder Intercity’s en minder sprinters

Bron + kaartje
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Mikos »

En de hele lijst staat ook weer hier. :) Is dezelfde aanpassing die vorige week doordeweeks heeft gegolden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten