OVer je reiservaringen in januari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:
hauptbahnhof schreef:Leuke foto's, vooral leuk om te zien dat je kleine voetjes hebt.
Maat 45 :p

Ik zie toch wel ZUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULKE diepe voetstappen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Ik beb ze ook gezien hoor :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
Thom91 schreef:
hauptbahnhof schreef:Leuke foto's, vooral leuk om te zien dat je kleine voetjes hebt.
Maat 45 :p

Ik zie toch wel ZUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULKE diepe voetstappen! :mrgreen:
Zeker een meter! *O*
Komt wel goed schatje.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door TLP »

Ik had net een nogal onoplettende chauf. Wil er een dame de bus uitstappen, gooit ie de deur dicht zodra ze haar rechtervoet op de stoep wil zetten. Dame anticipeert net op tijd en blijft staan, moet vervolgens 3x roepen voordat ze alsnog kan uitstappen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

Geen echte misser, dus dan maar hier... zag vanmiddag als gevolg van de aanrijding tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist de TBP van spoor 14 voor tweederde vol staan met blauwe balkjes van gespoorwijzigde en niet rijdende treinen. Was wel een behoorlijk apart gezicht en een eventueel daar vertrekkende trein had er amper nog boven gepast.
De aansluiting van de t2059 op de t559 ging verder verloren doordat een s7400 op spoor 12 stond te keren. De s8800 waar de 2059 op keert werd gespoorwijzigd naar spoor 19A, maar dat was kennelijk nog niet vrij want toen de 559 al het station uit reed zag ik de 2059 nog voor het inrijsein staan te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Milco »

Vanmiddag reisde ik met bus 1 in Almere, van station Oostvaarders naar Bouwmeesterbuurt West. Alleen de chauffeur had een niet al te beste rijstijl...
Ten eerste reed hij stevig door. Dat kan ik nog wel begrijpen. Maar er werd wel een keer door rood gereden en op de Evenaar (waar geen busbaan is) werd een rechtsafslaand busje zowat naar rechts gedrukt... :roll:
Bij station Buiten vertrokken we één minuut te vroeg. Maar omdat lijn 10 nog voor ons op de halte stond, haalden we die links in, terwijl er nog een bus van de andere kant kwam (ook lijn 1) en die chauffeur moest dus wachten op ons, terwijl ónze chauffeur dus fout zat :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Justin »

Er was een ongeluk gebeurd op de A2 bij de brug bij Zaltbommel. En ja, al het omrijdend verkeer in de driehoek Utrecht-Breda-Den Bosch loopt dan aardig vol... op de N830 tussen A15/Brakel, A2/Waardenburg en A15/Meteren stond het dan ook gigavol. Gevolg: de bus naar Geldermalsen van 16:25 na +90 opgeheven, 16:55 na +40 opgeheven, 17:55 en 18:25 gelijk maar opgeheven... en die van 17:25 kwam dan uiteindelijk met +115 opdagen bij mijn bushalte... waar ik van 17:15 tot 19:15 heb staan wachten in de kou :(. Prut zeg...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Dat gaat weer goed dan :N .

Van waar naar waar moest je?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door waldo79 »

@Justin: ik heb aardig om de files heen kunnen rijden van Lopik naar Tiel, maar 115 minuten wachten op de bus is wat veel van het goede :neg:
@KM46: Justin reist Waardenburg - Amsterdam Bijlmer :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Justin »

De chauffeur belde maar naar de centrale dat hij na 2 uur in de rij op Brakelse Veer-Waardenburg een retourdienst van een andere lijn ging inplannen. Zijn rijplan was namelijk

47 - Gorinchem-Geldermalsen
43 - Geldermalsen - Tiel
46 - Tiel - Nieuwegein
46 - Nieuwegein-Tiel

Na aankomst in Geldermalsen besloot hij maar rechtstreeks ERGENS op de retourrit Nieuwegen-Tiel in te voegen :'). Die skipt gewoon effe twee diensten, maar ach, logisch... Bij lijn 43 is dat wel beetje vervelend, dunkt me - ding rijdt maar 1x per uur...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Edwin »

Lijn 159 Almere-Harderwijk heeft vandaag aardig wat last van vertraging. Een rit (1029) blijft nu zelfs vast staan op +59 op de website van CXX. Die is nooit vertrokken. Eerder vanochtend ook al een bus met +10 vertrokken vanuit Almere. Zowel Amba's als grijze Volvo's gezien op de 159.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Klaasje »

In de loop van de middag rijden er ook altijd een aantal 15 meter exemplaren.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Etienne »

Ondanks de 5-minutendienst op Qliner 365 tussen Zoetermeer en Leiden is die verbinding echt rete-druk. Vanmiddag reden we met 3 bussen achter elkaar en allemaal even vol.

Ergens is in Leiden ook een materieeltekort. Op de streekdienst rijden naast Volvo 8900's nu ook Hybride bussen mee. Dit werkt echter wel vertraging in de hand.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Z2N »

Dan mogen ze gaan ruilen met Alphen: vanmiddag een Citea ipv Volvo 8900 op Qliner 370. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Het is niet zo vreemd dat er materiaaltekort is in Leiden, dat was al voordat Arriva ging rijden bekend, het verbaasd mij dan ook dat het nog zo lang goed gaat :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Het is niet zo vreemd dat er materiaaltekort is in Leiden, dat was al voordat Arriva ging rijden bekend, het verbaasd mij dan ook dat het nog zo lang goed gaat :X
Dat materiaaltekort ... tot wanneer blijft dat?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

De (reis)maand januari 2013 is voor mij geeindigd zonder vertraging :P :wink: .
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ronald »

Ik ga maar niet alle aankomstvertraging van al mijn busritten in januari optellen. Wordt wel érg veel... De bussen rijden ook steeds vaker in 19-1-19-1 patroon in plaats van 10-10-10-10...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Dat is juist weer goed voor je stastistieken :wink: .

Mijn statistieken hadden in de min kunnen eindigen ware het niet dat ik toch een keertje vertraging had en dus de boel weer op nul uitkwam :? :wink: .
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door mijack1985 »

in Nijmegen staat naast de gebruikelijke DDM en ICK ook een Pools PKP 1e klas rijtuig. Geen idee wat hij daar doet of hoe hij daar kwam. Foto volgt vanavond, aangezien het maar niet wilt lukken de foto via Flickr te uploaden.

Waarschijnlijk is dit al eerder gemeld over dat rijtuig.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ronald »

KM46 schreef:Dat is juist weer goed voor je stastistieken :wink: .

Mijn statistieken hadden in de min kunnen eindigen ware het niet dat ik toch een keertje vertraging had en dus de boel weer op nul uitkwam :? :wink: .
Ik ga het allemaal niet bijhouden, maar de rijtijd is in de spits veel te krap. Het is net te halen als je nergens hoeft te stoppen onderweg, maar in de spits is dat nou niet bepaald het geval :X . En als er eenmaal een rit te laat is, krijg je dus het bekende "opstroopeffect"...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Chauf21 »

Justin schreef:De chauffeur belde maar naar de centrale dat hij na 2 uur in de rij op Brakelse Veer-Waardenburg een retourdienst van een andere lijn ging inplannen. Zijn rijplan was namelijk

47 - Gorinchem-Geldermalsen
43 - Geldermalsen - Tiel
46 - Tiel - Nieuwegein
46 - Nieuwegein-Tiel

Na aankomst in Geldermalsen besloot hij maar rechtstreeks ERGENS op de retourrit Nieuwegen-Tiel in te voegen :'). Die skipt gewoon effe twee diensten, maar ach, logisch... Bij lijn 43 is dat wel beetje vervelend, dunkt me - ding rijdt maar 1x per uur...
Zoals je ziet rijden de bussen niet altijd op één lijn, maar rijdt een chauffeur vaak meerdere lijnen met een bus. Jouw chauffeur had flinke vertraging nog voordat hij aan de rit op lijn 43 begon. Dan kan het zomaar zijn dat een andere bus/chauffeur al is begonnen met een latere rit van lijn 43 (en/of 46). Het is dan overbodig om de geplande rit nog met (ik noem maar wat) 90 minuten vertraging te beginnen. Alle passagiers zijn immers al meegegaan met de geplande rit van een uur later.
Met het halverwege lijn 46 starten maak je het mogelijk om vanaf dat punt de rit op tijd te rijden. Alle reizigers die daarna instappen zijn dan dus gewoon op tijd. De reizigers die ervoor hadden willen instappen missen dan een bus, maar hadden dat hoogstwaarschijnlijk ook ondervonden indien de chauffeur eerst naar het beginpunt had moeten rijden. Het is een beetje afhankelijk van het tijdstip en de eigenschappen van de lijn wat per saldo beter is.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door nvdw »

Bee schreef:Het is niet zo vreemd dat er materiaaltekort is in Leiden, dat was al voordat Arriva ging rijden bekend, het verbaasd mij dan ook dat het nog zo lang goed gaat :X
Disclaimer noodzakelijk omdat ik geen idee heb van de aantallen bussen in Leiden, maar de inzet van specifieke bussen op specifieke lijnen kan behoorlijk in de knauw komen door (forse) vertragingen. Dan kan het zijn dat je voor de keuze komt te staan om een Qliner met een gewone streekbus te rijden of vice versa...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

mijack1985 schreef:in Nijmegen staat naast de gebruikelijke DDM en ICK ook een Pools PKP 1e klas rijtuig. Geen idee wat hij daar doet of hoe hij daar kwam. Foto volgt vanavond, aangezien het maar niet wilt lukken de foto via Flickr te uploaden.

Waarschijnlijk is dit al eerder gemeld over dat rijtuig.
Ding is defect. Komt uit de CNL die ongeveer 1,5 week geleden defect stond te Zevenaar en de rest van de dag in Arnhem heeft gestaan.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten