OVer je reiservaringen in januari 2013

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Edwin » Di 15 Jan 2013, 17:28

Klaasje schreef:Toen we bij de A27 kwamen reed het verkeer erg traag, logischerwijs pakte de buschauffeur niet de vluchtstrook op een wat smal stukje. Met gladheid moet je niet teveel risico's nemen. Maar toen we verder waren, de vluchtstrook breed was en het verkeer met een gangetje van 20 km/h reed werd er nog steeds niet gebruik gemaakt van de vluchtstrook terwijl dat makkelijk had gekunt met beperkte snelheid. De vertraging liep dus gestaag op tot Blaricum. Daar stapte ik over op een bus van lijn 156 die ons bijna had ingehaald.

Eenmaal in die bus had ik een chauffeur die wel de vluchtstrook gebruikte waar dat kon en zodoende haalden we de bus van lijn 150 in.

Lag er sneeuw op de vluchtstrook? Dan mogen er bij file geen bussen overheen, vertelde een chauffeur mij vanochtend.

Ik moest vanuit Almere naar Schiphol. Wou de 155 en 300 pakken maar zag een foto van sneeuw op de vluchtstrook en bussen die met +15 op P&R Muiden al aankwamen om 7:15 dus toch maar met de 6 en de s2600 gegaan die op tijd reed.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Daniel » Di 15 Jan 2013, 20:20

Na de -10 van vanmorgen vanmiddag ook zonder een seconde vertraging weer teruggereisd :pos: Alleen jammer van die chauffeur van lijn 63 die precies voor een halte van rijbaan wisselde en daarbij de wachtenden trakteerde op een douche van half gesmolten sneeuw.

De t559 was met 6 bakken ICM wel "iets" kleiner dan de gebruikelijke 10 bakken VIRM, maar paste vanmiddag redelijk.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Klaasje » Di 15 Jan 2013, 21:12

Edwin schreef:Lag er sneeuw op de vluchtstrook? Dan mogen er bij file geen bussen overheen, vertelde een chauffeur mij vanochtend.

Ja, een laagje van 2 á 3 cm met bandensporen erin. Op zich vrij onzinnig dat het niet mag, als je het rustig doet is er niets aan de hand. Zeker aangezien het ook niet schoon wordt wanneer er niet overheen gereden wordt. De afgelopen jaren heb ik met sneeuw meerdere malen meegemaakt dat het wel gedaan werd.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 893
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor nvdw » Di 15 Jan 2013, 22:25

Niet rijden op de vluchtstrook bij sneeuw, mist etc is expliciet opgenomen in de voorwaarden waaronder een bus bij file de vluchtstrook kan gebruiken. Als Rijkswaterstaat het ziet gebeuren heb je een probleem.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor fogeltje » Di 15 Jan 2013, 23:11

Het sneeuwt en alling Nederland ligt op zijn gat :')

Vandaag leerde dat er op dit soort momenten drie soorten automobilisten op de weg zijn. Het type "ik heb winterbanden dus ik kan gewoon als een gestoorde mongool blijven rondrijden", het type "ik heb geen winterbanden nodig, jonguh!" en het type "ik heb dan wel winterbanden maar laat ik voor de voorzichtigheid toch maar 15 km per uur rijden".

Op de heenweg viel het nog allemaal mee. Lijn 121 kwam met +2 in Uden aan. De eerste bus (7:20) reed nog voor mijn neus weg, dus met de reguliere 7:22 naar Nijmegen. We kwamen met iets van +15 aan op de Brabantse Poort, voor Munckhof is dat eigenlijk best goed :') Omdat ik dacht dat de Graafseweg wel ramvast zou staan ben ik daar uitgestapt om de vertraagde lijn 12 te pakken (vijf minuten wachten). Keuze bleek verkeerd :') Graafseweg oogde niet zo druk toen wij ervan afsloegen maar door de Goffert en op de Hatertseweg stond file :') Uiteindelijk ongeveer 30 minuten later dan normaal op de uni aangekomen, valt nog mee.

De terugweg was wat avonturistischer. Bij de faculteit de eerste bus gepakt die kwam, dat was een bus met 18 minuten vertraging. Op CS was het wachten op de 99 naar Uden. Via de mobiele site van Arriva zag ik dat de rit vanuit Uden flink vertraagd was. Deze kwam uiteindelijk met ongeveer +30 aan. Dat betekent automatisch al +8 voor de rit terug. Ik herkende de chauffeur als een mij bekende man, dus dat werd gelukkig een gezellige rit. Aangezien er veel instappers waren, moesten we wel even tanken op het busstation. Op de Graafseweg was het een beetje terug, maar niet zo druk als stadinwaarts (waar de rit vanuit Uden de meeste vertraging had opgelopen). Op onze dooie gemak tuften we naar Uden. In Zeeland ontstond bij een passagier wat verwarring. Die drukte na de halte Peelweg op het knopje en wilde blijkbaar bij de halte Molen uitstappen. Enige vervelende voor hem is dat de halte Molen officieel is opgeheven, dus de chauffeur reed er netjes aan voorbij (halte werd ook niet omgeroepen en staat niet meer in het systeem van de CICO's). Het verwarrende is echter wel dat de haltepalen er nog staan (in de kastjes hangen nog de oude vertrekstaten). Ook de halte Udenseweg/N265 staat er nog terwijl die is opgeheven. Uiteindelijk kwam we met +18 in Uden aan. Er was in velden of wegen geen 121 te bekennen en er stonden mensen bij de halte. Toevallig kwam er eentje aanrijden, maar die sprong naar 999. Mensen liepen er heen maar de chauffeur stuurde ze weg. Mijn chauffeur uit de 99 keek op zijn blaadje. Oh ik moet nu 152 rijden, 3 minuten geleden.

Ik dacht, weet je wat, ik rij gewoon met hem mee naar Eindhoven. Voordat er eens een 121 komt zijn we toch een uur verder en het was gezellig. Bovendien rijden er vanuit Eindhoven meer bussen naar huis. Dus we tuffen met +4 aan richting als 152. We passeren de eerste halte in het centrum en draaien rechts af. De chauffeur kijkt verbaast op zijn Albatros. "Wat krijgen we nou, dat ding denkt dat wij de 91 zijn". De chauffeur pakt zijn blaadje nog eens. "Shit, ik zit in de verkeerde bus". :') De OV-kenner weet natuurlijk al wat er aan de hand is. De bus waarmee wij als 99 aankwamen werd de 91, maar de chauffeur moest van de bus afstappen. Tegelijkertijd zou een bus uit Oss moeten arriveren als 152 naar Eindhoven. De chauffeur uit die bus zou "onze bus" moeten overnemen en naar Cuijk gaan en "mijn chauffeur" had die bus moeten overnemen en naar Eindhoven moeten rijden. Zo een systeem werkt als alles op tijd rijdt maar loopt natuurlijk in de soep als ook maar 1 van die 2 vertraging heeft (waardoor de andere meevertraagt).

Dus we reden weer terug. Op het busstation zag ik dat de mensen weg waren. Die 121 is dus stiekem toch als 121 terug gereden terwijl de chauffeur eerst had gezegd dat hij dat niet zou doen. Maar goed, dat vond ik niet erg, het was mijn eigen keuze geweest om de gok te wagen en met mijn chauffeur op de 152 mee te rijden. Wij komen aan, de mensen konden weer uitstappen terwijl mijn chauf de centrale opriep. De meldde dat de 152 richting Oss al meer dan een uur vertraging op aan het lopen was en voorlopig nog niet in Uden zou zijn. Inmiddels was het 19:20. De centrale gaf er de voorkeur aan dat de chauffeur de 91 zou overnemen. Deze rijdt in een uurdienst, de vorige was al niet geweest en het waren de laatste ritten (laatste rit naar Cuijk en vandaar de laatste rit terug). Aangezien een ommetje Cuijk me wat te lang zou duren zei ik "vaarwel en tot de volgende keer op de 99". Ik belde vervolgens een kennis op die vlak bij het busstation woont. Ik kon wel even langskomen voor een bakje koffie. Bovendien hadden we nog kerstkaarten voor elkaar :') Zo gezegd, zo gedaan, het was gezellig. Ik hield de vertraging van de 121 naar Uden in de gaten (keert meteen op 121 naar Eindhoven). Alleen had ik me verrekend. 19:57 + 18 minuten vertraging is 20:15 en niet 20:25. Ik zag dus, toen ik naar het busstation liep, in de verte mijn bus wegrijden :') Wederom mijn eigen schuld, ik had geen koffie hoeven gaan drinken, maar de gezelligheid was het wel waard :) Ik heb mijn kennis verder niet nog een keer lastig gevallen, bovendien wilde ik de volgende bus echt niet meer missen. Ik ben even naar de McDonalds gewandeld voor een enkele hamburger om de honger te overbruggen tot ik thuis kon gaan eten. Ik ging weer op het busstation zitten met een tijdschriftje.

Tegen 21:00 kwam de 91 uit Cuijk weer aan. Ik liep naar de bus toe toen deze op de buffer stond. De chauffeur zag mij al en moest lachen. "Ben je nog steeds hier?" "Jep, zusenzo". Hij riep even de centrale op wat ze wilden wat hij nu zou doen. Hij stelde zelf voor om zijn eigen dienst in Veghel op te pikken. Dat vonden ze prima. De chauffeur kon hierdoor ook even een broodnodige pauze inlassen. Hij reed al sinds 16:30 zonder pauze. Hij bleef nog wel even in Uden staan om wat te babbelen tot mijn 121 met +15 eraan kwam. Daarna ging het vrij vlot naar huis. Kortom, ik mezelf twee uur vertraging opgezadeld, maar dat was niet erg, het was gezellig en morgen blijf ik toch thuis. Bovendien, hoe vaak maak je nu mee dat een buschauffeur de verkeerde bus pakt. Ik heb wel meegemaakt dat een chauffeur met de juiste bus aan een foute rit begint, maar niet dat hij met een foute bus aan zijn juiste rit begint :')
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Daniel » Wo 16 Jan 2013, 08:35

Weer mooi tussen de verstoringen door gelaveerd vanmorgen... had over ´t hoofd gezien dat de vertraagde t516 nog op spoor 5A stond in Amersfoort, maar de t1718 die al iets leger binnenkwam werd daardoor wat rustiger. En die was ook nog net als laatste voor de seinstoring uit Apeldoorn aangekomen.
Laatst gewijzigd door Daniel op Wo 16 Jan 2013, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Moet duidelijk nog aan die treinnummertjes wennen...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Thom91 » Wo 16 Jan 2013, 09:16

Daniel schreef:Weer mooi tussen de verstoringen door gelaveerd vanmorgen... had over ´t hoofd gezien dat de vertraagde t516 nog op spoor 5A stond in Amersfoort, maar de t1718 die al iets leger binnenkwam werd daardoor wat rustiger. En die was ook nog net als laatste voor de seinstoring uit Apeldoorn aangekomen.

Je moet ook zo'n eind natuurlijk ;)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Etienne » Wo 16 Jan 2013, 09:47

Door een grote seinstoring in Zoetermeer reden de RandstadRail 3 en 4 helemaal niet tussen het Centraal Station en Zoetermeer. Metro E pikte vanaf Leidschenveen alle reizigers mee, dat was vanaf Leidschendam-Voorburg wel behoorlijk proppen. Verder viel het wel op dat bij station Nootdorp bussen klaar stonden, waarschijnlijk voor "het geval dat".
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Geert » Wo 16 Jan 2013, 09:57

Vanmorgen reed de s1900 niet. Dat was dus lekker proppen en veel staande reizigers tussen Den Haag en Rotterdam, want alleen de s5100 en s2600 reden nog. Kon er echt niet een pendeltrein rijden? -o-

Verder viel me op dat de s1900 van de T7's en TBP's gewoon verdwenen was in Den Haag. Normaal is een uitgevallen trein grijs en staat er 'Rijdt vandaag niet', maar nu was de hele s1900 gewoon van het bord verdwenen (die van 8.23 en die van 8.53). Waarom doen ze dat op die manier? Nogal verwarrend, alsof er helemaal geen s1900 gepland was.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Edwin » Wo 16 Jan 2013, 11:31

Bij halte Stichtse Brug op de N305 ri Almere-Stad stond vanochtend (rond 9:00) een bus met op de film 151 Bussum. Verdwaald?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Klaasje » Wo 16 Jan 2013, 12:18

Vast een vastgelopen Infoxx.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Jurre » Wo 16 Jan 2013, 14:12

Laatst zag ik al een chauffeur op de 109 die sneaky achteruit busstation Hilversum afreed en zo aanstormende mensen liet staan. Zojuist weer hetzelfde liedje, ditmaal met een chauffeur van de 156. Die bus is al nooit vol (laat staan halfvol) en om dan op deze manier je klanten een uur te laten wachten...

Voordat ik het vergeet, voor lijn 105 stond een afgesloten frysker klaar. Echter waren de deuren vastgevroren en moesten deze met geweld opengetrokken worden, duurde een paar minuutjes, leuk om te zien.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Daniel » Wo 16 Jan 2013, 15:49

Thom91 schreef:Je moet ook zo'n eind natuurlijk ;)

Des te groter is het effect van een verstoring... en daar hoop ik toch altijd wel een beetje bijtijds vanaf te weten want dan kan ik makkelijker omreizen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

wouter15
Berichten: 842
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor wouter15 » Wo 16 Jan 2013, 16:21

Vandaag ontdanks de sneeuw niet zo'n hele erge vertraging gehad. Bus 102 stond op Woerden Station netjes klaar om 8:08 maar door het wat langzamer moeten rijden wel een +6 toen ik op Bushalte Kanaleneiland aankwam. De buschauffeur vanmiddag rond 12:40 in lijn 7 van het GVU dacht volgens mij niet echt eraan om wat rustiger te rijden omdat het glad kan zijn. De bus ging af en toe wel erg snel door de bochten heen dat het me verraste dat het allemaal goed ging.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor 010jongen » Wo 16 Jan 2013, 17:04

Bij Nieuwegein zuid stond zojuist een enkele spitstram met defecte deuren, bestuurder probeerde van alles om dat ding toch te laten rijden. Sowieso dom dat ze een enkele stel laten rijden, houd dat ding dan gewoon binnen (vond de bestuurder ook). Verder een groene gelede citaro gezien op lijn 74

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Karl » Wo 16 Jan 2013, 17:09

Maar dan reed er helemaal geen tram?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor 010jongen » Wo 16 Jan 2013, 17:26

hoe zou die tram moeten rijden met defecte deuren? verder heeft een enkele spitstram te weinig capaciteit waardoor de tram al bij Westraven (richting Utrecht) vol zou zijn. de normale tram kan dat makkelijk opvangen, immers rijden er maar 2 spitstrams per uur.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Wubbo » Wo 16 Jan 2013, 18:05

Goed, +150 opgelopen op een reisje Gvc - Ehv :') Wilde vanochtend met de s1900, maar die werd opgeheven vanwege 'een storing bij Breda' (bleek later een wisselstoring op Breda en een wisselstoring tussen Breda en Dordrecht). Nou ja, dan maar naar Utrecht, dat is maar een kwartiertje langer (door de aangepaste dienstregeling). Strak op tijd in Utrecht, maar de IC naar het zuiden werd opgeheven vanwege 'te grote drukte op station 's-Hertogenbosch'. Ik heb toen maar eieren voor mijn geld gekozen en heb een werkplek in Utrecht gezocht, want omreizen via Boxmeer zag ik niet helemaal zitten. Uiteindelijk toen alle verstoringen voorbij waren met een vertraagde s3500 in Eindhoven beland.

Op de terugweg had ik meer geluk: ik had een s1900, en die erna is volgens mij gestrand vanwege een defecte bovenleiding bij Oisterwijk.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Caspar » Wo 16 Jan 2013, 19:50

De afgelopen weken heb ik al een paar keer gemoderniseerde rijtuigen in de Berlijn IC gezien :D
Rijden die structureel mee, of is dat juist toevallig?

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 16 Jan 2013, 20:43

Zijn deze rijtuigen?

Lijken behoorlijk op de stoelen die in de ICE2-stellen zitten.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor webguy » Wo 16 Jan 2013, 21:00

Ik wilde wat sneller thuis zijn maar dan moet je blijven nadenken. Ik kwam op t129 maar wilde niet 25 minuten wachten dus dacht, dan pak ik de s3600 naar Dr en pak daat de s7600 naar Vp. Behalve dat dat dus niet kan - overstap van -3 minuten. Dan maar 20 minuten wachten te Dr, waar iig een verwarmde wachtruimte is. Oh, en ondertussen m'n handschoenen in de s3600 laten liggen.
Reisinformatie/nerd

KM46
Berichten: 8039
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor KM46 » Wo 16 Jan 2013, 21:08

Wubbo schreef:Goed, +150 opgelopen

Dat is de helft van mijn jaartotaal in 2012 :wink: .

Zelf liep ik vandaag 5 minuten vertraging op en aangezien ik afgelopen donderdag al een ritje met min 5 had sta ik dus weer op 0 :P :wink: .

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor marvinkok » Wo 16 Jan 2013, 21:11

hauptbahnhof schreef:Zijn deze rijtuigen?

Lijken behoorlijk op de stoelen die in de ICE2-stellen zitten.

Die had ik een tijd geleden ook in de 140 :)
Zitten nog beter, en het rook nog een beetje nieuw.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Suus » Wo 16 Jan 2013, 21:22

Caspar schreef:De afgelopen weken heb ik al een paar keer gemoderniseerde rijtuigen in de Berlijn IC gezien :D
Rijden die structureel mee, of is dat juist toevallig?

Uiteindelijk zal dat structureel worden, maar er zijn pas ongeveer 150 van de ongeveer 750 rijtuigen gemoderniseerd, kan dus goed zijn dat nog niet alle rijtuigen in alle treinen vervangen zijn. De omloop van de s140 is wel gesloten, dus als de rijtuigen er eenmaal inzitten zullen er niet zo snel weer uit gaan.
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Berichtdoor Thom91 » Do 17 Jan 2013, 09:08

t3033 zonder winterdienst is al vrij vol met solo zesje, net als gisteren ook vandaag een solo zesje voor deze trein. Wordt weer drukjes straks.
Komt wel goed schatje.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast