OVer Missers in de Reisinformatie #26

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

Geert schreef:En de bus stond niet in de file de vorige halte ofzo? Dat verklaart dat hij lang blijft hangen op dezelfde wachttijd.
Mwoh, file om een uur of 7 's avonds ergens aan lijn 4 in Utrecht Oost.... lijkt me niet heel waarschijnlijk. Zag onderweg wel zoiets op een andere lijn, maar sowieso zou die DRIP niet naar 0 moeten gaan als de bus nog op een eerdere halte staat. Dan verwacht je eerder dat hij weer oploopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door fogeltje »

Bij de halte Huygensgebouw in Nijmegen hangen alleen vertrekstaten van de spitsritten van lijn 300 in de ochtend met eindpunt HAN, alle reguliere ontbreken. Ook wordt er in Heyendaal nog door enkele lijnen verkeerd omgeroepen. Zo roepen lijn 11/12 ri CS het Erasmusgebouw niet om maar 2x Spinozagebouw/Tandheelkunde (andere kant op ging goed meen ik) en lijn 300 noemt die halte nog steeds Bestuursgebouw. Volgens mij zat er in lijn 13 ook een fout bij die halte, maar weet niet meer welke richting.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

VIRM schreef:Op Leiden Centraal werd aangekondigd dat de treinen van :27 en :57 in tegenstelling tot wat er op de borden stond gewoon na Amsterdam Centraal door zouden rijden naar Lelystad (op de perronaanwijzers stond ook 'rijdt niet verder dan Amsterdam Centraal').
Die wordt binnenkort gefixt - foutje in gegevens.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

webguy schreef:
VIRM schreef:Op Leiden Centraal werd aangekondigd dat de treinen van :27 en :57 in tegenstelling tot wat er op de borden stond gewoon na Amsterdam Centraal door zouden rijden naar Lelystad (op de perronaanwijzers stond ook 'rijdt niet verder dan Amsterdam Centraal').
Die wordt binnenkort gefixt - foutje in gegevens.
Maar het is des te opvallender dat ze voor de omroep gewoon een bandje inspreken die later op de avond niet meer klopt... ;) 'Doorrijden naar Lelystad' is weer wat anders dan 'doorrijden naar Zwolle'. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Fles »

Gaan we weer hoor :x

Afbeelding

1 trein die zowel +3 als +27 heeft en de volgende rijdt niet. Hoezee! :evil:

Waardeloos gefaal weer :N :neg:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Mikos »

Een extra ingelegde trein in het pad van de normale trein die met 3 minuten vertraging rijdt en de vertraagde originele trein die in het pad van de volgende trein rijdt. Wat is nu het probleem?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Fles »

Dat bleek bij navraag inderdaad het geval te zijn :)

Het probleem is dus de nogal debiele manier van communiceren. Want dat had ik er zelf niet uit gehaald :N
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Mikos »

Mja, of het debiel is weet ik niet. Ik denk dat 'men' op het internet over het algemeen te veel kennis heeft en daardoor het Jip en Janneke verhaal zoals het op de site staat aangekondigd niet meer begrijpt. Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op, hoor, maar kijk er heel simpel naar: Er is één trein die 3 minuten te laat is en één die 27 minuten te laat is, de trein daarna rijdt niet. Als je dat heel zwart/wit opvolgt, heb je altijd een trein rond dezelfde vertrektijd.

Wij denken te moeilijk. :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Karl »

Maar die van +27 kan dus zomaar nog +25 ofzo worden (terwijl -3 of -5 terecht uit den boze is), als je die trein moet hebben vanuit een andere trein of bus, dan ben je mooi te laat.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Mikos »

Nee, zulke treinen rijden dan in het pad van de volgende trein. Omdat er op de IJssellijn hier en daar wat stukjes zijn waar je ruime rijtijden hebt, kan het voorkomen dat je dan met '-3' rijdt (+27), maar op het eerstvolgende station wordt dan de vertrektijd van de volgende trein afgewacht voor er vertrokken wordt. Op die manier mis je hem nooit. :) (Tenzij er geen andere trein is ingelegd en de eerstvolgende trein gewoon rijdt.)

Dat is trouwens wat anders met internationale treinen die vertraagd Nederland binnenkomen, zoals de Berlijntrein waar eventueel een binnenlandse trein voor is ingelegd: De internationale trein blijft zoveel mogelijk vertraging er uit rijden. :)
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door NintendoC »

Ik ben blij dat er in Kampen sinds vandaag een stuk meer verbindingen zijn bijgekomen.

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Fles »

Mikos schreef:Mja, of het debiel is weet ik niet. Ik denk dat 'men' op het internet over het algemeen te veel kennis heeft en daardoor het Jip en Janneke verhaal zoals het op de site staat aangekondigd niet meer begrijpt.
Als je "er is niks aan de hand" in DEZE vorm weet te gieten, dan ben je echt wel GOED van lotje getikt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Mikos »

Nou, er staat toch een trein met +3, een met +27 en een trein die is opgeheven. Is het dan omdat ik hogere wiskunde op school heb gehad (wat ik niet heb gehad) dat ik de enige ben die daar uit opmaakt dat de treinen gewoon rijden, of is er dan iemand die zoekt naar fouten om NS op af te kunnen rekenen?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zou het ook niet zo snel eruit halen, simpelweg omdat die trein +27 heeft en geen +30.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Ronald »

Mikos schreef:Nou, er staat toch een trein met +3, een met +27 en een trein die is opgeheven. Is het dan omdat ik hogere wiskunde op school heb gehad (wat ik niet heb gehad) dat ik de enige ben die daar uit opmaakt dat de treinen gewoon rijden, of is er dan iemand die zoekt naar fouten om NS op af te kunnen rekenen?
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Je kunt een verkeersbord met "50" neerzetten om aan te geven dat je 50 mag rijden. Je kunt ook een bord met "(30+70+50)/3" neerzetten. Iemand met lagere-school-rekenen kan dit uitrekenen. Maar handig is het niet :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

In het omroepbericht dat de IC naar Den Haag Centraal van 15.14 uur niet kon rijden op Utrecht Centraal werd vermeld dat de eerstvolgende IC naar Den Haag Centraal om 15.44 uur zou gaan. Er rijdt er toch echt ook nog eentje om 15.29 uur, die niet was opgeheven én niet vertraagd was, maargoed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Vinny »

Ronald schreef:
Mikos schreef:Nou, er staat toch een trein met +3, een met +27 en een trein die is opgeheven. Is het dan omdat ik hogere wiskunde op school heb gehad (wat ik niet heb gehad) dat ik de enige ben die daar uit opmaakt dat de treinen gewoon rijden, of is er dan iemand die zoekt naar fouten om NS op af te kunnen rekenen?
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Je kunt een verkeersbord met "50" neerzetten om aan te geven dat je 50 mag rijden. Je kunt ook een bord met "(30+70+50)/3" neerzetten. Iemand met lagere-school-rekenen kan dit uitrekenen. Maar handig is het niet :N
De boodschap kan makkelijk interpreteerbaarder worden opgeschreven. Eens. Maar dit zijn automatisch gegenereerde berichten, en bovendien is het gewoon correct. Dit is dus geen misser in de reisinformatie, dit is volledig conform de verwachtingswaarde van het systeem. :Y
Als je de trein van 13:17 wilt hebben: die heeft drie minuten vertraging (en voor de somda-liefhebber: die rijdt als extra ingelegde trein dus waarschijnlijk met afwijkend materieel)
Als je de trein van 13:47 wilt hebben: die rijdt niet. Maar als alternatief kun je de vertraagde oorsrponkelijke trein van 13:17 nemen die enige minuten eerder vertrekt.

Kortom, met iets langer nadenken kom je ook te weten als reiziger wat je moet weten. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Dit kun je netter oplossen, ook volgens de regels van 'het systeem' maar dan zo dat de reiziger het begrijpt. Dat doe je door de flink vertraagde trein ook op te heffen en weer in te leggen als vervangende trein van de opgeheven trein, waarvan hij toch al in dat pad zat.

Naast dat 'het systeem wil het zo' nooit een goede reden is om iemand extra te laten puzzelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Vinny »

Nee, dan vroeger. Dan stond er "Extra trein" op de CTA bakken, maar dan moest je verder maar raden waar de trein heen ging... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Reiziger Delft »

Tussen Utrecht en Ede-Wageningen stopt de s3000 overdag alleen in Veenendaal-De Klomp, de s3100 alleen in Driebergen-Zeist. Afgelopen week zaten er blijkbaar reizigers voor Driebergen-Zeist in de s3000 vanuit Utrecht, want bij de omroep voor Veenendaal-De Klomp werd omgeroepen dat reizigers voor Driebergen-Zeist daar moesten overstappen. Tja, dat gaat dus niet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

De InfoXX in m´n bus naar het werk vanmorgen was een beetje erg van slag. In de net 10 minuten dat ik erin zit de eindbestemming in talrijke varianten langs zien komen op het scherm...
- "65 Nieuwrheidsweg"
- "65 Nieuwgein Nijverheidsweg"
- "65 Nieuwegein a2"
- "65 euw9"
- "65 Nieuwjverheidsweg"
- "65 Nieuwn Nijverheidsweg"
- "65 Nieuwerheidsweg"
- "65 Nieuw9 u0742"

Dit alles overigens ook nog afgewisseld met het wel juiste "Nieuwegein Nijverheidsweg" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door fogeltje »

De IC naar Maastricht met aankomst 23:29 in Eindhoven gaf heel behulpzaam aan dat reizigers richting Weert in Eindhoven kunnen overstappen op de IC van 0:02, vertrek van spoor 1.

Afbeelding
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Thom91 »

Vanaf Ehv opnieuw ingelegd gisteravond onder een ander nummertje. Krijg je dit soort strapatsen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:Vanaf Ehv opnieuw ingelegd gisteravond onder een ander nummertje. Krijg je dit soort strapatsen.
Sorry, ik had er even bij moeten vermelden dat het om zaterdagavond ging, niet gisterenavond :) Trein reed redelijk op tijd (we reden net het station binnen, dus met +1 aankomst).
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Fles »

Mikos schreef:Mja, of het debiel is weet ik niet. Ik denk dat 'men' op het internet over het algemeen te veel kennis heeft en daardoor het Jip en Janneke verhaal zoals het op de site staat aangekondigd niet meer begrijpt. Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op, hoor, maar kijk er heel simpel naar: Er is één trein die 3 minuten te laat is en één die 27 minuten te laat is, de trein daarna rijdt niet. Als je dat heel zwart/wit opvolgt, heb je altijd een trein rond dezelfde vertrektijd.

Wij denken te moeilijk. :wink:
Nja maar goed, het eerste wat je denkt als je twee treinen met dezelfde vertrektijd en verschillende vertragingen ziet staan: "Dat kan niet". Hoe moet je vermoeden dat het stiekem wel zo is?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten