OVer Missers in de Reisinformatie #26

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

Overigens is dat een technisch hoogstandje :P Het veroorzaakt namelijk bijvoorbeeld voor de app een hele grote piek aan extra verkeer...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Zeg, lieve RET, wat bedoelen jullie nu eigenlijk met deze verstoring?
Metrolijn E rijdt niet tussen Nootdorp en Den Haag. Dit telkens via ander spoor let hiervoor op de omroepberichten. Tussen Nootdorp en Leidschenveen rijdt 1 metro heen en terug via spoor 1. Gebruik tussen Leischenveen en Den Haag HTM tram 3 of 4.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Michael »

Ik heb alleen afgelopen maandag de melding via de app gehad. De rest van de dagen niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Ik verbaas mij al enige tijd over de nieuwe eindbestemming van de CNL/EN naar Kopenhagen, Warschau en Praag, die staat namelijk in Amsterdam op de borden als trein naar Berlin Ostbhf/Hamburg :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door wouter15 »

Bee schreef:Ik verbaas mij al enige tijd over de nieuwe eindbestemming van de CNL/EN naar Kopenhagen, Warschau en Praag, die staat namelijk in Amsterdam op de borden als trein naar Berlin Ostbhf/Hamburg :?
Zo staat hij volgens mij al sinds 9 dec 2012.

Ik moet zeggen dat als je zegt dat er niks rond Schiphol rijdt dit toch wel heel knap is:
Rond Schiphol rijden geen treinen door meerdere verstoringen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers naar Schiphol reizen via Rotterdam C. Extra reistijd: 30 minuten.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Zou dan best aan mijn telefoon of provider hebben kunnen liggen. Al heb ik thuis op de plekken waar mijn telefoon ligt goed bereik. :) Overigens kwam de SMS voor de aangepaste dienstregeling voor morgen gewoon wel binnen vanmiddag. :)
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door dennistd »

Vanmorgen zag ik op de Gronausestraat tussen Enschede en Glanerbrug ineens een bus voorbij komen met '4 Glanerbrug Ekersdijk'. Dat hoort toch echt lijn 3 te zijn volgens mij.. Wel consequent in elk geval: ook de zijkant en achterkant toonden lijn 4 :)
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Wat een chaos met die opgeheven treinseries zeg.
zo werd vanochtend in Zaandam omgeroepen dat de s800 en s4700 niet rijden vandaag. Dit terwijl ze zo nu en dan doodleuk op de AV's en in de reisplanner opduiken. Rijden ze dus nu wel of niet?

Ook op Sloterdijk werd er vanmiddag laat omgeroepen de de s800 van spoor 8 vertrekt (omleiding wegens aanrijding op de Zaanlijn). Maar de s800 rijdt toch niet (in ieder geval vanaf Amsterdam noordwaarts) door de aangepaste dienstregeling?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Thom91 »

In de ochtend rijden er enkele 800'en vanuit Mt naar Amr en in de avondspits van Amr naar Mt.
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:In de ochtend rijden er enkele 800'en vanuit Mt naar Amr en in de avondspits van Amr naar Mt.
Duidelijk. Maar hoe zit het met de s4700? Die van 18:08 uit Sloterdijk naar Uitgeest werd met +2 aangekondigd op de reisplanner. Op de TBP staat doodleuk dat hij niet rijdt...
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Thom91 »

De s4700 rijdt niet maar ik zag in OBIS dat hij inderdaad ook werd aangegeven. Foutje vermoed ik ;)
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:De s4700 rijdt niet maar ik zag in OBIS dat hij inderdaad ook werd aangegeven. Foutje vermoed ik ;)
Als het een enkel keertje fout gaat, okay. Maar ik heb het echt meerdere keren voorbij zien komen. Rond dat tijdstip zag ik op de AV van Sloterdijk ook de s4700 naar Rhenen 'vertrekken'...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

In OBIS gaat het inderdaad behoorlijk consequent fout met aansluitingen die nu helemaal niet rijden...

Op Utrecht Centraal bleek vanmiddag ICE t129 niet te rijden. Reizigers werd geadviseerd om naar Arnhem te reizen waar een bus naar Duisburg klaar stond. Hopelijk was die bus wel geduldig, want het omroepbericht kwam net 5 minuten nadat de IC naar Arnhem vertrokken was. Dat werd dus nog bijna 'n half uur wachten...
Alleen de Nederlandstalige reizigers mochten trouwens weten dat die bus vanaf de Sonsbeekzijde zou vertrekken, in het Engels en Duits werd dit er niet bij vermeld dus hopelijk was de info in Arnhem zodanig dat die reizigers niet gewoon het bordje "bus" volgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

In Amersfoort stond vanmorgen de t516 met +15 nog op de borden toen de t1718 (op tijd) al binnen kwam rijden. Even daarvoor was als aanvulling op de verwarring ook nog omgeroepen dat de vertraagde 516 over enkele minuten zou binnenkomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door The best »

Lekker overzichtelijk in Groningen vandaag.

Op de borden stond Den Haag Centraal met daaronder in kleine letters dat de trein niet verder reed dan Lelystad. Vervolgens werd er omgeroepen dat de intercity, in tegenstelling tot wat er op de borden stond, niet naar Den Haag Centraal zou gaan, maar via Lelystad en Den Haag Holland Spoor naar Roosendaal.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Ik zie net gewoon doodleuk op de AV van Zaandam om 16:14 en 16:44 de s4700 naar Rhenen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

Ik verbaasde me erover dat m'n bus vanmiddag bij halte Bleekstraat in Utrecht een lijn 4 inhaalde, die zou dan ook aardig verdwaald zijn. Eenmaal op het station aangekomen bleek het lijn 18 te zijn waarvan het lijnnummerdisplay aan de achterzijde op "4" was blijven hangen :P

En wat zijn die digitale treinsamenstellingsborden traag trouwens... toen in Utrecht al werd omgeroepen dat de t129 in omgekeerde rijtuigvolgorde zou rijden stond die nog in de normale volgorde op het bord. Op het moment dat ik er met de vertrekkende t11759 weer langs reed (tegelijk met het iets vertraagde vertrek van de ICE) bleek de volgorde wel juist erop te staan.
'tis toch al minstens vanaf het moment dat het stel dat op de t129 keert Nederland binnen komt bekend dat 'ie achterstevoren staat lijkt me?

En owja: dat bord staat bij het letterbordje L, maar volgens het bord zelf staat 'ie bij de K :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Voor morgen even een reisje aan het plannen via de reisplanner.
Op ener van een manier krijgen ze het bij NS toch weer voor elkaar om op Sloterdijk een overstap aan te bieden van 4 minuten van spoor 12 (van s2600 naar s3300) naar spoor 9... Juist...
Als de reisplanner nou even snugger was, zou het deze aansluiting op Lelylaan aangeven.
Beul van de blindegeleidelijn
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Gekko123 »

De DRIS'en van de halte Zuidpoort in Delft staan er een beetje nutteloos bij momenteel. Het paneel richting station staat uit, de andere kant op is uiterlijk afgelopen vrijdag begin van de avond vastgelopen: die toont namelijk nu permanent dat de eerstvolgende bussen om 19:04 worden verwacht (met daarbij onder andere een bus op lijn 174 en lijn 40). Verder doet de klok het ook niet helemaal lekker: er zitten volgens dat ding momenteel 2 minuten in een seconde...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Op Utrecht Centraal bleek vanmiddag ICE t129 niet te rijden. Reizigers werd geadviseerd om naar Arnhem te reizen waar een bus naar Duisburg klaar stond. Hopelijk was die bus wel geduldig, want het omroepbericht kwam net 5 minuten nadat de IC naar Arnhem vertrokken was. Dat werd dus nog bijna 'n half uur wachten...
Ik kreeg vandaag een bericht van iemand dat de aansluiting vanaf de trein een half uur later nog gegarandeerd was en dat het bericht al een uur lang elk kwartier afgespeeld werd. Dit lijkt dus netjes afgehandeld te zijn. Hopelijk hebben alle reizigers hun reis zonder problemen voort kunnen zetten :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

VIRM schreef:Voor morgen even een reisje aan het plannen via de reisplanner.
Op ener van een manier krijgen ze het bij NS toch weer voor elkaar om op Sloterdijk een overstap aan te bieden van 4 minuten van spoor 12 (van s2600 naar s3300) naar spoor 9... Juist...
Als de reisplanner nou even snugger was, zou het deze aansluiting op Lelylaan aangeven.
Heb deze al eerder gehoord - er werd actie op ondernomen. Komt er op neer dat je moet overstappen op Schiphol, maar 4 minuten is sowieso niet genoeg om op Sloterdijk van 9 naar 12 te gaan...
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

webguy schreef:
VIRM schreef:Voor morgen even een reisje aan het plannen via de reisplanner.
Op ener van een manier krijgen ze het bij NS toch weer voor elkaar om op Sloterdijk een overstap aan te bieden van 4 minuten van spoor 12 (van s2600 naar s3300) naar spoor 9... Juist...
Als de reisplanner nou even snugger was, zou het deze aansluiting op Lelylaan aangeven.
Heb deze al eerder gehoord - er werd actie op ondernomen. Komt er op neer dat je moet overstappen op Schiphol, maar 4 minuten is sowieso niet genoeg om op Sloterdijk van 9 naar 12 te gaan...
Een overstap op Lelylaan zou nog makkelijker zijn dan op Schiphol. Van Schiphol moet je van 3 naar 1/2, terwijl je op Lelylaan op hetzelfde spoor mag blijven. :)
Volgensmij heeft iemand eens gezegd dat je voor 9/10 op Sloterdijk naar het hoofdgebouw 6 minuten moet rekenen. Het is in 4 wel te doen, maar dan moet je waarschijnlijk een flink tempo er op na houden, en niet iedereen kan dat. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Meltrain »

Gekko123 schreef:De DRIS'en van de halte Zuidpoort in Delft staan er een beetje nutteloos bij momenteel. Het paneel richting station staat uit, de andere kant op is uiterlijk afgelopen vrijdag begin van de avond vastgelopen: die toont namelijk nu permanent dat de eerstvolgende bussen om 19:04 worden verwacht (met daarbij onder andere een bus op lijn 174 en lijn 40).
Dat deed hij vorige week dinsdag al. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door R-Flow »

Informatie die lichtelijk in conflict is met elkaar:

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Volgens de reisplanner rijdt er om 15:44 een s4700 van Zaandam richting Rhenen.
Klopt dit nou wel of niet?
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten