OVer je OV-Chipkaart #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Geert »

Vreemd. Ik heb in juni vorig jaar hetzelfde laten doen op Rotterdam Centraal en toen hoefde ik helemaal niets in te vullen. Zou het ingewikkelder gemaakt zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Ik hoefde in december in Amersfoort alleen de NAW gegevens in te vullen, afdruk van de gegevens van de oude kaart is er bij mijn weten niet gemaakt. Al was dat helemaal een papierwinkel toen omdat ik tegelijk ook nog het automatisch opladen van de oude kaart af liet halen.
Daar was toen dus twee keer een identificatie voor nodig... Maar kreeg nieteens een stempel op de brief voor dat laatste, dat was een jaar eerder nog wel het geval :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Suus »

Gestempeld is er inderdaad ook :Y Ik had even het idee bij de balie van een gemeentehuis te staan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

@ Bee: Is je oude kaart bijna verlopen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Suus »

Nee, maar mijn kaart was op het moment dat ik mijn abonnement aanvroeg net een dag minder dan een jaar geldig en de NS eist dat je kaart op de datum dat het abonnement ingaat (kan op dezelfde dag) ministens een jaar lang geldig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

En dus heb je nu dus twee kaarten :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Suus »

Ja, maar mijn oude kaart gaat in het archiefkastje ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

Haha, ja in het archiefkastje bij mij zitten er ook al verschillende in :wink: .
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Chauf21 »

Die controles bij het overboeken van geld heeft te maken met het voorkomen van fraude.
Ik weet niet welk bedrag je op je kaart had staan (en welke bedragen andere forumleden op hun kaart hadden staan), maar het kan dus zijn dat baliemedewerkers om extra gegevens vragen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Het ging om een whopping €6,30 :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door webguy »

Misschien is de procedure dan aangepast - dat soort fratsen moet je ook doen als je een kaartje wil omruilen, al jaren. Overigens raar dat dat dus wel in Utrecht kan, maar balies in de rest van het land doen ze daar niet aan...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Geert »

Hoezo doen ze daar in de rest van het land niet aan? Ik heb vorige maand nog in Rotterdam een kaartje ingeleverd omdat ik afzag van een reis door allerlei verstoringen en langer geleden volgens mij ook nog eens in Nijmegen gedaan...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door webguy »

Heb een keer een kaartje in Leiden geprobeerd te wisselen maar omdat het al langer dan een half uur geleden was wilde ze dat niet. Wat ook meespeelde is dat het een maandtrajectabonnement was die te vroeg in ging, dus was het in mijn voordeel, maar niet in het voordeel van de NS. Ik moest Ledn - Ed dus in Utrecht even geregeld en meteen een nieuwe gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Daniel »

Na meer dan een halfuur wil men vaak idd niet meer wisselen als je de reis wel had kunnen maken, dat heb ik ook wel eens gehad toen ik ´n kaartje Ddr - Amf had gekocht perongeluk terwijl ik vanaf Ut een abonnement heb.
Kan je de reis niet maken dan doet men over het algemeen niet moeilijk... ooit probleemloos een kaartje terugbetaald gekregen waarop ik zelfs al van Ddrs naar Ddr gereisd was maar niet verder mee kon naar Rotterdam door een verstoring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Geert »

Dan waren ze in Utrecht denk ik coulanter dan formeel de bedoeling is. Je hebt inderdaad zo'n regel dat het binnen een half uur na aankoop moet op het station van aankoop ofzo, maar daar weet Wubbo vast meer van :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door webguy »

Maar ik kreeg de indruk dat omdat de klantenservice sowieso in Utrecht zit de daar makkelijker zijn en het wel even voor je willen doen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Dan waren ze in Utrecht denk ik coulanter dan formeel de bedoeling is. Je hebt inderdaad zo'n regel dat het binnen een half uur na aankoop moet op het station van aankoop ofzo, maar daar weet Wubbo vast meer van :)
Dit klopt helemaal :wink: :pos: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Dan waren ze in Utrecht denk ik coulanter dan formeel de bedoeling is. Je hebt inderdaad zo'n regel dat het binnen een half uur na aankoop moet op het station van aankoop ofzo, maar daar weet Wubbo vast meer van :)
Maar op de meeste stations zit niet eens een NS servicepunt. Hoe moet je dan je kaartje omruilen? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Je kan bij een station met loket een formulier afhalen en het via de klantenservice alsnog regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door webguy »

Of gewoon je kaartje + brief sturen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Je kan bij een station met loket een formulier afhalen en het via de klantenservice alsnog regelen.
webguy schreef:Of gewoon je kaartje + brief sturen.
Dit moet dan wel binnen een maand van aanschaf gebeuren weet ik uit eigen ervaring :wink: . Anders kun je fluiten naar je geld :? .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Toen ik daarover sarcastisch de opmerking maakte dat het met de OV-Chipkaart allemaal makkelijker zou worden reageerde de loketmedewerker dan ook met "dat dacht ik ook, totdat ik ermee te maken kreeg" :')
Prachtig _O-
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door reisthijs »

Over een paar weken gaat mijn nieuwe NS-jaartrajectabonnement in, deze keer zonder supplement voor aanvullend OV omdat NS dat afgeschaft heeft.
Ik op zoek naar het logische alternatief, een 1-ster "Regio Vrij" abbo van Connexxion op de kaart laden waar mijn nieuwe trajectabbo op staat.

Nou komt het leuke: CXX rekent voor een jaarabonnement een levertijd van 3 weken (waarom zo lang?!) maar NS stuurt mij pas in de laatste week voor de ingangsdatum (waarom zo laat!?) een nieuwe kaart.

Betekent dus dat ik óf drie weken geen abonnement heb voor de bus (op zich niet onoverkomelijk, maar toch) óf een extra chipkaart moet aanschaffen terwijl ik er straks eentje gratis krijg... :neg:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Daniel »

Die drie weken zijn vrij ruim gerekend (vast voor het geval ze het druk hebben), er zat bij mij maar 1,5 week tussen het moment dat ik het aanvraagformulier in de brievenbus deed en de datum op de brief dat het product klaar stond. En daar zaten nog twee feestdagen tussen, dus ze moeten het binnen een week kunnen.

Zelf heb ik er overigens voor gekozen om het Regio Vrij-product van 1-1 t/m 31-12 te laten lopen terwijl m'n trajectkaart van 22-12 t/m 21-12 loopt, anders zit je immers een jaar later weer met exact hetzelfde probleem. Heb je dus alleen een periode dat je met twee chipkaarten zit, maar die valt bij mij mooi in de kerstvakantie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

Even een vraag: Krijg je bij elk jaarabbonnement weer een nieuwe (fysieke) OV-Chipkaart?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten