OVer je OV-Chipkaart #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Daniel »

Ja, dat komt voornamelijk omdat de trajectkaart voor wat de trein betreft nog een zichtkaart is waar de geldigheid dus ook nog op afgedrukt staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

Hmm, dus op een kaart die vijf jaar geldig is kun je ns jaarabbonnement zetten is dan mijn conclusie. Of zie ik dit verkeert?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Wat voor abonnement bedoel je precies? Een XXX Vrij-/Voordeelabo voor een jaar kan op elke persoonlijke kaart, bij het bestellen geef je je kaartnummer op en kan je deze een paar uur later al afhalen bij een kaartautomaat/afhaalautomaat. De enige voorwaarde is dat de kaart minstens een jaar geldig is. Voor de maandvarianten van Altijd Voordeel en Altijd Vrij kan je zelfs bij de NS-kaartautomaat terecht, je kan die daar direct kopen en op een persoonlijke kaart zetten :Y

Voor een jaartrajectkaart maakt de NS wel een speciale chipkaart aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

@ Bee: Je uitleg is helder. Dank je wel :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Trouwens, bij een jaarkaart van de NS kan je een gratis chipkaart aanvragen, je moet bij het bestellen dan een ingangsdatum die minstens 14 dagen in de toekomst ligt kiezen en daarna wordt de keuze voor een gratis kaart actief. Best hippe kaarten, er staat zelfs een V250 op :mrgreen:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

Ziet er mooi uit ja :wink: .

Zijn er op het internet nog meer afbeeldingen te vinden van OV-Chipkaarten die door de ns uitgegeven worden? Ik wil namelijk een overzichtje maken voor het gebruik voor op mijn werk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Zover ik weet heeft FYS nog altijd een grote verzameling OV-Chipkaarten, wellicht dat je hem even een PB kan sturen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Trouwens, bij een jaarkaart van de NS kan je een gratis chipkaart aanvragen, je moet bij het bestellen dan een ingangsdatum die minstens 14 dagen in de toekomst ligt kiezen en daarna wordt de keuze voor een gratis kaart actief. Best hippe kaarten, er staat zelfs een V250 op :mrgreen:

Afbeelding
Verrek nu je het zegt :shock:
Op mijn OV-NS-chipkaart staat dat bakbeest ook aangegeven. Ben benieuwd of ik ooit nog in dat geval kom te zitten... :@
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Volgens mijn transactieoverzicht ben ik gisteren bij de halte 'Dummyzonegrens 5320-> 5426' uitgestapt. :mrgreen:
In werkelijkheid stapte ik uit bij de halte Stieltjesweg in Delft, wat voor lijn 174 inderdaad de eerste halte in zone 5426 is. :wink:
De halte Sint Fransiscus Gasthuis in Rotterdam van tram 25 wordt bij mij ook altijd zo weergegeven.

Overigens moest ik ook formulieren invullen en kreeg ik ook een overzicht van m'n oude (en dacht ook van m'n nieuwe kaart) toen ik het saldo wilde overzetten. Vond het allemaal niet zo'n probleem, was allang blij dat het gratis kon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Meltrain »

Ik zie nu dat station Nijverdal West in mijn transactieoverzicht als Nijverdal staat aangegeven.

Verder: moet je bij het reizen met de OVC eigenlijk ook uitchecken in Nijverdal West, inchecken in de bus, met de bus naar station Nijverdal gaan, uitchecken in de bus en weer inchecken op station Nijverdal?

Syntus heeft ook wel opvallende namen: "Nijverdal, Station Nijverdal West Pos. 1". Bij allevier de haltes van Syntus waar ik een transactie heb uitgevoerd, staat er Pos. 1 of Pos. 2. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:
Meltrain schreef:Volgens mijn transactieoverzicht ben ik gisteren bij de halte 'Dummyzonegrens 5320-> 5426' uitgestapt. :mrgreen:
In werkelijkheid stapte ik uit bij de halte Stieltjesweg in Delft, wat voor lijn 174 inderdaad de eerste halte in zone 5426 is. :wink:
De halte Sint Fransiscus Gasthuis in Rotterdam van tram 25 wordt bij mij ook altijd zo weergegeven.
Niet altijd :wink: . Het ligt er aan op welk punt de tram zich bevindt als je uitcheckt (dit is de uitleg die aan mij gegeven is door de klantenservice van de RET).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Daantje »

Dat klopt ja :) Ik had het ook niet altijd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

De melding van "Dummyzonegrens" kan overal in de stad worden weergegeven in tram en bus op punten waar er zich een zonegrens bevindt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Freek »

Ging best lekker met saldo reizen, van oktober tot en met december 2012 had ik maar 1 foute reis. Betrof een reis met de nieuwe Arrivatrein tussen Zutphen en Apeldoorn die, ondanks mijn overstap binnen 35 minuten, toch een opstaptarief berekende en bovendien 10 cent te veel afschreef. Het afgeschreven bedrag was wel goed als je het uitrekende, maar 9292 gaf 10cent minder aan. Bij elkaar toch bijna een euro te veel afgeschreven en dat op 1 ritje. In 2013 is het echter hommeles. Syntus schrijft bij mijn vaste rit structureel 3 cent te veel af. Het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het principe dat het gewoon goed moet zijn. Volgens de klantenservice moest het sinds vorige week weer goed zijn, maar dat was niet het geval. De claim willen ze niet uitbetalen omdat ik zogenaamd niet vertelde dat ik voor de terugreis te weinig betaalde. Pure onzin, wat dat die ritprijs lager ligt klopt vanwege een overstap binnen 35 minuten. Ben ik de terugreis ook eens gaan na rekenen blijk ik daar ook 2 cent te veel te betalen. Bedrag van niets natuurlijk, maar als dat bij iedere reiziger het geval is, levert dat toch een lekker zakcentje op. Gelijk ook maar de vraag gesteld waarom ze neuzen tussen al mijn transacties. Je geeft toestemming voor het bekijken van de transacties die niet kloppen, niet voor het vergelijken andere ritten zodat daar eventueel iets mee verrekend kan worden.
Meltrain schreef:Syntus heeft ook wel opvallende namen: "Nijverdal, Station Nijverdal West Pos. 1". Bij allevier de haltes van Syntus waar ik een transactie heb uitgevoerd, staat er Pos. 1 of Pos. 2. :?
Pos. 1 geeft de halte positie aan, een halte is veelal aan beide zijden van een weg gepositioneerd, de 1 of 2 geeft dan aan welke kant je bent ingestapt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Zover ik weet heeft FYS nog altijd een grote verzameling OV-Chipkaarten, wellicht dat je hem even een PB kan sturen?
Ik ontken alles! Heb je ze allemaal wel is persoonlijk gezien dan?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Ach kom nou, ik heb je vorig jaar nog een aantal kaarten gegeven en ik heb er nog altijd eentje voor je verzameling in mijn portemonnee zitten :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door hauptbahnhof »

KM46 schreef:De melding van "Dummyzonegrens" kan overal in de stad worden weergegeven in tram en bus op punten waar er zich een zonegrens bevindt.
Ligt dat niet aan het feit dat in (regio) Rotterdam de zonegrenzen meestal tussen 2 haltes ligt. Op plekken waar deze wel op de halte ligt, is er een aparte mini-zone gemaakt om deze halte heen (zie RET-lijnennetkaart). Alleen deze mini-zone wordt niet als een aparte zone gezien maar gewoon als het begin en einde van een zone. Ze hadden vroeger dacht ik ook aparte nummers als 5399, maar dit zal wel met de OV-chipkaart zijn aangepast.
In Amsterdam zijn de zones iets beter geplaatst waardoor de zonegrenzen bijna altijd op de stations/haltes vallen, en dit wordt op de kaart gewoon als normale streep door de halte getekend i.p.v. een mini-zone eromheen.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Ach kom nou, ik heb je vorig jaar nog een aantal kaarten gegeven en ik heb er nog altijd eentje voor je verzameling in mijn portemonnee zitten :P
Ik denk dat als je beste vriend in de penarie zit en hij tijdens het ondervragen alles ontkent en jij moet getuigen, jij de hint niet snapt en hem zo verraad :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door find_your_spot »

KM46 schreef:Ik wil namelijk een overzichtje maken voor het gebruik voor op mijn werk.
Zit in je mailbox een aantal voorbeelden.

Daar ontbreken nog wel een Jaarabonnement, NS + Greenwheels, NS Business Card en NS Business Card Dal.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:
Bee schreef:Ach kom nou, ik heb je vorig jaar nog een aantal kaarten gegeven en ik heb er nog altijd eentje voor je verzameling in mijn portemonnee zitten :P
Ik denk dat als je beste vriend in de penarie zit en hij tijdens het ondervragen alles ontkent en jij moet getuigen, jij de hint niet snapt en hem zo verraad :lol:
Eigen schuld, had hij maar niet "is" moeten schrijven waar "eens" had moeten staan :twisted: .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Daniel »

Waar het eerst voorbehouden was aan Arriva, Veolia en Syntus kom ik nu ook bij Connexxion steeds vaker slecht werkende chipkaartlezers tegen waarbij je je kaart echt op de lezer moet houden (zelfs een hand ertussenin zorgt al dat 'ie niks doet) en hij het zelfs dan soms nog niet doet.
Is dat nou gewoon slijtage of iets anders? Het gaat opvallend genoeg in alle gevallen tot nu toe om de kaartlezer bij de instapdeur namelijk, juist het exemplaar dat het vaakst gebruikt wordt dus (want bij de uitstapdeur worden de uitcheckende passagiers over twee lezers verdeeld)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door tsov »

Goed. Een jaar geleden heb ik mijn Studenten-OV ingeleverd en kreeg ik het Uitgestudeerd-aanbod van NS. Dat verloopt binnenkort (22-2), dus kreeg ik 9 januari een mail om 'm te verlengen met een link en een actiecode enzovoorts. Als ik op die link klikte, kwam ik gewoonweg op de inlogpagina van MijnNS terecht, en eenmaal ingelogd stond er niks speciaals. De eerste keer gooide ik het nog op een storing, en heb het nog verschillende malen geprobeerd. Vandaag weer en heb nu maar eens de klantenservice gebeld. Die vertelde mij doodleuk dat dat aanbod nog wel geldt, maar niet goed in het systeem zat (ofzo), waardoor de mogelijk tot verlengen was uitgeschakeld. Als het weer beschikbaar was zou daar weer een mail over komen. Nu staat er ook in die mail dat die link/dat aanbod tot verlenging op 9 februari verloopt, dus ik hoop dat het voor die tijd nog goedkomt. Anders mag ik leuk overstappen op een Dal Vrij ofzo, wat ik niet echt een alternatief vind.

Verder staat er overigens in mijnNS doodleuk dat er een betalingsmoment op 15-02 is en dat ik een automatisch doorlopend abonnement heb. Maar dat is dus ook niet zo, vertelde die meneer mij. Joepie -o-
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door fogeltje »

tsov schreef:Goed. Een jaar geleden heb ik mijn Studenten-OV ingeleverd en kreeg ik het Uitgestudeerd-aanbod van NS. Dat verloopt binnenkort (22-2), dus kreeg ik 9 januari een mail om 'm te verlengen met een link en een actiecode enzovoorts. Als ik op die link klikte, kwam ik gewoonweg op de inlogpagina van MijnNS terecht, en eenmaal ingelogd stond er niks speciaals. De eerste keer gooide ik het nog op een storing, en heb het nog verschillende malen geprobeerd. Vandaag weer en heb nu maar eens de klantenservice gebeld. Die vertelde mij doodleuk dat dat aanbod nog wel geldt, maar niet goed in het systeem zat (ofzo), waardoor de mogelijk tot verlengen was uitgeschakeld. Als het weer beschikbaar was zou daar weer een mail over komen. Nu staat er ook in die mail dat die link/dat aanbod tot verlenging op 9 februari verloopt, dus ik hoop dat het voor die tijd nog goedkomt. Anders mag ik leuk overstappen op een Dal Vrij ofzo, wat ik niet echt een alternatief vind.

Verder staat er overigens in mijnNS doodleuk dat er een betalingsmoment op 15-02 is en dat ik een automatisch doorlopend abonnement heb. Maar dat is dus ook niet zo, vertelde die meneer mij. Joepie -o-
Toen mijn uitgestudeerd-aanbod verliep na het eerste jaar heb ik een nieuwe ov-chipkaart gekregen. Ik weet niet of dat de gangbare procedure is. Ik kan me niet herinneren of ik daar nog een aparte actie voor moest verrichten. Maar misschien moet je eerst wachten tot je een nieuwe kaart krijgt? :?:

Sterkte iig, zou wel smerig zijn als ze mensen zo van VDU omzetten naar Dal Korting.
"Een touringcar is geen bus"
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door tsov »

In die mail staat dat ik m'n nieuwe OVC krijg opgestuurd na het accepteren van het aanbod tot verlenging, dus door op die link te klikken. Ik vermoed dus inmiddels (zeker na het telefoontje), een smerige truc om je toch vooral zo'n nieuwerwets flutabo aan te smeren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

@ Tsov: Als je echt iemand wil mailen bij de ns die er over gaat moet je me even een PM sturen. De kan je het mailadres van mijn accountmanager krijgen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten