Pagina 10 van 11

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 20:32
door Vinny
Het is juist een enorm voordeel dat je niet traject gebonden bent, omdat je reizen buiten je traject ook onder het abonnement gaan vallen. Als je sneller door je abonnement heen bent omdat je gaat winkelen in Groningen dan moet je dus ook eerder een nieuwe bundel kopen. Je koopt dan misschien na drie weken al een nieuwe bundel in plaats van na een maand. Of je vergroot je bundel omdat je elke maand in Groningen wilt winkelen. Of je krijgt verkering of je gaat stage lopen etc.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 20:42
door Daniel
Wat is er precies het voordeel van dat reizen buiten je traject ook onder het abonnement gaan vallen? Het gaat hier immers nog altijd om een afgekocht aantal kilometers, niet over afgekocht onbeperkt reizen op een bepaald traject. Oftewel: als je een keer een langer reisje in je weekend maakt ben je gewoon flink duurder uit.

Wat bij dat duurder uit zijn ook meespeelt: je zit met een afgekocht reisrecht tegen vol tarief. Eerlijk gezegd reis ik liever gewoon alleen voor het woon-werkverkeer in de spits met een voltarief afgekocht product (trajectkaart dus) en als ik dan in het weekend een keer een reisje maak dan kan dat gewoon op saldo met korting. Behoorlijk aantrekkelijker!

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 20:45
door Vinny
Dus, een bundel hoeft toch niet te conflicteren met de andere reisproductabonnementen die de NS aanbiedt? En 40 euro per maand extra voor onbeperkt in Nederland in het weekend met de trein rijden is gewoon niet duur. Dat kun je er in één keer al weer uit hebben.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 21:09
door Caspar
40 euro per jaar om door het hele land ieder weekend met de trein te reizen? Waar haal je dat bedrag vandaan Vinny?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 21:16
door Suus
Vinny zal per maand bedoelen. Dat is namelijk de normale prijs van Weekend Vrij. Maar in het weekend zijn de treinen in theorie minder druk waardoor zo'n abonnement een goede manier is om ze op te vullen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 21:33
door Vinny
Caspar schreef:40 euro per jaar om door het hele land ieder weekend met de trein te reizen? Waar haal je dat bedrag vandaan Vinny?
je hebt gelijk, ik pas het aan :) :oops:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 22:22
door Ronald
De busritten van Veolia verschijnen op een wat vreemde manier in het transactieoverzicht. Van een busrit afgelopen zaterdag stond de check-in er zondag al bij, vandaag verscheen van diezelfde rit de check-out in het overzicht.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 22:47
door Geert
Vinny schreef:Dus, een bundel hoeft toch niet te conflicteren met de andere reisproductabonnementen die de NS aanbiedt? En 40 euro per maand extra voor onbeperkt in Nederland in het weekend met de trein rijden is gewoon niet duur. Dat kun je er in één keer al weer uit hebben.
Hoe moet een chippaaltje herkennen of jij je bundel wilt benutten voor een bepaalde reis of een ander reisproduct (waaronder reizen op saldo)?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 23:09
door Vinny
Uh dat is toch heel simpel?
Allereerst heb je het product weekend-vrij dat wordt aangesproken als het geldig is
Dan heb je de bundel, dat wordt aangesproken als het eerder genoemde product niet geldig is
En dan is je bundel leeg, en dan moet je een nieuwe aanschaffen - bijvoorbeeld bij een kaartautomaat of via internetbankieren - anders rij je op saldo (met korting in de daluren).

Het enige is dat je zelf in de gaten moet houden wanneer je bundel (bijna) leeg is. Maar dat is gewoon een kwestie van een account aanmaken op mijnns.nl en je aanmelden voor een SMS-dienst. Dat bestaat nu nog alleen bij telecomoperatoren, maar er is geen reden waarom openbaar vervoerders niet een dergelijk systeem kunnen hanteren...

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 mar 2013, 23:14
door Geert
Vinny schreef:Dan heb je de bundel, dat wordt aangesproken als het eerder genoemde product niet geldig is
En dan is je bundel leeg, en dan moet je een nieuwe aanschaffen - bijvoorbeeld bij een kaartautomaat of via internetbankieren - anders rij je op saldo (met korting in de daluren).
Ik was onder de indruk dat die kilometerbundels alleen per maand aan te schaffen zijn, en dan gaat het dus mis. Je hebt de kilometerbundel afgerekend op een x aantal kilometers in de spits (dus vol tarief). Verbruik je je halve maandquotum aan kilometers aan een ritje naar Groningen dan reis je de rest van de maand op vol tarief naar je werk (in de spits).

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 12:02
door reisthijs
De grote vraag blijft ook hoe ik met zo'n bundel mijn woon-werk verkeer nog gescheiden kan houden van privé-reizen, in verband met reiskostenvergoedingen? Moet ik dan om de week aankloppen bij mijn werkgever, sorry maar mijn bundel voor deze maand is op, mag ik een nieuwe?
Vinny schreef:Uh dat is toch heel simpel?
Allereerst heb je het product weekend-vrij dat wordt aangesproken als het geldig is
Dan heb je de bundel, dat wordt aangesproken als het eerder genoemde product niet geldig is
Dat werkt dan dus alleen in het weekend, en alleen op voorwaarde dat ik een extra abonnement aanschaf dat ik nu niet nodig heb. Doordeweeks worden wordt voor mijn privé-reizen dan nog steeds die bundel aangesproken terwijl dat niet gewenst is.
Vinny schreef:Het enige is dat je zelf in de gaten moet houden wanneer je bundel (bijna) leeg is.
Daar heb ik dus geen zin in. Ik hoef nu helemaal NIETS in de gaten te houden.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 13:14
door Suus
Het Jaartrajectabonnement voor zakelijke klanten is niet meer te koop en vervangen door de NS Business Card met Traject Vrij. Dat zal wel een voorbode zijn voor de vervanging van het Jaartrajectabonnement door Traject Vrij voor particuliere klanten. Zie http://www.ns.nl/zakelijk/producten/ns- ... ement.html

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 13:16
door Geert
Kijk eens aan:
** Laagste prijs garantie: u betaalt altijd de laagste prijs als u een reis maakt die buiten uw traject begint en/of eindigt. Zodra u in- of uitcheckt buiten het traject dat aan uw abonnement is gekoppeld, berekenen we automatisch of u goedkoper was uitgeweest als u over het vaste traject had gereisd. Het laagste bedrag vindt u terug op de factuur.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 15:16
door webguy
En dat neemt dus ook zijtakken mee: stel je reist Amersfoort - Deventer maar je hebt Amersfoort - Zwolle als trajectabonnement maar Zwolle - Deventer is goedkoper dan Amersfoort - Deventer, dan rekent 'ie via Zwolle geloof ik.
De vraag is natuurlijk of dat ook gelden voor particulieren, omdat bij de Business Card alles achteraf wordt verekend.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 19:47
door Vinny
Ze lossen het dus weer een behoorlijk end meer ingewikkeld op dan het had kunnen zijn. Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat: iets in mij zegt dat er ook nu weer 200 beren op de weg liggen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 21:32
door Geert
Zo ingewikkeld is het toch niet? De jaartrajectkaart is verchipt en de prijsberekening vindt achteraf plaats. In het gebruik is het niet veel ingewikkelder dan andere chipabonnementen...

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 12 mar 2013, 21:42
door Suus
Op station Schiphol zijn extra kaartlezers geplaatst. Ze staan in de hal naast de ingangen. Dus je checkt in en staat meteen op de roltrap of je staat op de roltrap naar boven en als je er vanaf stapt kan je direct uitchecken.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 13:25
door reisthijs
Op wat voor onlogische plek stonden die paaltjes eerst dan?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 13:35
door marvinkok
Op de perrons. Zeker met wat meer drukte lastig te vinden...

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 13:41
door Suus
Die paaltjes zijn niet weggehaald trouwens.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 14:10
door bartjemestrom
Op het overzicht op Mijn OV-Chipkaart wordt sinds kort het gebruikte product getoond als je reist met Veolia.
Tot voor kort stond daar Vraag uw OV-bedrijf, maar nu wordt daar dus netjes het gebruikte product getoond.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 15:11
door reisthijs
Bee schreef:Die paaltjes zijn niet weggehaald trouwens.
Hopelijk halen ze die nog weg én voeren ze deze actie ook uit op al die andere stations waar de paaltjes op onlogische plekken op de perrons staan.

Zou handig zijn als de plaatsing van die dingen eens een beetje consequent zou worden.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: do 14 mar 2013, 22:17
door VIRM
Juist... Vandaag op Holendrecht gemerkt dat NS daar ook is begonnen met het spelletje 'welk poortje hebben we voor u opengelaten?' Na Zuid en Lelylaan is het hier dus ook feest. -o-

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 12:07
door Fles
Tsssssjonge, stelletje vervloekte niksnutten daar zeg, onvoorstelbaar :evil:

Ik stuur een mailtje:
Ik mis mijn transacties tussen 5 en 18 januari 2013 op de kaart. De 2 maanden die de vervoerder heeft om die gegevens aan te leveren zijn voorbij. Waar zijn mijn transacties?
Laat ongeveer NIETS aan duidelijkheid te wensen over dacht ik. Krijg ik een antwoord:
Geachte heer Fles,

Op 20-3-2013 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat uw transactie overzicht niet volledig is . Dit vind ik vervelend voor u. Hieronder leg ik uit wat daarvan een mogelijk oorzaak is.

Het kan zijn dat uw overzicht niet juist is. Dit kan komen doordat:
• Uw overzicht nog niet is bijgewerkt, transacties verschijnen met een vertraging van een dag.
• De transacties die u zoekt, zijn gedaan voordat u het online overzicht heeft aangevraagd. Vraag alsnog aan.
• Wij nog niet al uw transacties of omschrijvingen hebben ontvangen van het OV-bedrijf waarmee u heeft gereisd.
• Uw privacyinstellingen zijn nog niet zo ingesteld dat u alle locaties kunt zien (melding 'Locatie afgeschermd'). Wijzig privacyinstellingen

Kijk hier voor een uitgebreide uitleg over bovenstaande redenen.

U ziet pas transacties in uw overzicht nadat u het overzicht heeft aangevraagd. U doet dit eenmalig. Vanaf het moment van aanvragen, worden transacties dagelijks getoond en wordt maximaal 18 maanden historie opgebouwd. U ziet geen transacties van reizen die u gemaakt heeft voordat u het overzicht heeft aangevraagd.

Dagelijks na 14.00 uur zichtbaar
Als u het online transactieoverzicht heeft aangevraagd, dan worden uw transacties dagelijks getoond. Dit betekent dat als u op maandag een reis heeft gemaakt u deze dinsdagmiddag na 14.00 uur kan inzien. De reizen en transacties die u overdag maakt, worden de volgende nacht verwerkt. Daarna maken wij de gegevens geschikt om te tonen in uw overzicht.

Tip: heeft u een nieuwe OV-chipkaart? Voeg de nieuwe kaart toe bij 'Kaartbeheer'. Daarna kunt u ook voor uw nieuwe kaart uw gegevens inzien in het online transactieoverzicht.

Zie ook
Vraag online transactieoverzicht aan

Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende informatie heeft.
Geef geen antwoord als je te belazerd bent om de vraag te lezen! :N

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 12:15
door Fles
oh en ik ga niet voor 10 cent per minuut een uur in de wacht hangen bij de klantenservice in de hoop dat ze iemand kunnen vinden met een IQ van boven het vriespunt. Dat spreekt wel voor zich lijkt me.