OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor wouter15 » Vr 15 Feb 2013, 19:32

Vanochtend had de sprinter naar Rotterdam C van 7:28 (vertrek Woerden) een DDAR i.pv SGMm of SLT.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor webguy » Za 16 Feb 2013, 17:44

Vermoed dat er hoop SGMms defect zijn - in de s7600 rijdt ook al weken vanalles - vooral Mat ´64 en te SGM stelletjes.
Reisinformatie/nerd

ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: Za 12 Mei 2012, 21:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor ThePretender » Za 16 Feb 2013, 20:42

VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?


Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor mb90 » Zo 17 Feb 2013, 10:46

Gistermiddag een ICMm-III als IC t1957 in Dordrecht. In de gangpaden stonden al de nodige mensen...
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

KM46
Berichten: 8060
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor KM46 » Zo 17 Feb 2013, 11:01

Was dit enkel een los stel :shock: ?

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Klaasje » Zo 17 Feb 2013, 11:47

Anders zal het wel niet afwijkend zijn geweest.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Daniel » Zo 17 Feb 2013, 16:51

Naar alle waarschijnlijkheid is er vanmiddag een setje van 2x Plan V in de s5600 terecht gekomen. De t5642, gereden door DDZ 7538, werd na Utrecht Overvecht de hoge sporen op gestuurd om uiteindelijk op spoor 12Z (uiterste puntje perron aan de zuidzijde) aan te komen. Terwijl we Utrecht binnenreden kwamen er net twee V'tjes van de Landstraat richting het station gereden en de kerende trein zou gewoon van spoor 2 vertrekken... iets te toevallig :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor mb90 » Zo 17 Feb 2013, 18:35

KM46 schreef:Was dit enkel een los stel :shock: ?

Uiteraard, als er een stel bij zat had ik het er wel bij gemeld.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor MdJ » Ma 18 Feb 2013, 09:45

t3030 met een MDDM te Nml

Edit: bleek LM te zijn, 3030 reed met een VIRM VI, s3600 erachter met ICM.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11129
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Meltrain » Ma 18 Feb 2013, 11:40

De t1928 reed vandaag met een losse NID.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Suus » Ma 18 Feb 2013, 11:54

Wat ik begrijp is/zijn er ICR-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID en het VIRM dat wordt vrijgespeeld gaat naar treinen richting de huishoudbeurs. Die is sinds afgelopen zaterdag weer in de RAI *O*
Laatst gewijzigd door Suus op Ma 18 Feb 2013, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Geert » Ma 18 Feb 2013, 11:55

Trein 1923 ook, dat zal wel dezelfde zijn geweest (kering in Ehv door seinstoring Ehv-Vl).
@Bee: Waarom trouwens ICR in de s800? Dat biedt toch niet meer capaciteit dan VIRM?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Suus » Ma 18 Feb 2013, 11:57

Omdat het kan. De reizigers naar Heerlen zitten nu in de s3500 en de logica van de NS zal dan wel zijn dat je minder ruimte hoeft aan te bieden :')
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Thom91 » Ma 18 Feb 2013, 12:35

s3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Komt wel goed schatje.

VIRM
Berichten: 3402
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor VIRM » Ma 18 Feb 2013, 12:44

ThePretender schreef:
VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?


Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.


Ja, ik zag er vanochtend om 08:00 weer eentje op Zaandam richting Rotterdam.
Enig idee waarom dit structureel is? Die gelijkvloerse instap is stiekem toch eigenlijk best fijn... :)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Geert » Ma 18 Feb 2013, 14:14

Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.

Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?
Laatst gewijzigd door Geert op Ma 18 Feb 2013, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ICT -> ICR

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 18 Feb 2013, 14:23

Omdat ICT-treinstellen niet bij de NS rijden.

En volgens mij is het al uigelegd... De VIRMs rijden op trajecten langs Rai i.v.m. de huishoudbeurs. Althans dat heb ik eruit gehaald. Correct me if I'm wrong.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Thom91 » Ma 18 Feb 2013, 16:45

Geert schreef:
Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.

Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?

Omdat er capaciteit uit de 800 (VIRM's dus) naar de s3500, s3100, s700 en s12700 moet om de aanvoer en afvoer van MILF'jes te bespoedigen met extra capaciteit.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11129
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Meltrain » Ma 18 Feb 2013, 17:16

Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.

Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

VIRM
Berichten: 3402
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor VIRM » Ma 18 Feb 2013, 17:27

Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.

Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X


Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?

Overigens, als er dan ICRm naar de s800 is gegaan, wat gebeurt er dan met de VIRM'pjes in deze serie?
Beul van de blindegeleidelijn

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Thom91 » Ma 18 Feb 2013, 17:30

Andere reacties lezen @ virm hierboven is echt een kunst he.. :roll:
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11129
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Meltrain » Ma 18 Feb 2013, 17:37

VIRM schreef:
Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.

Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X


Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?

NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Thom91 » Ma 18 Feb 2013, 18:02

Meltrain schreef:
VIRM schreef:
Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.

Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X


Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?

NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?

ICR is voor de statistieken 'slechts' 10 bakken. 9 rijtuigen en 1 stuurstand.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11129
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Meltrain » Ma 18 Feb 2013, 18:42

O ja, foutje. ICK was altijd 11 bakken.
En voor de statistieken: het is ICRm, net zoals SGMm en ICMm. :Y
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Berichtdoor Klaasje » Ma 18 Feb 2013, 18:47

Die "m"-etjes zijn alleen interessant op het moment dat er nog ongereviseerd spul rondrijdt. Het werkelijke aantal bakken is veel interessanter.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten