OVer je reiservaringen in februari 2013

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
wouter15
Berichten: 842
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor wouter15 » Vr 01 Feb 2013, 10:02

Ook deze maand kan je in dit topic weer al je resiervaringen kwijt!

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor fogeltje » Vr 01 Feb 2013, 12:40

Vandaag moest ik eens in Arnhem zijn en wel op de HAN. Gezien ik in Dukenburg bivakkeerde was d8t een mooie gelegenheid om eens lijn 31 in vrijwel zijn totaliteit uit te proberen. Speciaal voor Frank een detailverslag ;)

De reis begon in Nijmegen bij de halte Doekenborg, geplande vertrektijd 7:52. Ik had kort overwogen om naar de beginhalte in Weezenhof te lopen, maar uiteindelijk treuzelde ik een beetje, dus toch maar niet. De 5389 kwam om 7:51 aanzetten. Er hing een briefje op de halte dat de bussen van lijn 31 in de ochtendspits richting Centraal tussen de Neerbosscheweg en CS een andere route rijden om de file vermijden en derhalve de bus in de spits (tijden stonden aangegeven) vier minuten eerder vertrekt van deze halte. Dat was dus uiteindelijk niet zo. De bus vulde zich goed aan de rand van Aldenhof/Malvert, in Meijhorst en Tolhuis. Op de Brabantse Poort stapte een enkeling uit, maar ook mensen in. Uiteindelijk gingen we ongeveer zitplaatsvol verder. Er werd geen omleiding gereden, maar dat was ook niet nodig, er was geen file.

Aankomst op CS was 8:13. Hier stapte een flink aantal mensen uit. Acht mensen bleven zitten (waaronder ik) en er kwamen uiteindelijk vijf bij. Ook de chauffeuse verliet ons en de bus werd overgenomen door een andere en reed 8:17 verder. De bus stroomde langzaam leeg en bij de halte Hunnerpark (8:25) zaten nog maar twee mensen in de bus, ik en iemand die op CS was ingestapt. Hierdoor was ik de laatste passagier die nog vanaf Dukenburg in de bus zat. Er stapte nog wel iemand bij. Dus met drie man (en chauffeur) ging het verder richting Lent. Om 8:29 waren we in Lent bij het station, maar daar kon worden doorgereden. Vervolgens reden we een toeristische route door Oosterhout, het "Nijmeegse" deel zover ik kon opmaken, Woonpark Oosterhout (wat ik altijd lees als Woonwagenkamp :') ). De infoschermen gaven ook aan dat er een omleiding lag. We reden wat Oosterhout in volgens de route van lijn 2 en maakte vervolgens een U-turn. Ik zag de straat waar de bus vermoedelijk normaal uitkomt, die lag inderdaad open. Er stonden mensen te wachten, maar die stonden op de bus van 8:17 naar Nijmegen te wachten. Dus we gingen verder.

Rond 8:46 passeerden we station Elst en reden vervolgens over een mooie busbaan. Nog steeds waren er sinds het Hunnerpark geen mutaties meer opgetreden in het passagiersbestand. Bij de halte Sneeuwjacht stapte dan eindelijk weer iemand in. Om 8:52 waren bij De Kroonse Wal, een naam die ik uit oude busboekjes ken. Hier stapten opeens twee mensen, dat was toch een toename van 50%! Op de halte Randweg kwam er nog iemand bij waardoor het aantal passagiers op liep tot maar liefst zeven !. Het mot niet gekker worden. In Wkc Kronenburg, rond 8:59 stapten er drie uit, waaronder de laatste mensen die nog in Nijmegen waren opgestapt. Op dat moment was ik dus de laatste passagier uit Nijmegen. Op de halte Fonteinkruitstraat of zoiets stapten nog eens twee mensen in waardoor we weer naar zes passagiers gingen. Om 9:08 kwamen we bij de uitstaphalte CS aan waar iedereen uitstapte behalve zo een lam voor zich uitkijkende gast met felroze rugzak (ik :P). Dus vanaf dat moment had ik het rijk even voor mij alleen.

De bus reed verder het busstation in en er vond een wisseling van de wacht plaats. Mooi op tijd reden we weg. Op de valreep kregen we nog een nieuwe passagier waardoor het passagiersbestand opeens verdubbeld werd. Die stapte echter op het Velperplein al weer uit. Op de Velperpoort kwam nog iemand rennen. "Gaat deze langs Presikhaaf?". Vervolgens wist deze persoon niet hoe knopjes werken want hij drukte steeds kort achter elkaar. Dus de chauffeur reed door, maar stopte toen de persoon even riep. Tja, die vertraging van de knopjes moet je maar net kennen. Toen was het voor mij om op het knopje te drukken. Ik had ook bij Presikhaaf kunnen uitstappen, die looproute ken ik ook, maar ik had tijd genoeg. Dus bij de halte IJssellaan/HAN was het tijd voor mij om de bus te verlaten, dit was de laatste halte voor het eindpunt. De tijd was 9:23 waardoor we inmiddels vijf minuten op schema voorlagen.

In het kort: deze rit was alleen in Nijmegen druk. Maar in Nijmegen was het ook spits. Richting Arnhem is de grootste spitsdrukte al voorbij tegen de tijd dat we op CS waren. Zelfde god voor Arnhem zelf. Ik mag hopen dat die bus in de spitsuren wat drukker is over het gehele traject genomen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor deadlock » Vr 01 Feb 2013, 12:56

Resiervaringentipoc Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2011, 15:23

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor rovin1995 » Vr 01 Feb 2013, 16:34

Merk dat de 31 wel steeds bekender wordt en vaker als alternatief voor lijn 14 ( in elst ) wordt gebruikt vanwege de frequentie en vertragingen op lijn 14.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Fles » Vr 01 Feb 2013, 19:55

deadlock schreef:Resiervaringentipoc Afbeelding

Reibtje? :mrgreen:

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 949
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor mijack1985 » Vr 01 Feb 2013, 19:56

Oke, dit rijtuig kwam ik vanochtend tegen in Nijmegen. Een PKP intercity rijtuig.
Misschien dat dit al eerder is gemeld hier, maar vond het toch opvallend.

Afbeelding
PKP IC wagon, Nijmegen 01-02-13 by mijack1985, on Flickr
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Suus » Vr 01 Feb 2013, 20:02

Die schijnt de veroorzaker van de uitval van de CNL een paar weken geleden geweest te zijn, maar waarom die nog steeds in Nijmegen staat :?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Fles » Vr 01 Feb 2013, 20:03

Had er al eerder wat over langs zien komen ja, maar nog geen foto gezien. Ben benieuwd wat daar de bedoeling van is. Gaat de PKP een vervangende Beneluxdienst rijden? :lol:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Daniel » Vr 01 Feb 2013, 20:07

Soms kunnen dingen toch wel heel erg snel gaan bij NS... Om 16.50 uur was er nog geen treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort mogelijk door een aanrijding met een persoon, zo'n 5 minuten later was ik inmiddels wat meer naar de voorkant van de s5700 gelopen op perron 3 en stond net op het punt in te stappen in een wat rustiger deel van die trein toen net de omroep kwam dat de verstoring voorbij was (gezien hoe vol deze trein bij vertrek achterin nog stond is dat bericht nooit bij de achterin deze trein opeengepropte reizigers aangekomen).
De eerste weer rijdende trein bleek de t11759 te zijn, dat had men daarmee wel heel erg snel voor elkaar (er kon rond die tijd immers nog niks uit Amersfoort komen, dus men moest ook ergens materieel voor de voor de treinen ri. Gouda vandaan halen)

Tot slot nog wel opvallend dat deze 11759, die uiteindelijk met +5 in Amersfoort aankwam, nog wel door mocht naar Schothorst en zelfs de aansluiting met de t1661 behouden bleef (nouja, dat was wellicht toeval doordat die ook +5 had)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Jurre » Vr 01 Feb 2013, 20:42

Bee schreef:Die schijnt de veroorzaker van de uitval van de CNL een paar weken geleden geweest te zijn, maar waarom die nog steeds in Nijmegen staat :?

Iets met luchtlekkage.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Suus » Vr 01 Feb 2013, 21:09

Sleep dat ding naar Amsterdam en laat het repareren zou ik zeggen, of mist de PKP hun rijtuigen niet?
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Thom91 » Vr 01 Feb 2013, 21:19

Bee schreef:Sleep dat ding naar Amsterdam en laat het repareren zou ik zeggen, of mist de PKP hun rijtuigen niet?

Kunnen ze op Zaanstraat & De Meer niet repareren.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Suus » Vr 01 Feb 2013, 21:20

En in Maastricht?
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8039
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor KM46 » Vr 01 Feb 2013, 21:22

PKP wat voor een maatschappij is dat?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Daniel » Vr 01 Feb 2013, 21:25

Bee schreef:Sleep dat ding naar Amsterdam en laat het repareren zou ik zeggen, of mist de PKP hun rijtuigen niet?

Zie waar men vandaag mee bezig geweest is: http://www.flickr.com/photos/44293295@N02/8436372808/in/photostream/
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Suus » Vr 01 Feb 2013, 21:29

De PKP doet het langeafstandsverkeer in Polen. Het regionale verkeer is een paar jaar geleden afgeknipt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 949
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor mijack1985 » Vr 01 Feb 2013, 21:45

KM46 schreef:PKP wat voor een maatschappij is dat?


PKP is de Poolse nationale spoorwegmaatschappij.

PKP wiki voor info

Zag dat Bee me al voor was :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Suus » Vr 01 Feb 2013, 23:07

Vandaag +30 opgelopen door een hardnekkige vertraging die in de s8800 spookt.
Rame à l'approche

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Gekko123 » Za 02 Feb 2013, 00:07

Dan zal dat wel de reden zijn geweest dat ik aan het begin van de avond tot mijn grote verbazing zag staan dat de 8800 van 18.22 uit Leiden niet zou rijden... En dat was dus al voor 18.00 uur bekend.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Daniel » Za 02 Feb 2013, 17:10

De t5836 werd vanmorgen in Amersfoort opgeheven wegens een te grote vertraging, geen idee wat die twee stellen SGMm compleet met personeel en al erbij dan op spoor 5A deden zo'n vijf minuten voor vertrektijd. Als het materieel nou pas na vertrektijd was binnengekomen had ik er nog iets bij voor kunnen stellen, maar nu was het er dus gewoon ruim op tijd.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Suus » Za 02 Feb 2013, 18:55

Vandaag +30 opgelopen door een hardnekkige vertraging die in de s8800 spookt.
Rame à l'approche

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor MdJ » Za 02 Feb 2013, 19:05

"Het volgende station is station Hengelo. Daar komen wij geheel volgens dienstregeling op tijd aan." :)
Bij twijfel: gebruik beton.

Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Milco » Za 02 Feb 2013, 20:21

@Bee: alweer? Gisteren ook al.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Suus » Za 02 Feb 2013, 20:31

Ja, opnieuw. Ik had de trein van 18:22 in Leiden en die kwam om 18:39 aan in Alphen (met +1) en de trein naar Gouda vertrekt om 18:38
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Berichtdoor Daniel » Za 02 Feb 2013, 20:34

Dat heeft toch niks met een hardnekkige vertraging te maken maar is gewoon een sluitseinaansluiting? Als je s8800 wel op tijd was aangekomen had je die s9500 immers ook niet gehaald.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten