Pagina 6 van 12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: di 12 feb 2013, 20:30
door Daniel
Waarschijnlijk een wisselstoring haalde te Utrecht C. de cross-platform overstaps behoorlijk door elkaar. Zo keerden de s2000 en s8800 op spoor 14 en gingen de ICs richting Nijmegen en Sprinters richting Veenendaal van spoor 12. Zo rond 16.50 uur leek dat allemaal redelijk zonder vertragingen te verlopen.

Probleem zat waarschijnlijk ergens onderaan de fly-over voor de treinen ri. Woerden, alleen vanaf spoor 8 gingen de treinen daar nog overheen en het gebruik van spoor 14 maakt het voor bovengenoemde series makkelijker om via de sporen onderlangs te rijden met minder kruisen van treinen uit Amsterdam.
Ook mijn t559 nam een touristische route en ging voor de verandering rechts rijdend de hoge sporen op om net voorbij Overvecht weer naar links door te wisselen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: di 12 feb 2013, 21:32
door Thom91
Kut NS heeft het ook weer kut voor elkaar. Kut bedrijf.
Staan we op Amsterdam Centraal, blijkt een stroomstoring bij Zaandam, we worden omgeleid via Haarlem. Ik verder genieten van biertje, kijk op TBP en er staat op 'Stopt ook in Heiloo'. Wij onderweg, met bijna +5 uit Amsterdam C en vervolgens super traag door Haarlem. Scheuren vanaf Velsertunnel naar Castricum, stopje + 15. Uiteindelijk scheuren we loeihard Heiloo voorbij, reizigers kijken elkaar verward aan. Ik vond het allemaal wel prima. Komen met +13 op Alkmaar aan en na een ultra korte stop uiteindelijk met +12 op eindbestemming aangekomen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: di 12 feb 2013, 21:52
door ODRAIL
Erg fijn is dat ja. Als er gezegd wordt we stoppen op een bepaald station. En vervolgens wordt het station voorbij gereden. Dat heb ik in het verleden al zo vaak meegemaakt. En als je dan bij de HC verhaal gaat halen is het antwoordt "Ja sorry we kregen toch geen toestemming om te stopen" :? .

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: di 12 feb 2013, 22:21
door Daniel
Of de trein stopt wel, maar op een spoor zonder perron... heb ik ook een paar keer gehad :P

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: di 12 feb 2013, 22:34
door Thom91
Gaat lastig in Heiloo :P

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 06:56
door julsteren
Met de open dag van de Hanzelijn op 8 december, reed onze trein bij aankomst in Zwolle zowaar het station voorbij via de middensporen. Uiteindelijk is het allemaal toch weer goed gekomen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 07:53
door Etienne
Het treinverkeer tussen Den Haag (zeg maar Leiden-Amsterdam) en Rotterdam was vanochtend verstoord door een wisselstoring (waar eigenlijk?). Toen ik bij Laan van NOI uit de metro stapte bleek dus dat de t2212 van 07.01 niet zou rijden en de t6327 met vertraging. Dat was dan nog de snelste optie, een blik op de AV's van Leiden en Laan van NOI leerde dat er een heleboel vertragingen tot wel +10 waren met sommige uitschieters naar +15 of meer.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 08:01
door Daniel
Eveneens een storing tussen Hilversum en Weesp waardoor de (1)1600 niet verder dan Hilversum reed en de s1500 helemaal niet reed tussen Amersfoort en Amsterdam.
De omroep was hoopvol en gaf voor reizigers naar Schiphol aan "U kunt reizen met de IC naar Den Haag Centraal van 7.10 uur en in Utrecht overstappen". Nouja, als je er nog bij paste dan want die heeft zonder omreizenden erbij al staanplaatsen in de gangpaden. Werd nu dus proppen in de gangpaden en in Utrecht duurde het zeker een minuut voordat het balkon zodanig leeggelopen was dat de reizigers in het gangpad überhaupt in beweging konden komen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 08:06
door webguy
Sommige dingen zijn vragen om problemen he... Lijn 29 Arnhem - Doetichem loopt tussen Arnhem en Velp parallel aan lijn 1, en zodoende stopt 29 op 3 of 4 van de gezamenlijke haltes in Velp niet. Alleen weten buschauffeurs niet wat ze er mee moeten - laatst had ik een Arriva chauffeur die uberhaupt de weg niet wist, dus toen ik op het stopknopje drukte, stopte de bus op een halte waar 'ie eigenlijk niet stopt. Ik blij, minder ver lopen. Vanochtend de andere kant op, richting Arnhem, stak ik mn hand uit toen ik een bus zag, maar 29 stopt daar dus niet en dat had ik twee tellen later door. De bus stopt en krijg ik te horen "waarom laat je me stoppen?" Ik zeg maar sorry, en dat werd gevolgd door "stap maar in, anders wordt het een tweedaagse reis". Leuk en aardig, maar waarom krijg ik de schuld voor het feit dat die chauffeur stopt...

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 08:12
door Daniel
Altijd leuk dat soort dingen... hoe vaak ik hier bij de bushalte bij m´n werk niet de vaste reizigers hun hand op zie steken voor lijn 63 (die daar niet stopt). Een enkele keer is er wel een chauffeur die het maar onzin vindt en wel stopt. Met zo´n chauffeur ooit nog een leuk gesprekje gehad en we waren het er beide toch wel over eens dat het vooral bij halte Europalaan ri. Nieuwegein/Vianen vrij zinloos is dat 63 hem overslaat, omdat de bus vervolgens direct naast de halte voor het verkeerslicht staat te wachten :wink:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 12:52
door Meltrain
Etienne schreef:Het treinverkeer tussen Den Haag (zeg maar Leiden-Amsterdam) en Rotterdam was vanochtend verstoord door een wisselstoring (waar eigenlijk?).
Rond 9:00 uur werd er te Rtd omgeroepen dat er een defecte brug was tussen Rotterdam en Schiedam. De s1900 reed er echter gewoon overheen en ook de overige sporen waren (naar mijn idee) gewoon in dienst. :?

Het voormalige NS-loket te Rlb herbergt sinds kort een kiosk (niet de Kiosk ;) ) genaamd AD Shop.Mooi dat die ruimte na zoveel jaren eindelijk weer eens gebruikt wordt. :pos:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 13:20
door Geert
Meltrain schreef:Rond 9:00 uur werd er te Rtd omgeroepen dat er een defecte brug was tussen Rotterdam en Schiedam. De s1900 reed er echter gewoon overheen en ook de overige sporen waren (naar mijn idee) gewoon in dienst. :?
Ik zag vanmorgen toen ik bij mijn werk aan kwam rijden wel een VIRM voor rood sein wachten bij de Dhs-brug. Misschien was het overloopwissel daar kaput?

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 14:38
door Meltrain
Een VIRM richting Rotterdam reed trouwens wel over spoor 2 (normaliter het spoor naar Hld) op de Dhs, dus misschien dat spoor 3 buiten dienst was? Mijn s1900 reed vanochtend wel gewoon over spoor 4.

De storing is nog steeds bezig, waardoor de s5000 alleen tussen Rtd en Bd rijdt. Goede oplossing, want zo blijft er tussen Rtd en Ddr wel gewoon een kwartierdienst met Sprinters. :pos:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 16:33
door Geert
Zo te zien rijden inderdaad alle treinen richting Rotterdam nu over spoor 2 (muv Hoekse Lijn dan) en wordt spoor 3 niet gebruikt. Blijkbaar is er nu wel gekozen voor een andere uitsnijding: s200 is nu opgeheven samen met de s14100 en s5000 rijdt wel zijn hele traject.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 18:19
door Daelea
Ik neem aan dat de s2200 opgeheven is, i.p.v. de s200 ;-)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 20:05
door Wubbo
Een van de drie brugsporen is niet te gebruiken. In eerste instantie werden inderdaad s2200 en s5000 opgeheven, later is s5000 weer ingelegd ten koste van s14100, om iedereen mee te krijgen tussen Den Haag en Rotterdam.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: wo 13 feb 2013, 22:29
door Geert
Thom69 schreef:Ik neem aan dat de s2200 opgeheven is, i.p.v. de s200 ;-)
Uh ja, typefoutje :)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 11:06
door Meltrain
Wubbo schreef:Een van de drie brugsporen is niet te gebruiken.
Er zijn toch vier sporen over die brug?
Of betekent 'brugspoor' iets anders dan 'spoor over brug'? :?

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 12:19
door VIRM
Gisteravond op weg naar huis zag ik bij de verstoringen dat er vanaf 0:45 geen treinen reden tussen Schiphol en Leiden door spoedwerkzaamheden. Iemand enig idee wat er aan de hand was?

Daarnaast nog iets raars in de laatste s1500 tussen Sloterdijk en Zaandam. Ik stond op het balkon en de trein stond nog stil. De twee conducteurs kwamen een controlerondje doen (kwamen aanlopen vanaf de bakovergang). Na de controle werd de deur gesloten (zonder sluitfluit van de VIRM en zonder gesleutel). Ze controleerden toen de hele bak en hebben de vertrekprocedure in gang gezet vanaf de deur aan de andere kant van de bak.
Iemand enig idee wat hier de bedoeling van was? Lijkt mij niet zo denderend voor de punctualiteit in ieder geval. ;)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 18:05
door Jurre
Vanmiddag hoopte ik mooi nog de intercity naar huis op Dvd te halen, maar dat ging helaas de mist in door koekblik 53 welke tussen Spaklerweg en Van der Madeweg zeker 10 min. heeft stilgestaan a.g.v. een sein- en wisselstoring. Dacht eventjes dat ik al in de trein zat!

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 18:44
door Suus
Vandaag een aanvaring gehad met een koekenpan vol bakvissen bij een bushalte in Almere. Deze bakvissen wilden allemaal tegelijk door de tweede deur naar binnen stappen terwijl ik precies op het punt stond om daar uit te stappen. Ik deed er een paar seconden langer over dan gepland omdat er enorme babyhummer in het gangpad geparkeerd stond. Aangezien ze na het mondelinge verzoek uitstappers voor te laten geen ruimte maakten heb ik maar ouderwets een flinke duw gegeven. Daarna waren alle bakvissen natuurlijk boos en opgewonden dat ik zomaar begon te duwen. Ja sorry hoor, dan had je maar moeten luisteren en ruimte voor mij moeten maken.

P.S.: Het schermpje met de dynamische vertrektijden bij de bushalte had een vreemd rood lampje knipperen boven de "12" van de analoge knop en geen knop waarmee het ding vertrektijden kan opratelen :N

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 19:16
door Milco
Dat mensen hier in Almere precies voor de deur staan, maak ik ook vaak genoeg mee als ik wil uitstappen :( En vaak stapt iedereen ook nog door dezelfde deur in, terwijl er bij de achterdeur bijvoorbeeld (even een Citaro G als voorbeeld) niemand staat... Mensen zijn al gauw te bang dat ze niet meemogen denk ik en te lang in de kou moeten staan...

Nou zeg ik eerlijk (niet lullig bedoeld ofzo) dat er ook regelmatig mensen zijn die pas uit hun stoel komen (als ze uit willen stappen) als de deuren allang geopend zijn. En als ze dán vreemd opkijken dat ik al instap, dan is het dikke pech voor hun. Moeten ze maar eerder naar de deur lopen om uit te stappen... :Y

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 19:23
door Thom91
Daar gaan we dan voor het reisverslag van de dag.
Vanochtend met t3033 naar Asa toe vanaf Hwd, prima ritje en perfect op tijd aangekomen.
Vervolgens wat geschoold, en rond 1 uur besloten om naar Bee te gaan, even zijn huisje te bezichtigen. Rond 13:50 ineens een #yolo idee, laten we Klaasje bezoeken met zijn gebroken poot. Een WhatsAppje eruit en nog geen reactie, we zijn gewoon gegaan en gezien waar het schip strandde. Gelukkig bleek onze grote vriend ever so kind dus mochten we gewoon komen.
De reis begon op het eerste station, onderop een bordje:
Afbeelding

Vervolgens hebben we vijf minuten gewacht waarna deze jongen over het metrospoor passeerde:
Afbeelding

Blijft een prachtding, heerlijk stil en eindelijk een echte metro uitstraling. In Weesp lekker vijf minuutjes in de trein gewacht alvorens uit te stappen en in een SLT-6 over te mogen stappen. Zelfs om 14:32 is dit erg enthousiast in de winterdienstregeling. 3 stations later zijn we uitgestapt op Almere C om een bus te zoeken. Dit bleek nogal een opgave maar uiteindelijk hebben we hem gevonden. Op de borden stond dat hij nu ging vertrekken dus we trokken een sprintje. Bij de bus bleek dat er geen chauffeur in zat. :')
Toen we bij 1 van de vele bushalte's uitstapten kwamen we gelijk dit gevaarte tegen.
Afbeelding

Dat kan natuurlijk niet heel veel goeds betekenen, maar alles is goed gekomen. We dachten, zullen we een zebrapad nemen of toch niet? Uiteraard niet, zou Klaasje namelijk ook niet doen. :mrgreen:
Daar even heerlijk gebabbeld en even naar zijn wond mogen kijken, weliswaar via een foto maar het was toch een flinke. Hij zat er moederziel treurig op een bank beetje te werken. Er kwam nog een prachtige bos bloemen van zijn werkgever, prachtig rood in de kleuren van falentreinsdag. Tot slot nog een foto van de wond, die je er overigens bij moet bedenken:
Afbeelding

Op Almere C hadden we een keurige 10 minuten overstap op wat bleek een zeer comfortabele 11 bakken ICM, met het nodige vrouwelijk schoon. Was een aangename reis. En vanaf hier wordt het ook een zeer onprettige reis.
Op Amsterdam C gewacht tot 17:10 en toen afscheid genomen van Bee die weer terug naar zijn appartementje ging. Er kwamen 10 bakken VIRM binnen gereden en het perron stond goed vol. Gelukkig stapten er ook een hoop mensen uit waardoor ik nog een zitplek heb kunnen bemachtigen. Bij vertrek waren er de staanplaatsen al niet meer op twee handen te tellen en dan moest Sloterdijk er nog bij.

Op naar Sloterdijk, waar uiteindelijk tientallen mensen zijn achter gebleven. Gelukkig kwam de omroep duidelijk over, er pasten geen mensen meer bij en deze zouden dus nog een half uur moeten wachten op Sloterdijk. De machinist kwam nog met een prachtomroep dat de trein naar Enkhuizen ook op Zaandam stopte en dat de reizigers daar naar toe die ook konden gebruiken. Helaas was die 10 minuten ervoor al vertrokken. We zijn toen met gepaste snelheid naar Castricum toegereden, dit vanwege de overvolheid van de trein.

Daar kwam een loei-irritant kindje heel hard huilen omdat hij persé onder wilde zitten, wat niet kon vanwege de drukte. Kon hem wel door zijn kop schieten. Ondertussen kreeg ik via diverse kanalen te horen dat de t3054 met zes bakken VIRM rond reed. Ik heb dat sterk ontkracht omdat we met 10 bakken binnen zijn gekomen, en toen schoot me iets te binnen. Op Amsterdam C kwam er een man binnen met het verhaal dat het andere stel eraf moest. Ik heb dat toen weggewimpeld als niet waar. De beste oude man had gelijk, wat mij helemaal in verbazing deed vallen. In Heerhugowaard aangekomen met +12 en daar geconstateerd dat de trein met zes bakken reed.

De NS denkt dus dat het mogelijk is om een trein van 17:12 met zes bakken VIRM te rijden, waar normaal 10 gepland is. En er dan ook nog eens 20 bakken VIRM richting Alkmaar ontbreken ieder uur zal ook vast iemand ontgaan zijn. Het viertje is in Amsterdam afgekoppeld, want ook Bee heeft de trein met 10 bakken binnen zien komen. Ze zijn bij de grootste vervoerder van ons land volledig geschift geraakt, en ik vind dan ook dat dat hele bedrijf opgeheven moet worden, in plaats van de treinen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 19:42
door Daniel
De t559 moest het doen met de gebruikelijke 10 bakken ICMm vanmiddag. Vanuit Rotterdam leek dat overigens prima gepast te hebben gezien de zeer beperkte hoeveelheid uitstappers in Utrecht terwijl de bak waar ik als een van de eersten in stapte wel nagenoeg leeg was.
Rustig bleef het hier ook, want men had de blauwe lamp nog niet neergezet op het gewijzigde vertrekspoor 12 in Utrecht (gebeurde pas toen de trein er al stond), voorin zal de drukte dus wel wat groter geweest zijn.

Op het emplacement van Utrecht Centraal was kennelijk een wisselstoring aan de gang. Naast een monteur met gereedschapskoffer die bij het overpad stond te wachten tot wij voorbij waren was dat te merken aan de touristische route die we namen, dacht nog even dat ik in de verkeerde trein zat. In ieder geval werden dus de uitlopers van spoor 13 en 14 de wisselstraat in gekruist, vervolgens over de uitloper van spoor 15 om bij de laatste mogelijkheid diagonaal het emplacement over te steken naar spoor BN.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Geplaatst: do 14 feb 2013, 20:53
door Daniel
De exacte toedracht ken ik niet, maar de Connexxion 4192 stond er vanmiddag toch wat raar bij aan de Stationsstraat in Amersfoort. Hij is verder niet afgesleept, maar blijkbaar gewoon rechtdoor gegaan in een flauwe bocht waardoor een sleepwagen nodig was om 'm weer met alle wielen aan dezelfde kant van de verhoogde rijbaanscheiding te krijgen...
Afbeelding