OVer Missers in de Reisinformatie #27

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

Morgen zijn er rechtstreekse treinen Groningen/Leeuwarden-Amsterdam Centraal-Enkhuizen via Amersfoort en rechtstreekse treinen Enschedé-Schiphol-Den Haag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Je zet het zeker vast in dit topic vanwege het drama op de TBPs wat dit wel weer zal opleveren? :mrgreen:

In Amersfoort dus elk uur om .10 en .40 twee treinen naar Den Haag Centraal naast elkaar, dat wordt opletten geblazen. Je kunt morgen trouwens ook rechtstreeks van Amersfoort Schothorst naar Groningen. Aan de reisplanner te zien vertrekken de s500 / s12500 en de verlengde s1500 (apart genoeg geen aangepast nummer) tegelijk uit Amersfoort waarbij de s1500 dan nog een stop maakt op Schothorst en vervolgens achter de andere IC aan gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

Aangezien de communicatie van aangepaste treindiensten rond werkzaamheden een tamelijk groot drama is kan je er nooit te weinig aandacht op vestigen. :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Het vervelende is vooral dat Infoplus en Bepac (converter) nog naast elkaar draaien en nogal andere dingen tonen - dat maakt het erg verwarrend.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Vinny »

Gisteren SLT in de stoptrein Leeuwarden-Zwolle van 19.04. Reizigers naar Lelystad en verder moesten daar overstappen op een VIRM trein die voor ons stond.

Maar, op Leeuwarden stond op de trein aangegeven dat deze naar Amsterdam Centraal reed, in de trein deed de reisinformatie het helemaal niet, en de TBP borden gaven Den Haag Centraal aan. In Zwolle riep de conducteur om dat de trein niet verder reed, maar de TBP borden bleven de IC naar Den Haag Centraal aangeven, met in kleine lettertjes "achterste trein blijft achter in Zwolle". Was beter geweest als daar bijv. niet instappen op had gestaan.

Uiteindelijk bleek dat die trein als sprinter door zou gaan rijden naar Amsterdam Centraal, dus dat de bestemming in Leeuwarden wel klopte. Ik nam wel de VIRM die als Hanzelijn-IC verder reed.

Ik weet niet of dit planmatig zo is, maar de informatievoorziening gisteren vond ik vrij bedroevend.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Infoplus weet dat het materieel van de eerste trein overgaat in de volgende trein omdat 'ie ziet dat het materieel voor de treinen (deels) hetzelfde is. Het is een stukje slimmigheid - maar je zou in Zwolle willen zien dat de "Hanzelijn-IC" eerder in Amsterdam is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Het vervelende is vooral dat Infoplus en Bepac (converter) nog naast elkaar draaien en nogal andere dingen tonen - dat maakt het erg verwarrend.
Dan bouw je toch een fatsoenlijke functie zodat het wél werkt?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Dat ging vooral om verschillende dingen op verschillende stations zien - voor het einde van het jaar moet dat verleden tijd zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Dit is toch gewoon waardeloos? Is de trein naar Den Haag C.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Maar op welk station is dit? Regio Amsterdam neem ik aan - de aansturing is dus nog via Bepac en wat extra trucjes... Dan krijg je vage dingen zoals dit.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

Duivendrecht.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Op Diemen Zuid werd de sprinter gewoon getoond als Sprinter Oostvaarders met tussenstations Weesp, Poort en Muziekwijk en een balkje Rijdt niet verder dan Almere C. Dat vind ik nog wel aardig, omdat mensen zoeken op eindbestemmingen.

In Duivendrecht was het kwalijker dan bij de sprinter naar Hoofddorp twee balkjes stonden: Volgende trein 13:40 IC Den Haag C en 13:44 IC Den Haag C. rijdt niet. Toen de trein echter tevoorschijn kwam was het opeens slechts een trein naar Schiphol, alleen het balkje over Laan van NOI verraadt iets. Zeer veel reizigers vonden het ook onduidelijk getuige het geroezemoes.
Laatst gewijzigd door Suus op za 06 apr 2013, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Het kan trouwens wel gewoon goed gaan hoor, vorig weekend nog de IC naar Berlijn op Amsterdam Centraal met netjes Zwolle, Deventer, Almelo, Hengelo, Bad Bentheim etc op het bord en een balkje Rijdt via omleiding. Jammer genoeg stond die trein dan wel weer tussen de vertrektijden van Weesp (staat daar wel eventjes stil maar niet langs een perronspoor) en Almere Centrum (staat 10 minuten aan de kant met Niet instappen op de borden).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Allemaal Bepac bugjes, zoals ik het lees allemaal binnenkort opgelost. Amsterdam zou binnenkort over gaan maar is weer iets opgeschoven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Nog een bug trouwens: opgeheven treinen verschijnen in Schiphol wel als balkjes op de borden, maar voor treinen die voorzien zijn van spoor 1 en 2 alleen op spoor 1 en bij spoor 5 en 6 alleen op spoor 5.

De panelen onderaan de opgangen zijn trouwens ook voor reizigers onduidelijk omdat ze denken dat daar alle treinen op vermeldt staan, maar dus alleen de treinen van die twee sporen. Alleen gaat de s5800 vanaf spoor 3 naar Centraal en daardoor missen vele reizigers die trein terwijl ze deze vaak gewoon hadden kunnen halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Fles »

webguy schreef:Allemaal Bepac bugjes, zoals ik het lees allemaal binnenkort opgelost. Amsterdam zou binnenkort over gaan maar is weer iets opgeschoven.
Wanneer voeren ze bij het spoor eens een keer een nieuw systeem in wat KLAAR is eigenlijk? Dat is na de oorlog nauwelijks meer gebeurd geloof ik :') Steeds halve testversies, Beta's of whatever. maar gooi het maar de baan op, dan hebben we weer wat nieuws :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Bepac en met name de converter is altijd een tussenoplossing geweest. De uitrol Infoplus levert (meetbaar) veel betere reisinfo. Voor de zomer is het idee nu.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Mwoh beter... in de categorie treinen met aangepaste routes heb ik te Amersfoort (met Infoplus dus) al eens deze gezien, een Sprinter naar Amsterdam Zuid voor de duidelijkheid, maar dat 'ie daar stopt staat nergens...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Van de werkzaamhedenpagina van NS Hispeed...
NS Hispeed schreef:Wanneer: vrijdag 29 maart tot en met maandag 1 april
Oorzaak: door werkzaamheden
Advies: U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
door werkzaamheden rijdt ICE International via een andere route; daardoor stopt ICE International niet in Arnhem, maar extra in Eindhoven en vaak ook in Moenchengladgach
de vertrek- en aankomsttijden op alle stations zullen worden gewijzigd; houdt u rekening met eerder vertrekken of later aankomen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door microshit »

Ik hoop maar dat de CXX site ernaast zit, zie een lijn 11 richting WKZ (Utrecht) met +59 :s
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

@Daniel: klopt gewoon, sommige treinen stoppen wel in Mönchengladbach Hbf en sommige niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Caspar »

Van die paar ritten per dag kan je best op de site zetten welke er stoppen. Nu lijkt het alsof je geluk moet hebben toevallig een trein te treffen die er stopt. Zoals het er staat lijkt het meer op een weerbericht: 't kan vriezen, 't kan dooien.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Allemaal Bepac bugjes, zoals ik het lees allemaal binnenkort opgelost. Amsterdam zou binnenkort over gaan maar is weer iets opgeschoven.
Als dat de ambitie is op het gebied van reisinformatie dan is het hoog tijd dat de stofkam bij die afdeling eens gehanteerd gaat worden. Hoe moeilijk kan het zijn om als eindbestemming "Den Haag Centraal" in te voeren? :') Dat kon al in de tijd van de flappenbakken, dus waarom vandaag de dag niet?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Z2N »

Bee schreef:@Daniel: klopt gewoon, sommige treinen stoppen wel in Mönchengladbach Hbf en sommige niet.
Deze treinen stoppen alleen in Moenchengladgach. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Geert »

Afgelopen dagen stond bij het werkzaamhedenbericht voor Rotterdam-Breda (vandaag tot 18.00 uur) dat voor Fyra een toeslag verschuldigd is, volgens mij kwam dat ook voorbij op het forum.

Vanmorgen was ik rond half 12 in Rotterdam Centraal waar omgeroepen werd dat Fyra tot 18.00 uur toeslagvrij is. Het bericht op ns.nl is om 11.18 uur aangepast dat Fyra toeslagvrij is :') :')
http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... echt-breda
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten