OVer je reiservaringen in maart 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door wouter15 »

Hier kan je ook deze maand weer al je leuke/stomme/verdrietige reiservaringen van de maand maart posten!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Op de vroege ochtend alweer gekloot bij de NS.

Op Asa had de IC van 7:30 naar Arnhem +6. Naar Utrecht reed de trein er 3 minuten vanaf, maar toen de trein tot stilstand kwam in Utrecht ging de trein naar Heerlen nét weg. Zo werd het +30 voor mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Een zeer diepe buiging voor het personeel van de NS.

De trein in Sittard naar Heerlen van 10:03 had +4, werd daar +10 om allerlei vage redenen. In de trein de conducteur aangeschoten die wel eens naar station Heerlen kon bellen. Nou, die konden niets beloven maar de perronleider zou een gesprekje aanknopen met de machinist voor één of twee minuten extra. Uiteindelijk met +8 in Heerlen, als een gel gerend. Alle medewerkers van de NS bedankt en de trein naar Aken gehaald :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Op de vroege ochtend alweer gekloot bij de NS.

Op Asa had de IC van 7:30 naar Arnhem +6. Naar Utrecht reed de trein er 3 minuten vanaf, maar toen de trein tot stilstand kwam in Utrecht ging de trein naar Heerlen nét weg. Zo werd het +30 voor mij.
Het nare is, dat het geen officiële aansluiting is. Mij is verteld dat de aansluiting alleen officiëel is van en naar Schiphol. Voor de andere richting is het dus puur geluk hebben. :N
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Uit OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

Onzin, overstap staat gewoon in de reisplanner. Het is een geldige overstap en ook prima haalbaar, volgens dienstregeling staan de treinen 3 minuten naast elkaar.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Het had in maart gemoeten trouwens. Beheerders?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Caspar »

Met de s1500 van 18.09u van Amsterdam Centraal naar Hoorn getreind net; de trein reed met een Virm 4 en puilde goed uit, er stonden een stuk of 10 mensen op mijn balkon. Hoop dagjes mensen richting Alkmaar en Den Helder in deze trein, die moesten omreizen door extra ingelaste werkzaamheden bij Wormerveer. Daardoor geen treinen Alkmaar- Amsterdam vanmiddag/avond. De grote uittocht uit Amsterdam met winkelvolk was al geweest op het moment dat ik er was, dus het zal om een uur of 16u wel heel erg druk geweest zijn in de losse 4tjes van de s1500 naar Hoorn (als het nu al goed vol was).
Verder ging er een vrouwtje in de trein al op haar vouwfiets zitten, ze had blijkbaar niet zo'n hoog iq, want ze wilde zo de trein uitfietsen ermee, totdat een andere reiziger haar waarschuwde dat het niet zou gaan... Bij een Virm heb je toch echt geen gelijke uitstap...

Wel netjes dat de aansluiting s3000 uit Utrecht op de s1500 naar Hoorn in Amsterdam Centraal crossplatform was, (8a- 7a) en dat ze op elkaar wachtten daar ondanks de planmatige 2 minuten overstap.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

@Bee: Je had 'm zelf in het verkeerde topic geplaatst, maar ik zal even die van maart sticky maken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Weet het.

Sinds vanavond heb ik een hekel aan reeën met zelfmoordneigingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Man, man, man, wat een doffe ellende vanavond.

Om 20:25 vertrek ik uit Heerlen met de pendeltrein naar Sittard. In Sittard klinkt vervolgens om 20:44 het bericht dat er een ree was aangereden tussen Roermond en Weert. Iedereen moest in Roermond maar de stoptrein van Veolia nemen. Deze trein zat natuurlijk bomvol en kwam soms amper vooruit. In Venlo konden we vervolgens 20 minuten overstappen en zo was ik een uur later dan voorzien in Eindhoven.

In Eindhoven had vervolgens de trein naar Amsterdam een kleine vertraging van 5 minuten. In Den Bosch waren het er nog drie, het leek alsof het in Utrecht goedgemaakt zou zijn. Mispoes. Bij Geldermalsen werd de sprinter naar Tiel er voorlangs gegooid. Had die een minuutje langer langs het perron gestaan dan hadden wij niet 5 minuten staan lamballen in de middle of the nowhere. In Utrecht hadden we uiteindelijk +7. Daar bleef het vertrek maar op zich wachten, bleek de conducteur zijn fluitje kwijt :X Vervolgens duurde de stop in Bijlmer ArenA bijna een minuut om nog een hele meute aangeschoten jongeren eruit te dumpen en zodoende kwamen we met +10 aan op Amsterdam Amstel, totale vertraging voor mij dus +1:10.

Om het feest nog compleet te maken viel de 53 naar Gaasperplas van 23:59 ook nog eens uit en in de volgende metro had iemand zojuist zijn maaginhoud over de vloer van het rijtuig uitgestort :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

Energy in de ziggo dome! :)
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Justin »

Eeew. Ben blij dat ik vanavond niet de deur uit ben gegaan :p.

Denk dat mijn wederhelft die nu aan het stappen is, er meer last van gaat krijgen... :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Tochjo »

Nee, die aansluiting is er wel; staat ook in de Reisplanner. Toen er wegens werkzaamheden te Utrecht Centraal perrons maandenlang buiten dienst waren, konden sommige overstappen niet behouden blijven, maar dat is alweer voorbij.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Caspar »

@Bee, het laatste stuk vanaf Eindhoven beschrijf je alsof er heel wat stond te gebeuren tijdens jou rit. Toen ik zag dat je met die trein vanuit Eindhoven met +10 in Amstel stond, was dat bijna een anticlimax van (mijn verwachting) van je de horror rit.
Met andere woorden, na al die krachttermen had ik toch wel verwacht dat die s800 een uur langer over de rit Eindhoven- Amstel zou doen, dan wat het uiteindelijk was.
En als je via Venlo omreist, heb je denk altijd wel een uur vertraging te pakken?
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ThePretender »

Door de werkzaamheden tussen Wormerveer en Uitgeest rijdt de s3000 (gelukkig) niet via Haarlem vanwege de werkzaamheden daar, maar is Zaandam het eindstation en staat het hierom 11 minuten te wachten op de rit terug. Volgens mij deed de s800 dit gisteren terwijl de s3000 wel via Haarlem reed. Het is dan wel raar dat de reisplanner van NS aangeeft dat de sprinter naar Uitgeest van .25/.55 niet rijdt, terwijl ze hiermee toch wel de s3000 bedoelen. Maakt mij verder niet veel uit. ^^
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

De s3000 heeft gisteren ook niet omgereden via Haarlem hoor ;)
Komt wel goed schatje.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ThePretender »

Ik twijfelde al vanwege de werkzaamheden. Reed de 3000 dan ook tot zd? Donderdag was die omleiding via Haarlem er wel. Als men via Hoorn moet omrijden, is het toch handig de s1500 te laten stoppen op Zd?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

Ik weet niet waar hij geknipt is, maar ik vermoed in Zd. Vanuit het noorden weet ik zeker dat hij tot Amr reed.
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door MdJ »

Er zijn werkzaamheden tussen Bv-Hlm (meer specifiek: bij de sporendriehoek in Haarlem) waardoor er tussen Sptn-Hlm enkelspoor gereden wordt. Dan pas je daar met de omgeleide s3000 niet tussen.

Er zouden volgens eerdere berichten juist werkzaamheden Amr-Utg zijn(alleen vandaag, tot 14:00u, s3000 tot Utg, s3400 eruit tussen Hlm-Amr), maar door die brand is dit Wm-Amr geworden. (s3000 tot Zd)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Dit weekend hebben ze die gehele aansluiting naar perron 11/12 verhuisd, maar als je persé op de geplande klokslag weg wil :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Ik zag gisterom 0:05 nog een SLT naar Den Helder op het Amstelstation, ik ga er niet vanuit dat die daar ooit is gekomen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Caspar schreef:@Bee, het laatste stuk vanaf Eindhoven beschrijf je alsof er heel wat stond te gebeuren tijdens jou rit. Toen ik zag dat je met die trein vanuit Eindhoven met +10 in Amstel stond, was dat bijna een anticlimax van (mijn verwachting) van je de horror rit.
Met andere woorden, na al die krachttermen had ik toch wel verwacht dat die s800 een uur langer over de rit Eindhoven- Amstel zou doen, dan wat het uiteindelijk was.
Voor mijn gevoel duurde het vanaf Eindhoven nog drie uur door de aangeschoten jongeren, zeikwijven en dat getreuzel de hele tijd :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

De sprinter Rotterdam Centraal - Woerden - Breukelen - Amsterdam Centraal - Uitgeest was gisteren ook ingekort. Dus dat zal vandaag ook wel het geval zijn.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Caspar »

Thom91 schreef:Ik weet niet waar hij geknipt is, maar ik vermoed in Zd. Vanuit het noorden weet ik zeker dat hij tot Amr reed.
3000 keerde in Amsterdam Centraal. De automatische omroep in de sprinter vertelde gisteren voor station 's Hertogenbosch de aansluitingen: De sprinter naar Schiphol, vertrekt van spoor 3.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Ik zie net een foto van het treinvervangend vervoer tussen Den Haag HS en Delft langskomen: daarop blijkt een ex-Arriva Dennis Dart/Alexander gereden te hebben die nu van een touringcarbedrijf is. Arme reizigers...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten