OVer je reiservaringen in maart 2013
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
De huisjes op de perrons van Den Haag Moerwijk zijn flink vernieuwd. Viel me net ineens op
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Van huisjes gesproken: gister op station Bodegraven, waar per richting welgeteld elk half uur een trein komt, welgeteld één bankje voor twee perrons! Zelfs in het overdekte wachthok op perron 1 moet je staan.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Was tram 19 wel ooit een succes geweest dan? Dat traject alleen al lijkt mij niet echt rendabel.010jongen schreef:Heb de afgelopen weken al meerdere malen met tram 19 gereisd tussen leidscheveen en delft. Heb eigenlijk alle trams haast leeg zien rijden, zelfs tijdens de spits waren de trams mager bezet. Het zal er allemaal niet beter op worden met de aanstaande inkorting bij delft noord. Zonde.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Tram 19 was specifiek "op de groei" ingesteld.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Al die keren dat ik tram 19 nam (meerdere keren in de spitsuur zelfs :') ) was de tram halfleeg, zelfs als het langs Leidschenveen en station Ypenburg (wat ook enorm leeg is) is geweest. Langzame groei (zo ver er groei is).iljitsch schreef:Tram 19 was specifiek "op de groei" ingesteld.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Wat is een V160?Thom91 schreef:Defecte V160 op de HSL vanmiddag.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
En voor de 2e dag op rij speelt een wisselstoring de metro's op lijn D en E parten.
Gisteren was het een wissel in de remise Leidschendam, waardoor slechts een handvol metro's buiten was. De trams van lijn 3/4 zaten overvol omdat lijn E niet reed tussen Nootdorp en Den Haag (en later ook niet meer tussen Rotterdam Centraal en Slinge).
Vanochtend een wisselstoring bij de remise Waalhaven waardoor wederom minder metro's op de baan zijn en metrolijn D geheel gestremd is tussen Slinge en Hoogvliet.
Gisteren was het een wissel in de remise Leidschendam, waardoor slechts een handvol metro's buiten was. De trams van lijn 3/4 zaten overvol omdat lijn E niet reed tussen Nootdorp en Den Haag (en later ook niet meer tussen Rotterdam Centraal en Slinge).
Vanochtend een wisselstoring bij de remise Waalhaven waardoor wederom minder metro's op de baan zijn en metrolijn D geheel gestremd is tussen Slinge en Hoogvliet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Gestrande tram in de tunnel tussen Den Haag CS en Spui is bepaald niet ideaal in de spits... gelukkig ga ik richting Zoetermeer.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Dan maar met bus 24 richting de Regenteses. Bedankt voor het doorgeven :pos:iljitsch schreef:Gestrande tram in de tunnel tussen Den Haag CS en Spui is bepaald niet ideaal in de spits... gelukkig ga ik richting Zoetermeer.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
En nu nu een metro E van Laa naar Gvc over linker spoor door rood sein? De treinen te LvNOI staan zowat allemaal op +15. Goed begin van het weekeinde!
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
€@"&)!!! Dus meer dan een uur moeten wachten, blijkbaar is keren op LvNOI of Leidschenveen teveel moeite.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Was vanmiddag kort voor vertrek van de t559 op Utrecht Centraal, maar nog net op tijd om nog even langs de trein te lopen. Die stond overal al behoorlijk vol op de balkons en her en der in de gangpaden, dus ik dacht zo van NS zegt altijd "een trein eerder of later kan het verschil maken" op Twitter en besloot een kwartiertje op de t11759 te wachten.
Lekker zonnetje erbij een een aangenaam temperatuurtje nog, dus op zich niets mis mee. Ook nog kunnen lachen om zo'n idiote vouwfietser die de trein nog in wilde springen op een vol balkon en dus met z'n fiets tussen de deur zat.
De 11759 bleek met slechts 7 bakken te rijden, dan schiet een blauwe lamp die op een plek voor langere treinen natuurlijk ook niet op. Goed, ik zat, maar het verschil maken deed deze trein vooral in de vorm van het percentage vulling van de gangpaden. Dat ging behoorlijk hard naar de 100...
Lekker zonnetje erbij een een aangenaam temperatuurtje nog, dus op zich niets mis mee. Ook nog kunnen lachen om zo'n idiote vouwfietser die de trein nog in wilde springen op een vol balkon en dus met z'n fiets tussen de deur zat.
De 11759 bleek met slechts 7 bakken te rijden, dan schiet een blauwe lamp die op een plek voor langere treinen natuurlijk ook niet op. Goed, ik zat, maar het verschil maken deed deze trein vooral in de vorm van het percentage vulling van de gangpaden. Dat ging behoorlijk hard naar de 100...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6458
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
De tram die ik vaak heb (tussen half acht en acht uur 's ochtends) van Leidschendam naar Delft zit tussen Leidschenveen/Ypenburg en de Brasserskade wel altijd zitvol hoor.010jongen schreef:Heb de afgelopen weken al meerdere malen met tram 19 gereisd tussen leidscheveen en delft. Heb eigenlijk alle trams haast leeg zien rijden, zelfs tijdens de spits waren de trams mager bezet. Het zal er allemaal niet beter op worden met de aanstaande inkorting bij delft noord. Zonde.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Vanochtend/middag was er een wisselstoring in de buurt van Zwolle, waardoor er minder treinen reden tussen Zwolle en Meppel. Alleen de s9100, stoptrein van/naar Groningen, reed. Ik kwam uit Leeuwarden, en heb dus dik 25 minuten op Meppel staan rondkijken. Het perron was daar al aardig vol met de inhoud van mijn trein uit Leeuwarden (een ICM-III), en vervolgens werd daar nog de inhoud van een trein uit Groningen bij gedumpt (VIRM-IV) en er stond vast ook nog wat dat normaal in Meppel in een trein wil stappen. Gelukkig kwam de trein uit Groningen redelijk op tijd aanrijden, met... een ICM-III. Dat werd dus mensen achterlaten in Meppel.
Uiteindelijk met een kleine vertraging in Zwolle aangekomen. Daar bleek de wisselstoring voorbij, en zo kon ik in Zwolle overstappen op een trein uit Leeuwarden. Een VIRM-VI, dus dat paste prima. Rond vertrektijd werd die alleen opgeheven vanwege een defect aan het materieel. Dan maar niet via de Hanzelijn terug maar via Utrecht, en iedereen propte zich in de Rotterdamse IC die met 2 ICM-en reed. In Utrecht weer overgestapt naar Den Haag: weer een losse ICM-III.
Uiteindelijk met +30 thuis, en met 6 overstappen ipv 3, maar vooruit. Het blijft vooral erg jammer dat NS blijft aantonen het verlengen van treinen als andere treinen uitvallen niet te kunnen, en ook de reisinfo niet onder controle te hebben. De TBPs op Meppel lieten standaard de net vertrokken trein zien, en per (extra) trein volgde er 1 omroepbericht, ook al stond die er een kwartier.
Uiteindelijk met een kleine vertraging in Zwolle aangekomen. Daar bleek de wisselstoring voorbij, en zo kon ik in Zwolle overstappen op een trein uit Leeuwarden. Een VIRM-VI, dus dat paste prima. Rond vertrektijd werd die alleen opgeheven vanwege een defect aan het materieel. Dan maar niet via de Hanzelijn terug maar via Utrecht, en iedereen propte zich in de Rotterdamse IC die met 2 ICM-en reed. In Utrecht weer overgestapt naar Den Haag: weer een losse ICM-III.
Uiteindelijk met +30 thuis, en met 6 overstappen ipv 3, maar vooruit. Het blijft vooral erg jammer dat NS blijft aantonen het verlengen van treinen als andere treinen uitvallen niet te kunnen, en ook de reisinfo niet onder controle te hebben. De TBPs op Meppel lieten standaard de net vertrokken trein zien, en per (extra) trein volgde er 1 omroepbericht, ook al stond die er een kwartier.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Vandaag even vanuit Vp naar Aml. Toen ik in de s7600 zat naar Zp toonde de actuele vertrektijden dat de t3640 was opgeheven voor Dieren. Met de reisplanner kon ik echter wel van Dr naar Zwolle met een t303640. Dat lijkt dus te duiden op een extra/vervangende trein. Echter in Zp bleek de t303640 vanaf het opstelterrein te komen, dus die heeft nooit langs Dieren gereden. Waar de t3640 is geindigd? Geen flauw idee.
Oh, pluspuntje was wel dat Infoplus deed alsof er niks aan de hand was - die herkent dat de 303640 de 3640 vervangt.
Oh, pluspuntje was wel dat Infoplus deed alsof er niks aan de hand was - die herkent dat de 303640 de 3640 vervangt.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Je zou bijna denken dat het normaal is..webguy schreef:
Oh, pluspuntje was wel dat Infoplus deed alsof er niks aan de hand was - die herkent dat de 303640 de 3640 vervangt.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
De gestrande tram was in de richting van Gvc naar 't centrum. Ik was eerst met 2 naar Laa gegaan, met het idee dat ik daar wel over kon stappen op 4 naar Zoetermeer, en toen met RR E naar Leidschenveen, met het idee dat ik zo altijd een tram die pendelde tussen LvNOI of Leidschenveen en Zoetermeer zou kunnen pakken. Maar daar was dus geen sprake van. Na verloop van tijd kwamen er wel stapels 3 en 4 en leeg materieel richting CS langs, maar niks de andere kant op. Het enige wat ik kan bedenken is dat de storing toen wel opgelost was maar dat ondertussen al het materieel in Zoetermeer was.iljitsch schreef:Dus meer dan een uur moeten wachten, blijkbaar is keren op LvNOI of Leidschenveen teveel moeite.
Ik kan er echt niet bij waarom ze niet iets op LvNOI of Leidschenveen lieten keren in plaats van mensen (meer dan?) een uur te laten wachten. Bij Leidschenveen is hier heel mooi een extra spoortje voor waar je kan kopmaken zonder in de weg te staan. Een metro van de RET deed dat ook na eerst geruime tijd op "niet instappen" gestaan te hebben op het spoor richting Den Haag CS.
Als de HTM gewoon was gaan pendelen tussen Zoetermeer en Leidschenveen hadden mensen aldaar over kunnen stappen op RR E naar Den Haag CS. 6 had via de grote kerk en het stadhuis naar CS boven kunnen rijden. Maar blijkbaar is in de rij stilstaan handiger. (Kunnen RegioCitadissen ook over dat spoor trouwens? het is hier nergens overdreven krap, alleen misschien te weinig ruimte om te passeren in de bochten.)
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Hmm, ik had gisteren weer eens een hc die niet wou wachten tot de laatste drie mensen waren ingestapt. Kon wel mooi een kwartiertje wachten op de volgende trein.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Hiermee insinueer je eigenlijk dat de conducteur niet zat op te letten, is er niet wat anders aan de hand?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Nee nee er was niet iets anders aan de had. Hij stond inderdaan niet op te letten.Bee schreef:Hiermee insinueer je eigenlijk dat de conducteur niet zat op te letten, is er niet wat anders aan de hand?
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Dit gebeurt met enige regelmaat.Bee schreef:Hiermee insinueer je eigenlijk dat de conducteur niet zat op te letten, is er niet wat anders aan de hand?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
@ deadlock: Heb je hier ook last van dan?deadlock schreef:Dit gebeurt met enige regelmaat.Bee schreef:Hiermee insinueer je eigenlijk dat de conducteur niet zat op te letten, is er niet wat anders aan de hand?
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Ik niet want ik doe aan spreiding.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in maart 2013
Ik krijg soms het idee dat bepaalde mensen stiekem wel een beetje blij worden van dit soort dingen zodat ze weer iets gevonden hebben om hier neer te zetten :XKM46 schreef:Hmm, ik had gisteren weer eens een hc die niet wou wachten tot de laatste drie mensen waren ingestapt. Kon wel mooi een kwartiertje wachten op de volgende trein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten