Pagina 4 van 9

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: za 09 mar 2013, 15:24
door Daelea
Niet in de trend van 'Ik wil wat te klagen hebben', maar wel even iets wat me in negatieve zin opviel:

Gisterenochtend had de HC van de t3125 nogal haast te Db: de trein kwam op vertrektijd het station binnengereden, de deuren gingen open, en na zo'n 10 seconden begon de HC al te sleutelen. Dit terwijl er nota bene nog reizigers aan het uitstappen waren. Deze actie had veel onnodig gedrang en boze gezichten naar reizigers onderling en naar de HC als gevolg. Waar het voor nodig was: al sla je me dood. Die ene minuut vertraging die met rustig vertrekken opgelopen was, kan makkelijk ingehaald worden voor de volgende stop ( Ed ) ... :|

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: za 09 mar 2013, 17:51
door MdJ
Vanochtend, tijdens het werk in Apeldoorn, kwam ik een lijn 3 naar "Station" tegen op de Eglantierlaan vanaf de Heemradenlaan naar de Gildenlaan. Raar. (wsl dus na de rotonde Landdrostlaan niet linksaf het Musketiersveld maar rechtdoor gereden.)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 02:11
door Ennes
vandaag moest er tussen Cps en Nwk met aangepaste snelheid gereden worden i.v.m. een verzakking aan het spoor. Volgens mij aan dezelfde kant als waar vorige week ineens die spoedwerkzaamheden waren.

Gevalletje haastige spoed..... ?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 10:36
door Daniel
Die spoedwerkzaamheden waren tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Alexander en hadden niet met een verzakking maar een versleten spoorstaaf te maken. Lijkt niet heel veel met elkaar te maken te hebben.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 11:19
door Suus
Ik zat gisterenavond in een stadsbus in Hoorn en de chipkaartlezer bij de ingang had een muts op. Volgens de chauffeur omdat hij het koud had. :)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 11:51
door Anne
IC naar Venlo was gisterochtend maar 1 ICM4-tje. Normaal is een VIRM4-tje al niet ruim.
Gevolg dus veel staanplaatsen.

In Eindhoven werd de trein naar Maastricht gesplitst. Achterste stel bleef achter.
Goed te zien dat je met een koptelefoon op niet meer alles om je heen hoort.
In een geheel leeggestroomd treinstel zat nog een jongen onderuitgezakt (met koptelefoon op).

Omdat die trein behoorlijk vol was en ik maar tot Weert hoefde maar weer eens de kans gepakt om nog een keer in Plan V te zitten. Blijft nog altijd vreemd om dat soort materieel te zien aangeduid met SPRINTER.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 12:06
door Thom91
Bee schreef:Ik zat gisterenavond in een stadsbus in Hoorn en de chipkaartlezer bij de ingang had een muts op. Volgens de chauffeur omdat hij het koud had. :)
Welke bus heb jij ingezeten waar ik niet heb ingezeten? :shock:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 15:25
door ODRAIL
JWM schreef:
KM46 schreef:Hmm, ik had gisteren weer eens een hc die niet wou wachten tot de laatste drie mensen waren ingestapt. Kon wel mooi een kwartiertje wachten op de volgende trein.
Ik krijg soms het idee dat bepaalde mensen stiekem wel een beetje blij worden van dit soort dingen zodat ze weer iets gevonden hebben om hier neer te zetten :X
Dat dit iemand een keer in een jaar overkomt ok. Maar wat ik hierboven heb beschreven is mij al drie keer overkomen sinds oktober 2012 op hetzelfde traject. Persoonlijk gezien vindt ik dit een beetje te veel van het goede. Binnenkort maar eens contact opnemen met de klantenservice over dit onderwerp.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 18:46
door Klaasje
Ik zie het wel eens gebeuren ja. Maar net als Deadlock heb ik er nooit last van, om dezelfde reden als Deadlock.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 20:55
door ODRAIL
Zelf had ik er tot oktober 2012 ook weinig last van, maar het laatste half jaar heb ik het helaas drie keer mogen ondervinden helaas :? :wink: .

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 09:27
door MdJ
Syntus Gelderland heeft na 3 maanden afwezigheid weer de standaard koppelingen op de display's staan in Apeldoorn. Lijn 2 zit standaard vast aan lijn 5 (v.v.), lijn 12 aan lijn 15 (v.v.) en hebben richting Station als tweede regel "Rijdt verder als lijn xx" erop staan.

Lijn 3 heeft zelfs

Code: Selecteer alles

Station
Sluit aan op IC | ri Randstad
erop staan.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 11:36
door Citaro
MdJ schreef:Syntus Gelderland heeft na 3 maanden afwezigheid weer de standaard koppelingen op de display's staan in Apeldoorn. Lijn 2 zit standaard vast aan lijn 5 (v.v.), lijn 12 aan lijn 15 (v.v.) en hebben richting Station als tweede regel "Rijdt verder als lijn xx" erop staan.

Lijn 3 heeft zelfs

Code: Selecteer alles

Station
Sluit aan op IC | ri Randstad
erop staan.
Hebben ze dat al eerder gehad? Was me nog niet eerder opgevallen, op zich wel een mooie service dat het wordt getoond als welk lijnnummer de bus verder rijdt. En of een lijn aansluit op IC ri. Randstad is dus niet standaard maar komt incidenteel voor?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 12:39
door MdJ
Hebben ze in Apeldoorn niet gehad, maar wel op de 100 (als íe doorrijdt naar Wittenberg als 112) en in Midden-Overijssel.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 19:43
door Daniel
Maar even hier, dan kan alles gewoon in één bericht...

De t559 moest het vandaag doen met slechts 6 bakken ICMm i.p.v. de gebruikelijke 10 bakken wat gezien deze trein al behoorlijk tot op het randje van z'n capaciteit gepland is natuurlijk niet paste. Te Utrecht Centraal kon er in ieder geval werkelijk niemand meer bij, notabene nog voor de aansluitende IC vanuit Den Haag was aangekomen! Die laatste deed het aantal achterblijvers alleen maar toenemen tot vele tientallen, zou me niks verbazen als het er meer dan 100 waren.
In eerste instantie weigerde de HC met deze overvolle trein te vertrekken, maar uiteindelijk vertrok hij nadat enkele reizigers uitgestapt waren toch nog met maarliefst +20.

Zowaar paste iedereen nog in de t11759 (ook slechts 7 bakken), al zal het daarbij ook wel geholpen hebben dat die ook met +10 reed waardoor een deel van de reizigers wellicht gekozen heeft voor de t12561 die kort voor vertrek al aan de overkant van het perron klaarstond.
De 11759 is uiteindelijk in Amersfoort opgeheven, waardoor ook nog even gewacht moest worden voordat de trein op spoor 6 kon binnenkomen. Was al met al genoeg voor een dubbel persoonlijk record: de eerste keer sinds 8 jaar dat ik een trein voorbij heb laten gaan omdat ik er niet meer in paste (toevallig 8 jaar terug ook op een dag met sneeuw in maart :P ) én als ik me niet vergis ook de eerste keer in 3 jaar forensen op Ut - Amf dat ik +30 opliep zonder verstoring en met nul opgeheven treinen.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 20:22
door Thijs
Daniel schreef:De 11759 is uiteindelijk in Amersfoort opgeheven, waardoor ook nog even gewacht moest worden voordat de trein op spoor 6 kon binnenkomen
werd de aansluiting op de 1661 nog gehaald?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 20:30
door Daniel
Nee, maar die was sowieso al niet haalbaar doordat de trein met +10 uit Utrecht vertrok. Aankomst in Amersfoort was uiteindelijk met +14, voor wie naar Deventer of Apeldoorn wilde was de t1561 dus nog wel haalbaar.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 20:53
door Vinny
Afgelopen zaterdag in de IC Zwolle-Lelystad (en verder) bij het binnenrijden van de Drontermeertunnel was een omroep die ongeveer zo ging: "Dames en heren, wij rijden zodadelijk een tunnel binnen. Door het drukverschil kan het zijn dat u last van uw oren krijgt. Met even slikken is het euvel verholpen, mocht u kleine kinderen hebben: let er dan op dat ze niet in paniek raken".

Ik heb een dergelijk omroepbericht nog nooit eerder meegemaakt. En het viel me op dat de machinist licht afremde zodat we niet op volle snelheid door de tunnel reden.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 20:56
door Suus
Ik denk dat de reizigers bij Daniel niet het volledige gangpad hebben benut en dat er daardoormeer reizigers zijn achtergelaten dan nodig. Dat is namelijk altijd hetzelfde verhaal, als je doorlopen en aanschuiven roept passen er no makkelijk nog 30 mensen extra in de trein :Y

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 21:05
door Gertjan
Waarom mensen niet doorschuiven in de gangpaden; "Ja, maar ik moet er op het volgende station al uit"
Of zoals in VIRM, geen zitplaats? Ik ga wel op het trapje zitten, zodat er niemand meer langs kan en er dus ook niemand op de boven/benedenverdieping in de gangpaden kan gaan staan.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 21:17
door Klaasje
In de praktijk zijn reizigers al dermate goed gewend geraakt dat dat soort situaties in de spits nauwelijks nog voorkomen. Tel uit uw winst... :')

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 21:33
door Daniel
Bee schreef:Ik denk dat de reizigers bij Daniel niet het volledige gangpad hebben benut en dat er daardoormeer reizigers zijn achtergelaten dan nodig.
Het gangpad was wel goed benut... ben zelf nog de hele trein langs gelopen dus heb 't met eigen ogen kunnen waarnemen. De balkons waren nog wat beter benut, ik denk dat ingeblikte sardientjes nog meer ruimte hebben dan de reizigers op de balkons van de t559.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 23:06
door NintendoC
Vinny schreef:Afgelopen zaterdag in de IC Zwolle-Lelystad (en verder) bij het binnenrijden van de Drontermeertunnel was een omroep die ongeveer zo ging: "Dames en heren, wij rijden zodadelijk een tunnel binnen. Door het drukverschil kan het zijn dat u last van uw oren krijgt. Met even slikken is het euvel verholpen, mocht u kleine kinderen hebben: let er dan op dat ze niet in paniek raken".

Ik heb een dergelijk omroepbericht nog nooit eerder meegemaakt. En het viel me op dat de machinist licht afremde zodat we niet op volle snelheid door de tunnel reden.
In de sprinter werd het afgelopen week niet omgeroepen, maar remde de machinist van 140 km/u naar 100 km/u. Verschil merk je wel. Ik hoop dat er een oplossing voor komt, want het blijft vervelend.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 23:46
door Mikos
Ja, er zijn al drukmetingen gedaan en men is aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de Drontermeertunnel aan te passen. Dat is alleen niet van vandaag op morgen gedaan; het onderzoek is gestart en officieel voldoet de tunnel aan alle normen en is er van een gevaar voor de gezondheid geen sprake. Voor het comfort gaan ze er toch mee aan de slag. :)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: di 12 mar 2013, 00:03
door Suus
Ik stel de kwaliteit van de deuren van SLT in twijfel. Als je in een SLT zit die over de Schiphollijn rijdt en er komt een andere trein langs dan klapperen de deuren zowat uit de trein. Dat gaat het niet 40 jaar volhouden op die manier :X

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Geplaatst: di 12 mar 2013, 00:18
door NintendoC
Bee schreef:Ik stel de kwaliteit van de deuren van SLT in twijfel. Als je in een SLT zit die over de Schiphollijn rijdt en er komt een andere trein langs dan klapperen de deuren zowat uit de trein. Dat gaat het niet 40 jaar volhouden op die manier :X
Als ik die SLT zo eens bekijk, zullen er wel meer dingen zijn dan een deur die niet 40 jaar meegaat :P.