OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Wubbo »

Daar is ie weer! ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Geert »

Vandaag opvallend veel ICMm gezien! Trein t533 reed met 3x ICMm, de t1633 met 2xICMm en een gewone ICM en op de terugweg zat ik in de t12554 met 2xICMm en een gewone ICM. En in Utrecht zag ik ook nog eens de t554 met een ICMm en de t1759 met 2x ICMm+ICM... Wel lekker met dit warme weer, natuurlijk 8-) :pos: De ICMm-airco werkt duidelijk een stuk beter dan die in VIRM. :)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door IC3 »

Geert schreef:...en op de terugweg zat ik in de t12554 met 2xICMm en een gewone ICM.
Goh, jij zat ook in die trein. Het is mijn vaste trein op ma/di/do. :)

En of die airco goed werkt, ik had het gewoon koud! In de Plan V naar Zevenbergen was dat wel iets anders...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Karl »

IC3 schreef:
Geert schreef:...en op de terugweg zat ik in de t12554 met 2xICMm en een gewone ICM.
Goh, jij zat ook in die trein. Het is mijn vaste trein op ma/di/do. :)

En of die airco goed werkt, ik had het gewoon koud! In de Plan V naar Zevenbergen was dat wel iets anders...
Dat is ook mijn vaste trein, op ma, di, do en vr. :|

Edit: aanvulling: vandaag zag ik in Utrecht eerst een kolen-/ertstrein richting het westen (vermoedelijk Amsterdam) rijden met een 1600 er voor en later een kolen-/ertstrein met zes (!) maal 6400...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Het materieel van de t14162 ging vanavond vlak voor de t4156 door naar Hoek van Holland, wat nou geen extra treinen Geert :P De t14171 was als gevolg daarvan wel opgeheven.
Eenmaal in Rotterdam stond daar ook nog het nodige materieel klaar op 1b en 2b, ongetwijfeld voor de afvoer van reizigers vanaf het strand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Geert »

IC3 schreef:
Geert schreef:...en op de terugweg zat ik in de t12554 met 2xICMm en een gewone ICM.
Goh, jij zat ook in die trein. Het is mijn vaste trein op ma/di/do. :)
Ik heb 'm normaal niet, maar vandaag zat ik er in van Zwolle tot Utrecht. :)
hmmg
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 14:55

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door hmmg »

Gistermiddag iemand op Arnhem geweest?
Een wisselstoring zorgde daar voor een complete chaos. :cry:
Ik maakte de vergissing op van Nijmegen via Arnhem naar Tiel te reizen.
Om 17.00 zag ik, in de trein welke stond te wachten om binnen te mogen komen , de voorlopig laatste trein van en naar Tiel binnenkomen en vertrekken :evil: . Om 17.15 mochten we eindelijk binnenkomen. Daarna heb ik in verwondering de chaos gade geslagen. Treinen werden niet omgeroepen. De trein van Zwolle keerde in Arnhem, alleen werd deze niet omgeroepen. Toch vertrok de trein uit Nijmegen naar Zwolle voor deze trein. De trein naar Tiel werd opgeheven. Daarna was het hollen van het ene perron naar het ander voor de reizigers. Na 3 kwartier kwam er eindelijk wat meer informatie. Ik sprak een perronmedewerker en vertelde dat het ontbreken van een calamiteiten coördinator mij erg opviel. Volgens hem was de verstoring daar niet erg genoeg voor. ? :!: :?:
Om 19.15 was ik eindelijk in Tiel. Vandaag maar gewoon overstappen in Elst of het onweer moet roet in het eten gooien.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Thijs »

hmmg schreef:Gistermiddag iemand op Arnhem geweest?
Yeps, ik was er ook tijdens de verstoring. Het was erg gezellig in Arnhem. :D
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door playertwo »

En vanmiddag is het een bende op de lijnen in Brabant en Limburg (blikseminslag veroorzaakt seinstoringen en uitval van treinen op diverse trajecten in het zuiden van het land).
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag in de intercity vlak voor Sittard werd omgeroepen 'Zometeen station Sittard. Maar deze trein rijdt verder, veel verder! Helemaal naar Schagen zelfs! En zal onderweg nog stoppen te... (enzovoorts). :mrgreen:

In Sittard is men momenteel bezig met het opbreken van een paar sporen bij het onderstation, net na de vertakking van de sporen richting Maastricht :( In het begin van de week heeft men het naastgelegen spoor van bovenleiding ontdaan en vanmiddag was men met een graafmachine de rails weg aan het halen. Overigens is er aan dat onderstation nog een bijzonderheid. Ik kan me herinneren eens ergens gelezen te hebben (zal wel Nico Spilt zijn :P) dat daar de laatste gelijkrichterwagon heeft gestaan en dat deze ergens begin deze eeuw weggehaald en gesloopt is.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door IC3 »

playertwo schreef:En vanmiddag is het een bende op de lijnen in Brabant
Mwah, Dordrecht-Zevenbergen is deels ook Brabant en ik heb nergens last van gehad. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, vond 't toch wel redelijk chaotisch anders rond 17.30 uur. Haalde op Schiedam Centrum met de t4263 de t2265 in waarnaast iedereen (reizigers en personeel) stond te kijken van "waarom vertrekken we nog niet", met als gevolg dat ik zonder rennen en inclusief opstopping op de trap vanaf spoor 1 nog op die trein kon overstappen in Rotterdam.
Toen we daar vertrokken moest de t1963 nog binnenkomen en ook de t5165 leek wat aan de late kant te zijn.

Maargoed, hoorde in Dordrecht nog weer net een soort van 33-duizendste wereldwonder... de vertraagde t1963 werd naar spoor 5 gespoorwijzigd :o

En owja, in al het avondspitsgedoe zou ik bijna vergeten dat ik vanmorgen een IRM-VI in de t2214 had en dat de t1958 met ICRm reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:...en ook de t5165 leek wat aan de late kant te zijn.
Uhm, die vertrok anders precies om 17.32 vanaf Rotterdam Centraal hoor. :) Ik zat er in, want ik wist door de vertraagde t1963 niet of die eerst zou gaan vertrekken of de t2165 en op Dordt niet mijn aansluiting naar Zevenbergen wil missen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Bedoel dan ook de aankomsttijd, maar zie nu dat ik die ietwat optimistisch ingeschat had... de ietwat vertraagde t2265 ging nog 2 min. voor de geplande aankomst van jouw stoptreintje er vandoor.

De t1963 en t2165 waren trouwens naast elkaar gezet in Ddr (op 5 en 4), dus je had 'm kunnen halen. Maarja, dat weet je niet vantevoren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door playertwo »

IC3 schreef:
playertwo schreef:En vanmiddag is het een bende op de lijnen in Brabant en Limburg
Mwah, Dordrecht-Zevenbergen is deels ook Brabant en ik heb nergens last van gehad. :)
Wel volledig quoten svp, als je het doet. Ik heb er niet voor niets Limburg achter gezet, omdat daar ook grote problemen waren. Lijkt mij dan dat het er meer de nadruk wordt gelegd op midden- en oost Brabant, en wat minder op west-Brabant.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Vinny »

Je kunt het beter explicieter vermelden: Er waren grote problemen in Breda en Venlo. Van- en naar deze steden reden geen treinen als gevolg van een sein-en wisselstoring veroorzaakt door blikseminslag.
U bent weer geheel op de hoogte 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Dre »

Vanmorgen weer eens leuke vertragingen in de s7900. Vertrok de t7928 nog op tijd uit Aml, vanaf Wdn ging het van kwaad tot erger. Toen we daar op spoor 3 aankwamen gaf de CTA van spoor 3 nog aan dat de t7919 met +5 zou vertrekken. Dat werd uiteindelijk +15, en vertrek van spoor 1. Met 5 minuten vertraging op zak ging de 7928 daarna vrolijk door naar Nvd, waar de uit 3x DM'90 bestaande t7921 ons inmiddels met +5 stond op te wachten. Leek na Nvd de weg vrij om met 140 km/h een poging te doen om een deel van de vertraging uit te rijden, kwam de 7928 met 'pech onderweg' te zitten. Een mooie +10 bij aankomst in Rat tot gevolg. Ik zag eerlijk gezegd de bui al hangen (dat in Rat op de t7923 zou worden gewacht voor de kruising), maar gelukkig vond de kruising gewoon in Hno plaats (waardoor de 7923 wel met +10 kwam te zitten, maar dat maakt ie onderweg bij Wdn en Aml wel weer goed).

Uiteindelijk vertrok de t7925 (de trein waar de 7928 in Zl op keert) met +10. Dat was nergens voor nodig, want we kwamen met +7 aan, de kering had makkelijk in een minuut of 3 kunnen plaatsvinden, maarja als machinist en conducteur alleen maar naar elkaar staan te zwaaien de eerste minuten dan krijg je dat soort dingen. :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen 'n losse Plan V in de t5016 (zal knus geworden zijn, heel knus zelfs)... hoorde de HC nog roepen naar de machinist die met het ledig materieel voor deze trein aankwam "is 'ie gekrompen?"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Caspar »

De plan V stellen die bij de IJsseldijk in Zwolle geparkeerd staan, zijn die afgeschreven?

In de Sprinter van Asd naar Amr (vtt 22.16) gingen gisteravond twee mannen bijna op de vuist omdat de ene de ander aanstootte perongeluk bij het gaan zitten naast hem. Blijkbaar was de hitte en een combi met drank toch wat te veel van het goede voor sommigen. Ook het krappe interieur draagt natuurlijk bij.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Karl »

Vandaag vanaf Rta via Ut en Ht naar Bd om terug te reizen naar Rtb. Gecontroleerd: één keer en wel in de sprinter tussen Rta en Gd! Zal in elke trein wel nèt de HC gemist hebben.
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Caspar »

Excusser dat ik het strandverhaaltje onderbreek :wink:...

Vandaag viel me op dat Prorail het bandje over "het rookvrij station" weer uit de kast heeft gehaald. Het boetebedrag was wel verhoogd (60 ipv 50 euro) en dus heeft Arie alleen het laatste stukje opnieuw ingesproken. Als het bandje gedraaid wordt, hoor je duidelijk waar er geknipt en geplakt is (het bandje wordt iets luider en de stem veranderd
Nog even hierop reageren: Die 60 euro is in ieder geval niets nieuws. En Arie knipt en plakt volgens mij wel veel meer. Er zijn geen nieuwe bandjes ingesproken hiervoor. Ook het verhaal dat voor de Thalys stations het in het Frans is ingesproken is niet juist; op Asd en Shl is het alleen in het Nederlands en Engels. Met voor Shl de uitzondering dat er ook geen rookzone's zijn op de perrons :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Nog 'n aanvullinkje op m'n eerdere bericht: de t2214 kwam op Rotterdam Centraal op spoor 9 binnen, waar de t1916 stond aangekondigd. De 2214 stond gewoon keurig op z'n geplande vertrekspoor 8 aangekondigd, oeps...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Dre »

Caspar schreef:De plan V stellen die bij de IJsseldijk in Zwolle geparkeerd staan, zijn die afgeschreven?
Ja, die zijn exit, als het goed zijn, zijn dat de stellen 806, 811, 813 en 823 die gisteren van Ehv/Ht naar Zlr zijn vervoerd. Daar komen nog enkele 2 stellen uit Zp en Llso bij. Stel 812 staat nog te Asdwpl en wordt voorlopig voor proefen met ATB-VV gebruikt.

Maar goed, degenen die het willen volgen kunnen dat ook zelf lezen: http://somda.nl/www/forum/2078/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door M57 »

Vanmorgen werd er helaas iemand onwel in trein t2627 op weg naar Den Haag. Op station Amsterdam Lelylaan is de persoon opgehaald door de ambulance. De trein kreeg hierdoor 32 minuten vertraging.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Een geniale actie van de Rotterdamse trdl vanmorgen... al rond 7.00 uur stonden de ACTS 1613+5811 met een containertrein in de goederenboog vanuit de richting Gouda te wachten. Dat bleven ze doen tot de t1923 op het spoor ernaast tot stilstand was gekomen... op dat moment mocht het containertreintje voorlangs kruisen om via spoor 5 de tunnel in te gaan.
Dat ding had om 7.10 uur allang met een groene golf de tunnel door gekund (de t2123, die op tijd was, is er dan inmiddels allang uit). En anders was het spoorwijzigen van de t1923 nog altijd handiger geweest ter beperking van de vertragingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten