Pagina 7 van 8

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: ma 21 jul 2008, 08:35
door Caspar
Ik kwam die reizigers onderzoekers vrijdag tegen in een zwaar vertraagde ICE tussen Arnhem en Utrecht. Bijna iedereen lag te slapen en werd wakker geroepen; passengers statistics hellowww" Met al die homeprintjes, interrail en sparpreis hadden ze het duidelijk moeilijk mee. Naast me zat iemand met een pools kaartje, waar ze gewoon maar wat deden.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: ma 21 jul 2008, 11:34
door Chauf21
Nielske1990 schreef:Maar goed, zo snap ik ook niet waarom die lui het niet accepteren als ik zeg dat ik een week-SOV heb. Zeker als mijn reisgenoten die al hebben laten zien, kun je er toch van op uit gaan dat ik die óók een heb (zeker als ik dat ook nog netjes vertel ook nog).
Dat is zo'n beetje zwartreismethode no.1, dus nee, daar kan je niet van uitgaan...

Verder nog even mijn beklag over het personeel van trein t4070 afgelopen zaterdag: de machinist dacht blijkbaar dat 'ie zes bakken vast had, het waren er slechts drie, dus dat resulteerde in heel wat geloop/geren van reizigers. De conductrice vond het vervolgens nodig om bij ieder station vrolijk te gaan fluiten, terwijl de reizigers aan kwamen lopen... Even contact opnemen met de machinist, ho maar. Verder vertrok de trein met minstens -2 uit Woerden, waarschijnlijk omdat madame de CTA niet kon lezen omdat de trein te ver aan het perron stond :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: ma 21 jul 2008, 12:13
door Caspar
Exotisch nieuw dubbeldeksmat in de t4070 8-) :lol:

Afbeelding

De stoelen zullen in ieder geval beter zitten dan in SGMm :)

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: ma 21 jul 2008, 15:36
door Marc
Vanmorgen is trein t836 niet uit Maastricht vertrokken ivm een defect. In de trein van een half uur later hoorde ik de mooie zin: "Er kan altijd iets kapot gaan, zelfs bij NS". Tsja, wat zal ik daar eens op zeggen....

Die trein van 10:23 werd trouwens binnengenomen op spoor 1, waar ook twee V'tjes stonden die uit de s6800 kwamen. Spoor 3 was ook nog vrij, maar de treindienstleider vond het dus nodig om de IC op spoor 1 te proppen (de voorkant van de trein stond al ergens bij Bunde :wink:)...

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: ma 21 jul 2008, 17:29
door Wubbo
Een meisje van een jaar of 4, tegen haar oma, in trein t5661: 'Is dit nou een Sprinter?'

Nee helaas, het was een plan V... ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: ma 21 jul 2008, 20:15
door Daniel
Vanmiddag rond een uur of vier stond er ineens een trein bij m'n werk voor de deur... kon jammergenoeg geen lok zien, maar rongenwagens zijn toch wel een beetje onverwachte gasten in de Botlek (waar je toch eerder keteltjes en tankcontainers verwacht tegen te komen :P )

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: di 22 jul 2008, 17:41
door waldo79
rongenwagens
Hmmm...wat bedoel je hiermee?

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: di 22 jul 2008, 18:23
door Nielske1990
tip: Google... :wink:

Afbeelding van een schaalmodel;
Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: di 22 jul 2008, 19:11
door Daniel
- weereens een DDAR in de t2214
- exotischer was de inzet van enkele Plan V's in de vertraagde t2223

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: di 22 jul 2008, 19:46
door dvdhoven
Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag rond een uur of vier stond er ineens een trein bij m'n werk voor de deur... kon jammergenoeg geen lok zien, maar rongenwagens zijn toch wel een beetje onverwachte gasten in de Botlek (waar je toch eerder keteltjes en tankcontainers verwacht tegen te komen :P )
Nu je die foto van dat model neer zet, wordt ik wakker. Dat is een Kbs. En daar past deze spot bij van RolandRail van afgelopen zondag:
Cargo Frank op Forum RolandRail schreef:
arnold schreef: Doorkomst Hmh Km 40.7 11.24 ri Bot Rn 6418 militairetrein met achter loc begeleidingsrijtuig verder Rode kruis containers;Triton;China-shipping en veel kleurrijke containers,merkloos
Deze US Army trein liep om 15:20 Bot binnen. Na het grijze begeleidingsrijtuig, in totaal 21 Sgns met een ratjetoe aan zeecontainers (van het merendeel was de naam van de (vorige) eigenaar verwijderd) en 4 DB Kbs met ieder 3 kleinere groene containers met een medisch wit/rood kruis erop. Uiteindelijk werd de bestemming, Steinweg aan de Gerbrandyweg in Bot, om 16:45 bereikt.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: di 22 jul 2008, 20:08
door Daniel
Mja, dat moet 'm wel geweest zijn... de Gerbrandyweg is aan 't eind van de straat rechtsaf de hoek om vanaf waar ik nu werk :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: wo 23 jul 2008, 20:03
door Daniel
Vanmiddag zo rond 17.45 uur kwam loc 186.120 met een stam Prio-rijtuigen aan te Rotterdam Centraal vanuit het zuiden, ongetwijfeld 'n proefritje voor de aankomende inzet.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: wo 23 jul 2008, 20:51
door Jurjen
Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag zo rond 17.45 uur kwam loc 186.120 met een stam Prio-rijtuigen aan te Rotterdam Centraal vanuit het zuiden, ongetwijfeld 'n proefritje voor de aankomende inzet.
Het ding is aldus OVL gebruikt om een wegens defecte loc uitgevallen BNL te vervangen van Asd tot Essen. Vanaf Essen werd de reis met vertraagde Belgische stoptrein voortgezet.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: wo 23 jul 2008, 20:54
door Daniel
Las ik ook op Somda ja. Hij is in ieder geval leeg teruggekomen, want in Rotterdam kwam het ding op spoor 10 aan :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: wo 23 jul 2008, 23:19
door Vinny
Het ding is aldus OVL gebruikt om een wegens defecte loc uitgevallen BNL te vervangen van Asd tot Essen. Vanaf Essen werd de reis met vertraagde Belgische stoptrein voortgezet.
Mag dat ding nu nog België niet in? :shock: :(

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: wo 23 jul 2008, 23:24
door Daniel
Schijnt inderdaad nog niet te mogen in reizigersdienst... B-CARGO heeft al wel een aantal locs van exact hetzelfde type (en zelfs met dezelfde kleurstelling) in gebruik overigens.

Gaat nog wat worden als de plannen doorgaan om vanaf augustus enkele treinen in de s9200 met 186'ers te gaan rijden.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: wo 23 jul 2008, 23:36
door Vinny
Schijnt inderdaad nog niet te mogen in reizigersdienst...
Jammer dat hier niemand van Infrabel of de Belgische tegenhanger van het IVW actief is. Tot dusver heb ik nog nooit een officiele reden gehoord waarom deze locs in reizigersdienst in België problemen zouden kunnen geven. Op de Nederlandse fora zijn er alleen complottheorieën en wilde speculaties te lezen... :(

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: do 24 jul 2008, 10:50
door Jurjen
Op OVL was er sprake van dat locs in België slechts 1 keer per maand kunnen worden ingevoerd in een database met toegelaten locs, waardoor dus pas per 1 augustus locs toegelaten kunnen worden.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: do 24 jul 2008, 10:53
door Dre
Probeer het hier eens:
Het Groot Belgisch Treinen Forum, daar zit vast wel iemand van Infrabel.

Ik vind het overigens maar een vreemde redenatie. B-Cargo rijdt gewoon rond met die dingen, en dan zou het zelfde type opeens geen rijtuigen mogen trekken die reizigers vervoeren. Of is dit een strategische zet van de NMBS om een volledige Nederlandse Beneluxtrein van haar net af te houden? :?

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: do 24 jul 2008, 18:35
door Daniel
Vanmiddag weer een nieuwe variant op de strandversterkingen voor de Hoekse Lijn... met het warme weer eind juni/begin juli reed de s4200 nog door naar Hoek van Holland Strand met losse SGMm-III'en naast de gebruikelijke s4100, maar vandaag ging de s4200 gewoon tot Maassluis West en reed de s4100 met 2x SGMm-III.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: vr 25 jul 2008, 20:14
door Daniel
Vanmorgen een nieuw persoonlijk record neergezet: Dordrecht - Maastricht zonder ook maar een conducteur gezien te hebben :shock: Toen ik op de terugweg met de t862 net voorbij Roermond voor 't eerst gecontroleerd werd (zo rond 17.00 uur dus) vroeg de HC van die trein ook al "Je gaat toch niet zeggen dat ik de eerste conducteur ben die je tegenkomt?". Nou, dat was dus wel zo. De beste man ging trouwens ook sneller dan de tijd: op m'n kaartje staat nu een stempel met treinnummer t864 :)

In diezelfde t862 ook nog een omroep net voorbij Weert: "Hier volgt een mededeling voor de reizigers in treinstel 8629. Dit treinstel bestaat uit zes rijtuigen, in twee hiervan is de airco defect. Deze zitten zodanig in de trein dat u als u naar voren of achteren loopt vanzelf een koel rijtuig tegenkomt. Dus zit u in een warm rijtuig en moet u nog een eindje mee, loopt u dan even naar voren of achteren."
Kijk, da's nou nog eens klantvriendelijkheid.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: vr 25 jul 2008, 21:37
door Daan
Zag vanmiddag een s500 uit Gn vertrekken -> Gvc, met Dvnk op de koersrol van de ICMm...

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: za 26 jul 2008, 13:34
door reisthijs
Reiziger Ddrs schreef:Dit treinstel bestaat uit zes rijtuigen, in twee hiervan is de airco defect. Deze zitten zodanig in de trein dat u als u naar voren of achteren loopt vanzelf een koel rijtuig tegenkomt.
Dat is toch standaard zo, bij een VIRM-VI? :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: za 26 jul 2008, 14:43
door BR628
reisthijs schreef:Dat is toch standaard zo, bij een VIRM-VI? :roll:
Maar het meerendeel van de reizigers weet dat niet...

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Geplaatst: za 26 jul 2008, 18:33
door Vinny
Een aanrijding met een persoon tussen Uitgeest en Alkmaar dwarsboomde mijn plannen vanmorgen zodat ik bij nader inzien overstapte richting Driehuis om van daaruit naar IJmuiden te lopen om van het mooie strandweer te genieten...