Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Klopt, en er komt een update aan die de Flirts weer juist weergeeft (website is al aangepast).
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door YSH »

Zag vandaag dat er een advertentie in de app is geplaatst. Op zich groot gelijk, want een dergelijke app en site kosten natuurlijk veel tijd en geld om te onderhouden, maar zou het in de toekomst ook een mogelijkheid zijn om de advertenties af te kopen? Ik gebruik de app regelmatig en ben zeker bereid om ervoor te betalen, maar liever direct dan via (licht) storende advertenties.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Dank voor je begrip, helaas had niet iedere gebruiker hier begrip voor (één iemand schreef zelfs over "advertentieterreur").

Er komt inderdaad een mogelijkheid aan om de advertentie weer weg te halen, meerdere gebruikers vroegen hier om. Met een beetje geluk komt de update hiervoor in de loop van dinsdag al beschikbaar. :)
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Volgens mij gaat er iets niet goed met de betaling verwerken. Ik heb 1,99 euro betaald met iDeal via de Playstore, krijg na het switchen een foutmelding die blijft hangen. Na het forcerend sluiten blijkt de betaling niet verwerkt te zijn in de app. Ook kan ik mn transactie niet vinden in de Playstore.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door WALUIGI96 »

Ik had nog tegoed op m'n account en daar is het mee gelukt.
Waar ik echter benieuwd naar ben: is het mogelijk om de aankoop te herstellen? Bijvoorbeeld als je een nieuwe telefoon hebt of op een tweede apparaat de app installeert.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

bartjemestrom schreef:Volgens mij gaat er iets niet goed met de betaling verwerken. Ik heb 1,99 euro betaald met iDeal via de Playstore, krijg na het switchen een foutmelding die blijft hangen. Na het forcerend sluiten blijkt de betaling niet verwerkt te zijn in de app. Ook kan ik mn transactie niet vinden in de Playstore.
Dat is vreemd. Heb je een mail gekregen van Google met een bestellings-ID? Ik zie twee bestellingen die daarna weer geannuleerd zijn en gezien het tijdstip zijn dat denk ik die van jou. Als je even een DM/mailtje stuurt met het bestelnummer check ik of het die orders zijn.
WALUIGI96 schreef:Ik had nog tegoed op m'n account en daar is het mee gelukt.
Waar ik echter benieuwd naar ben: is het mogelijk om de aankoop te herstellen? Bijvoorbeeld als je een nieuwe telefoon hebt of op een tweede apparaat de app installeert.
Je aankoop gaat mee naar andere/extra apparaten.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Ik heb je een mail gestuurd :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Volgens mij staat hier een verkeerd station doorgestreept, station Stadshagen waar ze niet stoppen staat immers al geheel niet meer in de lijst dus die hoeft ook niet meer doorgestreept te worden...
Ow en het plaatje van de Flirt-drietjes klopt niet, daar zit maar één eerste klasse in en niet twee zoals op het plaatje.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Dank voor het doorgeven :)
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Nooit gedacht dat ik dit zo letterlijk moest opvatten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Het viel mij laatst op dat ik naar Aachen een blanco reisadvies krijg.

Ik gok dat dat er mee te maken heeft dat die Euregiobusoprails tegenwoordig nog maar tot Herzogenrath rijdt, maar is het dan niet handiger om Aachen er helemaal uit te halen? Of op zijn minst iets van een melding "reisadvies niet mogelijk" of iets? Want nu wordt er dus wel een advies "geladen" alleen is die vervolgens nogal wit :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Z2N »

Op het ogenblik krijg ik, als ik de Ritdetails van een rit aantik, de eerste halte niet te zien, maar begint de routestrip pas bij de tweede halte op de route (dus bij rit 1417 is in de routestrip de eerste halte Asb). Bizar genoeg werkt dit alleen bij ritten waarvoor een materieelinzet bekend is, ritten die meer dan 70 minuten later beginnen tonen wel de normale informatie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Aking schreef:Het viel mij laatst op dat ik naar Aachen een blanco reisadvies krijg.

Ik gok dat dat er mee te maken heeft dat die Euregiobusoprails tegenwoordig nog maar tot Herzogenrath rijdt, maar is het dan niet handiger om Aachen er helemaal uit te halen? Of op zijn minst iets van een melding "reisadvies niet mogelijk" of iets? Want nu wordt er dus wel een advies "geladen" alleen is die vervolgens nogal wit :')
Daar heeft het inderdaad mee te maken, Aachen zit echter nog wel in de stationslijst van NS dus daarom ook nog in de app. (En eerlijk gezegd zou ik het ook wel logisch vinden als de NS planner naar Aachen kan plannen...) Nog even kijken wat ik daarmee ga doen.
Z2N schreef:Op het ogenblik krijg ik, als ik de Ritdetails van een rit aantik, de eerste halte niet te zien, maar begint de routestrip pas bij de tweede halte op de route (dus bij rit 1417 is in de routestrip de eerste halte Asb). Bizar genoeg werkt dit alleen bij ritten waarvoor een materieelinzet bekend is, ritten die meer dan 70 minuten later beginnen tonen wel de normale informatie.
Klopt, daar zat van de week een bugje in en zou niet meer voor mogen komen. Er waren wat systemen op de achtergrond vernieuwd en er zat inderdaad een bug in wanneer er een infoplus-vertrektijd was, de ritdetails vanaf dat station gegeven werden zonder het eerste station. Dank voor het doorgeven :)
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Ik meen begrepen te hebben dat de RE18 (Heerlen-Herzogenrath) eind dit jaar moet gaan rijden tussen tenminste Maastricht en Aachen via Heerlen. Dus Aachen is op (korte) termijn weer rechtstreeks bereikbaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Klein bugje:

Als ik vanuit de AV Utrecht doorklik naar trein 300548 (amf-rtd) en ik klik vanuit die rit (die ut-rtd toont) op volledige ritdetails, wor ik doorgestuurd naar de 548 (Die enkel gn-zl rijdt)

Op ritnummer (300548) zoeken leverde me wel gewoon de hele rit Amf-rtd op, maar ergaat dus ergens iets niet helemaal goed met de doorkoppeling.

Indien gewenst heb ik vanavond Screenshots voor je.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Ga er naar kijken, thanks.

Overigens kun je vanaf vandaag ook aankomsten zien in de app en op de site. Is nog vrij nieuw dus meld gekke dingen vooral. Dat je geen route en geen materieel ziet komt omdat dat niet in de brondata zit voor de aankomsten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Gelukkig is de trein die vertrekt meestal ook de trein die aankomt, en doen we dingen als onderweg/rijdend/etc splitsen niet in Nederland
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Tochjo »

Ik heb de trajecten 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal en Tiel - Utrecht Centraal bij mijn favoriete trajecten staan. Van deze storing kreeg ik echter geen melding. Dat heeft vast te maken met hoe NS deze storing heeft aangeleverd (geen traject, maar alleen één station). Ik neem aan dat dit niet eenvoudig op te lossen valt? Een melding als een bepaalde treinserie bij de treinmaatregelen voorkomt, is zeker ook niet eenvoudig haalbaar?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Overigens gebruikte NS die mogelijkheid vroeger zelden, maar nieuwe opzet zie je steeds vaker...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:Ik heb de trajecten 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal en Tiel - Utrecht Centraal bij mijn favoriete trajecten staan. Van deze storing kreeg ik echter geen melding. Dat heeft vast te maken met hoe NS deze storing heeft aangeleverd (geen traject, maar alleen één station). Ik neem aan dat dit niet eenvoudig op te lossen valt? Een melding als een bepaalde treinserie bij de treinmaatregelen voorkomt, is zeker ook niet eenvoudig haalbaar?
Thanks voor de melding, daar stond inderdaad nog een bugje voor open. Oplossing is gelukkig redelijk eenvoudig, in dat geval worden alle trajecten rondom het station geselecteerd. (Dat had al moeten gebeuren maar door een bug gebeurde dat niet meer correct). De bugfix wordt nu gedeployd. :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Tochjo »

:pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Ik krijg in Heerlen, bij een overstap op het ding naar Herzogenrath, de melding "check uit bij NS en check in bij DB" maar volgens mij staan er (in ieder geval in Landgraaf) gewoon NS paaltjes? Of zijn die ergens diep van binnen stiekem DB?
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

Kan je überhaupt inchecken bij DB. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Blijkbaar dus wel :mrgreen:

Binnenkort maar eens naar München op mijn DB check-in in Heerlen *O*


En mocht ik een boete krijgen dan stuur ik die gewoon door naar Geert, want die zei dat ik bij de DB in kon checken :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door trolly »

DB schreef:München Hbf. Plies, remember to check out.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten