Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:
Geert schreef:De huidige uitwerking is dat je per storing een notificatie krijgt, en dat je bij een update van die storing niet een nieuwe notificatie krijgt (om te voorkomen dat je om de paar minuten een nieuwe notificatie krijgt bij een beginnende storing). (Uiteraard gelinkt aan je favoriete trajecten.) Zou je dan wel een nieuwe notificatie willen als er een update komt over een storing?
En bovenstaande beschrijft waarom ik die functie gebruik: anders krijg ik steeds een nieuwe melding als er iets wijzigt aan de verstoringsinformatie. Dat wil ik niet. Maar ik wil wel graag snel de huidige stand van zaken kunnen zien: of de prognose gewijzigd is, of er al busvervoer geregeld is, enzovoorts. Dat kan straks dus alleen door de app zelf te openen als ik de eerste en enige notificatie heb gewist? Dat lijkt me iets onhandiger dan de huidige situatie, maar nog altijd wel acceptabel.
Thanks voor je toelichting! *O*

Je krijgt in de nieuwe situatie inderdaad één melding per storing, en je wordt niet meer lastig gevallen als je die wegveegt/storingdetails bekijkt. Mocht je de notificatie niet wegvegen dan wordt de informatie in de notificatie zelf bijgewerkt en mocht de storing weer voorbij zijn, dan gaat de notificatie ook weer weg.

De reacties hier lezend denk ik dat ook in de nieuwe uitwerking de meldingen voor bijna alle gebruikers goed zullen blijven werken, en anders weten jullie me te vinden in dit topic (A)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Tochjo »

Er is momenteel een storing op mijn favoriete trajecten (Utrecht-'s-Hertogenbosch; Utrecht-Tiel), maar daar heb ik geen melding van gehad. Als ik in de app kijk, staat de storing wel bij "Storingen op favoriete trajecten" vermeld. Als ik bij Instellingen naar Meldingen ga, dan zie ik dat Meldingen bij storingen Aan staat en ik heb bij Soorten berichten "Alleen favoriete trajecten" gekozen. Als ik op "Meer instellingen voor meldingen" klik, dan krijg ik de melding dat Rijden de Treinen is gestopt, met de optie Rapport en OK. Als ik op OK druk, dan kom ik terug in het scherm Instellingen. Als ik een Rapport zou versturen, komt dat dan bij jou terecht?

Ik gebruik versie 3.30 (a3dfb92) van de app op een smartphone met Androidversie 4.2.2 (Samsung Galaxy Trend Plus; GT-S7580), volgens mij is dat de meest recente versie van Android die voor dat toestel beschkibaar is.
PHS

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door PHS »

Het nieuwe icoontje met het paarse notificatiebolletje zijn echt fraai :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Geert schreef:
Aking schreef:Daarnaast heb ik afgelopen tijd een paar keer gehad dat de vertraging in de AV, reisadvies en ritdetails afweek/verschilde. Kan dat te maken hebben met dat die data uit andere bronnen komt? (indien gewenst heb ik, als ik thuis ben, screenshots)
Dat zou inderdaad de meest waarschijnlijke verklaring zijn. Ritdetails en reisadvies zouden wel (ongeveer) moeten matchen, daarvoor is het bronsysteem gelijk. Zie graag screenshots van extreme verschillen of structurele verschillen.
Over structureel of extreem kan ik niet oordelen, maar ik kwam onder andere dit tegen:

Afbeelding
Afbeelding
Het verschil is "maar" twee minuten, maar het is wel vlak na elkaar.

Hier zit er nogal een verschil tussen de gedeeltelijke route en de full service details
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En verder gebeurde mij afgelopen zondag nog wat opmerkelijks, de verbinding waar ik inzat (13:18, Utrecht C - Brusz) ontbreekt hier namelijk.
Afbeelding
Zoals je aan de tijd kunt zien heb ik dit reisadvies na vertrektijd opgevraagd met tijdstip "depart now", waarbij hij dus is verdwenen, maar de eerdere optie met de Thalys (13:03) staat er wel tussen. Vervolgens heb ik de vertrektijd aangepast naar 13:05, en toen kwam hij er wel tussen te staan (al heb ik daar geen screenshot van gemaakt zie ik nu)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door cassie127 »

De afbeelding van een driedelige Keolis Blauwnet flirt klopt niet in de app. De 3 delige variant heeft slechts aan één kant een 1e klas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Jultar »

Ik kreeg net tot mijn verbazing een pushbericht over een omroepstoring op "Utln".
Echter: ik heb de meldingen allemaal uitgezet voor de app. Ik zou dat bericht dus helemaal niet horen te krijgen.
Daarnaast weet ik niet of veel mensen zullen weten welk station "Utln" is :)
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dennistd »

Ik kreeg hem zonder een station erbij, en hier staan ook alle meldingen uit
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

En ik kreeg 'm niet, met alle meldingen uit. Zoals het hoort dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Jultar »

Heb je 'm niet gezien of niet gekregen? Want op mijn andere mobiel kreeg ik 'm ook (ook daar staan pushberichten trouwens uit), maar toen ik daar de app wilde openen verdween het bericht uit zichzelf en was ook de storing daarna nergens meer te bekennen in de app.

Edit: en as we speak krijg ik 'm hier opnieuw binnen, op beide telefoons. Nog altijd staan hier pushberichten uit.
Deze keer staat er wel Utrecht Lunetten ipv utln.

Edit 2: en poof, storing weer weg. Het spookt :-)
Laatst gewijzigd door Jultar op zo 15 apr 2018, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dennistd »

Hij kwam bij mij nu net weer binnen, dit keer wel met Utln:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Niet gekregen: ik had sowieso RdT niet geopend tussen na 13.00 en er stond ook geen pushmelding op m'n telefoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Jultar »

De pushmelding verdween hier in beide gevallen dus weer na een minuut automagisch. Als je dus toevallig even niet op je telefoon keek, heb je waarschijnlijk niks gemerkt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:Er is momenteel een storing op mijn favoriete trajecten (Utrecht-'s-Hertogenbosch; Utrecht-Tiel), maar daar heb ik geen melding van gehad. Als ik in de app kijk, staat de storing wel bij "Storingen op favoriete trajecten" vermeld. Als ik bij Instellingen naar Meldingen ga, dan zie ik dat Meldingen bij storingen Aan staat en ik heb bij Soorten berichten "Alleen favoriete trajecten" gekozen. Als ik op "Meer instellingen voor meldingen" klik, dan krijg ik de melding dat Rijden de Treinen is gestopt, met de optie Rapport en OK. Als ik op OK druk, dan kom ik terug in het scherm Instellingen. Als ik een Rapport zou versturen, komt dat dan bij jou terecht?
Dat rapport komt dan inderdaad bij mij terecht, maar voor deze specifieke crash is het niet meer nodig (had al van iemand anders een rapport gehad). Komt een fix voor in de komende update.
Ik gebruik versie 3.30 (a3dfb92) van de app op een smartphone met Androidversie 4.2.2 (Samsung Galaxy Trend Plus; GT-S7580), volgens mij is dat de meest recente versie van Android die voor dat toestel beschkibaar is.
Het lijkt er op dat er een bug in Android 4.2 zit met pushmeldingen. Ik zal proberen een workaround toe te voegen die hopelijk voor jouw situatie werkt. Werken pushberichten van andere apps wel? Is er wellicht een update voor Google Play Services?
cassie127 schreef:De afbeelding van een driedelige Keolis Blauwnet flirt klopt niet in de app. De 3 delige variant heeft slechts aan één kant een 1e klas
Is gefixt en komt in de volgende update.
Jultar schreef:Ik kreeg net tot mijn verbazing een pushbericht over een omroepstoring op "Utln".
Echter: ik heb de meldingen allemaal uitgezet voor de app. Ik zou dat bericht dus helemaal niet horen te krijgen.
Daarnaast weet ik niet of veel mensen zullen weten welk station "Utln" is :)
Ja, het bericht verbaasde mij ook, want die hoort niet landelijk zichtbaar te zijn. Dat is aan NS gemeld, en er zat inderdaad een bug in de code waardoor je serviceberichten wel kreeg te zien als notificaties uit staan. Is gefixt in de volgende versie.
Daniel schreef:En ik kreeg 'm niet, met alle meldingen uit. Zoals het hoort dus.
Jultar schreef:Edit: en as we speak krijg ik 'm hier opnieuw binnen, op beide telefoons. Nog altijd staan hier pushberichten uit.
Edit 2: en poof, storing weer weg. Het spookt :-)
Toen ik de melding binnen zag komen heb ik 'm weer uitgezet, en daarna activeerde NS wéér het bericht en heb ik 'm weer uitgezet (steeds binnen 5 minuten nadat het bericht actief werd). De melding gaat automatisch weg als de storing voorbij is, en het weghalen zelf was handwerk (voor mij dan) dus vandaar de kleine vertraging :P
Aking schreef:Over structureel of extreem kan ik niet oordelen, maar ik kwam onder andere dit tegen:
(..)
Het verschil is "maar" twee minuten, maar het is wel vlak na elkaar.
Hier zit er nogal een verschil tussen de gedeeltelijke route en de full service details
(..)
En verder gebeurde mij afgelopen zondag nog wat opmerkelijks, de verbinding waar ik inzat (13:18, Utrecht C - Brusz) ontbreekt hier namelijk.
Ga ik naar kijken.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Jultar »

Update ontvangen, dank voor het snelle repareren :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Tochjo »

Geert schreef:Het lijkt er op dat er een bug in Android 4.2 zit met pushmeldingen. Ik zal proberen een workaround toe te voegen die hopelijk voor jouw situatie werkt. Werken pushberichten van andere apps wel?
Volgens mij wel; meldingen van nieuwe e-mails van Gmail en de ingeboude e-mail-app verschijnen in ieder geval wel, evenals Whatsapp-notificaties.
Is er wellicht een update voor Google Play Services?
Volgens mij niet. Updates worden altijd automatisch geïnstalleerd en ik kan ook geen update vinden om handmatig te doen.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dennistd »

Waarom zijn Keolis en Blauwnet getroffen door het niet rijden van de [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] Aml-Es? https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... r-enschede
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door jelmerrr »

Ik denk dat ie gewoon alle vervoerders van een traject benoemd :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Wubbo »

Klopt, die trajecten zijn vast gekoppeld aan vervoerders, niet via de treinmaatregel.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dennistd »

Maar het getroffen traject is zowel Enschede-Hengelo als Hengelo-Almelo. Op basis van die tweede zou dan toch ook NS International vermeld moeten worden dan?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Tochjo »

De app heeft zich geüpdatet naar versie 3.3.1 en zojuist kreeg ik weer een storingsmelding :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Goed om te horen! Er komt binnenkort nog een kleine update omdat ik nu per ongeluk wat had gesloopt voor mensen met Android 8 (die zien de verkeerde set met opties voor notificaties), maar ik probeer ook nog iets anders te fixen anders vind ik het zo'n lullige update :X
dennistd schreef:Maar het getroffen traject is zowel Enschede-Hengelo als Hengelo-Almelo. Op basis van die tweede zou dan toch ook NS International vermeld moeten worden dan?
Ja, eigenlijk wel ja. Ik zal NS International ook aan dit traject koppelen tot aan Amsterdam toe.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dennistd »

Is het niet beter om op basis van de getroffen treinseries vervoerders te benoemen? Mits deze bekend zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Z2N »

Ik heb nog wel een irritatiefactortje aan de huidige versie: Op dit moment is het zo dat, als een rit opgeheven wordt op een deel van het traject, de pagina 'volledige ritdetails' zegt dat de hele rit opgeheven wordt in de melding, maar de opheffing zelf niet laat zien in de routestrip. De enige manier waarop je nu kan weten dat een deel van de rit wel bestaan heeft, is eventuele vertraging onderweg. Is dit te verhelpen, en zo ja, zit dat dan in de pijp? (Versie 3.3.1 1a437db, Samsung Galaxy S8)
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Wubbo »

Gokje: opgevraagd op Leiden Lammenschans? Ik probeerde ook zoiets (een IC Gvc-Amfs die op Gvc-Gd opgeheven was) en daarbij miste Gouda in de tussenstations van de trein die inderdaad als opgeheven was weergegeven. Bij jou mist Leiden Lammenschans.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Z2N »

Nee, dit heb ik opgevraagd op Woerden. Leiden Lammenschans is door deze trein niet bediend, omdat deze was opgeheven tussen Leiden C en Alphen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten