Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Aking schreef:Ik krijg in Heerlen, bij een overstap op het ding naar Herzogenrath, de melding "check uit bij NS en check in bij DB" maar volgens mij staan er (in ieder geval in Landgraaf) gewoon NS paaltjes? Of zijn die ergens diep van binnen stiekem DB?
Die melding kijkt naar de naam van de vervoerder, als dat iets anders is dan de naam van de vorige vervoerder dan krijg je die melding. Zal een uitzondering toevoegen voor het ding naar Herzogenrath.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

:pos:

Overigens hebben verschillende (alle?) treinen naar Bentheim, gister in ieder geval de 149 en vandaag zover ik gecheckt heb de 149 en 221 twee locs in het samenstellingsplaatje. Lijkt te komen doordat de stam/rijtuigen ook een loc in het plaatje hebben, want die zit op gelijke hoogte met de rijtuigen terwijl de eerste loc iets lager staat.

Oh en ik ben in Aachen door de politie uit de ICE gehaald, kan ik die rekening naar jou doorsturen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Doorsturen mag altijd als je verder maar niets verwacht ;)
Aking schreef:Overigens hebben verschillende (alle?) treinen naar Bentheim, gister in ieder geval de 149 en vandaag zover ik gecheckt heb de 149 en 221 twee locs in het samenstellingsplaatje. Lijkt te komen doordat de stam/rijtuigen ook een loc in het plaatje hebben, want die zit op gelijke hoogte met de rijtuigen terwijl de eerste loc iets lager staat.
Ja, die 140'ers zijn altijd irritant en de matsamenstelling is behoorlijk inconsequent (in de data althans). Thanks voor de melding, even kijken of/wat ik er mee doe.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dennistd »

De [serie=Internationale trein|2018|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] is in de praktijk juist behoorlijk consequent: een 1700-loc voorop en negen rijtuigen erachter. Enige afwijking die er kan zijn is ICM tot Bentheim, maar dat onderscheid lijkt me wel te filteren.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door cassie127 »

In ovinfo zie ik met enige regelmaat een loc met 18 rijtuigen staan :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Wubbo »

De samenstelling is behoorlijk consequent ja. De manier waarop die samenstelling geleverd wordt niet. Nog niet zo heel lang geleden werd er geen loc geleverd...
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door cassie127 »

Afbeelding van de 3-delige Keolis Flirt in de app klopt niet. In de app staat dat deze aan beide kanten een 1e klas heeft. Echter heeft de driedelige flirt maar aan één kan een 1e klas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

Dit is een pagina terug al gemeld. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Maar dus nog steeds niet opgelost :o :shock:
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door cassie127 »

Aking schreef::pos:
Overigens hebben verschillende (alle?) treinen naar Bentheim, gister in ieder geval de 149 en vandaag zover ik gecheckt heb de 149 en 221 twee locs in het samenstellingsplaatje. Lijkt te komen doordat de stam/rijtuigen ook een loc in het plaatje hebben, want die zit op gelijke hoogte met de rijtuigen terwijl de eerste loc iets lager staat.
Ik zie dit nu ook in de NS app
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Kan het zijn dat er een storing is? Ik kan geen details van treinen opvragen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Het viel mij zojuist op dat de omgeleide ICE's niet bij de werkzaamheden/verstoringen staan. Volgens mij zijn het geplande werkzaamheden want Arnhem-Düsseldorf staat er wel in, maar in de NS-app staat ie als verstoring, dus mogelijk dat daar iets fout gaat.

Daarnaast heb ik afgelopen tijd een paar keer gehad dat de vertraging in de AV, reisadvies en ritdetails afweek/verschilde. Kan dat te maken hebben met dat die data uit andere bronnen komt? (indien gewenst heb ik, als ik thuis ben, screenshots)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Somoht »

ICE's gaan zo vaak mis in reisinformatie door het 2x passeren van Koeln Deutz en er meerdere systemen zijn die pertinent weigeren om ritten met twee keer hetzelfde station in een rit te accepteren.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Vanaf vandaag wordt station Eemshaven in gebruik genomen. Echter kan ik het station nog niet in de app vinden
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Vanavond is er een update live gegaan met Eemshaven en ook de bug met de 140'en met 2 locs is daarin gefixt. De FLIRT wordt in een volgende update gefixt, evenals een oplossing voor mensen met Android 8 die notificaties slecht ontvangen.
Aking schreef:Daarnaast heb ik afgelopen tijd een paar keer gehad dat de vertraging in de AV, reisadvies en ritdetails afweek/verschilde. Kan dat te maken hebben met dat die data uit andere bronnen komt? (indien gewenst heb ik, als ik thuis ben, screenshots)
Dat zou inderdaad de meest waarschijnlijke verklaring zijn. Ritdetails en reisadvies zouden wel (ongeveer) moeten matchen, daarvoor is het bronsysteem gelijk. Zie graag screenshots van extreme verschillen of structurele verschillen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door marvinkok »

Dat probleem met notificaties heb ik ook, soms update de app gewoon netjes zoals ingesteld, en soms gewoon 12 uur lang (of langer) niet... Ook bij het openen van de app update de notificatie niet. Heb ingesteld staan dat ie net zo lang moet blijven tot de storing voorbij is. Blijkbaar dus een Android8 probleem, dat draait sinds kort op m'n privé telefoon. Die van het werk is nog niet zo ver en die werkt wel gewoon goed...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Zijn er veel mensen die de functie gebruiken om een notificatie in beeld te laten staan totdat de storing voorbij is? Deze is tot nu toe bij de herontwikkeling gesneuveld, maar als er veel vraag naar is kan ik daar nog eens naar kijken.

Overigens worden de notificaties beter dan ooit, je krijgt nu echte pushberichten dus op het moment dat Tuffy begint te praten komt de melding al op je telefoon (bij wijze van spreken) :)
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door WALUIGI96 »

Ik gebruik die functie, maar zal m niet missen als die weggaat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Z2N »

Ik swipe de notificatie weg als ik hem lees, en als er een update is en er een nieuwe notificatie is lees ik de update (als ik hem relevant vind), en swipe ik hem daarna weer weg.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

WALUIGI96 schreef:Ik gebruik die functie, maar zal m niet missen als die weggaat
Top :)
Z2N schreef:Ik swipe de notificatie weg als ik hem lees, en als er een update is en er een nieuwe notificatie is lees ik de update (als ik hem relevant vind), en swipe ik hem daarna weer weg.
De huidige uitwerking is dat je per storing een notificatie krijgt, en dat je bij een update van die storing niet een nieuwe notificatie krijgt (om te voorkomen dat je om de paar minuten een nieuwe notificatie krijgt bij een beginnende storing). (Uiteraard gelinkt aan je favoriete trajecten.) Zou je dan wel een nieuwe notificatie willen als er een update komt over een storing?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Ik gebruik die functie niet *O*

En kunnen we op korte termijn de Eurostarren nog in de app verwachten? (A)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Komt waarschijnlijk in dezelfde update als de pushnotificaties, en die gaat over een paar dagen naar de betatesters en als dat goed gaat naar alle andere gebruikers.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Yaay! *O*
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Tochjo »

Geert schreef:Zijn er veel mensen die de functie gebruiken om een notificatie in beeld te laten staan totdat de storing voorbij is?
Ik gebruik deze functie.
Geert schreef:De huidige uitwerking is dat je per storing een notificatie krijgt, en dat je bij een update van die storing niet een nieuwe notificatie krijgt (om te voorkomen dat je om de paar minuten een nieuwe notificatie krijgt bij een beginnende storing). (Uiteraard gelinkt aan je favoriete trajecten.) Zou je dan wel een nieuwe notificatie willen als er een update komt over een storing?
En bovenstaande beschrijft waarom ik die functie gebruik: anders krijg ik steeds een nieuwe melding als er iets wijzigt aan de verstoringsinformatie. Dat wil ik niet. Maar ik wil wel graag snel de huidige stand van zaken kunnen zien: of de prognose gewijzigd is, of er al busvervoer geregeld is, enzovoorts. Dat kan straks dus alleen door de app zelf te openen als ik de eerste en enige notificatie heb gewist? Dat lijkt me iets onhandiger dan de huidige situatie, maar nog altijd wel acceptabel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Merkte vanmiddag dat de Benelux precies achterstevoren in de app staat: de samenstelling die voor de 9252 werd gegeven klopte op zich, maar was in de app 180 graden gedraaid t.o.v. de praktijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten