Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Geert schreef: Zou je een screenshot kunnen maken of aangeven welke versie van Android/welk toestel je hebt? Dit ben ik tijdens het testen niet tegengekomen namelijk.
Ik heb een Samsung S6 met Android 6.0.1
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Geert schreef:Mja, dat kan inderdaad verwarrend zijn. Met de huidige combinatie van informatiebronnen kan ik er helaas niets beters van maken, de brondata voor de ritinformatie is ARNU/IFF (zelfde data als in de reisplanner) en die heeft helaas geen weet van de opgeheven stops op de oorspronkelijk geplande stations.
Even meedenkend: is het geen optie om het linkje "volledige ritdetails tonen" niet te laten zien als een trein de status opgeheven heeft? Dan ben je niet afhankelijk van de beperkingen in de ritinformatie.
Moet ik even over denken, kan me voorstellen dat het ook nuttig kan zijn om toch die rit op te vragen (was-ie helemaal opgeheven of slechts op dit station, etc.)
Zit nu net nog eens even te kijken bij die ritinformatie trouwens, specifiek voor splitsende treinen. Bij splitsen ergens verderop de route staat er mooi een aftakkinkje zie ik. Maar als treinen eerder op de route gecombineerd zijn dan staan er juist twee verschillende ritten onder elkaar die niet op elkaar aantakken. Bewust of is dat ook een beperking in de data?
Voorbeeldje:
http://daniel3.home.xs4all.nl/diverse/S ... -39-32.png
Het algoritme voor de routestrip was nog niet voorbereid op combinerende treinen. Staat nog wel op de planning om ook een mooie routestrip van te maken maar dat komt na de release van 3.0, aangezien de data an sich klopt en het maar om een kleine groep treinen gaat.

@bartjemestrom: bedankt! Ga ik even verder onderzoeken, aangezien ik het op mijn eigen S6 niet eerder gezien heb.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

De 'overbodige' opmerkingen bij de ritdetails zijn nu niet meer. Daarnaast staat er nu een update in de Play Store met een aantal bugfixes.

@bartjemestrom: zou je een screenshot willen maken van de tabs? Ik krijg het namelijk niet gereproduceerd op een S6.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door WALUIGI96 »

Een verzoekje:
Op mijn LG G3 zit een notificatieled die constant blijft branden zodra er een storing is, omdat ik doorlopende meldingen heb aangezet. Is het misschien mogelijk om een optie te maken of het notificatieled aan of uit te zetten bij de meldingen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Ik tikte net de 5863 aan in de actuele vertrektijden van Amersfoort en als ik dan vervolgens de volledige routeinfo open toont die slechts het trajectdeel Schiphol - Amsterdam C. i.p.v. Schiphol - Vathorst. Opmerkelijker was echter dat de treinsamenstelling bij de volledige routeinfo precies omgekeerd was terwijl deze serie nergens kopmaakt. (Indien nuttig: ik heb er screenshots van)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

ik had met de 1056 waar de 186 014 als trekkende loc werd weergegeven terwijl het de duwende was.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

WALUIGI96 schreef:Een verzoekje:
Op mijn LG G3 zit een notificatieled die constant blijft branden zodra er een storing is, omdat ik doorlopende meldingen heb aangezet. Is het misschien mogelijk om een optie te maken of het notificatieled aan of uit te zetten bij de meldingen?

Alvast bedankt!
Ga ik noteren.
Daniel schreef:Ik tikte net de 5863 aan in de actuele vertrektijden van Amersfoort en als ik dan vervolgens de volledige routeinfo open toont die slechts het trajectdeel Schiphol - Amsterdam C. i.p.v. Schiphol - Vathorst. Opmerkelijker was echter dat de treinsamenstelling bij de volledige routeinfo precies omgekeerd was terwijl deze serie nergens kopmaakt. (Indien nuttig: ik heb er screenshots van)
Graag! (mag via PB/mail)
dylanwild94 schreef:ik had met de 1056 waar de 186 014 als trekkende loc werd weergegeven terwijl het de duwende was.
Heb je toevallig de optie 'Exacte treinsamenstelling' aan staan en klopte de volgorde dan wel? De combinatie loc+getrokken meuk gaat vaker mis qua volgorde (of de loc/de getrokken meuk ontbreekt volledig).
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

Ja die optie heb ik aan staan. Gisteren ook al.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Ik bedoelde eigenlijk te vragen of de volgorde wel loc + rijtuigen was (ipv rijtuigen + loc) als je naar de treinsamenstelling kijkt in de tekst. Maar zal er zelf de komende dagen even extra op letten voor de zekerheid.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

De volgorde was wel goed loc + rijtuigen + loc
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Geert schreef:@bartjemestrom: zou je een screenshot willen maken van de tabs? Ik krijg het namelijk niet gereproduceerd op een S6.
Bij deze, had geen tijd gevonden om het op een fatsoenlijke manier te uploaden

Afbeelding
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daelea »

Ook een S6-gebruiker hier, zonder versprongen 'n'. Ik heb mijn lettergrootte (Instellingen>Display) op 'piepklein' staan. Zet ik hem op 'normaal' of groter, dan verspringt de 'n' inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Gebeurt ook op mijn LG G3 zie ik, daar als ik de lettergrootte van normaal naar groot wijzig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door reisthijs »

Ik heb er normaal geen last van, maar als ik op mijn Moto E de lettergrootte op 'groot' zet verspringt niet alleen de 'n' maar ook de 'e'. Bij lettergrootte 'enorm' gaat ook de 'd' gezellig mee naar de volgende regel, net als de laatste 'r' van reisplanner.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Bedankt voor het screenshot en de meldingen! Er staat nu een update in de Play Store die dit probleem moet verhelpen (samen met een paar kleine andere issues).
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door albertjan96 »

Gaat er momenteel iets niet goed met de datastroom? "Reguliere" verstoringsmeldingen verschijnen nu als Belangrijk bericht in de app, waardoor ik er ook een melding van krijg. Ook staan er geen trajecten in de details. Dit zie ik nu bij de storing Eindhoven - Weert, en later ook bij de storing Schiphol Airpoet -Almere/Hilversum. Ik heb de optie aanstaan dat ik alleen meldingen krijg bij storingen op favoriete trajeten en Belangrijke berichten
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Michael »

Ik denk inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Dit staat in de NS app:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de website van NS staat dit ook zo. Terwijl de enige storing op het spoor momenteel tussen Amersfoort en Zwolle is
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Die storing Amersfoort - Zwolle komt bij mij trouwens ook bij de belangrijke berichten te staan terwijl dat voor mij geen favoriet traject is in RdT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Michael »

Naar aanleiding van die storingsinformatie die niet helemaal lekker weergegeven wordt en de treinenradar die ook niet werkt (Alle NS treinen staan stil.) heb ik een tweet gestuurd naar NS. Die reageerde dat er inderdaad wat lijkt te haperen in de systemen.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door albertjan96 »

Zo te zien krijgen ze deze melding met geen mogelijkheid uit het systeem verwijderd en is er een nieuwe melding aangemaakt om het weer recht te trekken :?
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Geert schreef:Bedankt voor het screenshot en de meldingen! Er staat nu een update in de Play Store die dit probleem moet verhelpen (samen met een paar kleine andere issues).
Het is inderdaad opgelost! Top!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Ronald »

Ik heb nu (zo te zien) ook de nieuwe versie. Het eerste wat me opvalt is dat als je in de reisplanner een datum en tijd wilt kiezen je vanuit het planner-scherm best vaak moet doortikken. De mogelijkheid om een datum en tijd te kiezen zou ik het liefst direct in het planner-scherm zien, werkt toch wat sneller. Verder mooie nieuwe mogelijkheden :Y
Verder krijg ik een "serverfout" bij plannen naar Aachen Hbf maar dat zal wel ontbrekende data zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Ja, serverfout is daar een beetje een generieke foutmelding omdat NS ook alleen maar generieke foutmeldingen teruggeeft. Sinds de knip in Herzogenrath werkt dat volgens mij al niet meer (waarschijnlijk zijn de treinen tussen Herzogenrath en Aachen niet (meer) opgenomen in de reisplanner).
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Hendrik »

Rijdendetreinen op een koffiezetapparaat (als ik het goed zag): https://tweakers.net/geek/114791/tweake ... araat.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Lijkt er wel veel op, maar is het volgens mij niet. Ik mis het blokje bij de spoornummers en de disclaimer onderin.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten