Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Het lijkt er op dat mijn al eerder vermelde (en toen opgeloste) verstoringen-push-bug terug is...

Ik heb in de afgelopen 2-3 uur al een aantal keer een push bericht over Rotterdam - Utrecht (meen ik?) gehad, maar de laatste update is van 17:16.

Edit: en zojuist nog een keer, dus hij is helaas terug...

(heb evt Screenshots mocht dat iets toevoegen)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Die bug is helaas ook nog niet opgelost, ik had er wel eerder naar gekeken maar het is vrij complex en er waren andere prioriteiten. Staat nu wel weer op de lijst, je bent overigens niet de enige die er over klaagde dus het is geen lokaal probleem.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door MdJ »

Dat het NS-personeel zelf deze app gebruikt was al bekend, maar nu werd het ook even omgeroepen:
De 1722 is vanaf vandaag wat korter dan voorheen (VIRM6 tussen Es-Dv, VIRM12 Dv-Ut, ipv VIRM10 Es-Ut), maar blijkbaar waren er nogal wat reizigers die ruim verspreid stonden op het perron: iig aanleiding om na Aml even om te roepen dat er een app is (rijdendetreinen) waar je precies kon zien hoe lang de trein is. :D
Bij twijfel: gebruik beton.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door microshit »

En het mooiste is: tegenwoordig zit dat zelfs in de NS app (inclusief aanduiding van normaal-gepland/huidig) :lol:
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Bemined »

MdJ schreef:De 1722 is vanaf vandaag wat korter dan voorheen (VIRM6 tussen Es-Dv, VIRM12 Dv-Ut, ipv VIRM10 Es-Ut)
De 1722 is omgewisseld voor de 1726, de eerste gaat nu solo van Es naar Dv, de tweede gaat nu juist met twee stellen rijden. En dat kunnen de apps nog niet aangeven helaas, die weten alleen de inzet van de huidige dag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Meltrain »

Bij enkele vertrekkende treinen staat er nu "SLT ES-6" (of 4) in plaats van dat gewoon een plaatje van het betreffende treinstel getoond wordt.
Dit is bijvoorbeeld nu het geval bij trein 5177, welke met de 2634 rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door ArrivaBas »

Dat van ES-6 zit hem in de InfoPlus-data, want OVinfo kent het probleem ook. Dit schijnen ook de proefstellen te zijn voor de inmiddels beruchte softwareupdate.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door albertjan96 »

Zit er gelukkig ook nog niet zo lang in....https://twitter.com/groningenhc/status/ ... 9449924610
:wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Kan er een "waar moet ik zitten" functie in de app komen? (of maak daar een apart appje voor :P )

Hierbij denk ik aan een functionaliteit die mij de meest optimale plaats in de trein (voor/midden/achter, of uitgebreider zo u wilt) aangeeft gebaseerd op mijn uitstapstation. Er zijn namelijk genoeg stations waar je dat een flinke wandeling bespaart, en waar het het verschil kan maken tussen je overstap/aansluiting wel of niet halen (A)

Zomaar een ideetje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Geweldig idee, maar ik vrees dat ik daar voorlopig niet aan toe ga komen :)
Had zelf eerlijk gezegd ook al eerder met dat idee gespeeld, maar je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.

Maar wie weet, ooit :)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door microshit »

Nog even een suggestie van deze kant, die theoretisch simpeler zou moeten zijn :P Misschien ooit al eens benoemd, maar voor de zekerheid:

Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Geert schreef: je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.

Maar wie weet, ooit :)
Voor een simpele voor/midden/achter valt dat in de meeste gevallen wel mee toch?

Je tuurlijk heb je stations met 20 uitgangen waar je op 6 manieren kan komen, maar hoeveel zijn dat er? Daarnaast kun je bij die stations de hoofduitgang nemen, en dat er bij zetten. Maar er zijn genoeg kleine(re) stations/haltes met een uitgang, daarvoor moet het niet heel moeilijk zijn toch?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Zugführer »

microshit schreef:Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)
Precies dat vroeg ik me ook al eens af. Inmiddels heeft NS zelf zoiets in hun reisplanner geïmplementeerd, maar toch niet helemaal op een handige manier :')
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door microshit »

Aking schreef:
Geert schreef: je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.

Maar wie weet, ooit :)
Voor een simpele voor/midden/achter valt dat in de meeste gevallen wel mee toch?

Je tuurlijk heb je stations met 20 uitgangen waar je op 6 manieren kan komen, maar hoeveel zijn dat er? Daarnaast kun je bij die stations de hoofduitgang nemen, en dat er bij zetten. Maar er zijn genoeg kleine(re) stations/haltes met een uitgang, daarvoor moet het niet heel moeilijk zijn toch?
Er zijn toch al snel een aantal variabelen die meespelen:
- Station
- Spoor(fase)
- Materieel
- Treinlengte
- Overstappen vs station verlaten

Bijvoorbeeld bij treinen uit Tiel, die in Geldermalsen aankomen, en daarbij volledig spoor 3 gebruiken.
Voor overstappen naar Dordrecht kun je beter voorin zitten, maar voor station verlaten achterin. Wordt deze op 3a neergegooid, kun je voor de overstap al beter in het midden zitten. Op spoor 3b kun je dan voor station verlaten beter juist NIET achter zitten, maar voor.

Aankomst uit Woerden op Utrecht Centraal, spoor 21. Overstappers kunnen beter de tunnel pakken, en daarmee achterin zitten. Verlaters via de stationshal, die afhankelijk van treinlengte voor (4 of 6 bakken) of midden (8-12 bakken).

En dan nog niet eens kritisch gekeken naar de subtiele verschillen tussen SLT en SGM :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Daarom zou ik beginnen met "station verlaten via hoofduitgang" op de meeste (kleine) stations hangt het dan alleen van de rijrichting af of het verschilt...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

microshit schreef:Nog even een suggestie van deze kant, die theoretisch simpeler zou moeten zijn :P Misschien ooit al eens benoemd, maar voor de zekerheid:

Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)
Gaat er voorlopig niet komen, op de achtergrond wordt de normale NS reisplanner gebruikt voor het plannen van een reis en die heeft zo'n optie niet. Overigens zijn treinsamenstellingen pas 70 minuten voor vertrek bekend dus je zou dan hooguit 1 of 2 treinen betrouwbaar vooruit kunnen plannen.

Sinds het laatste redesign kun je vanuit de reisplanner wel op een ritdeel klikken voor de ritdetails. Daar staat ook een treinsamenstelling in.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Aking schreef:Daarom zou ik beginnen met "station verlaten via hoofduitgang" op de meeste (kleine) stations hangt het dan alleen van de rijrichting af of het verschilt...
Maar ik denk dat de kleine stations niet zo interessant zijn. Juist op grote stations met krappe overstaptijden zou zo'n functie het verschil tussen een gehaalde of gemiste overstap kunnen maken, maar tegelijkertijd zijn die stations ook het meest lastig om te realiseren.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door SLToilet »

Rijdendetreinen.nl laat het duidelijk zien: zowel Bd als Tb hebben de komende tijd alleen IC-materieel :Y . Alleen nog jammer dat er geen flirt te zien is :( , maar goed, die is ook pas gloednieuw.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Chrysa »

Kunnen we DDZ-4 nog wel IC-materieel noemen? Het rijdt alleen maar in Sprinters...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

SLToilet schreef:Rijdendetreinen.nl laat het duidelijk zien: zowel Bd als Tb hebben de komende tijd alleen IC-materieel :Y . Alleen nog jammer dat er geen flirt te zien is :( , maar goed, die is ook pas gloednieuw.
De vaste maker van de tekeningen heeft het momenteel erg druk met andere zaken (verhuizing geloof ik). De tekening voor FLIRT komt er wel maar het kan nog even duren.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

Chrysa schreef:Kunnen we DDZ-4 nog wel IC-materieel noemen? Het rijdt alleen maar in Sprinters...
Ze dragen wel de IC kleuren. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Etienne »

Het viel me vanochtend in Gouda op, toen ik daar om 08:07 uit de Sprinter kwam, dat ik op de vertrektijden nog de vertraagde IC van 07:54 zag staan. Nadat ik via OVzoeker ging kijken waar die trein uithing, bleek deze al lang en breed bij Woerden te zitten. Enkele dagen eerder zag ik hetzelfde ook op Utrecht Centraal voor een vertraagde trein, die op de TBP's qua vertraging op bleef lopen, maar in werkelijkheid al ruim onderweg was. Een bug wellicht?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Zag je die IC toevallig ook op de TBP in Gouda staan? Heel soms wordt het vertrek van een trein niet (goed) doorgegeven en dan blijft zo'n trein hangen tot 10 minuten na vertrektijd (inclusief vertraging).
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Etienne »

Nee, daar niet meer.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Ok, duidelijk. Mocht je dit vaker zien (geldt ook voor anderen) hoor ik het graag, mogelijk komen sommige treinen niet door en hoe beter ik daar een beeld van heb, des te beter kan ik het aankaarten bij de partijen die daar wat mee kunnen doen :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten