Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Wubbo »

Maar van die Flirts staan er wel plaatjes op rijdendetreinen.nl.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Die Flirts zijn door iemand anders getekend. VIRMm krijg ik niet als aparte materieelsoort door van NS en ik vind het iets te bewerkelijk om zelf een lijst bij te houden met de aangepaste treinstellen, tenzij iemand een bron weet die accuraat en up-to-date is (en de komende jaren blijft). :)
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Stadsbus »

Nieuwe layout?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Yep, grote update, staat sinds 22 uur vanavond live :)

Niet alleen is de layout vernieuwd (hoewel dat wel een vrij grote en zichtbare wijziging is), maar er zijn ook heel veel functionele verbeteringen. De site is aan de achterkant volledig op de schop gegaan en is nu ook tweetalig (Nederlands en Engels). De reisplanner is behoorlijk beter geworden, er is een nieuwe stijl voor de vertrektijden (waardoor deze op mobiel ook prettig te openen zijn), het doorzoeken van het archief is verbeterd, en je kunt nu ook prijsinformatie opvragen (link via de reisplanner). Voor de statistieken heb ik nu per oorzaak een aparte pagina gemaakt, zodat je kunt zien hoe vaak een storing voorkomt, welke trajecten een bepaalde oorzaak veel voorkomt, en (voor de vaker voorkomende oorzaken) staat er ook een toelichting.

Ruim een half jaar aan gewerkt, maar dat was het waard *O*
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Stadsbus »

Maar, het resultaat mag er zijn hoor :Y
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Frank93 »

Ziet er erg goed uit! Heb alleen wel een klein dingetje ontdekt. De 4800 staat er steeds maar voor de helft op. Als ik bij station Beverwijk de sprinter naar Amsterdam selecteer krijg ik Hoorn t/m Beverwijk te zien, en bij de sprinter naar Hoorn zie je Amsterdam t/m Beverwijk.

Komt dit door de informatie van de NS? Ik weet namelijk dat als de sprinter uit Hoorn vertrekt er Beverwijk als bestemming staat, wat pas later veranderd naar Amsterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Mooi die nieuwe site, maar kwam nog wel een klein bugje tegen: als je op een opgeheven trein klikt in de vertrektijden krijg je een 404-pagina in plaats van een pagina die aangeeft dat de trein niet rijdt.

En in de statistieken viel me al een aparte storing op, even verder kijkend kwam ik 'm tegen... deze melding gaat het om. Iemand enig idee wat dat voor iets geweest is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Wubbo »

Ziet eruit als iemand die heeft zitten testen maar dat niet helemaal goed heeft gedaan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Raymond »

In de NS-stijl lijkt iets niet goed te gaan met de actuele tijd rechtsboven bij de actuele vertrektijden. Het juiste uur van de dag wordt wel weergegeven, maar blijft wel steeds op :08 staan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Mooi die nieuwe site, maar kwam nog wel een klein bugje tegen: als je op een opgeheven trein klikt in de vertrektijden krijg je een 404-pagina in plaats van een pagina die aangeeft dat de trein niet rijdt.
Dat gaat dan denk ik om een planmatig opgeheven trein? Of was de trein door een storing opgeheven?
En in de statistieken viel me al een aparte storing op, even verder kijkend kwam ik 'm tegen... deze melding gaat het om. Iemand enig idee wat dat voor iets geweest is?
Testbericht van NS (mompelt iets over niet testen in productiesystemen, net als deze...)
Raymond schreef:In de NS-stijl lijkt iets niet goed te gaan met de actuele tijd rechtsboven bij de actuele vertrektijden. Het juiste uur van de dag wordt wel weergegeven, maar blijft wel steeds op :08 staan.
Ja, ik zag het toevallig ook vanmiddag, thanks :). Wordt zsm gefixt, net als de functie om de tijd af te laten tellen.
Frank93 schreef:Ziet er erg goed uit! Heb alleen wel een klein dingetje ontdekt. De 4800 staat er steeds maar voor de helft op. Als ik bij station Beverwijk de sprinter naar Amsterdam selecteer krijg ik Hoorn t/m Beverwijk te zien, en bij de sprinter naar Hoorn zie je Amsterdam t/m Beverwijk.

Komt dit door de informatie van de NS? Ik weet namelijk dat als de sprinter uit Hoorn vertrekt er Beverwijk als bestemming staat, wat pas later veranderd naar Amsterdam Centraal.
Als ik het zo snel zie wel. De vertrektijden komen uit InfoPlus (borden boven het perron) en de ritinformatie komt uit AR-NU (reisplanner), daar zitten wel vaker van dit soort verschillen tussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Geert schreef:
Daniel schreef:Mooi die nieuwe site, maar kwam nog wel een klein bugje tegen: als je op een opgeheven trein klikt in de vertrektijden krijg je een 404-pagina in plaats van een pagina die aangeeft dat de trein niet rijdt.
Dat gaat dan denk ik om een planmatig opgeheven trein? Of was de trein door een storing opgeheven?
Dit was inderdaad een planmatig opgeheven trein, maar om dan maar een 404-pagina te geven is niet zo heel netjes toch?
Laatst gewijzigd door Daniel op za 12 aug 2017, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Netjes is het inderdaad niet, maar die trein komt op dat moment niet voor in de ritinformatie, daar moet ik nog een mooie oplossing op bedenken (wellicht geen linkje naar een opgeheven trein). Is eigenlijk hetzelfde verhaal InfoPlus vs. AR-NU als met die sprinter Hoorn-Beverwijk-Amsterdam. Ik ga er iig over nadenken hoe dat netjes op te lossen is, want die 404 is nu wel erg lelijk inderdaad.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door microshit »

Ziet er goed uit! :) Even klein puntje: in beide lay-outs lijken de opties om aantal minuten tot vertrek te tonen, niet meer te werken. Allemaal tonen ze enkel de vertrektijd.

En een verzoeknummertje: zou 't mogelijk zijn om ook de extra reisinfo (als "Trein rijdt niet", "Rijdt niet verder dan.." etc) ook te vertalen naar Engels? Bij ons op kantoor hangt een groot scherm met dashboards, en die laat dus ook de AV pagina van RdT zien voor 't naburige station :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Geert schreef:Netjes is het inderdaad niet, maar die trein komt op dat moment niet voor in de ritinformatie, daar moet ik nog een mooie oplossing op bedenken (wellicht geen linkje naar een opgeheven trein). Is eigenlijk hetzelfde verhaal InfoPlus vs. AR-NU als met die sprinter Hoorn-Beverwijk-Amsterdam. Ik ga er iig over nadenken hoe dat netjes op te lossen is, want die 404 is nu wel erg lelijk inderdaad.
Los je alleen goed op als NS een jaardienstregeling publiceert. Dat doen ze helaas niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

^^ Dan zou je het inderdaad echt goed op kunnen lossen.
microshit schreef:Ziet er goed uit! :) Even klein puntje: in beide lay-outs lijken de opties om aantal minuten tot vertrek te tonen, niet meer te werken. Allemaal tonen ze enkel de vertrektijd.
Klopt, daar zit nog een bugje in dat snel gefixt zal worden.
En een verzoeknummertje: zou 't mogelijk zijn om ook de extra reisinfo (als "Trein rijdt niet", "Rijdt niet verder dan.." etc) ook te vertalen naar Engels? Bij ons op kantoor hangt een groot scherm met dashboards, en die laat dus ook de AV pagina van RdT zien voor 't naburige station :)
Yes, goed idee :)
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Stadsbus »

Vroeger kon ik altijd op mijn telefoon (iOS) zien welk treinstel het was door op de trein te klikken, maar nu kan dat niet meer...
Op de computer (Chrome) kan het wel nog door mijn muis er boven te houden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Z2N »

Om onduidelijke redenen wil de lijst met vertrekkende treinen momenteel niet laden, de reisplanner doet het wel (en kan ook de materieelsamenstelling laden), maar de vertrektijden geven aan dat er geen actuele informatie beschikbaar is. De NS-app doet het trouwens wel.

(Huawei P8, versie 3.0.11 (d47faa6)).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Meltrain »

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en heb daarom eindelijk de app gedownload. :D
Maar het valt me op dat ik (bij de Vertrektijden) nergens de treinnummers kan vinden, ook niet als ik op de trein klik. Kan dat nog toegevoegd worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daelea »

Menu aan de linkerkant > Instellingen > Weergave > Treinnummers weergeven :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Meltrain »

Bedankt :pos: :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Z2N schreef:Om onduidelijke redenen wil de lijst met vertrekkende treinen momenteel niet laden, de reisplanner doet het wel (en kan ook de materieelsamenstelling laden), maar de vertrektijden geven aan dat er geen actuele informatie beschikbaar is. De NS-app doet het trouwens wel.

(Huawei P8, versie 3.0.11 (d47faa6)).
Ja, dat ging niet goed inderdaad, er was die middag een storing bij de aanvoer van de InfoPlus feed en door een bugje werkte de fallback op ARNU vertrektijden niet goed. Die bug is inmiddels verholpen dus dit zou niet meer mogen komen (tenzij zowel InfoPlus als ARNU plat liggen) :)
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door MetroRET »

Was is eigenlijk de reden dat er bij de Flirt geen stelnummers worden gecommuniceerd ?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

NS levert ze niet door, ik weet dat het aan NS gemeld is maar ik heb geen terugkoppeling gezien (of prognose). Ik zal voor je navragen of er al meer info bekend is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Zou morgen gefixt moeten zijn:
"Het goede nieuws is dat dit probleem naar alle waarschijnlijkheid op 4 september zal worden opgelost door NS."
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door MetroRET »

We zullen zien, iig bedankt voor het informeren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten