Pagina 10 van 29

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 15 jan 2015, 21:26
door Niek
Waarom denk je dat 'ie zo'n idiote vertraging heeft dan :') :mrgreen:
Het ziet er wel gaaf uit moet ik eerlijk toegeven

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: vr 13 feb 2015, 14:38
door deadlock
Geen storingen maar toch een storing nu :D

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 22:02
door wouter15
Ik gebruik de app op Android maar ik krijg sinds een paar dagen geen push meldingen meer als er storing is. Ik heb de instellingen wel zo staan dat het wel hoort. Weet iemand hier een oplossing voor?

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 05 mar 2015, 20:03
door Daniel
Iemand een idee hoe ik wat kan doen aan "hardnekkige" meldingen van storingen? Ik krijg bij langdurige verstoringen (bv. door werkzaamheden) steeds opnieuw een notificatie van storingen die ik allang bekeken heb en waarvan ik de notificatie ook gewist heb. Bij mijn weten was dat in de eerdere versies nog niet zo.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 14:51
door Geert
Meestal komt de notificatie weer terug omdat er een update aan het bericht geweest is of omdat er meldingen bijgekomen/verdwenen zijn.

In de oude versie van de app (met blauwe interface) was dat inderdaad minder hardnekkig, maar daar zaten ook een aantal vervelende bugs in het meldingengebeuren waardoor je soms geen melding kreeg terwijl dat wel zou moeten.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 17:07
door Daniel
Ik zal er nog wel een keer specifiek op letten, maar heb ook een keer de hele dag door steeds opnieuw een melding van werkzaamheden op Venlo - Hamm gekregen terwijl daar niets aan verandert was.
Doorlopende melding staat in ieder geval uit, meldingsinstelling staat op "favoriete trajecten en algemene berichten" met daarbij ook de werkzaamheden aangevinkt.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 18:34
door Daniel
Na even een dagje daadwerkelijk in de app kijken als ik een notificatie langs zag komen ben ik erachter: het is iets contra-intuïtiefs in die notificaties.
Elke keer als er eentje kwam was er inderdaad ergens een storing opgelost of ontstaan, maar de notificatie zelf gaf steeds hetzelfde aan. Namelijk de twee gevallen van geplande werkzaamheden die er vanmorgen vroeg al waren. Het zou mij zinvoller lijken als de notificatie in plaats daarvan juist de nieuwe (of opgeloste) verstoring laat zien.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 21:55
door Geert
Dat heeft te maken met het systeem waarop die notificaties opgebouwd worden (wijzigingen triggeren de code om notificaties te maken, en het wegfilteren van andere trajecten gebeurt daarna pas). Zal eens nadenken hoe ik dit wat handiger uit kan werken.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 08:05
door Daniel
Het komt vast uit de manier hoe de informatie wordt aangeleverd, maar bij de details van een trein in de (1)1700 wordt nu Enschede/Schothorst - Rotterdam Centraal als de doorgaande lijn getoond met Den Haag Centraal als vleugel. Da´s eigenlijk precies andersom natuurlijk.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 21:48
door Geert
Heb de brondata niet zo bij de hand, maar dat zal dan inderdaad zo uit de brondata gekomen zijn. Ach, belangrijkste is dat er een vleugel getoond wordt toch. Welke van de twee een doorgaand nummer heeft en welke treinnummertechnisch afbuigt is in de meeste situaties niet zo belangrijk :)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 22:06
door Daniel
Eigenlijk viel het me ook vooral op omdat het er in het verleden, toen alleen in het weekend gesplitst werd, precies andersom in stond. Het lijkt in de praktijk dus zo te zijn dat het deel dat volgens de reisinfo voorop zit als de doorgaande tak gezien wordt door InfoPlus (voorheen in het weekend stond de trein namelijk steeds achterstevoren op de borden).

Maar inderdaad, niet heel belangrijk in de meeste gevallen. Sowieso al positief dat Rijden de Treinen überhaupt een correcte vermelding van de twee bestemmingen in de actuele vertrektijden had want bij NS zelf mist die nog.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 22:25
door Geert
Nog even trouwens over de NS-apps, InfoPlus-borden etc.
Zo te zien staan in Utrecht zowel het treindeel naar Rotterdam als het treindeel naar Den Haag volledig op spoor 8 gepland (bron: IFF/ARNU). Dit zal wel de reden zijn dat de stationsborden geen a-zijde/b-zijde tonen (voor InfoPlus vertrekken beide treinen immers van a+b).

In de geplande dienstregeling en ARNU krijg ik ook geen koppeling door van het treindeel naar Rotterdam, ze staan er (ook voor de komende dagen) in als losse ritten. Eigenlijk nog wonderlijk dat InfoPlus het toch goed doorkrijgt...

Ter info: zo staan de treinen in de NS reisplanner:
Afbeelding

En zo stond dezelfde trein gisteren er in (toen werd er in Gouda gesplitst):
Afbeelding

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 22:33
door Daniel
Geert schreef:Dit zal wel de reden zijn dat de stationsborden geen a-zijde/b-zijde tonen (voor InfoPlus vertrekken beide treinen immers van a+b
Naar het schijnt was het zelfs nog een tikkeltje erger en verscheen na vertrek van het treindeel naar Den Haag de IC naar Rotterdam van een kwartier later al op de borden. Sowieso helpt het niet dat, al hadden de borden het goed getoond, het treindeel naar Rotterdam naast liefst twee TBPs van spoor 8a stond.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 16 apr 2015, 17:39
door SLToilet
Deze week had ik tot tweemaal toe iets teveel vertrouwen in de vertrektijden van rijdendetreinen.nl gestopt. Op zowel maandag als woensdag hadden twee DDZ-IV-treinstelletjes last van bindingsangst :mrgreen: en dat terwijl ik kijk welke trein de meeste capaciteit heeft: die van 16:35 of van 17:05 in Dt. Dit keer bleek dat die van 17:05 te zijn met ~450 zitplaatsen tweedeklas. Gelukkig kon ik nog zitten in de enkele DDZ-4, maar niet iedereen...

Maar meestal is de keuze goed gemaakt: ook vandaag was het weer een ruime zitplek in de 2xDDZ-4. :)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: di 28 apr 2015, 15:44
door waldo79
Eerder deze middag zat ik bij Waterschap Aa en Maas in de wachtruimte waar afwisselend een scherm van zowel 9292 als rijdendetreinen werd getoond.

Ik moet zeggen dat Rijdendetreinen er qua uitvoering en leesbaarheid veel beter presteert.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: di 28 apr 2015, 22:07
door Geert
*O* Altijd leuk om te lezen :)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: di 28 apr 2015, 22:40
door waldo79
Ik zat in een stoel onder het betreffende scherm, maar 9292 propte zoveel info op het scherm dat ik het niet kon lezen. Rijdendetreinen was veel duidelijker zichtbaar - met de afbeeldingen met treinlengten en actuele vertragingen. (terwijl in eerste instantie het busvervoer veel relevanter is, omdat het gebouw zich 4 km van het station bevindt)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 01:40
door Somoht
Das nog steeds deze layout toch? http://9292.nl/zakelijk/vertrekwijzer Gebaseerd op het oude design en zeer brakke realtime data (en tot een half jaar geleden slechts een aantal vervoerders realtime) vraag ik mij altijd af wie daar nu voor betaalt :') En zeker de tarieven die 9292 daarvoor vraagt

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 09:30
door waldo79
Ik had mijn neus op het scherm moeten drukken om te kunnen lezen wat er stond. Vanaf 1 meter afstand was er geen chocola te maken.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 30 apr 2015, 21:21
door VIRM
Klein vraagje: komt er ook nog een app voor de iPhone?

En nog een ander vraagje: voor mij als slechtziende zijn sommige afbeeldingen van de materieellengte niet altijd even goed zichtbaar (ik gebruik de webversie): materieel als VIRM is wel te doen, maar SGM of SLT is bijvoorbeeld lastig. Is het wellicht mogelijk om bij een update naast de plaatjes ook materieellengte en type in tekst weer te geven? :)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 30 apr 2015, 21:33
door Daniel
Materieel in tekst kan je aanzetten bij de instellingen door een vinkje te zetten bij "Exacte treinsamenstelling".

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 30 apr 2015, 21:53
door david_meyer24

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 30 apr 2015, 23:14
door Geert
VIRM schreef:Klein vraagje: komt er ook nog een app voor de iPhone?

En nog een ander vraagje: voor mij als slechtziende zijn sommige afbeeldingen van de materieellengte niet altijd even goed zichtbaar (ik gebruik de webversie): materieel als VIRM is wel te doen, maar SGM of SLT is bijvoorbeeld lastig. Is het wellicht mogelijk om bij een update naast de plaatjes ook materieellengte en type in tekst weer te geven? :)
Dat kan zeker, ik zal het noteren. Kan echter niet beloven wanneer het verwerkt is in de website, eigenlijk ben ik van plan om de vertrektijden technisch eens goed op de schop te nemen en dat kost wel aardig wat (schaarse) tijd.

App voor iPhone komt er helaas niet.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 06 mei 2015, 23:17
door deadlock
ik krijg af en toe ngnix meldingen.

En ik plande net een reis morgen van Zl naar Ht morgenochtend en ik kreeg alleen adviezen die niet direct via Amf gingen en volgens mij zijn er geen werkzaamheden toch?

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 06 mei 2015, 23:24
door Geert
deadlock schreef:ik krijg af en toe ngnix meldingen.
Welke melding(en) krijg je precies? Toevallig is er afgelopen dagen wat veranderd in de loadbalancer configuratie, misschien heb ik iets over het hoofd gezien of staat nginx niet lekker afgesteld.
En ik plande net een reis morgen van Zl naar Ht morgenochtend en ik kreeg alleen adviezen die niet direct via Amf gingen en volgens mij zijn er geen werkzaamheden toch?
Helaas... http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... amersfoort