Het grote rijdendetreinen-app topic

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Aking

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Berichtdoor Aking » Do 25 Aug 2016, 19:44

Het lijkt er op dat mijn al eerder vermelde (en toen opgeloste) verstoringen-push-bug terug is...

Ik heb in de afgelopen 2-3 uur al een aantal keer een push bericht over Rotterdam - Utrecht (meen ik?) gehad, maar de laatste update is van 17:16.

Edit: en zojuist nog een keer, dus hij is helaas terug...

(heb evt Screenshots mocht dat iets toevoegen)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Vr 26 Aug 2016, 00:27

Die bug is helaas ook nog niet opgelost, ik had er wel eerder naar gekeken maar het is vrij complex en er waren andere prioriteiten. Staat nu wel weer op de lijst, je bent overigens niet de enige die er over klaagde dus het is geen lokaal probleem.

MdJ

Berichtdoor MdJ » Ma 05 Sep 2016, 07:39

Dat het NS-personeel zelf deze app gebruikt was al bekend, maar nu werd het ook even omgeroepen:
De 1722 is vanaf vandaag wat korter dan voorheen (VIRM6 tussen Es-Dv, VIRM12 Dv-Ut, ipv VIRM10 Es-Ut), maar blijkbaar waren er nogal wat reizigers die ruim verspreid stonden op het perron: iig aanleiding om na Aml even om te roepen dat er een app is (rijdendetreinen) waar je precies kon zien hoe lang de trein is. :D
Bij twijfel: gebruik beton.

microshit

Berichtdoor microshit » Ma 05 Sep 2016, 07:56

En het mooiste is: tegenwoordig zit dat zelfs in de NS app (inclusief aanduiding van normaal-gepland/huidig) :lol:

Bemined

Berichtdoor Bemined » Ma 05 Sep 2016, 17:25

MdJ schreef:De 1722 is vanaf vandaag wat korter dan voorheen (VIRM6 tussen Es-Dv, VIRM12 Dv-Ut, ipv VIRM10 Es-Ut)

De 1722 is omgewisseld voor de 1726, de eerste gaat nu solo van Es naar Dv, de tweede gaat nu juist met twee stellen rijden. En dat kunnen de apps nog niet aangeven helaas, die weten alleen de inzet van de huidige dag.

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Di 06 Sep 2016, 20:37

Bij enkele vertrekkende treinen staat er nu "SLT ES-6" (of 4) in plaats van dat gewoon een plaatje van het betreffende treinstel getoond wordt.
Dit is bijvoorbeeld nu het geval bij trein 5177, welke met de 2634 rijdt.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

ArrivaBas

Berichtdoor ArrivaBas » Do 08 Sep 2016, 22:18

Dat van ES-6 zit hem in de InfoPlus-data, want OVinfo kent het probleem ook. Dit schijnen ook de proefstellen te zijn voor de inmiddels beruchte softwareupdate.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

albertjan96

Berichtdoor albertjan96 » Do 08 Sep 2016, 23:37

Zit er gelukkig ook nog niet zo lang in....https://twitter.com/groningenhc/status/ ... 9449924610
:wink:

Aking

Berichtdoor Aking » Wo 12 Okt 2016, 19:00

Kan er een "waar moet ik zitten" functie in de app komen? (of maak daar een apart appje voor :P )

Hierbij denk ik aan een functionaliteit die mij de meest optimale plaats in de trein (voor/midden/achter, of uitgebreider zo u wilt) aangeeft gebaseerd op mijn uitstapstation. Er zijn namelijk genoeg stations waar je dat een flinke wandeling bespaart, en waar het het verschil kan maken tussen je overstap/aansluiting wel of niet halen (A)

Zomaar een ideetje :mrgreen:

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Wo 12 Okt 2016, 22:28

Geweldig idee, maar ik vrees dat ik daar voorlopig niet aan toe ga komen :)
Had zelf eerlijk gezegd ook al eerder met dat idee gespeeld, maar je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.

Maar wie weet, ooit :)

microshit

Berichtdoor microshit » Wo 12 Okt 2016, 22:39

Nog even een suggestie van deze kant, die theoretisch simpeler zou moeten zijn :P Misschien ooit al eens benoemd, maar voor de zekerheid:

Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)

Aking

Berichtdoor Aking » Wo 12 Okt 2016, 23:14

Geert schreef: je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.

Voor een simpele voor/midden/achter valt dat in de meeste gevallen wel mee toch?

Je tuurlijk heb je stations met 20 uitgangen waar je op 6 manieren kan komen, maar hoeveel zijn dat er? Daarnaast kun je bij die stations de hoofduitgang nemen, en dat er bij zetten. Maar er zijn genoeg kleine(re) stations/haltes met een uitgang, daarvoor moet het niet heel moeilijk zijn toch?

Zugführer

Berichtdoor Zugführer » Wo 12 Okt 2016, 23:17

microshit schreef:Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)

Precies dat vroeg ik me ook al eens af. Inmiddels heeft NS zelf zoiets in hun reisplanner geïmplementeerd, maar toch niet helemaal op een handige manier :')
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

microshit

Berichtdoor microshit » Wo 12 Okt 2016, 23:28

Aking schreef:
Geert schreef: je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.

Voor een simpele voor/midden/achter valt dat in de meeste gevallen wel mee toch?

Je tuurlijk heb je stations met 20 uitgangen waar je op 6 manieren kan komen, maar hoeveel zijn dat er? Daarnaast kun je bij die stations de hoofduitgang nemen, en dat er bij zetten. Maar er zijn genoeg kleine(re) stations/haltes met een uitgang, daarvoor moet het niet heel moeilijk zijn toch?
Er zijn toch al snel een aantal variabelen die meespelen:
- Station
- Spoor(fase)
- Materieel
- Treinlengte
- Overstappen vs station verlaten

Bijvoorbeeld bij treinen uit Tiel, die in Geldermalsen aankomen, en daarbij volledig spoor 3 gebruiken.
Voor overstappen naar Dordrecht kun je beter voorin zitten, maar voor station verlaten achterin. Wordt deze op 3a neergegooid, kun je voor de overstap al beter in het midden zitten. Op spoor 3b kun je dan voor station verlaten beter juist NIET achter zitten, maar voor.

Aankomst uit Woerden op Utrecht Centraal, spoor 21. Overstappers kunnen beter de tunnel pakken, en daarmee achterin zitten. Verlaters via de stationshal, die afhankelijk van treinlengte voor (4 of 6 bakken) of midden (8-12 bakken).

En dan nog niet eens kritisch gekeken naar de subtiele verschillen tussen SLT en SGM :p

Aking

Berichtdoor Aking » Wo 12 Okt 2016, 23:33

Daarom zou ik beginnen met "station verlaten via hoofduitgang" op de meeste (kleine) stations hangt het dan alleen van de rijrichting af of het verschilt...

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Do 13 Okt 2016, 00:45

microshit schreef:Nog even een suggestie van deze kant, die theoretisch simpeler zou moeten zijn :P Misschien ooit al eens benoemd, maar voor de zekerheid:

Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)

Gaat er voorlopig niet komen, op de achtergrond wordt de normale NS reisplanner gebruikt voor het plannen van een reis en die heeft zo'n optie niet. Overigens zijn treinsamenstellingen pas 70 minuten voor vertrek bekend dus je zou dan hooguit 1 of 2 treinen betrouwbaar vooruit kunnen plannen.

Sinds het laatste redesign kun je vanuit de reisplanner wel op een ritdeel klikken voor de ritdetails. Daar staat ook een treinsamenstelling in.

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Do 13 Okt 2016, 00:46

Aking schreef:Daarom zou ik beginnen met "station verlaten via hoofduitgang" op de meeste (kleine) stations hangt het dan alleen van de rijrichting af of het verschilt...

Maar ik denk dat de kleine stations niet zo interessant zijn. Juist op grote stations met krappe overstaptijden zou zo'n functie het verschil tussen een gehaalde of gemiste overstap kunnen maken, maar tegelijkertijd zijn die stations ook het meest lastig om te realiseren.

Terug naar “OVer je Reiservaringen”