Pagina 10 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 14:18
door fogeltje
Daniel schreef:De wegen van Connexxion zijn ondoorgrondelijk... door het ontbreken van scholieren is lijn 65 deze week behoorlijk rustig, dus was het wel wat opmerkelijk dat er vanmorgen juist een gelede op de rit van 7.31 uur uit Utrecht naar Nieuwegein reed. Al maandenlang rijdt die rit met een, soms behoorlijk volle, 12-meterbus.
Nu zijn de geledes waarschijnlijk over, na de vakantie niet meer :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 14:30
door hauptbahnhof
reisthijs schreef:
hauptbahnhof schreef:Vanochtend de t4012 met 3x Plan-V. Toch maar met de metro gereisd dus. :N
Belachelijk. :neg:

(En dan bedoel ik natuurlijk niet de afwijkende materieelinzet, maar jouw reactie daarop.)
Mag ik die treinen geen klotetreinen vinden? Hoop herrie, al helemaal tijdens het remmen. En je kunt amper door die ramen kijken. Dus als ik ze kan vermijden, doe ik dat. De metro kwam een halve minuut later en had een perfecte aansluiting.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 14:49
door Gekko123
Het viel te verwachten, en vandaag was het dan ook eindelijk zo ver: er reed vanochtend een ex-QBuzz MAN van de RET op lijn 40.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 15:00
door reisthijs
hauptbahnhof schreef:Mag ik die treinen geen klotetreinen vinden?
Natuurlijk mag je er van vinden wat je wilt. Daar wil ik ook niet over in discussie gaan.

Het gaat mij vooral om het idee dat je een trein of metro later neemt alleen maar omdat het materieeltype je niet bevalt. Dat vind ik gewoon idioot.
hauptbahnhof schreef:De metro kwam een halve minuut later en had een perfecte aansluiting.
Dan snap ik al helemaal niet waarom je over die trein zeurt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 15:06
door hauptbahnhof
Nou jah, iedereen mag zelf bepalen wat ze doen, en in dit geval of ze liever niet met oude treinen reizen. Ik vermeld dus alleen dat ik liever niet met Plan V reis, tenzij het niet anders kan, bijv een serie die alleen met betreffende materieel zou rijden. Dat was 'm.

En over zeuren gesproken... commentaar over mijn keuze(s), dat noem ik pas zeuren.

En begrijp best dat niemand aan jouw antieke treinen mag komen, maar dat is jouw keuze en smaak. Niet de mijne.
En voor mij is deze non-discussie over.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 15:28
door Daniel
fogeltje schreef:Nu zijn de geledes waarschijnlijk over, na de vakantie niet meer :P
Utrecht heeft geen vakantiedienst in de meivakantie :wink: Zullen wel wat teveel Amba´s stuk zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 16:22
door Thom91
9520v in t2265 en 9525v in t12755

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 18:43
door 010jongen
Die gelede bussen in Utrecht rijden vaak op ritten waar het totaal niet nodig is. elke middag rond 17.20 is er bijv. een rit van lijn 48 van Houten naar Nieuwegein met een gelede bus waar hooguit 2 passagiers inzitten...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 19:12
door Daniel
010jongen schreef:Die gelede bussen in Utrecht rijden vaak op ritten waar het totaal niet nodig is.
De laatste tijd wel vaker ja. Zo zit er standaard een omloop in die nog voor de echte spits uit halfleeg als 47 uit Houten naar Utrecht komt om vervolgens in de tegenspitsrichting een rit op de 50 tot Driebergen te rijden (en als 'ie daar aankomt is de spits alweer voorbij, tja) Heb die bewuste rit tot op heden alleen nog lucht zien vervoeren.

Wel nuttig is de gelede op een 63 die rond 8.00 uur op Utrecht Centraal aankomt, die rit is altijd zeer goed bezet. Maar tegelijk met de rare inzet van die geledes is het vallen er voor mij 's winters iets van 8 reismogelijkheden per uur weg doordat lijn 65/66 dan werkelijk geen reiziger meer kan meenemen zo vol zit die Amba met scholieren. Heb zelf dan wel genoeg keuze uit andere lijnen, maar je zal maar in Nieuwegein-Plettenburg werken en aan het eind van de middag naar huis willen. Dan kan je niet anders dan je nog in die 65 of 66 proppen (of meerdere ritten voorbij laten gaan)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 20:16
door marvinkok
Viel me vandaag op dat er in Amersfoort op het opstelterrein aan de westkant helemaal achterop een rode plan U staat met een Syntus-logo erop. Heeft deze ook daadwerkelijk in dienst gereden voor Syntus, en waarom staat ie daar, en niet tussen alle andere in staat van ontbinding verkerende U-tjes?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 02 mei 2013, 21:27
door Daniel
Dat zal een stel van een van de Plan U-stichtingen zijn, volgens mij stonden er altijd twee rode in Amersfoort. Een Syntus logo heb ik er echter nooit op gezien, dus dat moet iets recents zijn dan?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 10:59
door Karl
(Eh, waarom is dat belachelijk? Voor een treinnerd is het misschien prima, maar als je een normale reiziger bent is het oud aftands materieel.)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 15:38
door Jurre
Gekko123 schreef:Het viel te verwachten, en vandaag was het dan ook eindelijk zo ver: er reed vanochtend een ex-QBuzz MAN van de RET op lijn 40.
Later op de middag reed er ook een MAN op lijn 38. Zelfde misschien? Dit betrof bus 1031.
Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 15:49
door Milco
Helemaal vergeten: gisteren zag ik op het terrein van de Renault-garage in de Markerkant in Almere een Fiat Tribus Civitas staan in de blauwe Arnhemse kleuren van Breng met wagenparknummer 1015.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 16:01
door Daniel
Jurre schreef:Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.
Da´s een aparte, d´r staan namelijk geen Wrights in de stalling Dordrecht en de er zijn geen koppelingen (meer) tussen streek- en stadslijnen. Kennelijk een hybride zo goed stuk dat ze er eentje uit Alblasserdam hebben laten overkomen.

Vanmorgen had ik trouwens wederom een Citaro G op de lijn 65 van 7.31 uur vanaf Utrecht Centraal.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 16:36
door Meltrain
Karl schreef:(Eh, waarom is dat belachelijk? Voor een treinnerd is het misschien prima, maar als je een normale reiziger bent is het oud aftands materieel.)
Het is namelijk comfortabel materieel met lekker zachte banken, voldoende beenruimte en een toilet, iets wat niet van al het materieel gezegd kan worden. :Y

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 17:55
door Jurre
Daniel schreef:
Jurre schreef:Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.
Da´s een aparte, d´r staan namelijk geen Wrights in de stalling Dordrecht en de er zijn geen koppelingen (meer) tussen streek- en stadslijnen. Kennelijk een hybride zo goed stuk dat ze er eentje uit Alblasserdam hebben laten overkomen.
Aanvullende informatie: reed rond 11.25 in het centrum van Dordrecht richting Wielwijk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 20:36
door Daniel
Hmm, dan zouden er toch al helemaal voldoende hybrides beschikbaar moeten zijn. Tegenwoordig is de inzet in Dordrecht zodanig dat er in het dal minder 12-meterwagens nodig zijn namelijk. (In de vorige dienstregeling reed lijn 2 in het dagdal met de bussen die na de spits vrijkwamen en in de spits met midi's)
Lijn 4 is wel een gebruikelijk inzetgebied voor afwijkend materieel trouwens omdat die elk uur in de stalling komt waardoor makkelijk uitgewisseld kan worden.

Voor wat betreft de afwijkingen: t11759 vandaag met 7 bakken en achterblijvers, hadden er eigenlijk 10 moeten zijn in de vrijdagmiddagspits.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: za 04 mei 2013, 06:31
door Suus
Er reed vannacht een Citea op lijn 357 (Centraal Station - Bijlmermeer) van het GVB. Normaal rijden er op deze lijn alleen gelede Citaro's.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: za 04 mei 2013, 18:00
door Suus
De t141 vanochtend was een wat vage trein vanochtend. Rijtuig 5 ontbrak, reizigers met een reservering voor dat rijtuig mochten plaats nemen in een nummerloos ex-IR rijtuig (zoals we in Nederland kenden als ICL) tussen rijtuig 8 en 9. Daarnaast was het reserveringensysteem kapot...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 12:15
door Suus
Op verzoek van Thom91:
Afbeelding
Gisteren een VIRM in de s5800 (de overige treinen reden wel met SGM). Ging allemaal niet zo snel, we hadden +5 in Naarden-Bussum maar als reiziger in de eerste klas kon ik deze comfortupgrade wel waarderen natuurlijk :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 15:40
door Daniel
Omdat IC t141 met een defecte loc net buiten Amsterdam Centraal strandde moest voor IC t147 een andere oplossing gevonden worden. In plaats van een 1700 werd deze zodoende gereden met Fyra-loc 186.120 aan kop, hier ter hoogte van de Eemweg in Soest.
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 15:55
door Milco
Mooie plaat! :pos:

En Fyra breidt zich ook snel uit zeg! Ik hoor het al omroepen: "* ding dong* Meine Damen und Herren, Fyra nach Bad Bentheim, Hannover und Berlin..." :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 19:01
door Daniel
De 186.120 kwam als t144 weer terug richting Amsterdam, hier te Amersfoort...
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 21:18
door Michael
Er reed vandaag weer eens een Ambassador op lijn 19 van Breda naar Hulst in plaats van een Volvo.