Pagina 3 van 11

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: za 30 mar 2013, 16:59
door ODRAIL
Daantje schreef:
Fles schreef:De poortjes bij Rotterdam Centraal gaven bij mij gisteren tot 3 keer toe "probeer opnieuw". Je moet daar echt je kaart uit je portemonnee halen voordat het werkt. Plus dat driekwart van de poortjes sowieso niet in gebruik is. Lekker geregeld, op 1 van de grootste stations van het land :? :N
Ik heb dat ook heel vaak (maar alleen als ik het station uit wil), in of uit m'n hoesje halen maakt niet uit. Heel irritant vind ik het. Bij mij is het trouwens bij de metro.
Dan ben niet de enige. Sinds de opening van het metrostation moet ik mijn kaart altijd uit mijn portemonee en uit het hoesje halen. Niet echt bevordelijk voor de doorstroming van reizigers.

Op station Beurs heb ik dit trouwens ook regelmatig.

Het euvel heb ik ook al diverse malen aan de RET gemeld. Maar die doen er niets mee :? .

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: za 30 mar 2013, 17:24
door webguy
Bij de NS is het trouwens deels ivm de nieuwe "oplossing" voor dubbel in/uit-checken. De lezers zijn minder gevoelig gemaakt en daarom hoef je niet meer 3 minuten te wachten om nog eens uit te checken.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: za 30 mar 2013, 17:32
door hauptbahnhof
Ik kon laatst prima inchecken bij de metropoortjes op Rotterdam Centraal. Als je een andere (oude) OV-chipkaart in je portomonee heeft, of andere pasjes met een RFID-chip (bijv ID-kaart), krijg je de melding steeds.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: za 30 mar 2013, 17:34
door Suus
Volgens een niet nader te noemen conducteur van de NS moet je kaart eerst nog een beetje inbliepen voordat deze goed gaat werken en na verloop van tijd verliest hij aan "bliepkracht". Dat verhaal heb ik serieus te horen gekregen van een conducteur waarvan eigenlijk gewoon zijn kaartlezer slecht functioneerde :')

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: za 30 mar 2013, 17:36
door hauptbahnhof
Deed je wel alsof je hem geloofde?

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: za 30 mar 2013, 17:37
door Suus
Nadat hij was verdergelopen keek ik naar een medereiziger aan het andere kant van het gangpad en we maakten tegelijk het "laat maar waaien" gebaar :lol:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 11:39
door Michael
Daantje schreef:
Fles schreef:De poortjes bij Rotterdam Centraal gaven bij mij gisteren tot 3 keer toe "probeer opnieuw". Je moet daar echt je kaart uit je portemonnee halen voordat het werkt. Plus dat driekwart van de poortjes sowieso niet in gebruik is. Lekker geregeld, op 1 van de grootste stations van het land :? :N
Ik heb dat ook heel vaak (maar alleen als ik het station uit wil), in of uit m'n hoesje halen maakt niet uit. Heel irritant vind ik het. Bij mij is het trouwens bij de metro.
Ik heb dat probleem nog nooit gehad. Heb mijn chipkaart ook in mijn portemonnee zitten en ik laat hem ook altijd erin zitten en tot nu toe werkte het gewoon overal.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 09:48
door MdJ
Mijn zus reist elke werkdag tussen Enschede Drienerlo-Almelo, eens in de twee weken op zaterdag Enschede Drienerlo-Apeldoorn. Zij heeft een trajectkaart Esd-Aml en, doordat zij dus in Almelo steeds moet uitchecken en weer in moet checken, koopt ze op zaterdag een kaartje Apd-Aml met korting.

Zij krijgt dus steeds met de HC's aan de stok omdat ze dus een kaartje koopt, omdat ze anders steeds in Almelo uit de trein moet en dus de trein mist. Als ze in Apeldoorn zou gaan in/uitchecken gaat het dus fout, omdat ze dan de hele reis op saldo reist, terwijl ze Aml-Esd al heeft afgekocht.

Mag het inderdaad niet en moet ze dus in Almelo de trein uit?

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 10:03
door Daniel
Ik zou niet weten waarom ze het aan de stok krijgt met HCs, met een trajectkaart kan je nieteens op de chipkaart reizen! Reis zelf behoorlijk regelmatig in het weekend met een combi van een papieren treinkaartje en een trajectkaart en heb nog nooit een HC meegemaakt die daar problemen mee heeft.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 10:29
door webguy
Maar met de nieuwe voordeelabonnementen krijg je alleen korting op een chipkaart. Dus het bovenstaande kan alleen als je een VDU-oude stijl hebt.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 11:46
door Daniel
Een trajectkaart geeft al recht op 40% korting buiten je traject, daar heb je niet nog eens een voordeelabonnement voor nodig :wink: Tenzij MdJ´s zus een maandtrajectkaart heeft dan, maar dat staat nergens.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 16:21
door MdJ
Navraag leerde dat ze inderdaad een maandtrajectkaart heeft. :oops:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 16:24
door webguy
En dus een nieuwe-stijl Voordeelproduct?

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 18:18
door MdJ
Jup :wink:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 19:22
door Tochjo
Ik dacht dat een maandtrajectkaart nog op papier verstrekt werd? Is dat al een reisproduct voor de OV-chipkaart geworden? Of begrijp ik iets niet goed?

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:00
door Suus
Wat er van begrijp:
MdJ_zus heeft een Dal Voordeel + Maandtraject Enschede Drienerlo - Almelo
Soms reist MdJ_zus ook naar Apeldoorn. Aangezien ze al betaald heeft voor Enschede Drienderlo - Almelo koopt MdJ_zus een kaartje met korting voor Almelo - Apeldoorn zodat ze niet in Almelo de trein uit en weer in hoeft. Alleen zijn de voorwaarden dat je niet met een kaartje met korting mag reizen als je een Dal Voordeel hebt maar moet in- en uitchecken en de conducteurs en MdJ_zus hebben daar dus meningsverschillen over.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:25
door Tochjo
Ah, een combinatie met Dal Voordeel. Dat lijkt me dan een afweging tussen formeel gelijk hebben en klantvriendelijkheid.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 16:09
door hauptbahnhof
Ik denk het beste wat ze kan doen is het schriftelijk (brief of mail) via de klantenservice regelen. Hopen dat ze haar gelijk geven en zo ja, uitprinten of in haar telefoon houden voor als er weer moeilijk wordt gedaan.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 16:28
door reisthijs
Bepaalt de klantenservice wat de regels zijn?

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 16:33
door hauptbahnhof
De klantenservice kan jou wel vertellen of het mag in deze situatie. En als dat gebeurt, is dat voor mij bindend.

Alleen mijn ervaring met NS-klantenservice is dat ze weinig weten. :N

En trouwens, als dit in jouw geval zou gebeuren, moet je maar lekker niet naar de klantenservice mailen maar lekker blijven aankloten. :wink:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: do 18 apr 2013, 16:02
door fogeltje
Mijn voordeelurenabonnement loopt elk jaar t/m 30 april. Ik heb een brief binnen gekregen dat deze automatisch verlengd wordt en dat later deze maand de pecunia van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Er stond bij dat ik nog wel even naar een automaat moest om het nieuwe abonnement erop te zetten om vanaf 1 mei op saldo met korting te kunnen reizen. Ik dacht dat dit tegenwoordig niet meer hoefde? Bij de automaat staat ook niks klaar voor mij en mijn huidige product Reizen op saldo met 40% korting loopt tot 2029. Mag ik aannemen dat het in de brief een fout betreft?

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: vr 19 apr 2013, 15:55
door fogeltje
fogeltje schreef:Mijn voordeelurenabonnement loopt elk jaar t/m 30 april. Ik heb een brief binnen gekregen dat deze automatisch verlengd wordt en dat later deze maand de pecunia van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Er stond bij dat ik nog wel even naar een automaat moest om het nieuwe abonnement erop te zetten om vanaf 1 mei op saldo met korting te kunnen reizen. Ik dacht dat dit tegenwoordig niet meer hoefde? Bij de automaat staat ook niks klaar voor mij en mijn huidige product Reizen op saldo met 40% korting loopt tot 2029. Mag ik aannemen dat het in de brief een fout betreft?
Gisteren via EVA een mailtje naar de klantenservice van de NS gestuurd. Vanmiddag werd ik teruggebeld. Het betreft inderdaad een fout in de brief, ik hoef verder niets te doen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: zo 21 apr 2013, 18:54
door fogeltje
Ik heb weer eens mijn hobby kunnen nagaan. Breng rekende WEER geen korting op lijn 99 en lijn 121 schreef teveel af omdat het busstation verplaatst is tijdelijk. Daardoor wordt iedereen de halte voor het busstation ri Uden ingecheckt. Als ik op en neer ga dan heft dat elkaar op. Maar gisteren ben ik niet met Hermes naar Uden gegaan, dus daardoor vraag ik het nu wel terug (de voorgaande keren werd het netjes door de heenreis opgeheven).

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: zo 21 apr 2013, 19:05
door webguy
Ik was woensdag vergeten uit te checken bij Connexxion. Kwam er donderdag achter toen ik in de bus stapte, dus meteen formulier ingevuld, en vrijdag had ik al een mail dat geld klaarstond. Best snel, maar ze vragen dan ook best veel gegevens dus je kan zoiets bijna automatiseren :P

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Geplaatst: zo 21 apr 2013, 19:10
door Tochjo
Van een busreis die ik gisteren maakte met Connexxion, is alleen de check-in verschenen in Mijn OV-chipkaart. Maar ik weet zeker dat ik heb uitgecheckt; ik lette nog extra op de ritprijs om te kijken of dat overeenkwam met de prijs die ik vooraf had opgezocht. Nu neem ik aan dat de check-uit de komende dagen nog wel zal verschijnen, maar ik vraag me af hoe dit kan gebeuren. Ik zou verwachten dat alle transacties van het voertuig in één keer worden verwerkt.