OVer je reiservaringen in april 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Wubbo »

Geen grap: dit is het topic voor je reiservaringen van april 2013!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:Geen grap
1 April! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door iljitsch »

Vandaag van Bergen op Zoom naar Den Haag HS. In Roosendaal stapten een hoop mensen met zware koffers in. Maar voor het zover was ging onze VIRM 4 een paar keer voor- en achteruit langs het perron. Ik dacht nog: lijkt wel of ze aan het combineren zijn. En in Den Haag bleek de trein inderdaad een stuk langer dan bij het instappen in Bergen op Zoom.

Is dat standaard, in Roosendaal combineren voor de s2600?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Geert »

Dat gebeurt wel regelmatig ja.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

iljitsch schreef:Vandaag van Bergen op Zoom naar Den Haag HS. In Roosendaal stapten een hoop mensen met zware koffers in. Maar voor het zover was ging onze VIRM 4 een paar keer voor- en achteruit langs het perron. Ik dacht nog: lijkt wel of ze aan het combineren zijn. En in Den Haag bleek de trein inderdaad een stuk langer dan bij het instappen in Bergen op Zoom.

Is dat standaard, in Roosendaal combineren voor de s2600?
U had de trein van 15:22 te Rotterdam c?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Ik geloof dat sommige perrons in Zeeland ook niet meer aankunnen dan een VIRM-IV maar een viertje is vaak toch niet genoeg voor de s2600 dus dan moet er onderweg ergens wat bij/af en dan is Roosendaal eigenlijk de enige mogelijkheid daarvoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Klaasje »

Bijna de hele dag rijden er in Almere treinen met dubbele VIRM-en voor de s2600. Over het algemeen zie ik ook niet korter dan een losse VIRM-VI.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

@bee, zesje is maximum :)
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Fles »

Vette ervaringen vandaag. Schienenwolf, Dikke Bertha, Fyra, Pimpel, tetten. Van alles wat. En vast 322 km, goeie head start van het 2e kwartaal :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Vinny »

Conducteurs in een één april stemming, en vooral heel veel reizigers die waarschijnlijk nooit een trein van binnen hebben gezien en dingen als de OV chipkaart en de TBP schermen allemaal niet snappen...

Gisteren was ook wel grappig, op eerste Paasdag gewoon een hele VIRM trein waarbij alle stoelen bezet waren zodat er zelfs mensen moesten staan tussen Schiphol en Amsterdam. Klaarblijkelijk nogal wat vliegtuigen tegelijk geland ofzo... :lol:
Laatst gewijzigd door Vinny op ma 01 apr 2013, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Fles »

Vinny schreef:een hele VIRM trein zitvol met mensen die moesten staan

Praat geen poep swa.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door microshit »

Vandaag op Utrecht Centraal... Kwam om 15.30 op busstation Zuid aan, om lijn 11 naar De Uithof te nemen. Nouja, feestdag, dus rijdt maar 1x in 't kwartier. Rit van 15.37: viel uit. 15.52: viel ook uit. Last-minute kwam de rit van 16.07 wél aanrijden. Tussendoor naar die informatiebalie geweest, volgens mevrouw daar zou de 11 maar 1x per half uur rijden maar kon mij niet verklaren waarom ik dan nog niet weg was. Telefoontje naar de verkeersleiding leverde ook niets op.
In de loop van de tijd zijn wel 3 dubbelgeledes "999 geen dienst" voorbij komen rijden :o
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Vinny schreef:een hele VIRM trein zitvol met mensen die moesten staan

Praat geen poep swa.
Alle stoelen waren bezet en er moesten een paar mensen staan. Zo beter meneer de taalpurist? :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Het staat er wel een beetje vaag hoor Vinny :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Vinny »

Ok, omdat jij wel een vriendelijke opmerking maakt heb ik mijn bericht bewerkt, en het staat er nu hopelijk wel duidelijk voor iedereen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Spelende kinderen voorbij de witte lijnen op een perron tussen Den Haag Centraal en Leiden Centraal zorgen er vanaf voor dat diverse treinen een kwartier vertraging of meer opliepen, de Vliegende Kruidkoeker liep zelfs +23 op door deze stoute kinderen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Vinny »

Veel bijnamen van treinverbindingen zijn me genoegzaam bekend, maar de Vliegende Kruidkoeker? Qu'est-ce que c'est?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Den Haag C - Schiphol - Leeuwarden
Komt wel goed schatje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door iljitsch »

Thom91 schreef:
iljitsch schreef:Is dat standaard, in Roosendaal combineren voor de s2600?
U had de trein van 15:22 te Rotterdam c?
Nee, 15.29 in Bergen op Zoom.

Overigens ben ik wel eens uit een 2 x VIRM 6 uitgestapt in Rilland-Bath, daarbij stond de achterste VIRM nog op de overweg (maar die was leeg op sleeptouw, geloof ik). Dit was in het tijdperk dat daar de stoptrein halterde, normaliter in de de vorm van een 2 x Plan V of een SLT, niet de s2600.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door mb90 »

Het busstation van het Rotterdamse Zuidplein is deels afgesloten. Er is een betonplaat (volgens de media, het lijkt meer een isolatieplaat) naar beneden gekomen en op het naastgelegen fietspad terecht gekomen:
Afbeelding

Voor de bussen die hiernaast normaal bufferen is er nu nog wel ruimte op andere plekken, maar als dit morgenochtend nog is, kan dit best wel een drukke boel worden.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Edwin »

Klaasje schreef:Bijna de hele dag rijden er in Almere treinen met dubbele VIRM-en voor de s2600. Over het algemeen zie ik ook niet korter dan een losse VIRM-VI.
Gistermiddag om 17:37 ri Almere, vanaf Amsterdam CS zowaar een viertje. Was erg gezellig in de t2663.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Het viel mij vandaag zowel 's ochtends als 's middags op dat er flink wat gele Amba's propvol vertrekken van Busstation Zuid bij Utrecht Centraal, dat is gebruikelijk of toeval?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Geert »

Dat was altijd redelijk gebruikelijk, zal nu wel niet anders zijn dan anderhalf jaar geleden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Nou begin ik me ondertussen ook wel behoorlijk af te vragen waar ze al die gelede Citaro's gelaten hebben. Kwam er in het verleden veel meer tegen en echt overvolle bussen waar niemand meer bij paste bleven toen doorgaans beperkt tot de momenten dat er een storing bij de sneltram was.
Zie nu elke ochtend een halflege Citaro G als lijn 47 aankomen, maargoed, die gaat verder als een spitsslag op lijn 50 en is daar kennelijk hard nodig. Iedereen wil immers vast massaal van Utrecht naar De Bilt en Zeist om half acht... iets zegt me dat de spitsstroom daar eerder de andere kant op zal zijn (maar tegen de tijd dat die gelede in Driebergen is is de spits alweer voorbij)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Den Haag C - Schiphol - Leeuwarden
Dank je. :) Zit ik ook wel eens in. Zonder kruidkoeken trouwens. Mocht de catering eens langskomen dan zal ik er speciaal naar vragen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten