Pagina 6 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: wo 05 jun 2013, 08:24
door Michael
Gisteren reed er weer SGM in de s5000

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: wo 05 jun 2013, 14:39
door Meltrain
En ook vandaag: 2 stelletjes SGMm-II in de s5000 --> Bd die om 14:28 uit Dt vertrekt. Ik zit er nu in. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: do 06 jun 2013, 20:36
door Daniel
Het leek er even op dat de t11759 het met een los drietje moest doen vanmiddag als gevolg van de bommelding bij Gouda, maar gelukkig vond men op Utrecht OZ nog wat meer ICM waardoor er nog een stukje trein bij kwam.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: do 06 jun 2013, 22:37
door Michael
Meltrain schreef:En ook vandaag: 2 stelletjes SGMm-II in de s5000 --> Bd die om 14:28 uit Dt vertrekt. Ik zit er nu in. ;)
Waren de 2121 en 2125. Die zag ik om 9:15 in Breda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: vr 07 jun 2013, 12:16
door Jurre
Vorige week reden zowel de 5712 (R-net Volvo) en 8393 (reservebus, Ambassador) op lijn 156 Almere Centrum - Hilversum.

Krap een halfuur terug vertrok Ambassador 8679 op lijn 58 uit Hilversum naar Zeist. Bus viel me op doordat het een andere lijnfilm heeft, en de kleur geel veel lichter is. Chauffeur zat trouwens ook in z'n vrijetijdskleding, iets wat ik steeds vaker zie bij Connexxion.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: vr 07 jun 2013, 20:11
door Daniel
De kleur geel van die 8679 is hetzelfde als de andere BRU bussen, maar ziet er anders uit door het Connexxion-groen wat door de bestickering heen schijnt ;-)

Mij viel nog op dat de t1759 met liefst 12 bakken ICM uit Ut vertrok inclusief behoorlijk wat lege plaatsen (zelfs in bakken die naast de trappen stonden). Dat is wel een wat rare tijd eigenlijk om de langste trein van de hele spits tussen Ut en Dv in te zetten. Een kwartier later zijn er meer reizigers op beide deeltrajecten, maar zijn de treinen korter (t1559 rijdt bv. maar met twee stelletjes).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: za 08 jun 2013, 13:28
door JWM
Kortom, de problemen tussen Utrecht en Amersfoort zijn er vooral omdat veel reizigers niet een kwartiertje eerder reizen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: za 08 jun 2013, 19:27
door Michael
Gisteren stond er op station Breda een Volvo 8700 klaar om lijn 132 naar Tilburg te gaan rijden. Is niet gebruikelijk en mag eigenlijk ook niet van de Provincie Brabant.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: za 08 jun 2013, 20:52
door Daniel
JWM schreef:Kortom, de problemen tussen Utrecht en Amersfoort zijn er vooral omdat veel reizigers niet een kwartiertje eerder reizen.
Dat zou ik niet zeggen, de hele spits maakt een kwartiertje eerder of later reizen echt niet uit. Zou eerder stellen dat het probleem er is doordat de lange treinen net voor de spits rijden i.p.v. in de spits wanneer je ze nodig hebt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 11:34
door VIRM
Gisteravond een SLT gespot in de Sprinter naar Den Helder. Dit hoort, vanwege de lange afstand, een SGMm met sanitaire voorzieningen te zijn. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 12:12
door Thom91
De t4080 heb jij gezien, klopt, doordeweeks met DDZ, za/zo met SGMm.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 14:54
door Wubbo
Die t4080 reed gisteren maar tot Amsterdam Bijlmer ArenA door werkzaamheden. Bovendien is t4082 de Sprinter naar Den Helder, maar ook die zal wel een andere materieelinzet gehad hebben door de werkzaamheden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 07:57
door Daniel
NS logica: als een trein al behoorlijk gevuld is dan... maken we ´m nog korter :roll: Gelukkig kreeg de t1718 er op Amersfoort nog een stelletje bij wat de instappers daar konden vullen, want het losse drietje dat uit Enschede binnenkwam daar hadden er niet veel meer bij gepast. Totaal slechts 6 bakken dus, terwijl de 8 bakken voor dit wijzigingsblad al aan de krappe kant waren op een van de drukkere ochtenden van de week.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 11:30
door wouter15
De SPR naar Rotterdam C van 7:28 (v. Woerden) had vandaag twee stellen Plan V.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 12:10
door ThePretender
wouter15 schreef:De SPR naar Rotterdam C van 7:28 (v. Woerden) had vandaag twee stellen Plan V.
Ik zit momenteel in de t4045 met 2x Plan V, 965 en nog een. Vanaf vandaag hoorde dit een SGMm te zijn in plaats van de SLT. Waarom zijn de banken van de tweede klas grijs/lila en niet blauw? Ik dacht dat alle Mat 65 blauwe tweede klassen hadden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 15:05
door reisthijs
De stellen uit de serie 921-965 hebben allemaal zo'n lila interieur. Die kleur was blijkbaar in de mode toen die stellen aan interieurvernieuwing toe waren.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 15:35
door Reiziger Delft
Stellen 401-438 hebben dat interieur ook gehad; die stellen zijn echter al gesloopt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 17:52
door Mr-W
De sprinter van Nijmegen naar Deurne (9659) reed vandaag met een DDZ viertje in de plaats van DD-AR.
zag hem om 17:26 in Helmond Brandevoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 18:15
door reisthijs
Dat is nu planmatig in die serie ;-)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 18:45
door Mr-W
@ reisthijs dit is de eerste keer dat ik DDZ door Brandevoort zag rijden,zal wel met de verbouwing van DD-AR tot DDZ te maken hebben. Ik dacht dat DDZ vooral was bedoeld als IC trein.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 20:55
door reisthijs
DDAR wordt al een tijdje langzaamaan vervangen door DDZ, ze rijden nu al een tijdje als stoptrein tussen Zwolle en Utrecht (bij gebrek aan een goed alternatief) en sinds het wijzigingsblad van 9 juni zijn ze dus ook tussen Nijmegen en Deurne te vinden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 21:32
door deadlock
Mr-W schreef:@ reisthijs dit is de eerste keer dat ik DDZ door Brandevoort zag rijden,zal wel met de verbouwing van DD-AR tot DDZ te maken hebben. Ik dacht dat DDZ vooral was bedoeld als IC trein.
Er is een overschot aan IC materieel en een tekort aan sprintermaterieel. DDZ/DDAR heeft sprinterrijeigenschappen dus ja dan maar dit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 22:08
door Suus
Nouja, de reden dat DD-AR verbouwd is tot intercity heeft eigenlijk twee redenen. De eerste is toekomst: ICR zal toch niet extreem lang meer meegaan en DDZ neemt die plaats in zodra SNG in stroomt. En SNG krijgt een gelijkvloerse instap, iets wat DDZ niet heeft en wat DD-AR als stoptrein niet langer geschikt meer maakt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 23:12
door marvinkok
vanmiddag een witte Amba met zwarte Arrivalogo's op lijn 73/74 gezien te Enschede. nummer was, als ik get goed heb onthouden, in de trant van 37xx.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 23:34
door MdJ
3156?
Op lijn 73 reed vrijdag ook al de (stads-)citaro 551. "Extra dienst", terwijl het echt de reguliere bus was :wink: