CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Vinny » Wo 30 Jul 2008, 18:41

- En het mooiste: het boekje dat steeds de opmerkelijkste dingen liet zien (het boekje rechtsmidden), bleef op het moment dat er iets moest staan blanco
Wat moest er staan dan?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Marc » Wo 30 Jul 2008, 18:43

Dit keer moest er staan: "Achterste treindeel tot Maastricht", de andere CTA langs spoor 3a gaf dit wel aan...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Wo 30 Jul 2008, 20:48

Vanavond een mooie op Rotterdam Lombardijen...

Vertrek 18.50 Stoptrein

Rotterdam Zuid, -Blaak
Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum
Den Haag HS, Laan van NOI, Mariahoeve
Voorschoten, De Vink
Leiden Centraal, Heemstede-A
Haarlem, Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Vinny » Wo 30 Jul 2008, 21:04

Een stoptrein Dordrecht - Amsterdam via Haarlem?
Ik dacht dat er geen rechtstreekse treinen bestonden; de stoptrein Roosendaal - Hilversum gaat via Schiphol en rijdt voor zover ik weet niet zo laat.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Wo 30 Jul 2008, 21:07

De stoptrein Roosendaal - Hilversum? Da's nog altijd Dordrecht - Hilversum - Utrecht en de laatste daarvan vertrekt om 19.55 uur uit Dordrecht :wink:

'tis gewoon een combinatie van drie treinen op die CTA: bovenste boekje is gewoon standaard voor de s5100 (dat was de treinserie die aangekondigd had moeten worden), middelste boekje een stuk van de s5000 en de onderste een stuk van de s2200, met wel weer de eindbestemming van de s5100 :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Vinny » Wo 30 Jul 2008, 23:22

De stoptrein Roosendaal - Hilversum? Da's nog altijd Dordrecht - Hilversum - Utrecht en de laatste daarvan vertrekt om 19.55 uur uit Dordrecht :wink:
Ik dacht dat deze treinserie in de spits van/naar Roosendaal reed; maar dat heb ik verkeerd onthouden.

Overigens bedenk ik me dat er wél een sneltrein Dordrecht - Amsterdam rijdt (in de "kleine uurtjes") die vanaf Den Haag op alle tussengelegen stations stopt tot Amsterdam. Ik heb jaren geleden de fout gemaakt om met deze trein te gaan na een feestje in Rotterdam. Nou dan ben je ook wel genezen van de behoefte om in Rotterdam een feestje te vieren... :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Suus » Do 31 Jul 2008, 17:53

De CTA op Diemen Zuid aan de kant van het metrostation (volgens mij spoor 2) is niet veel soeps aan de achterkant. Het geeft allemaal rare berichten over treinen die niet zouden stoppen in Bussem-Zuid en Hilversum Noord en als de CTA blanco staat geeft hij aan dat The train does not stop Amsterdam Centraal. Verder hangt er ook nog een flapje los ergens.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Justin » Vr 01 Aug 2008, 01:42

Reiziger Ddrs schreef:Vanavond een mooie op Rotterdam Lombardijen...

Vertrek 18.50 Stoptrein

Rotterdam Zuid, -Blaak
Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum
Den Haag HS, Laan van NOI, Mariahoeve
Voorschoten, De Vink
Leiden Centraal, Heemstede-A
Haarlem, Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal


Dit geeft hij al de hele week zo aan.
Op de andere kant kondigt hij dezelfde trein met wel de juiste halteringen en eindbestemming als sneltrein aan :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Marc » Zo 17 Aug 2008, 18:42

Afgelopen vrijdag stond een nieuw VIRM-stel in Maastricht met dit op de display's:
Afbeelding

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Marc » Ma 18 Aug 2008, 19:18

In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dubbele P » Ma 18 Aug 2008, 20:02

Stond er in Roermond ook op zag ik ;)

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor tsov » Ma 18 Aug 2008, 20:04

En ook op Amsterdam CS stond het. Zonder Veolia uiteraard :wink: :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Ma 18 Aug 2008, 20:09

En in Dordrecht stond gewoon "Welkom op station Dordrecht"...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Vinny » Ma 18 Aug 2008, 21:49

De CTA-bak op Sloterdijk (Amsterdamse zijde) spoor 11 in de hal was helemaal van slag. Hij vermelde 'Voor: Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amersfoort
Apeldoorn, Hengelo
Voor de sneltrein naar Den Haag Centraal :lol:

De storing is doorgegeven, dus binnen een paar dagen moet hij weer correct zijn...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Geert » Di 19 Aug 2008, 00:42

Vandaag werd de s9100 waar ik in zat zowel in Groningen als in Hoogeveen gepromoveerd tot intercity naar Zwolle...

giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 13 Jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor giuseppe » Wo 20 Aug 2008, 11:52

Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
En de NMBS dan? :roll:

KM46
Berichten: 8053
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor KM46 » Wo 20 Aug 2008, 19:14

Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Dit stond ook op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal vandaag, maar dan ook zonder Veolia uiteraard.

Groet, R :) nald

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Wo 20 Aug 2008, 19:36

En in Dordrecht zag ik 'm vandaag ook voor 't eerst, maar dan in de vorm "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Arriva" uiteraard :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Raymond
Berichten: 1056
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Raymond » Wo 20 Aug 2008, 19:57

De CTA op Rotterdam spoor 4 bij de loopbrug twijfelde erg of het nou een stoptrein of intercity was die naar Venlo mocht rijden. Het ene deel van het flapje toonde stoptrein, het andere deel intercity.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Wo 20 Aug 2008, 20:09

Owja... op spoor 4 in Dordrecht zijn volgens de CTA aan de b-zijde van de tunnel alle IC's naar het zuiden internationale treinen :P

En die van spoor 7b in Rotterdam toont als 'ie blanco moet zijn steeds "Schiedam Centrum" op het boekje linksboven.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Marc » Wo 20 Aug 2008, 22:06

Hmmm, heeft de NS plannen. Ik kwam vanmorgen namelijk deze eindbestemming tegen in het Maastrichtse deel van trein t824:
Afbeelding

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Wubbo » Wo 20 Aug 2008, 22:17

In Groningen gaan vrolijk nog steeds treinen naar Amsterdam Zuid WTC. Het station is tenslotte net van naam gewijzigd...

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dubbele P » Vr 22 Aug 2008, 00:57

Vandaag (gisteren als ik dit schrijf al :| ) heb ik vooral in het oosten des lands rondgehangen met treinen. Hierbij liep ik tegen een aantal CTA-rariteiten op:

Allereerst in Zutphen een in de soep gedraaid boekje:

Afbeelding

Daarnaast een CTA die de trein een toch wel aparte rit wilde laten maken:

Afbeelding
Een intercity, stoppend op alle tussengelegen stations, naar Nijmegen. Vervolgens naar 's-Hertogenbosch en dan toch maar weer naar Nijmegen :mrgreen:

Welke treinserie doet/deed overigens het traject Nijmegen-'s-Hertogenbosch aan en stopt hierbij enkel in Oss? Ik dacht dat er op dat traject enkel een stoptrein reed.

En in Hengelo vertrok ergens tussen twee en drie uur een trein naar Enschede. De vraag is echter: wanneer precies? :P

Afbeelding

Reiziger Delft
Berichten: 1013
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 22 Aug 2008, 03:01

Dubbele P schreef:Welke treinserie doet/deed overigens het traject Nijmegen-'s-Hertogenbosch aan en stopt hierbij enkel in Oss? Ik dacht dat er op dat traject enkel een stoptrein reed.

De IC's Arnhem --> Roosendaal ;) Een paar jaar terug deed de sneltrein Zwolle --> Roosendaal dit ook.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Caspar » Vr 22 Aug 2008, 09:20

In het altijd gezellige Butzow (Noordoost Duitsland, bij Rostock) zag ik gister deze CTA:

Afbeelding

Ik heb het niet geteld, maar als op alle tussenstations gestopt zou worden waren dat er ruim 200 8-)


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten