Pagina 6 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 30 jul 2008, 18:41
door Vinny
- En het mooiste: het boekje dat steeds de opmerkelijkste dingen liet zien (het boekje rechtsmidden), bleef op het moment dat er iets moest staan blanco
Wat moest er staan dan?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 30 jul 2008, 18:43
door Marc
Dit keer moest er staan: "Achterste treindeel tot Maastricht", de andere CTA langs spoor 3a gaf dit wel aan...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 30 jul 2008, 20:48
door Daniel
Vanavond een mooie op Rotterdam Lombardijen...

Vertrek 18.50 Stoptrein

Rotterdam Zuid, -Blaak
Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum
Den Haag HS, Laan van NOI, Mariahoeve
Voorschoten, De Vink
Leiden Centraal, Heemstede-A
Haarlem, Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 30 jul 2008, 21:04
door Vinny
Een stoptrein Dordrecht - Amsterdam via Haarlem?
Ik dacht dat er geen rechtstreekse treinen bestonden; de stoptrein Roosendaal - Hilversum gaat via Schiphol en rijdt voor zover ik weet niet zo laat.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 30 jul 2008, 21:07
door Daniel
De stoptrein Roosendaal - Hilversum? Da's nog altijd Dordrecht - Hilversum - Utrecht en de laatste daarvan vertrekt om 19.55 uur uit Dordrecht :wink:

'tis gewoon een combinatie van drie treinen op die CTA: bovenste boekje is gewoon standaard voor de s5100 (dat was de treinserie die aangekondigd had moeten worden), middelste boekje een stuk van de s5000 en de onderste een stuk van de s2200, met wel weer de eindbestemming van de s5100 :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 30 jul 2008, 23:22
door Vinny
De stoptrein Roosendaal - Hilversum? Da's nog altijd Dordrecht - Hilversum - Utrecht en de laatste daarvan vertrekt om 19.55 uur uit Dordrecht :wink:
Ik dacht dat deze treinserie in de spits van/naar Roosendaal reed; maar dat heb ik verkeerd onthouden.

Overigens bedenk ik me dat er wél een sneltrein Dordrecht - Amsterdam rijdt (in de "kleine uurtjes") die vanaf Den Haag op alle tussengelegen stations stopt tot Amsterdam. Ik heb jaren geleden de fout gemaakt om met deze trein te gaan na een feestje in Rotterdam. Nou dan ben je ook wel genezen van de behoefte om in Rotterdam een feestje te vieren... :twisted:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 31 jul 2008, 17:53
door Suus
De CTA op Diemen Zuid aan de kant van het metrostation (volgens mij spoor 2) is niet veel soeps aan de achterkant. Het geeft allemaal rare berichten over treinen die niet zouden stoppen in Bussem-Zuid en Hilversum Noord en als de CTA blanco staat geeft hij aan dat The train does not stop Amsterdam Centraal. Verder hangt er ook nog een flapje los ergens.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 01 aug 2008, 01:42
door Justin
Reiziger Ddrs schreef:Vanavond een mooie op Rotterdam Lombardijen...

Vertrek 18.50 Stoptrein

Rotterdam Zuid, -Blaak
Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum
Den Haag HS, Laan van NOI, Mariahoeve
Voorschoten, De Vink
Leiden Centraal, Heemstede-A
Haarlem, Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal
Dit geeft hij al de hele week zo aan.
Op de andere kant kondigt hij dezelfde trein met wel de juiste halteringen en eindbestemming als sneltrein aan :p.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 17 aug 2008, 18:42
door Marc
Afgelopen vrijdag stond een nieuw VIRM-stel in Maastricht met dit op de display's:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 18 aug 2008, 19:18
door Marc
In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 18 aug 2008, 20:02
door Dubbele P
Stond er in Roermond ook op zag ik ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 18 aug 2008, 20:04
door tsov
En ook op Amsterdam CS stond het. Zonder Veolia uiteraard :wink: :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 18 aug 2008, 20:09
door Daniel
En in Dordrecht stond gewoon "Welkom op station Dordrecht"...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 18 aug 2008, 21:49
door Vinny
De CTA-bak op Sloterdijk (Amsterdamse zijde) spoor 11 in de hal was helemaal van slag. Hij vermelde 'Voor: Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amersfoort
Apeldoorn, Hengelo
Voor de sneltrein naar Den Haag Centraal :lol:

De storing is doorgegeven, dus binnen een paar dagen moet hij weer correct zijn...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: di 19 aug 2008, 00:42
door Geert
Vandaag werd de s9100 waar ik in zat zowel in Groningen als in Hoogeveen gepromoveerd tot intercity naar Zwolle...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 11:52
door giuseppe
Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
En de NMBS dan? :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 19:14
door ODRAIL
Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Dit stond ook op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal vandaag, maar dan ook zonder Veolia uiteraard.

Groet, R :) nald

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 19:36
door Daniel
En in Dordrecht zag ik 'm vandaag ook voor 't eerst, maar dan in de vorm "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Arriva" uiteraard :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 19:57
door Raymond
De CTA op Rotterdam spoor 4 bij de loopbrug twijfelde erg of het nou een stoptrein of intercity was die naar Venlo mocht rijden. Het ene deel van het flapje toonde stoptrein, het andere deel intercity.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 20:09
door Daniel
Owja... op spoor 4 in Dordrecht zijn volgens de CTA aan de b-zijde van de tunnel alle IC's naar het zuiden internationale treinen :P

En die van spoor 7b in Rotterdam toont als 'ie blanco moet zijn steeds "Schiedam Centrum" op het boekje linksboven.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 22:06
door Marc
Hmmm, heeft de NS plannen. Ik kwam vanmorgen namelijk deze eindbestemming tegen in het Maastrichtse deel van trein t824:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 22:17
door Wubbo
In Groningen gaan vrolijk nog steeds treinen naar Amsterdam Zuid WTC. Het station is tenslotte net van naam gewijzigd...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 22 aug 2008, 00:57
door Dubbele P
Vandaag (gisteren als ik dit schrijf al :| ) heb ik vooral in het oosten des lands rondgehangen met treinen. Hierbij liep ik tegen een aantal CTA-rariteiten op:

Allereerst in Zutphen een in de soep gedraaid boekje:

Afbeelding

Daarnaast een CTA die de trein een toch wel aparte rit wilde laten maken:

Afbeelding
Een intercity, stoppend op alle tussengelegen stations, naar Nijmegen. Vervolgens naar 's-Hertogenbosch en dan toch maar weer naar Nijmegen :mrgreen:

Welke treinserie doet/deed overigens het traject Nijmegen-'s-Hertogenbosch aan en stopt hierbij enkel in Oss? Ik dacht dat er op dat traject enkel een stoptrein reed.

En in Hengelo vertrok ergens tussen twee en drie uur een trein naar Enschede. De vraag is echter: wanneer precies? :P

Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 22 aug 2008, 03:01
door Reiziger Delft
Dubbele P schreef:Welke treinserie doet/deed overigens het traject Nijmegen-'s-Hertogenbosch aan en stopt hierbij enkel in Oss? Ik dacht dat er op dat traject enkel een stoptrein reed.
De IC's Arnhem --> Roosendaal ;) Een paar jaar terug deed de sneltrein Zwolle --> Roosendaal dit ook.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 22 aug 2008, 09:20
door Caspar
In het altijd gezellige Butzow (Noordoost Duitsland, bij Rostock) zag ik gister deze CTA:

Afbeelding

Ik heb het niet geteld, maar als op alle tussenstations gestopt zou worden waren dat er ruim 200 8-)