Pagina 7 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: di 26 aug 2008, 16:37
door IC3
De CTA uit Bützow klopt overigens wel. :wink: Lang niet alle IC's stoppen in dat fijne gehucht.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 27 aug 2008, 21:39
door Marc
Vanmiddag kwam ik deze tegen in Amsterdam C:
Afbeelding
Geen probleem om via Alkmaar naar Enkhuizen te rijden, alleen slaat hij aan die kant ook wat stations over :wink:...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 28 aug 2008, 22:57
door mb90
- Vanmorgen rond 11:35 uur kwam VIRM 8642 leeg over spoor 5 door Schiphol. Opzich niks geks aan, maar op de display's stond Chevremont. :P

- VIRM 9480 reed de IC t3539 met al +23 vanaf Schiphol, maar ook met Heerlen op de display's.

- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
Afbeelding

- De stations in Purmerend voor de s4500 worden op de CTA van spoor 3 op Amsterdam Sloterdijk niet al te uitgebreid aangegeven:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 28 aug 2008, 23:23
door Vinny
De stations in Purmerend voor de s4500 worden op de CTA van spoor 3 op Amsterdam Sloterdijk niet al te uitgebreid aangegeven:
Creatief omgaan met ruimtegebrek. Men wilde kennelijk op zijn 'ons ben zunig' manier, maar één flapje aanpassen aan de opening van het nieuwe Purmerendse station. Wat mij betreft zou er komen te staan: Purmerend Wijdev., -Centr., -Overw.; dat past net denk ik. Alleen omdat Purmerend 'gewoon' niet 'Centrum' of 'Centraal' heet, kan dat niet worden toegepast.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 28 aug 2008, 23:24
door Wubbo
mb90 schreef:- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
Afbeelding
Wat is de logica dat de 5000 van .04 wel doorgaat naar Schiphol volgens die vertrekstaat, en die van .34 niet? :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 28 aug 2008, 23:27
door Daniel
Het zijn zelfs alleen die van 7.04 en 8.04 waar Schiphol bij staat :roll: Wat een zooitje die vertrekstaat.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 29 aug 2008, 21:16
door ODRAIL
Thalys t9350 ging vandaag volgens de ene zijde van de CTA (op Rotterdam Centraal vertrek om 16:26) via Antwerpen, Brussel, Weert, Roermond, Sittard en Geleen Oost naar Parijs, en volgens de Andere Zijde via Antwerpen, Brussel Stopt verder op alle naar Parijs en volgens een Andere CTA vertrok hij om 13:26. Wat een Zootje.

Groet, R :shock: nald

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 30 aug 2008, 01:05
door Justin
Ohjee, daar gaat ie dan weer... Het is dus blijkbaar lange tijd goed gegaan wat betreft die CTA op spoor 4a, nu dus niet meer :p.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 30 aug 2008, 11:28
door ODRAIL
Op heel spoor 4 was het een zootje, want op 4b stond de vertrektijd niet helemaal goed.

Groet, R :shock: nald

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 30 aug 2008, 23:44
door Daniel
Vanaf Utrecht Centraal vertrok vanavond een ICE die twee keer in Düsseldorf zou stoppen, volgens de CTA dan...
Afbeelding

Het ding vertrok volgens de omroep trouwens van 12b, dus wat de aankondiging dan eigenlijk op de CTA's van 12a doet :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 31 aug 2008, 00:25
door Meltrain
Wubbo schreef:
mb90 schreef:- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
Afbeelding
Wat is de logica dat de 5000 van .04 wel doorgaat naar Schiphol volgens die vertrekstaat, en die van .34 niet? :?
In de praktijk gaan ze allemaal door naar Schiphol. :P
Maar ik geef toe dat het er wel een beetje vreemd op staat.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 31 aug 2008, 00:56
door Geert
Trein t5790 vertrok volgens de voorste CTA om 00.39 vanaf Utrecht Centraal, volgens de achterste om 00.40 (wat de juiste tijd is)...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 01 sep 2008, 17:47
door Marc
Afgelopen zaterdag kwam ik deze CTA tegen in Amsterdam. De achterkant van het zesje maakt even een ommetje via Rotterdam...
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 01 sep 2008, 19:05
door Vinny
^^ Dat is de oude boottrein. Er is wat blijven hangen zo te zien...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 01 sep 2008, 20:25
door Daniel
Nouja, een deel van de oude boottrein... want dat was destijds het achterste deel van een 2400 en niet van een s2600 :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 01 sep 2008, 22:10
door Mark
De CTA van spoor 2 in Dv werkte zaterdagochtend om 7:00 uur niet helemaal naar behoren:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 05 sep 2008, 20:56
door Marc
De CTA van spoor 1a in Sittard had tussen 11:30 en 13:30 kuren. Twee variaties die ik gezien heb:

Code: Selecteer alles

Vertrek       40  



Amsterdam Bijlmer          Landgraaf
Duivendrecht
Op de plaats van de treinsoort was een half flapje van de IC+ te zien.

Code: Selecteer alles

Vertrek       17     Vertraging ongeveer 50 minuten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 05 sep 2008, 22:19
door ODRAIL
KM46 schreef:
Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Dit stond ook op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal vandaag, maar dan ook zonder Veolia uiteraard.
Vandaag op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal weer de oude tekst.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 06 sep 2008, 11:47
door Dubbele P
Marc schreef:De CTA van spoor 1a in Sittard had tussen 11:30 en 13:30 kuren. Twee variaties die ik gezien heb:

Code: Selecteer alles

Vertrek       40  



Amsterdam Bijlmer          Landgraaf
Duivendrecht
Op de plaats van de treinsoort was een half flapje van de IC+ te zien.
Dat is ook alweer jaren geleden dat de intercity's via Duivendrecht reden. Ik kan me het flapje 'Voor Schiphol overstappen in Duivendrecht' wel nog goed herinneren.
En ja, Landgraaf zul je op de CTA's in Sittard ook nooit meer zien staan. Een rechtstreekse verbinding tussen Sittard en Kerkrade Centrum is er al sinds eind 2006 niet meer. Alhoewel, met de nieuwe intercityverbinding naar Aachen... ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 06 sep 2008, 16:41
door Marc
Dat was ik nog vergeten, maar in Maastricht staat sinds het begin van de week ook weer "Welkom op station Maastricht" op het bord. De nieuwe tekst beviel zeker niet :wink:.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 11 sep 2008, 13:01
door Aking
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 12 sep 2008, 19:24
door Raymond
Vorige week was de CTA op spoor 5 zuidzijde in Eindhoven al doorgedraaid: het flapje met de treinsoorten wou niet meer stoppen. Daarna deed ie het weer, maar nu is ie weer kapot: het onderste flapje was op Alkmaar blijven staan, rest was leeg. Op de overige CTA's stond netjes de trein naar Schiphol aangekondigd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 13:56
door Wubbo
De stoptrein van 22.24 uur uit Elst naar Arnhem stopte volgens de CTA van Elst niet in Tilburg Reeshof.
In 's-Hertogenbosch ben ik maar in de trein naar Niet Instappen gestapt, die gelukkig naar Utrecht en Amsterdam bleek te gaan.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 22:19
door Daantje
In Bilthoven mist station Den Dolder op het flapje van de stoptrein naar Zwolle, het eerstvolgende station wat wordt aangegeven is Amersfoort.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 01 okt 2008, 12:34
door Ruben
Normaal gaat het ding van spoor 1 (Asdz), maar als het dan toch eens van spoor 2 vertrekt komen gelijk fouten aan de oppervlakte:

Afbeelding