CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Raymond » Wo 01 Okt 2008, 17:39

Er haperde in Eindhoven een CTA op spoor 2. Dat leverde op een trein naar Maastricht, Sittard en nog wat van die Limburgse stationnetjes en de 1e klas zat bij de vakken ABC..

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor reisthijs » Vr 03 Okt 2008, 18:10

Dit kwam vanmiddag steeds voorbij op het display van de IC naar Den Helder: "Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein". VIRMpje 8711 dacht zeker dat 'ie een Railklipper was :)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Raymond » Vr 03 Okt 2008, 18:58

Dat is nog steeds dan! Hij vertoonde hetzelfde kunstje 2 weken geleden al alleen gebruikte toen Eindhoven ipv Venlo als het station, waarna deze als stoptrein verder zou rijden..

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Geert » Ma 06 Okt 2008, 18:50

Afgelopen zaterdag bleef er op een CTA van Driebergen-Zeist een flapje hangen:
Afbeelding
(later viel het flapje met de tussenstops alsnog door naar het volgende flapje en stond de trein wel correct op de CTA)

Nu is mijn vraag: welke serie uit Driebergen heeft na Nijmegen nog doorgereden en waar naartoe? Dit omdat ook Nijmegen op het flapje met tussenstops staat en de eindbestemming dus verder dan Nijmegen moet zijn :)

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dubbele P » Ma 06 Okt 2008, 19:12

Mogelijk 's-Hertogenbosch?

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Karl » Ma 06 Okt 2008, 19:23

Is richting Duitsland een rare gok? Ik ben niet zo goed in jaartallen: wanneer de lijn naar Kleef (en verder) sloot en de opkomst van deze CTA.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dubbele P » Ma 06 Okt 2008, 19:25

De lijn naar Kleve sloot in 1991, maar de jaren daarvoor reden er enkel nog treinen tussen Nijmegen en Kleve en v.v., dus geen verdere bestemmingen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Ma 06 Okt 2008, 19:30

Vanmorgen was de noordelijke CTA van spoor 3 op Schiedam Centrum weereens raar aan het doen: hij kondigde een sneltrein aan die na Breda Prinsenbeek weer terug zou rijden naar eindbestemming Dordrecht :P
Op Rotterdam Centraal geeft de CTA van 7b aan de zuidzijde nog altijd "Schiedam Centrum" aan als 'ie leeg moet zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor webguy » Ma 06 Okt 2008, 19:39

Dubbele P schreef:De lijn naar Kleve sloot in 1991, maar de jaren daarvoor reden er enkel nog treinen tussen Nijmegen en Kleve en v.v., dus geen verdere bestemmingen.

Volgens wikipedia reed D-trein D216 en 217 "Austria Expres" tot 1987 via Nijmegen en Kleve. Zie ook hier voor alle D-treinen.
Reisinformatie/nerd

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Wubbo » Ma 06 Okt 2008, 19:56

Maar je maakt mij niet wijs dat dat ding ook in Elst stopte...

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor webguy » Ma 06 Okt 2008, 20:01

Das zo :) Driebergen-Zeist is al beetje twijfelachtig ;) Misschien een splits-actie ergens?
Reisinformatie/nerd

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daan » Ma 06 Okt 2008, 20:09

Standaardflap?

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor tsov » Ma 06 Okt 2008, 20:54

Omgeleide treintjes bij werkzaamheden op Utrecht - Den Bosch?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor lint41 » Di 07 Okt 2008, 16:19

Da's wel een mogelijke: regelmatig is er al een 693000 of 697500 opgedoken die Ede - Nijmegen - 's-Hertogenbosch reed. Goede kans dat dat dan ook in de CTA kan...

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Chauf21 » Di 07 Okt 2008, 18:46

Trein t9354 zou vandaag na Antwerpen alleen nog doorrijden en stoppen te Marne-la-Vallée-Chessy/Disneyland Paris, als ik de CTA op Amsterdam CS, spoor 13 westzijde mocht geloven :P

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Di 07 Okt 2008, 20:17

In Dordrecht ging de CTA vanmiddag terug in de tijd... nadat de t9256 vertrokken was kwam de t2165 er ineens op te staan zonder vertraging (dat ding was al 20 min. geleden vertrokken). Werd overigens al snel weer aangepast in de t2267 :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Mikos » Wo 08 Okt 2008, 14:57

reisthijs schreef:Dit kwam vanmiddag steeds voorbij op het display van de IC naar Den Helder: "Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein". VIRMpje 8711 dacht zeker dat 'ie een Railklipper was :)

Dit heeft een heel simpele oorzaak: Dan heeft de HC een verkeerd knopje ingedrukt in het systeem. Het slaat inderdaad nergens op, maar zo heb ik ook wel eens een VIRM in moeten stellen, waarbij de trein naar Den Haag ging en hij door zou rijden als stoptrein na Alkmaar :wink:

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Justin » Vr 10 Okt 2008, 01:59

Waren er geen flapjes met Ede-Wageningen als eindbestemming op Utrecht Centraal? Ik zag eigenlijk het standaardgebeuren van de s2000, maar het hield na Ede-Wageningen als tussenbestemming op. Het is hetzelfde idee als bij de s5700 waar alles in kleine letters staat. Eigen maf, want op Ah heb je wel Ed als eindbestemming (althans, voor zover ik weet) :P.

Maar goed, mieren**kerij van mijn kant ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Geert » Vr 10 Okt 2008, 09:07

Toevallig een pica van :P
Afbeelding
Vond 't wel creatief ;)

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1275
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Frank » Vr 10 Okt 2008, 10:26

Iets dergelijks heeft men ooit gedaan toen vanwege werkzaamheden geen treinen konden rijden tussen Elst en Nijmegen. De s3600 reed toen Arnhem - Elst :P .

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor reisthijs » Vr 10 Okt 2008, 15:19

Justin schreef:Waren er geen flapjes met Ede-Wageningen als eindbestemming op Utrecht Centraal?

Waarschijnlijk niet, Ede-Wageningen is normaal gesproken nooit eindbestemming voor treinen uit Utrecht. Het station is daar ook niet op berekend, vandaar dat er nu ook werd gekeerd in Wolfheze.

Vanuit Arnhem rijden inderdaad wel treinen tot Ed.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Mikos » Vr 10 Okt 2008, 16:51

Nog geen twee jaar geleden was er anders nog een bepaalde treinserie die een keer per uur vanuit Utrecht tot Ede-Wageningen reed en geen meter verder :wink: Lijkt me niet dat ze dat al uit de CTA's hebben gehaald.

Het zou hooguit kunnen dat dat alleen op de drie sporen waar die trein vandaan zou kunnen vertrekken het geval was, maar ook dat lijkt me wat stug :mrgreen:

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor webguy » Vr 10 Okt 2008, 17:31

reisthijs schreef:Waarschijnlijk niet, Ede-Wageningen is normaal gesproken nooit eindbestemming voor treinen uit Utrecht. Het station is daar ook niet op berekend, vandaar dat er nu ook werd gekeerd in Wolfheze.

Bij verstoringen wordt er "gewoon" gekeerd op sporen 3 en 4. Dat zijn echter lange keringen: het zal dus waarschijnlijk niet mogelijk geweest zijn om het er allemaal tussen te passen: je hebt 12 of 18 minuten tussen de s2000 en s3000.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Vr 10 Okt 2008, 19:25

Mikos schreef:Nog geen twee jaar geleden was er anders nog een bepaalde treinserie die een keer per uur vanuit Utrecht tot Ede-Wageningen reed en geen meter verder :wink: Lijkt me niet dat ze dat al uit de CTA's hebben gehaald.

Ehm, dat was toch juist de stoptrein Utrecht Centraal - Arnhem v.v. die in de daluren niet reed tussen Ede-Wageningen en Utrecht?

Vanmiddag stonden alle koersdisplays in de t2163 op "Vlissingen", terwijl die trein toch echt maar tot Dordrecht rijdt. Er bleven na aankomst ook een aantal mensen zitten trouwens, die kennelijk niet goed op de CTA/vertrekstaat/reisplanner gelet hadden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1275
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Frank » Vr 10 Okt 2008, 22:52

Misschien via Amersfoort :) ?


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast