CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Geert » Za 18 Okt 2008, 22:39

Justin schreef:Diegene die ik bedoel staat standaard op

Code: Selecteer alles

-
-
Gouda, Gouda Goverwelle
Woerden, Breukelen, Abcoude
-
-

Is dat dezelfde die op het spoor richting Rotterdam aan de Gouda-kant? Zitten inmiddels al twee DEFECT-stickers op :lol: Maar goed, wel belachelijk dat het zo lang moet duren om een CTA te repareren, hoe onboeiend deze ook is... :roll:

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor JeePee » Ma 20 Okt 2008, 14:59

De digitale CTA's in de traverse van Amf hebben het over de sprinter naar Uitgeest. Verder als Sprinter naar Uitgeest. Beetje verwarrend mijns inziens. Sprinter Amsterdam Centraal. Verder sprinter Uitgeest lijkt me duidelijker. Hopelijk lezen de instanties mee en doet men er wat aan. Bespaart de gemiddelde servicemedewerker ook weer een hoop vragen

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Justin » Di 21 Okt 2008, 18:17

Ja die Uitgeest geven ze eigenlijk nou al bijna 2 maanden aan. :p. Althans, toen ben ik er op gaan letten.

@ Geert: ja die CTA ja :P. Aan de Goudse kant is het gewoon leeg, met defect sticker. Aan de Centraalse kant is hetgeen wat ik heb beschreven + Defect sticker.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor mb90 » Do 23 Okt 2008, 22:07

De CTA van spoor 15 in Dordrecht gaf vanmorgen dit aan:
Afbeelding

Normaal staat hier het Arriva-logo, maar ik dacht omdat er 1 van de 2 stellen afgekoppeld wordt dat het voorste stel naar Geldermalsen zou gaan. Ook dat was niet zo, want juist het achterste stel ging naar Geldermalsen en het voorste stel werd afgerangeerd. Het flapje "De volgende trein" is dus echt fout.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Do 23 Okt 2008, 23:14

Ik zie dat het nieuwe materieel van Arriva toen nogsteeds op spoor 16 stond :P Dat apparaat stond er om half zeven ook al, passen alleen zo weinig reizigers in.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Meltrain » Do 30 Okt 2008, 22:09

Vanmiddag draaide het onderste boekje van de CTA op spoor 8A op Rotterdam Centraal net iets later dan de rest van de CTA.
Er stond dus even een sneltrein via (oa) Den Haag HS, Leiden Centraal en Haarlem naar Leiden Centraal. :P
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Meltrain » Za 01 Nov 2008, 23:25

Gisteren zag ik op station Rotterdam Zuid een Plan T met op de ene koersdisplay 'Ede-Wageningen' en op de andere 'Utrecht CS'. Als hij in de s5000 reed, was de laatste nog enigszins te verklaren, maar voor de rest slaat het dus nergens op. :lol:

Verder op Rotterdam Centraal: de t5165 komt één minuut te laat binnen en meteen wordt de CTA al omgedraaid voor de t5065. Erg handig weer, maar niet heus. :x
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor M57 » Zo 02 Nov 2008, 00:49

Waarom is dat zo erg?

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor IC3 » Zo 02 Nov 2008, 11:21

M57 schreef:Waarom is dat zo erg?
Omdat de t5065 maar tot Dordrecht gaat; de t5165 gaat echter tot Roosendaal. Bovendien denkt dan iemand die net het perron op loopt dat hij/zij nog een kwartier heeft, terwijl de trein die er dan staat toch echt eerder zal vertrekken dan de aangegeven vertrektijd.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9543
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Wubbo » Ma 03 Nov 2008, 22:22

Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Ma 03 Nov 2008, 22:27

Op Rotterdam Centraal vanmorgen ook al zo'n mooie...

Vertrek 8.02 Niet instappen

En natuurlijk niet te vergeten de CTA van Berlin Ostbahnhof die het gistermiddag niet eens was met de omroep over de plek waar de eerste klas van de t140 zou zitten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Dre
Berichten: 80
Lid geworden op: Za 28 Jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dre » Za 08 Nov 2008, 23:37

Wubbo schreef:Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46

Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.

Reiziger Ddrs schreef:Vertrek 8.02 Niet instappen

Dat is dan de aankomstijd van de betreffende trein. Bij de s7000-treinen die leeg doorgaan naar Hgl staat dat ook altijd aangegeven op de CTA in Aml.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Zo 09 Nov 2008, 00:08

Dre schreef:Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.

Ehm, volgens mij past het prima zo hoor. Alleen als je Rheine, Minden, Wolfsburg, Rathenow en Berlin-Spandau er nog bij wilt proppen past 't niet meer :wink:
En ach, die trein stopt toch op alle Berlijnse stations waar'ie langs komt. Dan voldoet "Berlin" zoals er in Amersfoort op staat ook wel.

Dre schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Vertrek 8.02 Niet instappen

Dat is dan de aankomstijd van de betreffende trein. Bij de s7000-treinen die leeg doorgaan naar Hgl staat dat ook altijd aangegeven op de CTA in Aml.

Nee het is de vertrektijd van de HSL-proeftreinen naar Amsterdam Centraal :wink: Aankomen doen die dingen heel wat eerder en daarna moet ook de loc nog eens opnemen.
De vertrektijd hebben ze er gewoon nog niet uit weten te krijgen, want oorspronkelijk stonden deze treintjes gewoon met...

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.02
Amsterdam Centraal

...aangekondigd en moest er steeds omgeroepen worden dat'ie niet voor reizigers bestemd was.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Jurjen » Zo 09 Nov 2008, 10:23

Reiziger Ddrs schreef:Ehm, volgens mij past het prima zo hoor. Alleen als je Rheine, Minden, Wolfsburg, Rathenow en Berlin-Spandau er nog bij wilt proppen past 't niet meer :wink:
En ach, die trein stopt toch op alle Berlijnse stations waar'ie langs komt. Dan voldoet "Berlin" zoals er in Amersfoort op staat ook wel.

Kijk, en dan ben ik benieuwd hoe lang het gaat duren voor het vanaf volgende dienstregeling goed gaat. Want dan zijn de tussenstops wél handig om te weten. Wordt het Bünde of Bad Oeynhausen? ;-)

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Mark » Zo 09 Nov 2008, 10:57

Dre schreef:
Wubbo schreef:Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46

Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.
Zeker de CTA op spoor 2a in Aml? Die geeft bij de gewone Noord-Oost naar Es dezelfde schat aan informatie :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9543
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Wubbo » Zo 09 Nov 2008, 12:45

Ja, die was het. En op een 2-regelige CTA kun je in ieder geval de treinsoort en de eindbestemming (en een paar tussenstations) wel kwijt, lijkt me. Dat dan niet alle tussenstations er op staan, dat zei zo.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3279
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Aking » Zo 09 Nov 2008, 15:58

Afbeelding
30-08-2008 Utrecht Centraal

Afbeelding
19-09-2008 Zwolle

Afbeelding
03-10-2008 Amsterdam Centraal

Afbeelding
12-10-2008 Utrecht Centraal

Afbeelding
30-10-2008 Nijkerk

De foto's zijn snel met mn telefoon gemaakt, dus niet zeuren over de kwaliteit :p
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Zo 09 Nov 2008, 16:08

Die laatste klopt waarschijnlijk gewoon, als 'ie tenminste rond middernacht gemaakt is: de t787 stopt ook in Nijkerk en Harderwijk namelijk :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3279
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Aking » Zo 09 Nov 2008, 16:23

Ik zie nu inderdaad dat hij redelijk klopt, alleen is hij gemaakt vanuit een vertraagde t5688 en waren we deze trein dus al gekruisd (al is het maar om te zorgen dat hij toch niet klopten kan blijven staan :p)

Maar eigenlijk heb je dus gewoon gelijk :)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Suus » Zo 09 Nov 2008, 20:14

Hip, zo'n digitaal bord om aan te geven dat je de bus moet nemen voor bepaalde bestemmingen, in Gouda is het gewoon een klapbord met een papier <= NAAR DE NS BUSSEN in de tunnel :lol:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dubbele P » Di 11 Nov 2008, 22:15

Een echte Duitse CTA die je even meeneemt terug in de tijd :P

Afbeelding
Kaldenkirchen

In Eindhoven had een CTA van spoor 1 een los contactje. Telkens viel de stroom van het ding uit, waarna dus het licht doofde, vervolgens weer aanging en hij zich resette om weer bij hetzelfde uit te komen. Zo bleef dit maar doorgaan. Heb er een kort filmpje van gemaakt:

Afbeelding

Een paar keren viel hij ook tijdens het resetten stil, waardoor er heel vreemde dingen kwamen te staan. Zo zag ik dat er ook een flapje 'Heeze, Geldrop, Weert, Roermond, Echt, Susteren' in zat. Iemand een idee welke treinserie ooit vanuit Eindhoven op alle tussengelegen stations richting het zuiden stopte?

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9543
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Wubbo » Di 11 Nov 2008, 22:20

Een vroege-ochtend-trein? Ik roep maar wat...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Wo 12 Nov 2008, 08:22

Vanmorgen op Rotterdam Blaak...

Vertrek 7.05 Stoptrein
Rotterdam Zuid, -Lombardijen
Barendrecht, Zwijndrecht
Dordrecht, -Zuid, Lage Zwaluwe
Zevenbergen, Oudenbosch
Venlo

En de HSL-proeftrein op Rotterdam Centraal...
Vertrek 7.02 Niet instappen
vertraging ongeveer 10 minuten

Handig te weten natuurlijk dat een trein waar je niet in mag en waarvan je niet weet waar 'ie heen gaat vertraagd is...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor playertwo » Wo 12 Nov 2008, 18:35

Kunnen we hier in ieder geval niet zeggen dat Prorail te weinig informatie verstrekt op de cta's :mrgreen:

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor webguy » Za 15 Nov 2008, 20:23

En ja hoor, hier is 'ie dan: de CTA als kunst...
Afbeelding
Kwam deze gisteravond tegen op Ede-Wageningen. Als je goed kijkt zie je rechts bovenin dat het duidelijk geimproviseerde flapje gesigneerd is :)
Reisinformatie/nerd


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast