CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Meltrain » Do 03 Jul 2008, 23:51

Oke, maar als de s7000 sinds 2002 weer met ICM reed, kun je verwachten dat er een koppeling met de s1700 bestaat.
Waarom zou NS anders ICM inzetten in die serie?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Mark » Vr 04 Jul 2008, 09:14

Omdat het mat'64 een eilandbedrijf vormde er er steeds leeg materieel-ritten nodig waren voor onderhoud e.d.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor reisthijs » Vr 04 Jul 2008, 09:32

Dre schreef:Dat was toendertijd geen probleem, je kon tussen Dv en Ut immers nog zo van het Gvc- naar het Rtd-deel lopen...

Toen was dat inderdaad geen probleem nee, het vervelende is alleen dat die situatie nu nog steeds bestaat in de daluren, en je dan dus in Deventer moet overstappen op dezelfde trein. De omloop is dus niet aangepast aan het feit dat je niet meer kan doorlopen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
dvdhoven
Berichten: 132
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 07:09
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor dvdhoven » Vr 04 Jul 2008, 13:11

De stopper uit Enschede werd vroeger het Haagse deel in Deventer. Denk eraan, op een gegeven moment is Den Haag en Rotterdam omgedraaid in de Noord-Oost. Ik weet niet meer precies wanneer. :( En het afkomende Haagse deel werd weer de stopper naar Enschede. In de hondekop tijd was dat meestal een twee.
Dick van den Hoven

Gebruikersavatar
Dre
Berichten: 80
Lid geworden op: Za 28 Jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dre » Vr 04 Jul 2008, 17:09

Overigens stond dit vandaag op de CTA van Esd:

Code: Selecteer alles

Vertrek 13 52             Stoptrein
Hengelo, Borne            stoptrein tot Deventer
Almelo de Riet, Almelo
Wierden, Nijverdal
Raalte, Heino             
                          Zwolle


Het lijkt er dus op dat die CTA oude tijden wil laten herleven. :lol:

Overigens hier nog een leuke (waarschijnlijk wel bekend), de CTA van spoor 4 te Zl:
Afbeelding
Een CTA die niet helemaal in de behoefte voorziet waarvoor dat ding bedoeld is. Dat ie naar Ut gaat kun je ook op de koersdisplay aflezen. :roll:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Vr 04 Jul 2008, 18:03

Om maar weereens terug te komen op de CTA's van Rotterdam Centraal die maar geen Hoek van Holland Haven willen tonen... zag vandaag dat die dingen dat station kennelijk helemaal niet met die naam kennen.

Bij de treinen naar Hoek van Holland Strand staat er dus ook geen "Hoek van Holland Haven" bij de tussenstations, maar slechts "Hoek van Holland" :wink:

Ook in Rotterdam hadden de CTA's van spoor 3 de lengte van een SGM-II wat overschat... de t14152 stond langs het hele perron aangekondigd i.p.v. alleen op de B-fase :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor mb90 » Za 05 Jul 2008, 22:36

Sneltrein t2273 naar Breda ging volgens de CTA van spoor 3 van Schiedam Centrum na Breda-Prinsenbeek weer terug naar Dordrecht om daar te eindigen en dus niet naar Breda:
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Za 05 Jul 2008, 22:38

Dat ding blijft ook bezig met rare dingen zeg... heb al eens een stoptrein erop zien staan die na Oudenbosch naar Breda zou gaan (hmm, nieuw boogje) en van de week nog 'n stoptrein die na Zwijndrecht weer terugging naar Rotterdam Centraal :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wilco
Berichten: 35
Lid geworden op: Ma 12 Mei 2008, 00:31

CTA-fouten

Berichtdoor Wilco » Zo 06 Jul 2008, 13:55

Dat er op Schiphol heel veel Cta's foute gegevens en stationsnamen aangeven.

hieronder even een voorbeeldje wat ik de laatste tijd allemaal heb gezien.

De Intercity naar Roosendaal gaat om 17.44 vanaf spoor 2 en stopt onderweg op de volgende stations
Amsterdam Zuid Wtc, Amsterdam Bijlmer Arena, Utrecht, 'S-Hertogenbosch, Best en met eindbestemming Roosendaal.

Het volgende.
De Intercity naar Hilversum van 17.40 ook op spoor 2, zal onder weg stoppen te.

Amsterdam Zuid Wtc, Amsterdam Rai, Duivendrecht,Diemen Zuid,Weesp, Amersfoort, Deventer, Hengelo, en gaat na Hengelo verder naar zijn Eindbestemming Hilversum.
Laatst gewijzigd door Wubbo op Zo 06 Jul 2008, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar het juiste topic

Wilco
Berichten: 35
Lid geworden op: Ma 12 Mei 2008, 00:31

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Wilco » Zo 06 Jul 2008, 14:56

Dankje.

Ben een beetje blond.:P
zag het te laat. sorrie en bedankt voor je hulp.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Geert » Zo 06 Jul 2008, 17:15

mb90 schreef:Sneltrein t2273 naar Breda ging volgens de CTA van spoor 3 van Schiedam Centrum na Breda-Prinsenbeek weer terug naar Dordrecht om daar te eindigen en dus niet naar Breda:

Dat ding spoort echt niet :lol: Een s2200 die maar tot Dordt ging zag ik zaterdag aangekondigd met eindbestemming Rotterdam Centraal...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Zo 06 Jul 2008, 17:28

Hmm, dan blijft de eindbestemming blijkbaar consequent op Rotterdam Centraal hangen als 'ie Dordrecht moet tonen... hij doet 't ook al bij zo'n beetje elke s5000 :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor IC3 » Zo 06 Jul 2008, 20:31

En weer een eigenaardigheid op station Lage Zwaluwe, nu op spoor 1:

Code: Selecteer alles

13.06                          Stoptrein
Zevenbergen, Oudenbosch        Stopt ook in Rotterdam Stadion
                               ROOSENDAAL

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Marc » Ma 07 Jul 2008, 17:30

Vanmiddag kwam ik deze tegen op Utrecht (CTA spoor 9a, noordzijde):
Afbeelding
Heel leuk als dan ook nog wordt omgeroepen: "Deze Intercity stopt vanaf Alkmaar op alle tussengelegen stations" :mrgreen:...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Vinny » Ma 07 Jul 2008, 18:36

Dan heb je wel een week nodig... :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Justin » Wo 09 Jul 2008, 10:49

Marc schreef:Vanmiddag kwam ik deze tegen op Utrecht (CTA spoor 9a, noordzijde):
Heel leuk als dan ook nog wordt omgeroepen: "Deze Intercity stopt vanaf Alkmaar op alle tussengelegen stations" :mrgreen:...

!!!
Dan heb ik jou dus gezien :p. Ik nam die trein namelijk (en stapte achterin) ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Wo 09 Jul 2008, 18:41

Met dank aan een machinist/HC die treinstel 2949 in de t4165 al vroeg voorbereidde voor de terugreis zag ik nog 'n opmerkelijkheid op de displays in SGMm... "Sprinter Hoek van Holland Haven" tonen ze wel volledig, maar als de trein doorrijdt naar het strand (maakt die ene letter nu zoveel uit?) maakt 'ie er al Hoek v Hol Strand van :roll:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Dubbele P » Wo 09 Jul 2008, 21:15

Ik zag op een paar stations (o.a. Eindhoven) dat men enkele meters van de huidige CTA's die aan een paal hangen (dus niet aan het dak bevestigd zijn) nieuwe, grijze palen geplaatst heeft. Zouden deze bedoeld zijn voor digitale CTA's en kunnen we die dus op een aantal stations op zeer korte termijn verwachten?

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3257
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Aking » Wo 09 Jul 2008, 22:22

Volgens de CTA op Db ging er begin van de avond een s2000 naar Gvc via Emmerich, Wesel, Dinslaken, Oberhausen en Duisburg :roll:

En op Asa was er een stroomstoring waardoor rond 20:30 nog steeds de IC naar Nm van 20:00 op het bord stond
(verder wel opvallend trouwens... alles was donker... behalve de vreetschuren van servex :roll: )
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor playertwo » Wo 09 Jul 2008, 22:43

Stonk het daar toevallig naar diesel, dan weet je waarom die wel licht hebben? :P

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor M57 » Do 10 Jul 2008, 02:27

keleti palyaudvar schreef:En op Asa was er een stroomstoring waardoor rond 20:30 nog steeds de IC naar Nm van 20:00 op het bord stond (verder wel opvallend trouwens... alles was donker... behalve de vreetschuren van servex :roll: )
Dat viel wel mee: ook de kaartautomaten deden het wonderwel.

waldo79
Berichten: 3620
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor waldo79 » Do 10 Jul 2008, 17:07

De CTA van spoor 1 bleef vanochtend rond 8.00 uur haperen.

De reeds lang vertrokken t3623 werd nog steeds getoond en de t2021 werd juist niet vermeld.
Op de terugreis rond 12.30 uur werkte de boel weer naar behoren 8-)
Mij best :)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Wubbo » Do 10 Jul 2008, 17:31

Spoor 1 van Est, gok ik?

waldo79
Berichten: 3620
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor waldo79 » Do 10 Jul 2008, 17:32

Klopt. Est :oops:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Berichtdoor Daniel » Do 10 Jul 2008, 20:09

Op Rotterdam Lombardijen werd vanmorgen de t2214 op spoor 2 aangekondigd, echter kwamen we op spoor 1 binnen :P Duurde toch nog wel even voordat men het door had de trein ergens anders stond...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten