OVer Missers in de Reisinformatie #29

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Milco »

Komend weekend zijn er werkzaamheden op de Flevolijn waardoor er tussen Almere Centrum en Almere Oostvaarders bussen rijden i.p.v. treinen. Dit staat ook keurig aangegeven op de pagina ‘Werkzaamheden’ op de site van NS. Echter, volgens de reisplanner van zowel NS als NS Hispeed, rijdt de s4300 richting Almere ook op maandag 1 juli niet tussen Almere Centrum en Almere Oostvaarders. Richting Hoofddorp rijdt deze wel de hele route. Is dit een foutje in de reisplanners of is dit werkelijk waar? Dit wordt namelijk nergens aangegeven… :S

Edit: alleen treinen t4361, t4363, t4365 en t4367 rijden de normale route naar Oostvaarders...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Geert schreef:In Den Haag werd vanmorgen omgeroepen dat op de TBP's mogelijk stond dat de treinen via een andere route dan normaal rijden (en er werd bij gezegd dat ze ondanks dat bericht de normale dienstregeling rijden).
Heeft me weer een dagje werk bezorgd. Gelukkig wist ik dat het er aan zat te komen, voordat de melding kwam. Alles langs Utlr had af en toe problemen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door M57 »

En wat vinden we het gek als men blijft vragen "is dit de trein naar Amsterdam?" :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Nog leuker is als je te horen krijgt dat het een landelijke storing is, omdat ze er in Groningen ook last van hebben. Degene die de melding aanneemt had nog niet in de drgl gekeken dat t544 ofzo gewoon langs Utlr rijdt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Karl »

Want de computer wist niet waar Leidsche Rijn lag of wat was het probleem?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Hij wist niet meer welk geheugensteuntje hij moest gebruiken. Daardoor was Utlr geen station meer en was het een andere route geworden. Dat laatste is sowieso "by design" maar wordt nog aangepast.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, terwijl ik toch wel vaker op station Schiphol kom, maar na aan het begin van de avond een tijdje te hebben staan wachten op m'n trein bij de middelste roltrappen op perron 3/4 blijkt een TBP hier toch wel aardig gemist te worden. Die dingen hangen immers t.h.v. de hellingbanen, en zijn vanuit het midden dus niet leesbaar voor zover ze al niet achter andere borden verscholen hangen.
D'r hangt daar wel een TB4, maar die valt niet echt op gezien die met de achterkant naar de trap hangt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Nog leuker is als je te horen krijgt dat het een landelijke storing is, omdat ze er in Groningen ook last van hebben. Degene die de melding aanneemt had nog niet in de drgl gekeken dat t544 ofzo gewoon langs Utlr rijdt.
Ik lees net op Somda dat het in Groningen ook mis ging met de treinen naar Leeuwarden, kennelijk was 't systeem "Achter de Hoven" dan ook kwijt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Dat is geloof ik weer een gevalletje apart, maar zou inderdaad gelinkt kunnen zijn. Het lijkt nu iig weer opgelost.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Ik vertrok eerder vanavond met de t2071 uit Den Haag Centraal, waarin op dat moment werd omgeroepen "Welkom in deze intercity naar Gouda en Den Haag Centraal" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Edwin »

Als je in de s2600 aankomt op Lelystad en de conducteur roept om dat je over 34 minuten de trein richting Zwolle, Heerenveen en Leeuwarden pakken dan wordt de overstap van 4 minuten behalve in OBIS ook niet op hun railpockets(?) goed aangegeven...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Dat komt als het goed is uit hetzelfde systeem...
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door microshit »

Klopt, wordt natuurlijk rekening gehouden met een paar minuten overstaptijd. En ja er zijn HC's die simpelweg voorlezen wat hun railpocket vertelt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

OBIS houdt ook wel met behoorlijk veel overstaptijd rekening, ik had gisteren een licht vertraagde IC uit Amersfoort richting Utrecht waarin OBIS toen al gelijk niet meer de aansluiting naar Den Haag toonde. Die is notabene cross-platform en met de verwachtte aankomsttijd waren er nog 2 minuten voor over, ruim zat lijkt me.

Vanavond waren er in Utrecht kennelijk erg veel treinen van perronfase naar geheel spoor of andersom gewijzigd, want Tuffy was rond kwart voor zeven bijna continu aan het omroepen met daartussen eigenlijk geenenkel vertrekspoor dat echt afwijkend van normaal was.

Edit: Zie op Somda ook nog een aparte afwijking langskomen: een TBP met een leeg balkje (boven de melding over het latere vertrek staat nog een tweede blauw lijntje, maar ertussen geen tekst. Aan de tussenstations te zien had daar "Rijdt niet verder dan Hengelo" moeten staan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Milco »

http://www.connexxion.nl:

Waar kunt u met Buzzer reizen?

Geldig op de bussen, treinen en trams van Connexxion (behalve in Zeeland, Zuid-Holland), op alle bussen van Breng, op de Valleilijn van Breng (dus niet op de Breng-trein tussen Arnhem en Doetinchem) en op alle bussen van GVU. Uitgezonderd is vervoer over water, Niteliner en de buurtbussen. De buzzer is ook niet geldig op de bussen van Hermes in Zuidoost-Brabant. De actie "2 dagen reizen voor de prijs van 1", is niet geldig op Texel

:')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Edit: Zie op Somda ook nog een aparte afwijking langskomen: een TBP met een leeg balkje (boven de melding over het latere vertrek staat nog een tweede blauw lijntje, maar ertussen geen tekst. Aan de tussenstations te zien had daar "Rijdt niet verder dan Hengelo" moeten staan)
Het zou goed kunnen dat 'ie alterneert, maar alterneert met wit. Dat mag overigens ook niet natuurlijk ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Wubbo »

Volgens NS rijdt er een andere busvervoerder in Utrecht:
Utrecht Centraal-'s-Hertogenbosch/Tiel

Wanneer: zaterdag 6 en zondag 7 juli
Oorzaak: door werkzaamheden
Advies: U kunt gebruikmaken van de bussen
tussen Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch kunt u gebruikmaken van de Snelbussen
tussen Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch en tussen Utrecht Centraal en Tiel kunt u gebruikmaken van de stopbussen
van/naar Utrecht Lunetten kunt u gebruikmaken van de stadsbussen van het GVB lijn 1 en lijn 8
van/naar Houten Castellum kunt u u vanaf Houten gebruikmaken van een taxibus
tussen Utrecht Centraal en Tilburg, Eindhoven kunt u omreizen via Rotterdam

Extra Reistijd: een half uur
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Vanochtend om 7:05 kwam ik Nachtbus 357 richting Bijlmermeer tegen, op de lijnfilm stond echter als lijnnummer 3522.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Terug van weggeweest was vandaag de melding "Rijdt via een andere route" bij de treinen die langs Utrecht Leidsche Rijn komen, in ieder geval op Amersfoort. Uiteraard compleet met de inmiddels welbekende zin via de omroep: "In tegenstelling tot wat in de treinaanwijsborden staat..."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Hij is in het hele land weer terug, tot Groningen en Hengelo aan toe. Ik dacht dat hij alweer was opgelost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Geert »

Vanwege de ontruiming vanwege een gaslucht op spoor 5 in Den Haag werd een speciale ontruimingsmelding op de TBP's getoond: http://twitpic.com/czwwzn
Wel gek dat de melding niet (ook) in het Engels is, daar is ruimte genoeg voor op zo'n bord lijkt me.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Die dingen kunnen dus blijkbaar ook andere kleurtjes dan blauw tonen, zou voor de opvallendheid van sommige meldingen ook wel praktisch zijn.

Kwam ook nog een opmerkelijke "rijdt via een andere route"-vermelding tegen, welk station was het systeem hier nu kwijt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Thom91 »

Eindhoven stadion?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Klopt, dat is een "half-dienstregelpunt" in de zin dat 'ie alleen op het spoor langs stadion zit. Als een trein dus in dagplan gepland daar overheen gaat, krijg je die melding.
Bee schreef:Hij is in het hele land weer terug, tot Groningen en Hengelo aan toe. Ik dacht dat hij alweer was opgelost.
"Het hele land" = waarschijnlijk alleen voor series die langs Utlr komen.
Geert schreef:Wel gek dat de melding niet (ook) in het Engels is, daar is ruimte genoeg voor op zo'n bord lijkt me.
Helaas is nog niks in het engels, zou ook wel beetje raar zijn als deze dat wel was (deels omdat deze functie zeer zelfden wordt gebruikt)
Daniel schreef:Die dingen kunnen dus blijkbaar ook andere kleurtjes dan blauw tonen, zou voor de opvallendheid van sommige meldingen ook wel praktisch zijn.

Vind je niet dat het nu juist eenheid uitstraalt en simpel is? Anders wordt het met elke versie een steeds bontere verzameling van kleuren.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Thom91 »

Met behulp van crowdsourcing meldingen vertalen in het Engels en andere talen? :)
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten