OVer je reiservaringen in juli 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

Vanmiddag in de centrale passage van Amsterdam Centraal terecht gekomen toen ik uit de s3000 stapte. Spiksplinterniieuwe trap, spiksplinternieuwe vloer in de passage en men heeft eindelijk besloten poortjes te plaatsen (dus geen verstoppertje meer spelen met CiCo-palen). :D
Beul van de blindegeleidelijn
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door mb90 »

Afgelopen zaterdag heb ik eens gekeken naar de tijden en de treinen die nu tussen Roosendaal en Antwerpen rijden (met dus de extra IC tussen beide steden). De extra IC rijdt ook elke 2 uur, maar iemand heeft bedacht om die in het weekend 13 minuten achter de normale IC te laten rijden. Zo had je dus zaterdagmiddag een trein vanuit Roosendaal om 14:20 uur (L-trein met 1 varkensneus), 14:40 uur (IC met Prio-stam), 14:53 uur (IC met duikbril), 15:20 uur (L-trein met 2 varkensneuzen) en 16:20 uur (L-trein met 1 varkensneus). Er zit dus nog steeds elke 2 uur een gat van een uur tussen de treinen naar Belgie. Dat kan beter lijkt mij. Vanuit Antwerpen gaat het namelijk wel goed met in het weekend bijna elk uur een IC naar Nederland.
De extra IC reed dus met een duikbril (de 925). Een heel verschil qua troep aan de buitenkant vergeleken met de varkensneuzen en dus wel het fotograferen waard:
Afbeelding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jurre »

Rond 13u45 stond er een Connexxion Integro op Busstation Noord in Utrecht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Lekker handig: bij de werkzaamheden vanaf komend dit weekeinde tussen Zwolle en Meppel mag je volgens NS omreizen via Groningen, maar als je met de ov-chipkaart reist moet je verplicht uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva. De extra kosten die je daarmee maakt kun je weer terugkrijgen door contact op te nemen met de klantenservice (of door met een papieren kaartje te reizen, als dat een optie is). Bron: twitter (en deze).

Leuker kunnen we het niet maken en makkelijker al helemaal niet :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Hoi Geert,

Het zijn werkzaamheden tussen Heerenveen en Meppel en deze tiendaagse werkzaamheden zijn afgelopen zaterdag al begonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Thom91 »

Met vriendelijke groet,

Bee


Dat ontbreekt in je bericht!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Jurre schreef:Rond 13u45 stond er een Connexxion Integro op Busstation Noord in Utrecht.
Er zit zo'n ding bij het GVU wat daar ooit een oude bus die voor een speciaal doel was bestemd heeft vervangen. Maar waarvoor die diende weet ik even niet. Wel aannemelijk dat je die gezien hebt i.i.g.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Heb dat ding ook wel eens op de buffer van Busstation Zuid zien staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg te Waddinxveen (hier heb ik in april 2013 ook over geschreven) stonden vanavond vier roze Breng Amba's.
En vanmiddag stonden er nog drie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Hoi Bee,
Bee schreef:Het zijn werkzaamheden tussen Heerenveen en Meppel en deze tiendaagse werkzaamheden zijn afgelopen zaterdag al begonnen.
Woeps, ik loop blijkbaar een week achter, niet goed naar de datum gekeken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Thom91 »

Mijn reiservaring naar deze site liep vertraging op vanavond, waarschijnlijk ingesneeuwd wissel. De website was niet bereikbaar :(
Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Milco »

Hee, dat was bij mij ook het geval! Ook de wiki was onbereikbaar trouwens.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jef400 »

Denk toch aan een sein en -wissel storing
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door deadlock »

Nee, ik denk kapotte brug.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jef400 »

On Topic dan maar weer even. Op Tilburg stopt een Plan V. Lange stop. Machinist loopt de kiosk in haalt een bak koffie en rijdt weg met zijn deur open
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door fogeltje »

Vandaag eventjes naar 's-Hertogenbosch. Gezien in de maanden juli/augustus het Dalurendagkaartje ook voor 9 uur geldig is heb ik kort overwogen met de 25/158 combo naar 's-Hertogenbosch te gaan. Maar ik heb uiteindelijk gekozen om toch via Eindhoven met de trein te gaan zodat ik niet al te gestresst zou aankomen. Bovendien heeft Arriva geen airco. En ook bij de NS is in deze maanden de VDU de hele dag geldig.

Ik kwam de 8573 weer tegen. Ik herkende al van een afstandje dat het geen 180x of 33xx/34xx was. Die dingen hebben een net wat andere lijnfilm. In 's-Hertogenbosch heb ik kort rondgekeken, station ziet er een heel eind af uit. Daarna voor het eerst ooit met de stadsdienst 's-Hertogenbosch mee. Even leek het alsof er gewoon een Amba op zou rijden (dan kom ik een keer daar en moet een stadsbus hebben en dan zeker geen Citaro tegenkomen), maar er kwam toch een Citaro. De Amba ging namelijk buiten dienst. Naast ons stond een gelede Veolia-bus zich volledig vol te tanken. Schijnbaar was de sneldienst naar de Efteling erg in trek op dat moment. De 300 stond er vrijwel leeg achter vertraging op te lopen omdat hij niet weg kon, de 303 bleef maar passagiers tanken.

Op de terugweg reed wel een Amba. Op station stond de IC naar Eindhoven/Maastricht al klaar maar op spoor 7 kwam net een omgebouwde DD-AR binnen als stoptrein naar Eindhoven. Daarom heb ik ad-hoc besloten om de stoptrein te gaan pakken.

Kort voor Eindhoven bedacht ik me wederom en bleef zitten tot Helmond. Daar zou ik ruim de tijd hebben. Ik wilde even kijken hoe de werkzaamheden bij het station vorderen. De tunnel zag er al een heel eind klaar uit, maar er is in zijn totaal nog redelijk wat werk te verzetten volgens mij. Daarna dook ik even de stad in om later lijn 52 naar het ziekenhuis te pakken. Ik kon de 25 pakken, maar ik wilde eindelijk eens buurtbus Laarbeek uitproberen. Nu had ik nog steeds lijn 25 kunnen pakken, maar ik dacht, blijf even wachten. Lijn 52 werd gevolgd door een lege Citea. Wat die bus daar deed, weet ik niet, maar hij stopte altijd achter de 52, dus volgens mij reed hij hem achterna. Hij had geen tekens van lesbus, maar misschien was het er toch een (maar waarom een nieuwe Citea daarvoor?). In Helmond lijkt alles open te liggen, dus we reden een alternatieve route en we moesten bij een vervangende halte uitstappen. De gehele bus, drie passagiers inclusief mijzelf, stapte daar uit. Bij het ziekenhuis had ik snel tijd voor een kopje koffie alvorens de 461 ongeveer 7 minuten later aan kwam tuffen. Als enige passagier ging het daarna naar huis. Ik kon vlak voor de eindhalte uitstappen hetgeen me ook nog eens een minuut lopen bespaarde.

Hieronder twee foto's van de Citea. Ik bedacht me pas op het allerlaatste moment dat ik er een foto van kon maken. Dus de foto's zijn zeer gehaast met mijn mobiel genomen terwijl de bus al wegreed. Daarom helaas geen foto van voren en ook de nummerplaat niet (begon met HT volgens mij). Let op: foto's zijn ruim 3mb per bestand.

Foto 1
Foto 2
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Milco »

Precies zo een Citea (misschien was dat deze wel) reed een week of twee à drie geleden op de A1 bij Muiden in de richting van Amsterdam.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Mr-W »

@fogeltje,
Lijn 52 Helmond,Brouwhuis-Brandevoort is op dit moment echt een ramp,omleiding bij het ziekenhuis en opgebroken Cortenbachstraat zorgen ervoor dat lijn 52 nu nog rustiger is,hopelijk zorgt de afbouw van Brandevoort en de verhuizing van een middelbare school naar Brandevoort voor meer reizigers op de 52.

Hoorde laatst van een chauffeur dat er plannen zijn om een proef te houden met een elektrische bus. Dit lijkt op een testrit vanwege die laptop op foto 1. http://www.automotivecampusnl.com/index ... ctierijden zegt dat wij geen citea maar een phileas krijgen,vind die bus veel te groot voor de stadsdienst,alleen op Lijn 51 Helmond, Eeuwsels - Station kan hij nog nut hebben.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door fogeltje »

Een dubbelgelede Phileas voor Helmond is wel ERG veel overkill. Ik denk dat je buiten lijn 51 niet eens buurtbusjes vol kunt krijgen in dat dorp.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Etienne »

Vandaag een rondje door (Noord-)Zeeland gereisd. Veel reiservaringen:
- Precies de bus van lijn 101 die ik gepland had naar Hellevoetsluis reed met 8 minuten vertraging. De overstap op lijn 104 bedroeg daardoor nog maar 4 minuten i.p.v. 12 minuten (ruim genoeg achteraf).
- Lijn 104 (v. 09.59 uit Hellevoetsluis) heeft onderweg 5 minuten vertraging opgelopen, waardoor alle aansluitingen in Renesse verloren gingen. :roll:
- De daaropvolgende aansluiting ging eveneens verloren door +5 van lijn 104 en die daaropvolgend kon nog net de 133 waarschuwen voor overstappers.
- Er vonden werkzaamheden plaats op de Oosterscheldekering waardoor aan beide zijden van de eerste dam (vanuit Renesse) lange files stonden waar ook bus 133 in vast kwam te zitten. De vertragingen liepen hierdoor gemiddeld op tot 30 minuten waardoor bussen in het pad van de volgende bus gingen rijden.
- RandstadRail E van 16.52 vanaf Rotterdam Zuidplein reed met een los metrostel wat vooral vanaf Beurs gangpadenwerk werd. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door dylanwild94 »

vandaag een nieuw soort storing meegemaakt bij de ns op de hoekse lijn
daar reden minder treinen door een verstoring van elders :Y
dus de sprinter die ik had van 16:17 vertrok met +4 vanaf rotterdam-centraal
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Dit is niet iets nieuws hoor. Eind jaren '80, begin jaren '90 kwam het ook al voor. En vorig jaar heb het zelfs nog een keertje meegemaakt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Als er door een hoop storingen elders in de regio te weinig personeel beschikbaar is kiest men er vaak voor om de s14100 op te heffen.

Een puinhoop was het overigens wel in Rotterdam begin van de avond: naar Rotterdam Noord reed helemaal niets (defecte bovenleiding), de vertragingen op de Oude Lijn varieerden van +10 tot +25 en volgens mij reed er geen enkele trein op tijd rond 18.15 uur. In Den Haag ook een hoop overstappers uit Rotterdam richting Gouda/Utrecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Als er door een hoop storingen elders in de regio te weinig personeel beschikbaar is kiest men er vaak voor om de s14100 op te heffen.
En het kan ook wel eens voorkomen dat er te weining materieel beschikbaar is door een verstoring elders.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door dylanwild94 »

ja de 14100 lag er vandaag ook uit in de middagspits en de s4200/s4100 hadden volgens mij allen wel vertraging vanaf rtd
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten