OVer je reiservaringen in juli 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door iljitsch »

Vandaag naar Leidschendam geweest waar het nieuwe eindpunt van RR2 volgens het bord al ruim een week in gebruik is. Maar je kan er nauwelijks komen omdat er overal hekken staan en het nog niet af is. Ook nog geen info in de abri. Maar de oude keerlus is wel weg. De winkelstraat bij Leidsenhage zullen natuurlijk gewoon de halte daar (50 meter verderop) nemen, maar dat eindpunt zou wel zo handig zijn voor bezoekers van het ziekenhuis als het beter bereikbaar wordt. Maar er zal daar vast nog een hoop gebouwd worden.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Geen reiservaring, maar in de dienstregelingen van de lijnen 1, 151 en N13 in Almere zie ik dat deze lijnen na 25-08-2013 de ronde in Almere Haven op dezelfde wijze gaan rijden als de lijnen 3, 327, 328 en N27, dus: De Steiger -> De Gouwen -> Centrum -> De Marken -> De Steiger.

Zijn er straks weer werkzaamheden aan de busbaan (in de richting De Steiger -> De Marken -> Centrum -> De Gouwen -> De Steiger)?
Mogelijk dat ze de ene kant van de busbaan gaan aanpakken. Op http://drempelvrij.connexxion.nl/actueel kan ik nog niks vinden qua werkzaamheden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Net nog ff wat gespot:

Afbeelding
Een sprinter.

Afbeelding
Sprinter Enschede Drienerlo - Raalte vanwege werkzaamheden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Justin »

Zo dan. Derde keer deze week dat ik niet normaal naar mijn bestemming kan vanuit werk. Dit keer wisselstoring bij Houten waar ik nu al 25 minuten wacht. En pas over 20 minuten stopt de t864 hier extra.... uur vertraging naar Asb-Asdz (navolgende s3500 rijdt niet).... crap. ..

EDIT: en vierde keer deze week, dit keer andere richting op. Vandaag, 27 juli, kwam t3127 10 minuten te laat binnen op Utrecht Centraal, doordat er ineens een goederentrein voor werd gegooid bij Maarssen. Dat, in combinatie met een vertraagde ICE (what's new) zorgde ervoor dat ik mijn sprinter naar Zaltbommel miste. Gelijk weer +30 natuurlijk.

Ben benieuwd wat vanmiddag, morgen en overmorgen me staat te wachten. Ik hoop op vertraging, dan kan ik tenminste mijn abonnement in recordtijd nog terugverdienen :') -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Wubbo »

Justin schreef:Vandaag, 27 juli[...]
Da's morgen ;-)
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Michael »

Er is momenteel al de hele dag een stroomstoring op het station in Breda. Diverse winkels zijn dicht en ook de Tickets en Service balie is dicht. De TB14 in de hal werkt ook niet en er kan niet in en uitgechecked worden omdat de paaltjes niet werken. En de kaartautomaten werken daardoor ook niet. Passagiers mogen gewoon zo de trein instappen. En als je niet uit kan checken kan je je geld terugvragen die je kwijt bent door het niet uit te checken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Justin »

Wubbo schreef:
Justin schreef:Vandaag, 27 juli[...]
Da's morgen ;-)
Oh, 26e bedoel ik. Dan stond de tijd op mijn werkcomputer blijkbaar niet goed :mrgreen: *epicfail*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Hoort dit niet thuis in het blundertopic?
Justin schreef:
Wubbo schreef:
Justin schreef:Vandaag, 27 juli[...]
Da's morgen ;-)
Oh, 26e bedoel ik. Dan stond de tijd op mijn werkcomputer blijkbaar niet goed :mrgreen: *epicfail*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Zeg julsteren, ga eens foto's maken op station Hengelo in plaats van je hier te vervelen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je (toekomstige) reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Ik ga morgen al naar Almelo :wink:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Mr-W »

Vanwege een seinstoring rijden/reden er geen sprinters tussen Deurne en Eindhoven. Fietste van Helmond naar huis en zag op Hmh de s1900 stoppen om 21:01 met 10 bakken ICR dit paste niet op het perron waardoor de machinist met de loc voorbij het vertreksein reed,machinist ging uit zijn loc, HC sloot de deuren om 21:03 en gebruikte de porto om aan te geven dat het vertreksein wit was, machinist stapte in en reed naar Hmbv.
Daarna kwam er om 21:12 een extra trein tot Eindhoven,die werd gereden door een plan-v.

Hopelijk rijdt er in de s9600 of een vertraagde s1900 die overal stopt,een keertje ICM materieel want dan hebben we dit jaar al het elektrisch NS materieel gehad in het rijpad van de sprinter tussen Deurne en Eindhoven .
(ICR,DD-AR met loc, DD-AR met MDDM, DDZ, VIRM, plan-v,SGM en SLT hebben we al gehad in het rijpad van de s9600,alleen ICM ontbreekt nog )
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door MdJ »

Eergister reed, volgens somda, de m4027 in t9627. :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Afbeelding
Afbeelding
DB heeft hun avmz-rijtuigen gerenoveerd, ziet er goed uit. De stoelen zijn gelijk aan die uit een 1e klas ICE 3. Verder kunnen de paar ramen die open konden niet meer open.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Gekko123 »

Vandaag liep mijn dienst toch iets anders dan gepland. Ik moest vandaag eigenlijk 2x vanuit Utrecht naar Zwolle, maar heb uiteindelijk Zwolle welgeteld 1x bereikt. De tweede keer werd mijn trein (de t12541) opgeheven te Amersfoort, dit vanwege een stroomstoring tussen Amersfoort en Zwolle. Er reden daar alleen nog maar sprinters. Deze sprinters konden echter ook niet verder rijden dan Putten, vanwege een aanrijding met persoon bij Ermelo. Dit had tot gevolg dat Zwolle vanuit een groot deel van het land niet per trein bereikbaar was. Door werkzaamheden reden er namelijk bussen tussen Olst en Zwolle, Raalte en Zwolle en niet te vergeten tussen Almere en Lelystad.

Het werd uiteindelijk improviseren te Amersfoort en mijn collega (met wie ik samen op de trein stond) ging via Amsterdam Zuid terug naar Utrecht, terwijl ik naar Apeldoorn mocht gaan en dan weer terug naar Utrecht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Vinny »

Daarnet zag ik een bus van de stadsdienst Leeuwarden (Arriva) met aan de achterkant naast het lijnnummer ook scrollend de bestemming. In een vakje waar net meer dan anderhalve letter in past. Nog nooit eerder is me dit opgevallen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag de trein gemist. Betroft de sprinter die om 15:20 vanaf Dvd vertrekt richtin Leiden Centraal. Alleen is er al voor 15:19 gefloten en gesleuteld. Toen stond ik op de roltrap vanaf beneden. Op dat ik bij de trein was, camera geopend had op mn telefoon en een foto heb gemaakt was het 15:19:19, en de trein was allang vertrokken. Het wordt steeds erger.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Klaasje »

Duivendrecht-laag is wel erg maar dat komt ook omdat de sprinters daar een stop van 2 á 3 minuten hebben in de planning. Ik heb zelf ook meerdere malen meegemaakt dat de trein daar te vroeg vertrok.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ja, heb al 's hierover geklaagd. Toen leek het ff goed te gaan en nu weer. Nare was dat de volgende trein pas om 1534 vertrok en ik dus te laat zou komen op m'n werk. Laatste stukje maar de taxi genomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

De t1665 deed aan efficiënt inhalen te Weesp: we wisselden er even door naar spoor 4 om zowel de sprinter op spoor 2 als een goederentrein op spoor 3 te passeren. Aangezien het volgende overloopwissel pas weer t.h.v. de gooiboog ligt moest de tegemoetkomende s5700 daar wel eventjes op ons wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Meltrain »

Gisteravond rond 19:15 zag ik bij Cps een 1700 met DB-slaaprijtuigen voorbijkomen in de richting Rotterdam.
Weet iemand waarom die daar reed?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door webguy »

De CNL kwam aan/vertrok van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

En de reden daarvoor was dat de trein een paar weken via Venlo wordt omgeleid wegens werkzaamheden bij Dinslaken maar dat afgelopen weekend in Geldermalsen werkzaamheden waren. Overdag werden de treinen echter wel op de Watergraafsmeer neergezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Er werd behoorlijk roestgereden rond Blauwkapel vanmorgen, iets wat daar toch vrij zeldzaam is tijdens de spits. De t1718 nam de overloopwissels aan de Bilthovense kant voor z´n rekening terwijl ik de t5516 zag staan op spoor 2 te Utrecht Overvecht, dus die had kennelijk het stukje spoor waarop normaal de museumpendel kopmaakt voor z´n rekening genomen.
Wel mooi gepland trouwens: mijn trein was behoorlijk vroeg vanmorgen dus best geschikt ervoor... in Utrecht kwam ´ie alsnog iets voor de geplande tijd aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

De ICE naar Basel was vanochtend defect en had een vertraging van iets meer dan een half uur. Het gevolg was dat de s3100 die om 8:15 van Bijlmer vertrekt wel naar het binnenspoor moest bij Maarssen maar wel om het geplande tijdstip van 8:32 langs het perron stond in Utrecht. Wat maar weer eens bewijst dat die ICE normaal behoorlijk in de weg rijdt, want als de ICE wel rijdt wordt het zo 8:35 of nog later...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door reisthijs »

De geplande aankomsttijd is 8:35 voor die s3100, dan was die nu dus 3 minuten te vroeg in Utrecht...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten