Pagina 6 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 20:54
door Daniel
@Milco / Bee: Inderdaad, ik doel op de BRU lijnen. En zette er ook expres "reguliere" bij, want 374 en 377 rijden natuurlijk wel geleed.

Dat ze van de provincie nog Citaro G's over hebben trouwens... rijden er immers een behoorlijk aantal op de 374/377 momenteel.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 06 aug 2013, 13:50
door Michael
De Veolia 5100 rijdt al 2 maanden vanuit de stalling Breda. sinds de nieuwe dienstregeling die 2 juni is ingegaan hadden ze een extra bus nodig. Dus is deze uit de opleg gehaald. Vanwege de kleurstelling is deze afwijkend. Maar hij wordt wel planmatig ingezet. Foto is gisteren gemaakt.

Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 06 aug 2013, 16:11
door JWM
Hoe kan het dat er in de zomerdienst een extra bus nodig is?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 06 aug 2013, 16:15
door Michael
De dienstregeling die op 2 Juni is ingegaan is geen zomerdienstregeling. Maar is een nieuwe dienstregeling vanwege de verbouwing van station Breda. Daarvoor hadden ze een extra bus nodig.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 06 aug 2013, 21:40
door wouter15
Vandaag zag ik rond 15:55 bij Woerden een DDZ rijden richting Utrecht Centraal. En aangezien de treinen die langs Woerde komen of er stoppen alleen uit VIRM/ICMm/SLT/SGMm is DDZ een afwijking

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 06 aug 2013, 22:02
door NG²7²™
Op lijn 400 in Apeldoorn reed vandaag een Citaro G.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 14:28
door Ardan
Die Apeldoornse stadsbussen verdwalen wel vaak, zie er hier voor de deur vaak zat één langsrijden. Zojuist de 5011 op lijn 100 die net naar het Zwolse station afsloeg.

(Vriendlief woont nu heel dicht bij het station sinds kort dus ik zie hier alles voorbijkomen xD)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: do 08 aug 2013, 08:04
door Daniel
Lijn 374 ri. Vianen (V. 7.34 uur vanaf Busstation West in Utrecht) reed vanmorgen met een Ambassador i.p.v. Citaro G.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 20:25
door Daniel
Ook vandaag weer de nodige Amba's actief op de 374 en 377, maar tegelijk zag ik ook nog een groene Provincie Utrecht-gelede langskomen op lijn 63 in Vianen (die dan vervolgens als 65 weer terug naar Utrecht gaat).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 20:32
door Jurre
Een paar bussen gezien in Apeldoorn vandaag waarvan ze volgens mij allemaal niet op de juiste lijnen reden. Allereerst ter hoogte van Koningin Juliana Toren de groene Amba 5018 op lijn 400, even later reed er op diezelfde lijn een blauwe Amba. Vervolgens kwam bij het eindpunt van lijn 2, de Apenheul, rond 11.45 een Citaro aanrijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 21:24
door NG²7²™
Jurre schreef:Een paar bussen gezien in Apeldoorn vandaag waarvan ze volgens mij allemaal niet op de juiste lijnen reden. Allereerst ter hoogte van Koningin Juliana Toren de groene Amba 5018 op lijn 400, even later reed er op diezelfde lijn een blauwe Amba. Vervolgens kwam bij het eindpunt van lijn 2, de Apenheul, rond 11.45 een Citaro aanrijden.
Lijn 400 is op station Apeldoorn geknipt, de ritten naar de Apenheul zitten gemengd in de omloop met lijn 12 en 15, daar horen dus groene Ambassadors op. Op de omlopen van lijn 2/5 horen op zondag planmatig twee Citaro's.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 21:45
door Jurre
Weer wat geleerd. Niet mijn regio :wink:.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 22:09
door Daniel
Vanmiddag kon ik de Connexxion 4183 in Amsterdam op lijn 170 vastleggen, die was toch wel weer een eindje de provincie Utrecht uit :P Ook al opmerkelijk gezien lijn 120 vanuit stalling Uithoorn geheel met MAN's gereden wordt, terwijl ze dan blijkbaar Utrechtse Amba's over houden voor de dienst in AML...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 23:50
door Meltrain
Hebben die MAN's op lijn 120 (en andere lijnen daar) dan wel opschriften van de provincie Utrecht?
Of is dat voor die lijnen niet verplicht?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 17:14
door julsteren
Vanmiddag rond een uur of 1 een dieselbus op trolleylijn 1 in Velp, dat klopt dus niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 18:39
door Wubbo
Om 16.55 vertrokken er twee plan Vtjes uit Utrecht in de s5700 naar Den Haag Centraal (via Weesp).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 19:26
door Daniel
En die hebben ook gelijk weer een stel wisseltjes ontroest, want vertrekken deden ze van spoor 9. Op de buurtsporen zag ik zo gauw niks staan wat vertrek daar tegen hield, dus ze zullen gewoon als s4900 aangekomen zijn (klopt ook wel met dat de t559 even moest wachten tot ze voorlangs gekruist waren)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 19:53
door Milco
De 4900 die op de 5700 hoorde te keren, viel uit. Dat verklaart het afwijkende vertrekspoor wellicht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 19:56
door Daniel
Dat doet het inderdaad nu ik nog eens op sporenplan zit te kijken: BA -> 9A en 11 -> BN zou namelijk gelijktijdig moeten kunnen, dus een binnenkomst als s4900 verklaart niet waarom de t559 op de kruising moest wachten. Voorbrengen vanaf de Cartesiusweg is dan een stuk aannemelijker, dat levert namelijk wel een kruisende beweging op.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 21:51
door Geert
Wubbo schreef:Om 16.55 vertrokken er twee plan Vtjes uit Utrecht in de s5700 naar Den Haag Centraal (via Weesp).
En die zijn volgens mij daar ook aangekomen: toen ik rond 18.45 uur aankwam in Den Haag hoorde ik net een Mat'64 vertrekken, dat zal wel de s5700 terug zijn geweest (vertrek 18.47).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 22:54
door Daniel
Volgens Somda zijn de V'tjes inderdaad weer met een s5700 terug naar Utrecht gestuurd, dit i.p.v. de rit in de s6300 die ze volgens de omloop eigenlijk hadden moeten gaan rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 13 aug 2013, 18:40
door Wubbo
De Vtjes kwamen leeg op Utrecht aan, aannemelijk van de Cartesiusweg gezien het feit dat een rangeermachinist hem reed.
De s5700 keert niet op de s6300 in Den Haag C, in ieder geval niet zo lang de verbouwing gaande is (maar eigenlijk heb ik het nog nooit zien gebeuren).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 13 aug 2013, 20:22
door Daniel
Ik nam in dit geval gewoon over wat daar gemeld werd, herinnerde namelijk wel wat over op elkaar kerende series vanuit Leiden op Den Haag Centraal.

Als afwijking van vandaag: rond 16.40 uur kwam er een DDZ langs over spoor 15 of 16 van Utrecht Centraal. Ik heb rond die tijd al diverse keren een LM-rit vanaf de Cartesiusweg t.b.v. de s6000 of s16000 zien passeren, dus mogelijk dat daar DDZ in beland is. Al kan het natuurlijk ook gewoon een verplaatsing van Cartesiusweg naar OZ geweest zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: wo 14 aug 2013, 11:52
door Jurre
ProCity 3703 had vorige week een aanrijding in 's-Graveland. Er is vervanging gevonden in de vorm van de 3803, deze heeft echter schijnbaar een kapotte InfoXX want d.m.v. een A4'tje wordt het lijnnummer aangegeven.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: wo 14 aug 2013, 12:18
door Suus
@Wubbo en @Daniel:
Tijdens de verbouwing van Den Haag C. keren de s5700 kort en de s6300 lang en beiden op zichzelf, in de jaardienst is wel voorzien dat ze op elkaar keren.