Pagina 7 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: wo 14 aug 2013, 22:40
door Michael
Vandaag reden er diverse Brabantliners op de normale streeklijnen in de omgeving Breda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 16:50
door Jef400
In Alkmaar vonden ze het vanmiddag nodig een procity op lijn 160 in te zetten. Gaat bergafwaarts zo, eerst van r net naar gewone bus en nu een minibus. :p

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 17:43
door Milco
Op lijn 155 van Amsterdam naar Almere reed vanmiddag Ambassador 8243, en ik zat even later in lijn 153, die met Volvo 5622 gereden werd, met gordels...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 18:13
door Michael
En vandaag reden er weer een paar Brabantliners op de streek in de omgeving Breda. Heb ze op lijn 117 en 119 gezien.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 19:14
door Milco
Vergeten: vanmiddag ergens tussen 13.40 en 14.30 uur (dacht ik), reden er twee gekoppelde NID's door Ssh richting Shl. Of er passagiers in zaten zag ik niet zo goed, maar dacht het wel.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 17 aug 2013, 03:55
door Thom91
JeffreyMeijer schreef:In Alkmaar vonden ze het vanmiddag nodig een procity op lijn 160 in te zetten. Gaat bergafwaarts zo, eerst van r net naar gewone bus en nu een minibus. :p
R-Net is het nog niet geweest maar een ProCity is wel overdreven ja.. :/

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 17 aug 2013, 14:41
door dylanwild94
Milco schreef:Vergeten: vanmiddag ergens tussen 13.40 en 14.30 uur (dacht ik), reden er twee gekoppelde NID's door Ssh richting Shl. Of er passagiers in zaten zag ik niet zo goed, maar dacht het wel.
waarschijnlijk heb ik die rond 18:00 ook gezien op Zwolle want toen kwam er ook een gekoppelde DDZ aan.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 17 aug 2013, 15:31
door Suus
In Zwolle kan dat planmatig zijn, de s5600 heeft in de spits een aantal treinen die met een dubbele DDZ rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 17 aug 2013, 16:45
door dylanwild94
oke dat verklaard :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 17 aug 2013, 20:13
door Daniel
De vertraagde t5763 reed op Duivendrecht met een VIRM-IV, kennelijk stond die vooraan toen de treindienst weer beperkt opgestart werd (al gebeurde dat ergens rond dat moment, dus het stel kan ook nog vanuit een IC op Amsterdam Zuid gekomen zijn)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 15:24
door Jurre
Die VIRM was de 9591.

Over afwijkingen gesproken... ik zie tegenwoordig steeds vaker Maxx-bussen in Hilversum komen met lijn 70. Ook gisteravond toen de 4244 tegen 23:30 het busstation op kwam rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 16:07
door dylanwild94
de t4248 wordt met een SLT gereden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 17:21
door Jurre
Ik zal direct maar weer stoppen met het noemen van Amersfoortse stadsbussen op streeklijnen, want vanmorgen zag ik de 4244 en 4245 wederom Hilversum aandoen op lijn 70. Ook op lijn 70 reden de 8405 (geen Provincie Utrecht-kenmerken) en de 8427. Verder noemenswaardig was dat de 121 van plusminus 9.20 met +20 vertrok, en dat lijn 156 vandaag ook gevarieerd was. Naast de normale Amba's reed er ook de 8393 (reservebus) en de 5646 (groene Volvo met dubbele achteras), oldskool.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 21:48
door Etienne
Dit is natuurlijk altijd een afwijking:
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 22:27
door Michael
Er reed vandaag VIRM in de s5000. Ik vermoed dat door de verstoring tussen Dt en GV die VIRM daarin is terechtgekomen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 20 aug 2013, 19:13
door 010jongen
VIRM vanmiddag als sprinter Uitgeest-Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 20 aug 2013, 20:05
door MdJ
Arriva ambassador 8414 (uit Rivierenland dus) op Utrecht CS/West. (en daar komen normaal gesproken geen Rivierlanders)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: di 20 aug 2013, 20:22
door Daniel
Er komen daar uiteraard wel bussen van Gorinchem en ik meen dat ze in die stalling ook wat Rivierenlandse bussen hadden t.b.v. lijn 47.

In de categorie krom: gisteren in zo'n beetje de rustigste avondspits van de week was de t559 weer terug op de 9 bakken van voor de start van de hevigste vakantieperiode. Zo'n beetje alles is wel drukker dan de maandagmiddag, maar vandaag waren het er weer 7 die uiteraard behoorlijk overvol waren.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 10:32
door lint41
Arriva 8414 en 8415 staan inderdaad in Gorinchem voor lijn 47.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 12:01
door Jef400
Etienne schreef:Dit is natuurlijk altijd een afwijking:
Afbeelding
Zijn uit mijn hoofd meerdere omlopen die met de ambassador worden uitgevoerd. Maar het blijft een raar gezicht. Tussen alle Man LionsĀ“ City bussen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 19:55
door mb90
De Amba is ook niet de afwijking, wel het logo wat erop zit. Het is een Utrechtse Amba..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 24 aug 2013, 20:59
door dylanwild94
volgens mij zijn de SLT's weer op de hoekselijn zag afgelopen woensdag dat de t4147 met een slt werd gereden. -o-

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 24 aug 2013, 21:01
door Jef400
Daar ben jij geen fan van nee.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: za 24 aug 2013, 21:08
door dylanwild94
nee je kan ze beter op de sprinters zetten die langs Schiphol gaan daar is het perfect materieel voor *O* op de hoekselijn zie ik ook het nut niet in van een SLT. -o-

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 13:14
door Mikos
Maar het personeel gelukkig wel: De Hoekse lijn staat er bekend om extreem gladde sporen te hebben (vanwege de industrie in de directe omgeving) en daar kan SGM niet heel goed mee overweg. SLT daarentegen wel, daarom wordt er vooral tijdens de herfstperiode zoveel mogelijk ander materieel ingezet dan SGM.