OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Milco » Vr 05 Jul 2013, 19:42

In de s5500 reed een SLT-VI. In de s5800 reed een SLT-IV. Verder reed Connexxion 4232 (Maxx stadsbus van Amersfoort) op lijn 70 in Soest en reed (eveneens in Soest) tunnelbus 4263 op lijn 74, net als de 8795 (maar of die ook een T heeft weet ik even niet). Verder zat ik in Amersfoort in Connexxion streekbus 4201 op Maxx-stadslijn 4. Toen deze bij Amersfoort Schothorst weer langskwam op weg naar het centraal station, passeerde ook Connexxion streekbus 4210 als stadslijn 5 naar Vathorst. Hoezo: onmogelijk om streeklijnen in Amersfoort aan stadslijnen te koppelen? :roll:
Ook zag ik nog Connexxion 4163 of 4165 (weet even niet meer welke) met op de beide zijkanten geen logo's van Provincie Utrecht, maar gewone Connexxion-logo's.
Verder zag ik vanmorgen rond 10:20 uur vanuit buslijn 320 naar Blaricum, een Citaro van Noord-Holland-Noord op de A1 (t.h.v. knooppunt Muiderberg) rijden, richting Amsterdam.
En tenslotte reed er een ex-Breng Volvo op lijn 163 van Dronten naar Lelystad Centrum (tweede rit vanaf Dronten). Rijden de Duvedecs niet meer op deze lijn of is dat alleen op de rit vanuit Kampen?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Daniel » Vr 05 Jul 2013, 20:57

Tja inderdaad... op het kantoor van Connexxion houdt men in de vervoersplannen vol dat het niet mogelijk is stads- en streeklijnen te koppelen in Amersfoort vanwege de verschillen in het materieel (vooral actueel vanwege de verhuizing van het ziekenhuis in Amersfoort, waarbij de koppeling van de lijnen uit Leusden aan een stadsbus de beste optie was voor een rechtstreekse verbinding)
De praktijk is echter dat men gewoon een 12 meter lang voertuig met zes banden uit de stalling pakt en er daarbij niet op let of het een stads- of streekbus is. Nou reden ze in jouw geval tenminste nog op lijnen vanuit Amersfoort, maar ik ben ook al eens een Amersfoortse stadsbus tegen gekomen op de inmiddels opgeheven 681 van Utrecht naar Hoevelaken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Vinny » Za 06 Jul 2013, 00:36

Misschien is het zo dat ze planmatig het onderscheid willen maken en als het zo uitkomt niet? De NS zet soms ook SGMm in als intercity.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Thom91 » Za 06 Jul 2013, 14:24

Liever niet hoor.. :p
Komt wel goed schatje.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Jurre » Za 06 Jul 2013, 17:05

Daniel schreef:Tja inderdaad... op het kantoor van Connexxion houdt men in de vervoersplannen vol dat het niet mogelijk is stads- en streeklijnen te koppelen in Amersfoort vanwege de verschillen in het materieel (vooral actueel vanwege de verhuizing van het ziekenhuis in Amersfoort, waarbij de koppeling van de lijnen uit Leusden aan een stadsbus de beste optie was voor een rechtstreekse verbinding)
De praktijk is echter dat men gewoon een 12 meter lang voertuig met zes banden uit de stalling pakt en er daarbij niet op let of het een stads- of streekbus is. Nou reden ze in jouw geval tenminste nog op lijnen vanuit Amersfoort, maar ik ben ook al eens een Amersfoortse stadsbus tegen gekomen op de inmiddels opgeheven 681 van Utrecht naar Hoevelaken.

Wat is het verschil tussen een stads- en streek Ambassador?

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Srananbloke » Za 06 Jul 2013, 20:18

Rond half 6 had ik de 3000 richting Nijmegen met 2 ICM viertjes.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Suus » Za 06 Jul 2013, 21:06

Komt door de koppeling van de s3100 met de s1600 en s11600 op Bijlmer ArenA dit weekend. De s3000 en s3100 keren weer op elkaar in Nijmegen. Daardoor verschijnt ook in Den Helder ICM dit weekend.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Ronald » Za 06 Jul 2013, 21:20

Jurre schreef:
Daniel schreef:Tja inderdaad... op het kantoor van Connexxion houdt men in de vervoersplannen vol dat het niet mogelijk is stads- en streeklijnen te koppelen in Amersfoort vanwege de verschillen in het materieel (vooral actueel vanwege de verhuizing van het ziekenhuis in Amersfoort, waarbij de koppeling van de lijnen uit Leusden aan een stadsbus de beste optie was voor een rechtstreekse verbinding)
De praktijk is echter dat men gewoon een 12 meter lang voertuig met zes banden uit de stalling pakt en er daarbij niet op let of het een stads- of streekbus is. Nou reden ze in jouw geval tenminste nog op lijnen vanuit Amersfoort, maar ik ben ook al eens een Amersfoortse stadsbus tegen gekomen op de inmiddels opgeheven 681 van Utrecht naar Hoevelaken.

Wat is het verschil tussen een stads- en streek Ambassador?


Een stadsversie heeft 2x1 zitplaats rechts tussen de voor- en achterdeur, een streekversie 2x2. Verder zijn ze hetzelfde. Trouwens, veel streeklijnen zijn praktisch niet anders dan stadslijnen (zoals 77/78 naar Leusden).

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Ronald » Za 06 Jul 2013, 21:22

Weer ouderwets een V-tje in de s5600. Begint echt ouwe zooi te worden...

KM46
Berichten: 8047
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor KM46 » Za 06 Jul 2013, 21:41

Materieel '64 daar kun je mee thuis komen :P :wink: .

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Daniel » Za 06 Jul 2013, 21:48

De aan elkaar geknoopte kriskras-door-Nederland-IC leverde behoorlijk grote samenstellingen op in de s2800 / s1700. Zo vielen de 9 bakken ICM die ik vanmorgen had nog wel mee, maar vanavond zag ik er zelfs eentje met liefst 10 bakken IRM langs komen. Ik hoop dat de reizigers zich niet eenzaam gevoeld hebben in die trein en dat ze hun kanon bij hadden, dat was af te schieten zonder iemand te raken :P

Iets soortgelijks zal wel gegolden hebben voor de t5571 die ik op z'n beginpunt Utrecht Overvecht passeerde. Normaal zou daar op die tijd een losse Plan V in rijden, maar nu reed die met een VIRM-VI. Over gigantische overkill gesproken :lol:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Ronald » Zo 07 Jul 2013, 00:12

KM46 schreef:Materieel '64 daar kun je mee thuis komen :P :wink: .


Wel verbaasde reacties van een aantal jongeren in de trein: "Hé, kijk nou, de raampjes kunnen open!"

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Milco » Zo 07 Jul 2013, 11:51

_O-
Tja, dat kan niet meer in dat nieuwe spul, raampjes open... :N
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

KM46
Berichten: 8047
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor KM46 » Zo 07 Jul 2013, 12:40

Hmm, ik geloof dat alleen bij materieel'64 en de SGMm de raampjes nog open kunnen, Bij de rest niet meer.

The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor The best » Zo 07 Jul 2013, 12:51

KM46 schreef:Hmm, ik geloof dat alleen bij materieel'64 en de SGMm de raampjes nog open kunnen, Bij de rest niet meer.

Bij de buffels kan het ook nog steeds.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23

Berichtdoor Daniel » Zo 07 Jul 2013, 19:14

In het kader van de variatie was het vandaag niet uitsluitend DDZ wat in de combi s5500 / s5600 reed, maar werd een mix ingezet van Plan V (helaas wel de op de Stichtse lijn nog vrij normale 2x V), SLT, DDZ en DDAR :)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Jul 2013, 19:14

Inmiddels is de tijd aangebroken dat we volgens NS massaal op vakantie zijn en de dagjesmensen uitsluitend nog de auto nemen. Zodoende dacht men de t559 nog wel verder in te kunnen korten tot wel 7 bakken (let wel, drie jaar terug op dezelfde tijd van het jaar waren dit er nog totaal 14 op dit tijdstip!)
Ook in de zomer mogen de reizigers dus lekker in het gangpad staan, heel aangenaam ook maar niet heus in een trein met kapotte airco (blies warme lucht) bij dit weer.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor Meltrain » Ma 08 Jul 2013, 23:22

In de t2222 reed vanochtend een losse VIRM-IV. Dat leverde net geen staanplaatsen op...
De t4633 reed dan weer met een NID i.p.v. SLT. :)

O ja, vanuit een zeer langzaam rijdende s700 zag ik bij metrostation Amstelveenseweg (in Amsterdam) zag ik twee Combino's rijden op lijn 16 en/of 24. Normaal rijden er vooral 12G trams op die lijnen.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor JeffreyMeijer » Di 09 Jul 2013, 11:41

Die materieel variatie waar Daniel het over had was nog steeds van toepassing gisteren. In de 5600 Sgmm, NID en SLT gezien. Verder zag ik gisteren op Utrecht CS nog een Plan V op de buurtsporen staan, maar ik kon niet zien waar die heen gingen.
Leven, en laten leven.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor MdJ » Di 09 Jul 2013, 13:13

Er staat een Irisbus uit Lelystad op de buffer van Apeldoorn.
Bij twijfel: gebruik beton.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor Edwin » Di 09 Jul 2013, 14:28

Zondag, door de werkzaamheden bij Schiphol, een DDZ in de t4346 t.h.v. Almere Centrum.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor Daniel » Di 09 Jul 2013, 14:44

JeffreyMeijer schreef:Verder zag ik gisteren op Utrecht CS nog een Plan V op de buurtsporen staan, maar ik kon niet zien waar die heen gingen.

Aannemelijk naar Baarn, da´s een redelijk consequent inzetgebied voor losse V´tjes. (En in de spits dubbele)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor mb90 » Di 09 Jul 2013, 20:02

Vanmiddag reed een van de twee langste bussen van de RET op een van de rustigste lijnen. De Citaro G 401 reed op lijn 46. Hier op de Dorpsweg voor het laatste stukje naar Charlois:
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor VIRM » Wo 10 Jul 2013, 11:08

Gisteren op Zaandam ICM gespot in de t861.
Beul van de blindegeleidelijn

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24

Berichtdoor Jelmer » Wo 10 Jul 2013, 19:10

VIRM schreef:Gisteren op Zaandam ICM gespot in de t861.


viel me afgelopen weekend ook al op dat er nogal wat ICM op de Zaanlijn reed.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast