OVer je reiservaringen in augustus 2013

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Wubbo » Do 01 Aug 2013, 06:50

Het is 1 augustus, tijd voor het augustus-topic!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Do 01 Aug 2013, 08:04

Vanmorgen een reiziger in de trein die zeker wist te zijn vergeten in te checken... de ene HC liet de andere HC nog z´n railpocket zien maar ze kwamen toch echt beide tot de conclusie dat mevrouw wel had ingecheckt :P

Op zichzelf al opvallend trouwens dat op de t1718 dus blijkbaar 2 HC´s zitten, die trein rijdt al de hele zomerperiode met 7 bakken namelijk waarvoor de norm op 1 HC staat. (Of er verdwaalt gewoon consequent een drietje in de omloop van een viertje, da´s toch iets waar NS altijd al moeite mee heeft gehad)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Justin » Do 01 Aug 2013, 20:02

Op Zaltbommel zijn ze heel actueel met de vertrekstaten:

Afbeelding

Niet dus:
Afbeelding

:mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Do 01 Aug 2013, 21:29

Leuke gegevens, die details van treinreizen met OVC. Loop ik nou zo snel of... in ieder geval heb ik volgens NS uitgecheckt op het moment dat m'n trein aan had moeten komen in Utrecht, terwijl van spoor 8 naar in de nieuwe hal voorbij het toekomstige spoor 21 toch een aardig eindje is nog en ik niet heel gunstig t.o.v. de trap zat.

Toen het nog de 2800 met een rijtijd van 17 minuten Amf - Ut was was het wel gebruikelijk dat 'ie dat doorgaans in 14 minuten deed. Nu is de rijtijd 14 minuten, maar kennelijk kunnen sommige machinisten het nog steeds sneller :P (Of lopen de cico's gewoon achter)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor VIRM » Vr 02 Aug 2013, 15:14

Vanochtend ging ik van Zaandam naar Amsterdam Centraal, met een kleine tussenstop op Sloterdijk. Op Sloterdijk werd omgeroepen dat er vanmiddag, wegens de 'extreme hitte', minder Sprinters en IC's zouden rijden.

Toen ik eerder vanmiddag op Amsterdam Centraal kwam, werd hierover helemaal niks omgeroepen. De normele dienstregeling werd kennelijk ook uitgevoerd. Weet iemand of hier iets is veranderd?

Daarnaast werd op Centraal omgeroepen dat reizigers naar Zandvoort aan Zee de eerstvolgende trein naar Haarlem moesten nemen en daar overstappen op extra treinen naar Zandvoort aan Zee. Dit was gewoon een automatisch bandje, want dat ging zo een half uur door. Dus was er inmiddels wel minimaal een reguliere Sprinter die kant op gegaan. Oeps!
Daarnaast nog een opvallend iets: wat klinkt dat introdeuntje voor Fyra/Thalys toch schel daar! Wellicht kunnen ze gewoon beter overgaan op een ander deuntje. :)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor reisthijs » Vr 02 Aug 2013, 15:33

VIRM schreef:Toen ik eerder vanmiddag op Amsterdam Centraal kwam, werd hierover helemaal niks omgeroepen. De normele dienstregeling werd kennelijk ook uitgevoerd. Weet iemand of hier iets is veranderd?
De enige serie die niet rijdt in de regio Amsterdam is de spitstrein van/naar Enkhuizen.
Verder wordt gewoon de normale dienstregeling uitgevoerd.

Tussen Haarlem en Zandvoort rijden vanwege de hitte niet minder, maar juist meer treinen. 6x per uur in totaal! Logisch dat de reiziger op die extra mogelijkheden gewezen wordt. Als iedereen op die reguliere sprinter blijft wachten rijden die extra treinen voor niets.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Z2N » Vr 02 Aug 2013, 16:47

Momenteel met +25 in een bus van Katwijk naar Leiden. Staand. In de file. Met nog eens 50 reizigers. Zomer... :N
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Vr 02 Aug 2013, 19:40

Op de Croeselaan in Utrecht stonden vandaag de verkeerslichten uit en moesten 3 verkeersregelaars de boel in goede banen leiden. En doorstromen dat het deed... :P
Er konden nu alleen zoveel bussen tegelijk door dat de uitstaphalte het niet aan kon, maargoed, het daar op plek wachten duurt korter dan op de verkeerslichten wachten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Marc » Vr 02 Aug 2013, 22:00

In stel m9409 (rijdend vanaf Rotterdam achterop in trein t12561) deed in verschillende bakken de airco het niet. Er werd geadviseerd om op zoek te gaan naar een plek waar de airco het wel deed. Voor Gouda heeft de HC het even goed uitgelegd: "In sommige gedeeltes doet de airco het heel erg wel en in sommige gedeeltes heel erg niet" :mrgreen:.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor fogeltje » Za 03 Aug 2013, 10:26

1e klasse in de trein richting Amsterdam zit vol met mensen met een 2e klasse kaartje.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Mr-W » Za 03 Aug 2013, 10:41

@fogeltje, heb je zelf wel een zitplaats ? ga er vanuit dat je een 1e klas kaartje hebt. Als je moet staan met een 1e klas kaartje zou ik die mensen uit de 2e klas wegsturen/laten wegsturen door NS personeel.
Weet uit ervaring dat je in de s800 en de s3500 bijna nooit NS personeel tegenkomt die de hele trein controleren.weet niet hoe dat zit in de 1e klas van die serie.
Heb wel eens aan een HC van de s1900 gevraagt waarom ze nauwelijks in die trein controleren.
Volgens de HC is het te druk in die trein en controleren ze in VIRM zo min mogelijk omdat hun knieën kapot gaan van de hele dag traplopen.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Michael » Za 03 Aug 2013, 10:59

fogeltje schreef:1e klasse in de trein richting Amsterdam zit vol met mensen met een 2e klasse kaartje.


Hou er ook rekening mee dat er de spoordeelweken zijn. En daar zit een gratis overgangskaartje van klasse 2 naar klasse 1 in.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor fogeltje » Za 03 Aug 2013, 11:04

Die mensen hadden geen spoordeel kaart want dat vertelde iedereen aan elkaar (in de stiltecoupe). Ze konden nergens zitten dus vonden ze dat ze eerste klasse mochten gaan zitten.

Ik had zelf een zitplek. In Eindhoven was het nog niet vol. Maar in Hertogenbosch zag ik volgens mij iemand afdruipen. Conducteur alleen gezien net na Eindhoven op weg naar cabine.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Cookie » Za 03 Aug 2013, 12:07

Weliswaar gepland vanwege werkzaamheden, maar toch niet bepaald dagelijks: tussen Ed en Edc passeerde vanmorgen met ca. +20 ICE t226 op weg naar Amersfoort.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Mr-W » Za 03 Aug 2013, 12:57

fogeltje schreef:Die mensen hadden geen spoordeel kaart want dat vertelde iedereen aan elkaar (in de stiltecoupe). Ze konden nergens zitten dus vonden ze dat ze eerste klasse mochten gaan zitten.


Je betaald voor een vervoersbewijs en niet voor een plaatsbewijs.
In de s1900 en de s9600 wordt er tijdens drukte vooral gecontroleerd op mensen die in de verkeerde klasse zitten en worden weggestuurd/krijgen een boete.

Ik kreeg trouwens post van Hermes dat bij Haltes Ellenaar in Mierlo en St.Anthoniusweg in Helmond de infotins vervangen worden door Hermes halteservice en dat ze op de Ellenaar nieuw glas gaan plaatsen.
Heeft mijn halte melding toch zin :)

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Ronald » Za 03 Aug 2013, 17:24

Ik zag zojuist de IC uit Hannover naar Amsterdam van 12:26 uit Amersfoort vertrekken: vertraging 4 uur en 50 minuten... Stond nog netjes op de TBP's :-)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Vinny » Za 03 Aug 2013, 17:47

Gisteren een kapotte brug bij Meppel. Dat werd een tamelijk lange vertraging aangezien onze trein "verkeerd spoor" moest rijden (terug naar Steenwijk). Elke overweg stapvoets passerend en dat waren er best veel. In Steenwijk stond de volgende trein al klaar en bleek de brug gerepareerd. Wel een forse vertraging.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Vinny » Za 03 Aug 2013, 17:48

Wel wachtte in Zwolle de aansluitende trein naar Amsterdam Zuid keurig op verlate aankomst van bovengenoemde trein.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Za 03 Aug 2013, 21:51

Vorig jaar is het er niet van gekomen, maar aangezien de situatie dit jaar toch weer hetzelfde was en ik vandaag toch al in Dordrecht was heb ik maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om het zomer-eindpunt van lijn 4 op te zoeken voor een paar plaatjes. Een half uurtje ervoor ging het zodoende met één van de ritten die het standaard-traject rijdt mee tot het eindpunt. Sommige reizigers letten niet zo goed op de voetnoten, dus terwijl de chauffeur nog aan het uitleggen is hoe ze naar de Biesbosch kunnen lopen kon ik de Arriva 5425 nog vastleggen op z'n eindhalte "Arriva Baanhoekweg"...
Afbeelding

Wat de bus in een klein aantal minuten doet kost je te voet toch wel zo'n 20-25 minuten, maargoed, het is wel een aardig wandelingetje zo. Kort voor de doorgaande rit er aan zou komen arriveerde ik bij de eindhalte die op het haltebordje wel in een of andere vreemde taal lijkt te staan: "BezCentrHoll Biesbosch". Opvallend aan deze halte die slechts eens per uur een bus ziet is het heuse oerwoud aan vertrekstaten in het kastje aan de paal. Er hangt hier de winterdienst van Belbus 801 (1x/uur van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat), de zomerdienst van Belbus 801 (één vroege rit, verder alleen 's avonds waarbij één rit overlapt met lijn 4 apart genoeg) en tot slot natuurlijk de tijden van lijn 4 zelf die apart genoeg op een vertrekstaat in de oude layout staan.
Afbeelding

Diezelfde bus 5422 kon ik ook nog in de keerlus vastleggen terwijl hij de vertrektijd afwacht. Ik sta hier nog in Dordrecht, maar het reclamebord middenin de lus laat al zien dat de stad zo'n eind verwijderd is dat men de telefoonkabels maar onder de Merwede door naar Sliedrecht heeft getrokken. Hoewel de bus al Wielwijk filmt zal hij daar niet rechtstreeks heen rijden. Tot 14.00 uur wordt namelijk op de heenweg rechtstreeks doorgereden, daarna juist op de terugweg. De rit waar ik kort na het maken van de foto in zou stappen was er nog eentje met tussenstop. Best een aparte ervaring, want het is daarmee een redelijk uniek geval aangezien de bus met reizigers en al dwars door de garage van Arriva heen rijdt. Aldaar werd ik nog 10 minuten in m'n eentje achtergelaten in de bus terwijl de chauffeur even een bezoekje aan de pauzeruimte bracht voor de rit vervolgt werd.
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Suus » Zo 04 Aug 2013, 17:14

Treinrit t9553 met treinstel m2135 ging vandaag niet door, het treinstel ging defect in Alphen. Na vijf minuten werden we opgeheven en na tien minuten was de trein weer gerepareerd, maar dat was al te laat.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11146
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Meltrain » Zo 04 Aug 2013, 18:47

Vandaag werd twee keer aan mij gevraagd of er met mij mee gereden mocht worden op een gratis Meereis-kaartje van de Spoordeelweken. De eerste keer bij Rtd en de tweede keer bij Hgl en steeds was het een niet-onknappe jongedame.
Helaas reisde ik op een Hema-kaartje en zijn de Meereiskaartjes niet geldig daarbij.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor microshit » Ma 05 Aug 2013, 00:22

Mijn kaartje werd vandaag niet geknipstempeld... Maar van een hart-vormig gat voorzien :P

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor fogeltje » Ma 05 Aug 2013, 01:01

microshit schreef:Mijn kaartje werd vandaag niet geknipstempeld... Maar van een hart-vormig gat voorzien :P

De mijne kreeg een kringelachtige krabbel met pen van de conducteur.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Jurre
Berichten: 819
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Jurre » Ma 05 Aug 2013, 20:53

Vanaf de A58 zag ik op een weggetje naast de snelweg, ter hoogte van Zegge, de ex-HTM 203 staan. Deze werd ingezet voor het vervoer van aardbeienplukkers naar het land.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Di 06 Aug 2013, 20:14

Kijk, daar houd ik nou van... vanmiddag op de t559 een HC die ondanks dat 'ie een vervelende mededeling had de reizigers toch nog even in de lach wist te laten schieten. En vooral: ze uitmuntend informeerde!
"Dames en heren, welkom in deze intercity naar Amersfoort en Zwolle. Vanwege een defecte bovenleiding tussen Zwolle en Assen die nog steeds niet gerepareerd is rijden er geen intercity's van Zwolle richting Groningen. De Sprinters rijden wel en op dit moment redelijk op tijd.
Zoals u merkt is deze trein erg vol, of eigenlijk, is deze trein te kort maar daar kan ik op dit moment niets meer aan doen. In deze trein is airconditioning aanwezig, maar uitsluitend bij de zitplaatsen waardoor het op de balkons mogelijk benauwd kan worden. Mocht u op het balkon staan en behoefte hebben aan frisse lucht, opent u dan gerust de deuren naar de coupé zodat u kunt meegenieten van de airconditioning."


...En toen waren we bij Bilthoven terwijl de beste man al ruim voor Overvecht was begonnen met z'n omroep :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast